Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:48

Via de activiteitenknop zelf toevoegen. Na overig heb je nog een keer overig en dan kun je zelf een naam invoeren

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:32

Maar meet die dan goed?

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:16

Ik heb op mijn Garmin de sport Te paard gewoon direct kunnen kiezen, ik had de Overige niet nodig.

Op een vorig horloge koos ik vaak trailrun of MTB, bij trailrun en overig registreert die wel stappen, bij MTB niet.
Bij de optie Te Paard die ik nu heb, registreert die ook stappen die ik niet zelf zet, maar dat zal dan helaas zo...

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:25

Hmmm overig werkt nog niet zoals bij jou. Kan dan geen naam invullen. := En wat gebeurt er als je met Strava of MapMyRun synchroniseert met activiteiten die je onder paardrijden weg hebt gezet. MapMyRun heeft standaard wel speciale activiteit paardrijden.

Of moet ik deze soms downloaden en installeren?

https://apps.garmin.com/nl-NL/apps/27df ... 7015f42124

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:22

Zertab schreef:
Maar meet die dan goed?


Met dit horloge heb ik dat nog niet kunnen testen omdat ik geen verzorgpaard meer heb. Op mijn Garmin forerunner 245 had die de afstand en snelheid absoluut goed.
Dus ik denk bij deze ook.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:25

Gevonden! Ik kon het alleen via horloge inregelen en niet via de app. En moest doorklikken vanuit overig nog een keer overig en daar stond paardrijden tussen. Diep weg gestopt dus. :=
Afbeelding

Standby tijd van 21 dagen. :wow:
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:29

Mooi horloge. Veel plezier ermee :j

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:58

Via de app van Garmin kon ik wel een app horseriding toevoegen. Overigens kun je de functie training later in je telefoon ook omzetten in paardrijden

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 20:54

Ik krijg het niet voor elkaar op mijn Garmin. Staat niet tussen de standaard en IQ krijgt geen paardrijden gevonden pff

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 00:33

Zertab schreef:
Ik krijg het niet voor elkaar op mijn Garmin. Staat niet tussen de standaard en IQ krijgt geen paardrijden gevonden pff

Dat is stom. Hier ging het buiten IQ om. Ik kon overige activiteit toevoegen en daar kiezen voor horseback.

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 07:57

Bij mij staat ie niet tussen overig

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 07:59

Welk horloge heb je, Zertab?

Het is mij opgevallen dat je niet bij elk horloge dezelfde opties krijgt...

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:01

Ik heb ook geen paard rijden gevonden buiten de garmin store om. Die vind ik niet fijn dus gebruik ik niet. Gebruik nu overig gewoon daarvoor. Alleen de naam is dan anders nou ja. Prima haha

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:02

Werkt overig ook goed?

De venu 2 plus. Mijn vivoactive had wel paardrijden dus had ik uit de IQ gehaald toen

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:10

Ja bij mij wel. Hij pakt wel mijn stappen ipv van paard. Je hebt niet echt verschil in stap en draf etc maar dat is voor mij niet interessant. T gaat mij vnl om de tijd en soms de route. Dat gaat prima. Mijn hartslag erbij gewoon.
Alleen in strava is het dan ook overig. Maar dat gebruik ik ook alleen voor mezelf dus ook geen probleem haha

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 08:15

Ik heb de vivimove sport.
Die heeft ook geen paardrijden.
Maar wil ik de route hebben zet ik hem op fietsen. Dan heb ik ook geen foute stappen.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:04

Het belangrijkste is idd de route en de snelheid etc.

Kan ik daarna mooi weer ruiterpaden aanvullen op OpenStreetMap. Nu alleen even uit zien te vogelen hoe ik een course exporteer vanuit Garmin Connect naar een .GPX. :=

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:11

Bij koersen ga je naar je koers.
Daar zie je die 3 of 4 puntjes rechts bovenin. Selecteer cerzend naar toestel. Selecteer je toestel en druk op ok. Dan moet je je toestel synchroniseren met Garmin connect en dan staat het koers op je horloge :j

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:18

En de andere kant op? Hoe krijg ik de .GPX vanuit horloge/app naar mijn laptop?

