Smartwatch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:58

Zertab schreef:
Nou ik ben niet meer tevreden. Garmin vivioactive is niet waterdicht! Ik heb vanmorgen een uur ermee gezwommen, ging prima. Maar eenmaal uit het water liep ie vast, daarna geen hartslag meter meer en nu doet ie niets meer en is ontzettend heet. Tot zover voor mij een Garmin. Wat een miskoop...
Gelukkig nog binnen de maand dus ga hem terugbrengen en wil mijn geld terug of een nieuwe. In iedere geval geen reparatie dat vertrouw ik niet.

Wat raar zeg !!!
Dit heb ik met die van mij ingeval niet dus ik zou een nieuwe willen in jou geval.

Moska

Berichten: 3412
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:31

Welk horloge heeft in ieder geval dezelfde functies als de Polar m430? Deze heb ik nu en voldoet prima voor wat ik wil (dagelijkse activiteiten, wandelen, fietsen, paardrijden en waterdicht)maar ik wil graag een chiquer horloge. Zat te denken aan een ignite of een vantage m, maar zie de verschillen niet, behalve de prijs.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:38

Hier wel tevreden over de Vivosmart. In combinatie met de polar hartslag band en de polar app voor het mountainbiken (vivosmart gaat dan natuurlijk af) kan ik aardig mn beweging tracken.

Ik heb het horloge echt 24/7 om, af en toe even een halve dag niet tijdens het opladen en omdat even geen horloge toch stiekem wel zo prettig is.

Achterom
Berichten: 23059
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 13:48

Moska schreef:
Welk horloge heeft in ieder geval dezelfde functies als de Polar m430? Deze heb ik nu en voldoet prima voor wat ik wil (dagelijkse activiteiten, wandelen, fietsen, paardrijden en waterdicht)maar ik wil graag een chiquer horloge. Zat te denken aan een ignite of een vantage m, maar zie de verschillen niet, behalve de prijs.

De Ignite kan het in ieder geval allemaal. Er wordt geschreven dat het geen hardloophorloge zou zijn, maar ik ben er niet achter waarom dan niet.
Ik doe ongeveer hetzelfde als jij en daarvoor voldoet hij prima!

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:01

Heb mijn geld terug. De man die zelf ook een Garmin heeft: het zou moeten kunnen maar ik doe het niet.

Dan weet je ook al genoeg dat het eigenlijk niet kan... Dus prima horloge, maar niet om mee te zwemmen.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:04

Zertab schreef:
Heb mijn geld terug. De man die zelf ook een Garmin heeft: het zou moeten kunnen maar ik doe het niet.

Dan weet je ook al genoeg dat het eigenlijk niet kan... Dus prima horloge, maar niet om mee te zwemmen.

Ik zwem er 2x per week mee en heb dit probleem niet. Heb de vivoactive 4s

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:04

Zertab schreef:
Heb mijn geld terug. De man die zelf ook een Garmin heeft: het zou moeten kunnen maar ik doe het niet.

Dan weet je ook al genoeg dat het eigenlijk niet kan... Dus prima horloge, maar niet om mee te zwemmen.

Maar is dat alleen met de nieuwe dan ? Want ik heb echt al super vaak gezwommen met die van mij anders doe ik hem nu toch af ...

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:17

Nja dan hebben jullie geluk gehad maar volgens de verkoper moet er eigenlijk op de doos staan: spat water besteding.
Douchen ging idd probleemloos.

Dus ik weet het niet. Nu maar voorlopig niets, even kijken of straks überhaupt op werk een horloge aan mag.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:27

Zertab schreef:
Nja dan hebben jullie geluk gehad maar volgens de verkoper moet er eigenlijk op de doos staan: spat water besteding.
Douchen ging idd probleemloos.

Dus ik weet het niet. Nu maar voorlopig niets, even kijken of straks überhaupt op werk een horloge aan mag.

Bij mijn activiteiten staat zelfs zwemmen maar ik heb niet de 4 hè? Ook Garmin geeft het aan op de website. Alleen niet duiken.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:35

lenaa_tje schreef:
Zertab schreef:
Nja dan hebben jullie geluk gehad maar volgens de verkoper moet er eigenlijk op de doos staan: spat water besteding.
Douchen ging idd probleemloos.

Dus ik weet het niet. Nu maar voorlopig niets, even kijken of straks überhaupt op werk een horloge aan mag.

Bij mijn activiteiten staat zelfs zwemmen maar ik heb niet de 4 hè? Ook Garmin geeft het aan op de website. Alleen niet duiken.


Ja ik weet het. Garmin geeft het aan en op mijn horloge zat ook die functie. Maar helaas... Toch niet waterdicht :')

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:39

Maar heb je dan niet gewoon een maandag ochtend model? Ook slecht maar Garmin is een heel groot bedrijf en ik kan mij niet voorstellen dat ze op hun website zetten geschikt voor zwemmen als hij dat niet is.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:40

lenaa_tje schreef:
Maar heb je dan niet gewoon een maandag ochtend model? Ook slecht maar Garmin is een heel groot bedrijf en ik kan mij niet voorstellen dat ze op hun website zetten geschikt voor zwemmen als hij dat niet is.


Dat zou best kunnen hoor. Maar voor nu is het opgelost, horloge naar Garmin en ik mijn geld terug. :)

maaikemuis
Berichten: 5296
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:27

Hij moet gewoon waterdicht zijn. Ik zou hem gewoon omgeruild hebben en er de volgende dag mee in het water zijn gedoken. Dan weet je het gelijk. Gaat het dan weer verkeerd zou ik verder kijken.

