Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:04

Nee ik meestal ook niet. Maar kan dus wel zelf instellen van die standaard dingen haha

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:48

kvulden schreef:
Ik heb een samsung gear 2. Ik trackte alles met endomundo. Vond het erg fijn omdat via mijn horloge te kunnen bedienen. Nu dus op zoek naar een andere combi. Ik heb equilab op mijn telefoon gezet. Ik v8nd dat een mooie app wel. Kan hem niet bedienen met mijn horloge en dat vind ik met paardrijden wel lastig. Ik ben dus erg aan het twijfelen. Zowel mijn horloge als telefoon worden ouder en worden eerdaags wel vervangen. Geen idee waarmee nog. Ik heb hier al veel gelezen. Mijn man heeft een garmin. Ik vind van de equilab vooral erg leuk dat hij de verschillende gangen van je paard ook meet. Ik zit met mijn paard in het opbouwen van het rijden en dan is dat leuk om bij te houden. Zijn hier mensen die equilab ook gebruiken en wel via het horloge? Of die iets vergelijkbaar gebruiken? Ik zie door de bomen het bos niet meer.


Ben je hier al meer uit ondertussen?

Ik heb de Vivo active 4 s besteld, maar stuur deze weer retour.
De valdetectie vond ik zeer matig werken & de navigatie kan net zo goed er niet op zitten. Een beetje teleurstellend :(
Ik zoek een smartwatch met kaart voor gpx track bestanden. Blijkbaar toch onvoldoende ingelezen, ik duik weer in de materie :j

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:59

pluche_pluus schreef:
kvulden schreef:
Ik heb een samsung gear 2. Ik trackte alles met endomundo. Vond het erg fijn omdat via mijn horloge te kunnen bedienen. Nu dus op zoek naar een andere combi. Ik heb equilab op mijn telefoon gezet. Ik v8nd dat een mooie app wel. Kan hem niet bedienen met mijn horloge en dat vind ik met paardrijden wel lastig. Ik ben dus erg aan het twijfelen. Zowel mijn horloge als telefoon worden ouder en worden eerdaags wel vervangen. Geen idee waarmee nog. Ik heb hier al veel gelezen. Mijn man heeft een garmin. Ik vind van de equilab vooral erg leuk dat hij de verschillende gangen van je paard ook meet. Ik zit met mijn paard in het opbouwen van het rijden en dan is dat leuk om bij te houden. Zijn hier mensen die equilab ook gebruiken en wel via het horloge? Of die iets vergelijkbaar gebruiken? Ik zie door de bomen het bos niet meer.


Ben je hier al meer uit ondertussen?

Ik heb de Vivo active 4 s besteld, maar stuur deze weer retour.
De valdetectie vond ik zeer matig werken & de navigatie kan net zo goed er niet op zitten. Een beetje teleurstellend :(
Ik zoek een smartwatch met kaart voor gpx track bestanden. Blijkbaar toch onvoldoende ingelezen, ik duik weer in de materie :j


Nee helaas. De equilab ondersteund wel een samsung, maar mijn model is te oud.

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:56

Hoi!
Ik heb nu zo'n 2 jaar de Fitbit Versa en ben langzaam op zoek naar een nieuwe smartwatch. Met name omdat ik het uiterlijk van de Fitbit Versa niet mooi genoeg vind om hem altijd om te houden. Ik heb er dan liever 1 met het uiterlijk van een normaal horloge.
Hebben jullie aanraders voor mij?

Mijn wensen:
- Ronde vorm, uiterlijk van een normaal horloge.
- Hartslagmeter
- Overzicht van verbrande calorieën gedurende de hele dag, dus niet alleen bij een workout
- Waterbestendig
- berichtjes/oproepen kunnen zien op smart watch, hoef ze niet te kunnen beantwoorden of te kunnen bellen.

Ik ben benieuwd naar jullie aanraders!

