Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 20:51

Ik heb geen ervaring met de Polar, maar met de Apple watch doe ik echt heel veel.
Van contactloos betalen tot beweging vastleggen, maar ook bv de verlichting in huis regelen, berichtjes lezen/beantwoorden als ik mijn handen vol heb, mijn tijdsplanning voor werk in de gaten houden inclusief de adressen en routebeschrijving, timers en herinneringen instellen, ik heb de temperatuur/regen en zonsondergang op het home screen staan, ik krijg een melding als het geluid te lang te hard is (bv op mijn werk als ik te lang bij een speaker in de buurt sta), en een belangrijke reden om deze watch te kopen was de valdetectie. Als ik ooit van mijn paard val, of tijdens het wandelen in elkaar zou zakken, dan hoop ik dat die functie op tijd de hulpdiensten kan bereiken. Dat laatste zou voor mij ook de reden zijn om mijn vriend een Apple Watch aan te smeren :))

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:37

Iemand bekend met Venu plus 2 van Garmin?
Sinds een week kan ik niet meer in het menu om de smartwatch uit te zetten. Dus de knop indrukken werkt niet. Maar wel een keer indrukken om bijvoorbeeld cardio aan te zetten. Ook werkt spraak assistent niet.

Iemand ideeën?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:29

Hier thuis een Ignite 3 en de één na laatste Apple iWatch. Heel eerlijk, geef mij de app/website van Polar maar. Daar heb ik veel meer aan dat de Apple data. De app vind ik veel uitgebreider en beter dan van Apple. Daarnaast heb ik standaard synchroniseren uit staan en doe ik dat handmatig, meestal na het sporten of als ik wakker word. Ik hoef hem maar eens in de week denk ik op te laden.

Punt is alleen volgens mij dat je niet kunt bellen met je horloge, maar daar heb ik hem ook niet voor. Ik vind het bloedirritant om berichten/belletjes op mijn horloge binnen te krijgen. Dat heb ik ook bij collega's waar je mee staat praten en dat dan de aandacht naar de horloge gaat omdat er een bericht binnen komt. Ik kan me daar wel aan ergeren als het aan de lopende band het geval is.

Voor bellen en berichten gebruik ik mijn telefoon en daar kijk ik af en toe op, zodat het mij niet teveel kan afleiden. Ook betalen doe ik met mijn telefoon, die heb ik toch altijd bij me.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 13:35

Ik twijfel aan de Ignite 3 voor mijn partner.

Hij heeft nu de Ignite 1 van Polar. Maar de Venu van Garmin ziet er ook heel goed uit.

Qua hartslagband en fietscomputer heeft hij ook Garmin, dus dat zou een logische keuze zijn.
Hij heeft hele smalle polsen en wil dus ook geen groot horloge. Daarnaast slechte ogen, dus goed leesbaar scherm is een must.

Helaas is hij afgelopen weekend met de fiets over de kop gegaan en is zijn horloge dus echt kapot nu.

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 17:50

Sakura789 schreef:
Hier thuis een Ignite 3 en de één na laatste Apple iWatch. Heel eerlijk, geef mij de app/website van Polar maar. Daar heb ik veel meer aan dat de Apple data. De app vind ik veel uitgebreider en beter dan van Apple. Daarnaast heb ik standaard synchroniseren uit staan en doe ik dat handmatig, meestal na het sporten of als ik wakker word. Ik hoef hem maar eens in de week denk ik op te laden.

Punt is alleen volgens mij dat je niet kunt bellen met je horloge, maar daar heb ik hem ook niet voor. Ik vind het bloedirritant om berichten/belletjes op mijn horloge binnen te krijgen. Dat heb ik ook bij collega's waar je mee staat praten en dat dan de aandacht naar de horloge gaat omdat er een bericht binnen komt. Ik kan me daar wel aan ergeren als het aan de lopende band het geval is.

Voor bellen en berichten gebruik ik mijn telefoon en daar kijk ik af en toe op, zodat het mij niet teveel kan afleiden. Ook betalen doe ik met mijn telefoon, die heb ik toch altijd bij me.


Welke app bedoel je?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:33

App waar de info vanuit je horloge op geladen wordt. Via de site zijn er zelfs nog meer uitsneden van data. Ik gebruik die ook graag voor gedetailleerde informatie.

Silvia

Berichten: 3273
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:57

Sakura789 schreef:
App waar de info vanuit je horloge op geladen wordt. Via de site zijn er zelfs nog meer uitsneden van data. Ik gebruik die ook graag voor gedetailleerde informatie.


Ha, die app.. het klopt, de standaard data bij de Polar is duidelijker.
Vanochtend zijn mijn vriend en ik naar het bos geweest met onze hond. De iWatch gaf de juiste afstand van 1,9km en tempo weer maar de Polar raakte helemaal van slag. Volgens de Polar hadden we 3,39km heen en weer gelopen (ipv een rondje) in een tempo van 7km/u. Weinig kans met een senior hond :+

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 18:57

Wat gek? Al eens gereset? Wij fietsen samen en hebben ook de Strava accounts gekoppeld, toch hebben we meestal maar een paar honderd meter verschil op onze fietstochten.

Achterom
Berichten: 23060
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 20:31

Ik vind de metingen op mijn Polar vaak juist een stuk betrouwbaarder dan wat ik bij andere smartwatches zie. Apart zeg.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 12:45

Ik heb sinds kort ook eentje. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn bij paardendingen doen, haha. Ik was net aan het uitmesten en kreeg de melding dat ik gestresst was en even diep adem moest halen. Ik denk dat het horloge geen idee had wat ik aan het doen was.

En hoe gaat dat met paardrijden? Telt hij elke drafpas als een stap bijvoorbeeld?