Ik heb het ook gehad met een Suunto. Die was zo lek als een mandje. Zijn vervanger was wel gewoon goed geseald.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 17:14

Ik ben me ook aan het oriënteren op een smartwatch. Ik zat te denken aan een fitbit charge 3, fitbit versa, polar ignite of de garmin vivoactive 3. Budget ligt rond de 100-200 euro en ik heb hele smalle polsen, waardoor ik bang ben dat de versa, polar en garmin misschien echt te groot/bulky gaan zijn.
Ik ben geen sporter op het paardrijden na, maar ik heb gezondheidsproblemen en ik ben vooral benieuwd of ik verbanden kan gaan vinden in bv mijn hartslag, slaapritme etc. Het is dus ook belangrijk dat ik er comfortabel mee kan slapen. Verder hoef ik er ook niet mee te kunnen betalen aangezien ING bij bijna niemand zit aangesloten.
Ik kan de charge 3 nu voor €100 krijgen dus ik twijfel nu heel erg of ik dat ga doen of toch ga kijken naar een wat meer horloge, mits ze dus niet te groot/bulky zijn. Wat zouden jullie doen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:15

Ik vond de app van fitbit heel mooi en overzichtelijk als je enkel stappen en zo wil tracken. Garmin is echt veel beter met sporten en qua functies van smartwatch.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:16

Garmin Vivoactive 4s vind je te duur?
Hij valt mooi om een smalle pols (en ook ik zwem er zonder problemen mee). Er zit ook een saturatiemeter op en vind de muziekfunctie heel fijn, al vraag je daar niet om.
Heb hiervoor een fibit charge en een tomtom versleten en vind dit echt de fijnste tnt.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:21

Astorga schreef:
Garmin Vivoactive 4s vind je te duur?
Hij valt mooi om een smalle pols (en ook ik zwem er zonder problemen mee). Er zit ook een saturatiemeter op en vind de muziekfunctie heel fijn, al vraag je daar niet om.
Heb hiervoor een fibit charge en een tomtom versleten en vind dit echt de fijnste tnt.


Ja die vind ik jammer genoeg echt te duur. Mijn originele budget was €100-150, dus €200 is echt aardig mijn max. Het is mijn eerste smartwatch dus ik durf er nog niet teveel aan uit te geven.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:22

Janntjuh; polar ignite niets voor je?

Die kan me zelfs vertellen dat ik te laat nog teveel suikers heb gegeten, waardoor ik niet rustig geslapen heb. Ik vind de sportfunctie fijn (mogelijkheid voor paardrijden), maar leer ook veel van de herstel- en slaapfuncties van dat ding.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:24

Ja behoort ook zeker tot de mogelijkheden, ben alleen bang dat hij wat te groot is voor mijn smalle pols.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:26

Dacht ik ook met extreem smalle polsen, maar hij past goed en met slapen er helemaal geen last van.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:38

Ik had dus de vivioactive 4s, afgezien van het feit dat ik met de mijne niet kon zwemmen, vond ik het voor de rest een prima horloge!

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 18:39

Janntjuh schreef:
Astorga schreef:
Garmin Vivoactive 4s vind je te duur?
Hij valt mooi om een smalle pols (en ook ik zwem er zonder problemen mee). Er zit ook een saturatiemeter op en vind de muziekfunctie heel fijn, al vraag je daar niet om.
Heb hiervoor een fibit charge en een tomtom versleten en vind dit echt de fijnste tnt.


Ja die vind ik jammer genoeg echt te duur. Mijn originele budget was €100-150, dus €200 is echt aardig mijn max. Het is mijn eerste smartwatch dus ik durf er nog niet teveel aan uit te geven.

Ik heb de vivioactive 3 music maar ik weet niet of die in je budget past? Bekijk Garmin Vivoactive 3 Music - Smartwatch - 43 mm - Graniet Blauw op: https://www.bol.com/nl/p/garmin-vivoact ... _iphoneapp Nou net dan met 199 euro

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 20:29

Revanches schreef:
Ik heb de Garmin Venu besteld. Rosegoud/beige.
Krijg ik een zwart/goud geleverd... -O- #balen

Inmiddels zijn we al een 2 weken verder...en nog geen horloge rijker...
Wat een moeilijk bedrijf zeg. En nu staat op Bol.com de foto's ook nog verkeerd om, waardoor ik geen nieuwe durf te bestellen...in geval dat weer door elkaar zal gaan...

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 22:55

Revanches schreef:
Revanches schreef:
Ik heb de Garmin Venu besteld. Rosegoud/beige.
Krijg ik een zwart/goud geleverd... -O- #balen

Inmiddels zijn we al een 2 weken verder...en nog geen horloge rijker...
Wat een moeilijk bedrijf zeg. En nu staat op Bol.com de foto's ook nog verkeerd om, waardoor ik geen nieuwe durf te bestellen...in geval dat weer door elkaar zal gaan...


Heb je het horloge terug gestuurd?

Al contact opgenomen met het bedrijf?

Kan zijn hoor, dat het bedrijf niet netjes reageert, een retour krijgen zijn ze waarschijnlijk niet heel blij mee. Maar hun fout dat ze in eerste instantie het verkeerde horloge opgestuurd hadden, die fout moeten ze gewoon oplossen.

Zertab

Berichten: 12321
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 23:06

Hoe was de zwart gouden qua kleur? Als in, was het goud echt zo'n in your face of meer subtieler? Heb daar ook nog over getwijfeld namelijk