Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 23:56

Hij is binnen!

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn bankpas toe kan voegen? ABN amro Meastro. Zou moeten kunnen volgens het systeem.
Maar hij vraagt om een CVC code daarbij, en het gaat om een gewone betaalkaart.

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:07

Dat staat ergens uitgelegd via Google. Het is mij met mijn rabo destijds ook gelukt. Volgens mij via garmin en die zoekfunctie op Google.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:29

Gelukt, je moet het kastnummer inderdaad op een andere manier invoeren. Dan kun je het veld CVC code leeg laten.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:04

Ik kom even binnen vallen. Zag dat dit topic nog regelmatig op gereageerd word dus vandaar mijn bericht.

Ik wil graag een smartwatch aanschaffen. Voornamelijk om mijn stappen/calorieën, slaapritme en verdere activiteit bij te houden. Maar vind het ook fijn als ik muziek kan afspelen en bijvoorbeeld appjes kan zien. Mijn telefoon heb ik niet altijd bij me dus het moet er wel 1 zijn die het ook zonder je telefoon bij gaat houden. Ik heb een Oppo als telefoon, maar het maakt mij niet onwijs veel uit welk merk er dan bij komt. Kan alleen niet met Apple overweg :+

Wie zou mij kunnen helpen zoeken? Heb al onwijs veel verschillende merken gezien in het topic

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 06:36

Apple Watch werkt ook niet fatsoenlijk met Android telefoon dus als je geen Apple telefoon hebt kan je de watch bij voorbaat al overslaan in je keuze :)

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 07:53

veertje99 schreef:
Ik kom even binnen vallen. Zag dat dit topic nog regelmatig op gereageerd word dus vandaar mijn bericht.

Ik wil graag een smartwatch aanschaffen. Voornamelijk om mijn stappen/calorieën, slaapritme en verdere activiteit bij te houden. Maar vind het ook fijn als ik muziek kan afspelen en bijvoorbeeld appjes kan zien. Mijn telefoon heb ik niet altijd bij me dus het moet er wel 1 zijn die het ook zonder je telefoon bij gaat houden. Ik heb een Oppo als telefoon, maar het maakt mij niet onwijs veel uit welk merk er dan bij komt. Kan alleen niet met Apple overweg :+

Wie zou mij kunnen helpen zoeken? Heb al onwijs veel verschillende merken gezien in het topic

Wil je ook je appjes kunnen lezen zonder telefoon in de buurt? Want dan heb je een smartwatch nodig met simkaart.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:02

Lizz schreef:
veertje99 schreef:
Ik kom even binnen vallen. Zag dat dit topic nog regelmatig op gereageerd word dus vandaar mijn bericht.

Ik wil graag een smartwatch aanschaffen. Voornamelijk om mijn stappen/calorieën, slaapritme en verdere activiteit bij te houden. Maar vind het ook fijn als ik muziek kan afspelen en bijvoorbeeld appjes kan zien. Mijn telefoon heb ik niet altijd bij me dus het moet er wel 1 zijn die het ook zonder je telefoon bij gaat houden. Ik heb een Oppo als telefoon, maar het maakt mij niet onwijs veel uit welk merk er dan bij komt. Kan alleen niet met Apple overweg :+

Wie zou mij kunnen helpen zoeken? Heb al onwijs veel verschillende merken gezien in het topic

Wil je ook je appjes kunnen lezen zonder telefoon in de buurt? Want dan heb je een smartwatch nodig met simkaart.

Nee hoor dat hoeft niet! :)

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:22

Dat wil je dan wel toch? Omdat je appjes wil lezen omdat je telefoon niet altijd in de buurt is?

Ik heb zelf de Garmin vivoactive. Nog steeds erg tevreden mee!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:35

Ik zou zeggen: filter op Coolblue onder smartwatches op je eisen en Google dan eens de compatibiliteit van je resultaten met een oppo telefoon.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:07

Het is niet zo dat ik zonder mobiel op pad ga, maar zoals op stal of werk laat ik wel eens eventjes mijn mobiel aan de kant liggen voor als ik een rijbroek aan heb waar mijn mobiel niet in past of als we op het werk muziek aan hebben staan via de box dan ligt mijn mobiel daarbij. Ben dan nog wel in de buurt.