Mando

Berichten: 15730
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:28

Kijk eens bij Coolblue daar hebben ze alle specificaties bij staan kan je zelf afvinken wat je wilt en dan een keus maken.
Ik ben zo op de vivoactive uitgekomen

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:12

Polar Ignite voldoet volgens mij wel, alleen berichten weet ik niet zeker. Dat is meer omdat ik zelf die functie niet gebruik.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:10

Garmin Venu :)

xxxmh

Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:46

Happyhealthy schreef:
Hoi!
Ik heb nu zo'n 2 jaar de Fitbit Versa en ben langzaam op zoek naar een nieuwe smartwatch. Met name omdat ik het uiterlijk van de Fitbit Versa niet mooi genoeg vind om hem altijd om te houden. Ik heb er dan liever 1 met het uiterlijk van een normaal horloge.
Hebben jullie aanraders voor mij?

Mijn wensen:
- Ronde vorm, uiterlijk van een normaal horloge.
- Hartslagmeter
- Overzicht van verbrande calorieën gedurende de hele dag, dus niet alleen bij een workout
- Waterbestendig
- berichtjes/oproepen kunnen zien op smart watch, hoef ze niet te kunnen beantwoorden of te kunnen bellen.

Ik ben benieuwd naar jullie aanraders!


Samsung galaxy watch active 2

Wesseltje

Berichten: 2191
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:15

Ik heb goede ervaringen met de Garmin 4s, alleen vind ik de slaapactiviteit die wordt bijgehouden waardeloos in vergelijking met de fitbit.

Achterom
Berichten: 23064
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:17

Sakura789 schreef:
Polar Ignite voldoet volgens mij wel, alleen berichten weet ik niet zeker. Dat is meer omdat ik zelf die functie niet gebruik.

Voldoet wel, berichten worden weergegeven. Maar ik gebruik het ook niet, vind het maar irritant :')

Zertab

Berichten: 12344
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:51

Happyhealthy schreef:
Hoi!
Ik heb nu zo'n 2 jaar de Fitbit Versa en ben langzaam op zoek naar een nieuwe smartwatch. Met name omdat ik het uiterlijk van de Fitbit Versa niet mooi genoeg vind om hem altijd om te houden. Ik heb er dan liever 1 met het uiterlijk van een normaal horloge.
Hebben jullie aanraders voor mij?

Mijn wensen:
- Ronde vorm, uiterlijk van een normaal horloge.
- Hartslagmeter
- Overzicht van verbrande calorieën gedurende de hele dag, dus niet alleen bij een workout
- Waterbestendig
- berichtjes/oproepen kunnen zien op smart watch, hoef ze niet te kunnen beantwoorden of te kunnen bellen.

Ik ben benieuwd naar jullie aanraders!


Garmin vivoactive 4s

Ghostattack

Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:54

Ik kom me ook even melden hier, vandaag mijn Galaxy Active 2 binnen gekregen. In de rosé kleur. Mooi ding en past ook netjes met mijn mini polsen!

Moet nog even wennen hoe het allemaal werkt, maar tot nu toe heel tevreden :j

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:59

Ik ben blij en tevreden met de vivoactive 4s

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:18

Bedankt voor de reacties!
Ik twijfel erg tussen de Garmin Vivoactive 4s en de Polar Ignite.
Van de Polar spreekt mij de uitgebreide functies mbt het meten van je fitheid, je herstel en trainingschema's heel erg aan. Volgens mij heeft de Garmin hier wat minder mogelijkheden in.
Ik vind het alleen jammer dat de Polar geen contactloos betalen heeft, dit gebruik ik nu met mijn Fitbit erg vaak. De Garmin heeft dit weer wel.
Daarnaast las ik dat de Polar in zonlicht wat lastiger af te lezen is en het touchscreen niet altijd werkt. Klopt dit?
Kan je bij de Polar in 1 oogopslag zien hoeveel calorieën je op die dag hebt verbrand of kan je dit alleen in de app zien? En hoe zit dit bij de Garmin?

Wesseltje

Berichten: 2191
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 23:46

Ik heb de Garmin 4s en je kan heel veel via het scherm aflezen, ook je calorieën. Superfijn horloge met heel veel opties. Slaap trackt ie heel slecht, ik zou willen dat ik de slaap uren zou halen die het aangeeft ;)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 00:42

Garmin heeft ook training schema’s

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 08:07

Hier precies dezelfde ervaring als wesseltje. Ik zou willen dat ik zoveel slaap als hij aangeeft haha.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33866
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 10:05

Ja ik blijf soms nog 2uur in bed liggen als ik al wakker ben. Maar dan slaap ik blijkbaar volgens dat ding haha. Dat deed mijn Fitbit veeeel beter.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:42