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:42

Zijn hier ook mensen die de Garmin Instinct 2s hebben? Ik ben ook beetje aan het kijken naar ander horloge. Ik heb de Moto360 gehad en nu de Fossil Sports, maar die heeft nu beetje zijn beste tijd gehad. := Die Android horloges gaan jammer genoeg nog niet zo heel lang mee met de batterij. Dan toch maar eens voor wat anders kijken.

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:26

Runa schreef:
Ik heb sinds kort ook eentje. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn bij paardendingen doen, haha. Ik was net aan het uitmesten en kreeg de melding dat ik gestresst was en even diep adem moest halen. Ik denk dat het horloge geen idee had wat ik aan het doen was.

En hoe gaat dat met paardrijden? Telt hij elke drafpas als een stap bijvoorbeeld?

Dat heb ik ook eens gehad toen ik in huis flink aan het schoonmaken was :')
Sinds ik mijn Polar nu instel op 'overig outdoor/indoor' pakt hij dat soort klussen (schoonmaken/uitmesten/tuinieren/enz) wel gewoon mee als activiteiten. En dan krijg je ineens veel mee hartpunten in Google Fit :D

En met rijden telt hij ook gewoon de passen, maar geen idee of dat de passen van het paard zijn of dat hij omrekent. Wel zie ik duidelijk verschil in afstanden of dat ik alleen stap, draaf of ook tölt mee pak.

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:32

Bagheera_206 schreef:
Zijn hier ook mensen die de Garmin Instinct 2s hebben? Ik ben ook beetje aan het kijken naar ander horloge. Ik heb de Moto360 gehad en nu de Fossil Sports, maar die heeft nu beetje zijn beste tijd gehad. := Die Android horloges gaan jammer genoeg nog niet zo heel lang mee met de batterij. Dan toch maar eens voor wat anders kijken.


Ik heb de Garmin venu2s. En heb even snel de specs opgezocht. De instinct 2s zo langere batterijduur hebben dan die van mij.
Ik laad hem nu elke zondag op en kan er echt een week mee doen. Ook s nachts.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:49

Denk dat ik hem maar gewoon moet gaan bestellen. _O- Hij is wel goedkoper dan de Venu 2s.

Biebz

Berichten: 5531
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:14

Bagheera_206 schreef:
Denk dat ik hem maar gewoon moet gaan bestellen. _O- Hij is wel goedkoper dan de Venu 2s.


Verder heb ik er geen verstand van }:0
Maar wij zijn hier erg tevreden over de Garmin watches. Veel nauwkeuriger hebben wij het idee en vooral de batterijduur! De Samsung die ik had moest ik elke dag opladen.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 13:27

Mijn Motorola en Fossil horloges dus ook iedere dag aan de lader. := Dat was Android.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 14:16

Ik heb een Instinct (1) gehad.

Was een prima horloge, maar ik wilde uiteindelijk toch graag een horloge met een wat minder sportieve uitstraling.

Ik heb toen in een leuke aanbieding de Feñix 6s pro solar gekocht en de Instinct via MP weer verkocht.

Deze bevalt mij nog beter, puur door het uiterlijk en het grotere beeldscherm.
Door de dikke rand vond ik het beeldscherm van de Instinct toch wel aan de kleine kant.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 14:21

De Instinct 2s heeft idd wel een robuuste uitstraling. Op zich niet zo heel erg voor mij. Goed om te horen dat het een prima horloge is. De Fenix serie valt voor nu nog even buiten mijn budget. := De Instinct 2s solar is al voor minder dan 350 te koop. De gewone Instinct 2s is bijna 100 euro minder. Wilde er eigenlijk maximaal rond de 300 euro aan uitgeven. Dat waren mijn vorige horloges ook ongeveer.

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:53

Ik ben erg tevreden over de Forerunner 955.

En ik moet mijn forerunner 245 nog te koop zetten dat komt na de vakantie wel.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 15:55

Ik had voor de aanschaf van mijn Feñix ook echt mazzel.
De 7series was al uit en ik had van mijn horloge het laatste exemplaar van de Bijenkorf en dat was leuk afgeprijsd.
Nog geen 400,- heb ik er voor betaald en kreeg ook nog een leuk bedrag voor mijn Instinct terug op MP, anders had ik het niet zo snel gedaan.

Loont wel de moeite hoor, BeFunny, om je oude horloge te verkopen (mits die nog goed functioneert).

BeFunny

Berichten: 10816
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 16:06

Ja hij is helemaal in orde. En ik heb mijn forerunner 955 met ING spaarpunten kunnen kopen dat was ook een topdeal haha.

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:31

Marije_jiplover schreef:
Ik had voor de aanschaf van mijn Feñix ook echt mazzel.
De 7series was al uit en ik had van mijn horloge het laatste exemplaar van de Bijenkorf en dat was leuk afgeprijsd.
Nog geen 400,- heb ik er voor betaald en kreeg ook nog een leuk bedrag voor mijn Instinct terug op MP, anders had ik het niet zo snel gedaan.

Loont wel de moeite hoor, BeFunny, om je oude horloge te verkopen (mits die nog goed functioneert).


Dat is idd een hele leuke prijs voor een Fenix. :wow:

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:33

Ooit komt hier ook een fenix. Thuis hier allebei garmin, fijn, werkt altijd en prima batterij duur :)

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:39

Wat heeft Garmin trouwens een range aan modellen van maar 150 euro tot meer dan 1500 euro. :wow:

Ik heb op het bestelknopje gedrukt voor een Instinct. =:)

Bagheera_206

Berichten: 25914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:25

Wat is de handigste en meest praktische manier om paardrijden als activiteit toe te voegen aan een Garmin? :=