Coolblue heb ik al op verschillende filters gezocht, nog steeds onwijs veel keuze als ik de Apple er al af haal. Zal eens kijken welke het beste bij de Oppo kan, weet dat er ook een Oppo smartwatch is, maar die is volgens mij vrij groot

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 13:30

veertje99 schreef:
Het is niet zo dat ik zonder mobiel op pad ga, maar zoals op stal of werk laat ik wel eens eventjes mijn mobiel aan de kant liggen voor als ik een rijbroek aan heb waar mijn mobiel niet in past of als we op het werk muziek aan hebben staan via de box dan ligt mijn mobiel daarbij. Ben dan nog wel in de buurt.

Coolblue heb ik al op verschillende filters gezocht, nog steeds onwijs veel keuze als ik de Apple er al af haal. Zal eens kijken welke het beste bij de Oppo kan, weet dat er ook een Oppo smartwatch is, maar die is volgens mij vrij groot



Als ik op stal ben laat ik mobiel in m’n tas zitten die bij de box hangt. Dan ga ik rijden ( stal aan de binnebak) en kan ik dus gewoon zien wat voor apps en belletjes ik binnenkrijg ( iPhone met vivoactive 4S ) ideaal dus.

Ik ben groot fan van Garmin. De polar ook even gebruikt naar vind ik minder prettig in gebruik en in combinatie met de app op de telefoon.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 17:30

veertje99 schreef:
Het is niet zo dat ik zonder mobiel op pad ga, maar zoals op stal of werk laat ik wel eens eventjes mijn mobiel aan de kant liggen voor als ik een rijbroek aan heb waar mijn mobiel niet in past of als we op het werk muziek aan hebben staan via de box dan ligt mijn mobiel daarbij. Ben dan nog wel in de buurt.

Coolblue heb ik al op verschillende filters gezocht, nog steeds onwijs veel keuze als ik de Apple er al af haal. Zal eens kijken welke het beste bij de Oppo kan, weet dat er ook een Oppo smartwatch is, maar die is volgens mij vrij groot


Maar bedoel je nu dat je altijd wel binnen wifi/bluetooth bereik van je telefoon blijft en dan wel wil dat je horloge dingen doet, of wil je een horloge die alles doet ongeacht waar je telefoon is?
Dat laatste kunnen er echt maar weinig (ik dacht zelfs alleen Apple). Als je binnen bereik van bluetooth blijft, dan zijn er heel veel opties en als je wel muziek wil zonder telefoon, maar geen appjes/bellen hoeft zonder telefoon, dan heb je ongeveer de helft daarvan als opties.

Verder zou ik ook goed kijken wat je wilt uitgeven. als een oppo-telefoon ook gewoon op Android draait, zijn er echt veel opties tot je gaat specificeren wat je wilt. Sommige mensen vinden bepaalde horloges te groot of juist te klein, sommige horloges zijn beter in tracking van bepaalde sporten en anderen juist niet, etc. Maar daarin helpt het als je weet wat je voorkeuren zijn.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:56

mirriezz schreef:
veertje99 schreef:
Het is niet zo dat ik zonder mobiel op pad ga, maar zoals op stal of werk laat ik wel eens eventjes mijn mobiel aan de kant liggen voor als ik een rijbroek aan heb waar mijn mobiel niet in past of als we op het werk muziek aan hebben staan via de box dan ligt mijn mobiel daarbij. Ben dan nog wel in de buurt.

Coolblue heb ik al op verschillende filters gezocht, nog steeds onwijs veel keuze als ik de Apple er al af haal. Zal eens kijken welke het beste bij de Oppo kan, weet dat er ook een Oppo smartwatch is, maar die is volgens mij vrij groot


Maar bedoel je nu dat je altijd wel binnen wifi/bluetooth bereik van je telefoon blijft en dan wel wil dat je horloge dingen doet, of wil je een horloge die alles doet ongeacht waar je telefoon is?
Dat laatste kunnen er echt maar weinig (ik dacht zelfs alleen Apple). Als je binnen bereik van bluetooth blijft, dan zijn er heel veel opties en als je wel muziek wil zonder telefoon, maar geen appjes/bellen hoeft zonder telefoon, dan heb je ongeveer de helft daarvan als opties.

Verder zou ik ook goed kijken wat je wilt uitgeven. als een oppo-telefoon ook gewoon op Android draait, zijn er echt veel opties tot je gaat specificeren wat je wilt. Sommige mensen vinden bepaalde horloges te groot of juist te klein, sommige horloges zijn beter in tracking van bepaalde sporten en anderen juist niet, etc. Maar daarin helpt het als je weet wat je voorkeuren zijn.


Ja ik zit 9/10x binnen wifi/bluetooth bereik. Dus als ik dat niet zit hoeft die ook niet alles meer te doen.