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:19

Bagheera_206 schreef:
En de andere kant op? Hoe krijg ik de .GPX vanuit horloge/app naar mijn laptop?


Als je laptop bleutooth heeft op dezelfde manier door ze te connecten en te syngroniseren. Ik gebruik geen computer meer dus dat zou je verder aan iemand anders moeten vragen denk dat het ook kan door je telefoon te verbinden met een kabel en dan bestand overzetten.

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:54

Ik vind foute stappen idd geen probleem. Ik ben toch aan t sporten, dus laat ze ze dan maar tellen ook :+ haha! Maat, zo is het voor iedereen idd weer anders.
Er komt gewoon ooit een fenix en dan zien we het dan wel weer :) voor nu doet mijn vivoactive 4s het echt nog prima!!

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 09:58

De optie exporteren zit in de website van Garmin. _O_ Ik kan vanaf mijn mobiel niet inloggen op de website, want dan stuurt hij je door naar de app die op je mobiel is geïnstalleerd. Je moet dus inloggen op laptop/PC.

https://connect.garmin.com/

Daar zit de optie om een route te exporteren naar .GPX zodat je hem in ieder willekeurige pakket/software/app kunt gebruik die om kan gaan met .GPX.
Afbeelding

Ik vind bijvoorbeeld TopoGPS op mijn telefoon heel fijn om mee te navigeren. Daar zit bijvoorbeeld ook OpenStreetMap in die hoop van de ruiterpaden bevat. Ontbrekende ruiterpaden kun je trouwens aanvullen op OSM. Net als je artikelen kunt toevoegen/wijzigen op Wikipedia.
Afbeelding

Hij pakt zelfs ook de notitie mee die ik in Garmin Connect heb geschreven. Mijn oma is 31 jaar en we doen vooral lekker poetsen, knuffelen, voeren en kleine wandelrondjes. Door de hitte/droogte van een paar weken geleden beetje uitgedroogde en afbrokkelende hoefjes en hoefsmid is vorige week langs geweest, maar nog beetje gevoelig. :=
Afbeelding

De gps track lijkt iig nauwkeurig. Ik kan precies zien wanneer ik even met haar in de berm liep of even aan andere kant van de weg liep. Het lijkt nauwkeuriger dan gps van telefoon, omdat horloge natuurlijk niet in je broekzak/jaszak zit dus beter gps ontvangst heeft en energiezuiniger dan tracken met je telefoon.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 10:13

Mijn paardrijden-app op de Fenix telt de stappen van mijn paard ook als die van mij, dus als dat de reden is om een Fenix te willen, dan moet ik je helaas teleurstellen...

Mij gaat het bij het tracken van paardrijden om de duur en de afstand en als ik paard een hartslagmeter om doe, om de registratie van de hartslag.

En dan maakt het verrekte weinig uit of je het trackt als trailrun, MTB, overig, of een app die wel paardrijden heet.

Alleen bij gebruik van hartslagmeter bij het paard lijkt jouw eigen conditie ineens een heel stuk beter, want lagere hartslag waarden :')

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 10:16

Zo kom ik tenminste aan de 10.000 stappen met paardrijden. _O-

Handig dat je er ook hartslagmeter van paard aan kunt koppelen.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 10:35

Dat is ooit de reden geweest om een GPS/sporthorloge te kopen.
Mijn eerste horloge had geen polshartslagmeter, alleen wel compatible met een externe meter.

Maar ik was toen nogal fanatiek aan het trainen voor de endurance en wilde kunnen zien wat de hartslag van mijn paard onderweg deed, hoe snel die herstelde na een flink stuk galop, bijvoorbeeld.

Daarvoor trackte ik mijn ritten altijd met Endomondo, daar kon de hartslagmeter ook aan gekoppeld worden geloof ik, maar dan moest ik steeds m'n telefoon uit mijn zak halen en met een horloge was dat gemakkelijker.