Ik heb de Polar Ignite een jaar nu en totaal geen last van moeilijk afleesbare schermen. Het tracken van de slaap en de tips daarvoor en de Serene functie vind ik echt heel fijn en bruikbaar. Ik snap mijn slaappatroon beter en kan er daardoor handiger op in spelen.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:52

hoi, mag dit hier?
ik ben op zoek naar een activity tracker/smart watch, maar het voelt als zoeken naar een spelt in de hooiberg.
ik heb nu een fitbit charge 2 welke inmiddels wel aan zn eind is. Ik heb een Iphone, en ik vind eigenlijk dat fitbit daar niet super mee samen gaan. gegevens worden niet automatisch door gesynced, en van whatsappjes krijg ik geen melding. ook vind ik hem gewoon niet zo mooi.
wat ik wel zoek:
- rond scherm, ik wil graag een klassieke look
- hartslag meeting, en de andere basic activity tracker dingen
- slaap analyses, de meer de beter, ik hoop handvaten te krijgen om mijn ritme beter te maken
- dat meldingen van mn telefoon goed doorkomen.
- stopwatch en of interval training functie. ik gebruik deze namelijk met paardrijden.

pre's
- workout plannen, mits het vanuit thuis kan en geen losse abonnementen aan verbonden zijn
- compitabel met paard gerelateerde apps
- bandje van leer (evt los kopen geen probleem)
- maandelijkse cyclus bij houden. fitbit rekent dit uit en geeft bij een dag te voren melding (met ADHD best handig)


wat hij niet hoeft te zijn/kunnen:
- Waterdicht, ben geen zwemmer :+
- berichtjes/appjes/oproepen beantwoorden
- contactloos betalen
- heel erg duur :o (<250)

kom ik ook bij Polar uit? of toch een Garmin? iemand ervaringen met deze merken icm iphone

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:24

Ik heb de Venu, zie mijn berichten hier :j

Zertab

Berichten: 12344
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:34

Voor minder dan 250 kom je denk ik geen horloge aan wat aan je eisen voldoet... de Garmins die kunnen wat jij wil, zijn duurder dan 250. Ik heb de vivoactive 4s van Garmin. Wat slaap bijhouden betreft blijkbaar niet heel accuraat, maar zelf zou ik het niet weten. Ik heb hem niet om 's nachts.

Diertjec

Berichten: 4631
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:30

Ik kom me hier melden :)
Ik heb sinds vandaag de Samsung Galaxy watch active2 :)

Tot nu toe heel blij ermee, en het valt me ook niet tegen hoe die aanvoelt met dragen. Ik droeg nooit horloges en heb smalle armen, dus veel horloges staan me echt niet.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:04

xxxmh schreef:
Happyhealthy schreef:
Hoi!
Ik heb nu zo'n 2 jaar de Fitbit Versa en ben langzaam op zoek naar een nieuwe smartwatch. Met name omdat ik het uiterlijk van de Fitbit Versa niet mooi genoeg vind om hem altijd om te houden. Ik heb er dan liever 1 met het uiterlijk van een normaal horloge.
Hebben jullie aanraders voor mij?

Mijn wensen:
- Ronde vorm, uiterlijk van een normaal horloge.
- Hartslagmeter
- Overzicht van verbrande calorieën gedurende de hele dag, dus niet alleen bij een workout
- Waterbestendig
- berichtjes/oproepen kunnen zien op smart watch, hoef ze niet te kunnen beantwoorden of te kunnen bellen.

Ik ben benieuwd naar jullie aanraders!


Samsung galaxy watch active 2

Hier al bijna 2 jaar de samsung watch rose (42mm) erg blij mee. Nu wel opgestuurd, ik vond dat hij ineens teveel stappen telde die ik niet deed (armbewegingen tijdens typen etc, dit ontstond ineens).

Viel nog binnen de garantie en als het goed is heb ik hem vanmiddag weer terug.

MarliesV

Berichten: 15250
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:43

HappyHealty, met jouw wensenlijstje zijn er best wat keuzes.
Heb zelf de Polar Ignite, bevalt hier echt super.

Bettyvn, de Polar doet niets met je cyclus, wist niet eens dat dit kon op een smartwatch haha.