Oppo telefoon draait inderdaad op Android. Dus daar heb ik al veel keuze in. Hij hoeft niet zo groot te zijn, heb onwijs smalle polsen. Hij hoeft niet perse een bepaalde sport te kunnen volgen. Ik doe eigenlijk alleen paardrijden, maar daarnaast beweeg ik onwijs veel in de zin van lopen/fietsen.

Qua prijs wil ik inderdaad nog kijken, niet de duurste aangezien het voor mij ook m'n eerste smartwatch is, maar ook niet de goedkoopste die bijna geen functies heeft. Belangrijkste voor mij is dat hij slaap/activiteit enz bij kan houden. Of die dan bijvoorbeeld ook muziek af kan spelen/appjes kan ontvangen is voor mij 'bijzaak' want dat zal ook een hoop doen met de prijs :)

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:06

De meeste Garmins voldoen wel aan je eisen. Ook genoeg betaalbare waar je muziek op kan slaan en dmv Bluetooth af kunt spelen.
Ook zonder muziek waarmee je muziek kunt bedienen vanaf je smartphone.

Ik kreeg deze van meerdere mensen op mij heen aangeraden, ben er echt superblij mee.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:50

Ik vind Garmin ook een heel fijn merk en voor de dingen die je noemt heb je ook in de meer basismodellen keuze. Daar zou ik dus eens kijken.

Niet zo'n grote klok is vaak bij smartwatches wel wat lastiger. Of je hebt het 'fitbit' model (scherm en bandje in dezelfde maat), waar je vaak beperkt bent in functies. Op het moment dat er een vierkante of ronde klok aan zit wil dat nog wel eens wat groter zijn. De website van Coolblue kan daarin selecteren voor je en verder is Google ook je beste vriend.
Ik heb zelf een Vivoactive 4s. Die heeft meer functies dan jij noemt, maar is wel wat kleiner (daar staat de 's' voor). Volgens mij heeft Garmin die benaming voor meer modellen als ze wat kleiner zijn.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:01

Klopt, de S staat voor de kleinere versie van een model :j

De Garmin Lily is juist een klein model voor dunne polsen.
Ik heb ook dunne polsen, maar dan vind ik juist een groter model mooier. Ik heb de Forerunner (ook de S versie overigens)
Meer gericht op Triatleten. Aangezien die hier voornamelijk gebruikt word voor het hardlopen en zwemmen.

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:41

Super bedankt! Ik ga eens kijken bij het merk Garmin!

Denk dat ik ook gewoon een keertje moet kijken of ik ze ergens kan 'passen' dat ik een beetje weet welke grootte wel en niet mooi staat. Is bij iedereen natuurlijk ook weer anders :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 06:37

En bij Coolblue kan je na twee weken retourneren.

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:31

veertje99 schreef:
Super bedankt! Ik ga eens kijken bij het merk Garmin!

Denk dat ik ook gewoon een keertje moet kijken of ik ze ergens kan 'passen' dat ik een beetje weet welke grootte wel en niet mooi staat. Is bij iedereen natuurlijk ook weer anders :)


Ik heb zelf de Garmin vivoactive 4s al ruim twee jaar. Erg tevreden mee!


Afbeelding

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:40

Zertab schreef:
veertje99 schreef:
Super bedankt! Ik ga eens kijken bij het merk Garmin!

Denk dat ik ook gewoon een keertje moet kijken of ik ze ergens kan 'passen' dat ik een beetje weet welke grootte wel en niet mooi staat. Is bij iedereen natuurlijk ook weer anders :)


Ik heb zelf de Garmin vivoactive 4s al ruim twee jaar. Erg tevreden mee!


[ [url=m/Lfgod0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die had ik al apart staan! Ziet er mooi en fijn uit!

Mando

Berichten: 15723
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:52

Ik heb de mijne ook al 2,5 jaar, nog steeds heel blij mee.
Afbeelding

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:18

Wat vinden jullie het voordeel van de vivoactive boven de venu?

wendy1987

Berichten: 6969
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:25

Ook hier al goede 2 jaar erg blij met de 4s. Heb geen idee van de venu dus kan daar niets over zeggen..

Zertab

Berichten: 12328
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:12

Ik heb toen niet voor de venu gekozen omdat ik 100 euro verschil echt te veel vindt. Volgens mij kan de venu niet meer, alleen een beter scherm.

Lithya

Berichten: 2510
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:26

Zertab schreef:
Ik heb toen niet voor de venu gekozen omdat ik 100 euro verschil echt te veel vindt. Volgens mij kan de venu niet meer, alleen een beter scherm.


Ging het dan om het ronde scherm? De sq is €199 en daarmee de goedkoopste.