Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:18

Die eerste is niet heel uitgebreid maar wel de basisfuncties + echt supermooi design. Ik droeg/draag die op kantoor, iedereen is altijd verbaasd dat het een smartwatch is.

Als je voor de vivoactive kiest zou ik zeker voor de 4s gaan :j Daar zitten meer functies op en kun je veel mee doen. Ik wilde hem aanschaffen als aanvulling op de vivomove. Is uiteindelijk de fenix geworden maar die zit normaliter dan weer in een andere prijsklasse.

Afhankelijk waarvoor je hem wilt gebruiken dus :D

-edit- als ik je eerste berichtje zo lees is de vivomove volgens mij een geschikt model. Geen poespas maar evengoed nog een hoop mogelijk.

MarliesV

Berichten: 15255
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:31

Mocht je Samengezond punten sparen van Menzis dan kan je ook even in de webshop kijken. Ze hebben een heren en een dames model van Garmin met korting als je punten inlevert.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:55

De vivomove is een instapmodelletje. Ik denk dat iedereen die iets van sport doet er snel op vast loopt. En ik vind ze zeker niet mooier dan mijn Venu maar dat is persoonlijk.

De 4s is mooi maar qua Schermkwaliteit een beetje dof. Voor mij was dat een breekpunt omdat ik hem constant wil dragen, ook op kantoor met scherm constant aan. Daarom heb ik dus de Venu.

Wat heb je in gedachten van budget?

Wie dat zei van de Apple Watch (niet iWatch): de reden dat ik die niet heb is dat ik ze zo ontzettend lelijk vindt. Qua sport meten ook minder dan Garmin. Zeker nu ik verder loop ben ik wel overtuigder van Garmin op dat vlak. Alleen jammer dat mijn man en vrienden een Apple Watch hebben en die kunnen elkaars activiteiten zien en zo.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:27

Minder resolutie in het scherm betekent ook een stuk minder opladen ;)

Is idd persoonlijk, zelf vind ik zo'n opvallend scherm juist weer minder voor een horloge.

Het is ook lastig vergelijken, de mediamarkt heeft niet alles op voorraad om dat gemakkelijk in het echt te zien (althans, hier in de regio).

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:32

Ik bestel bij Coolblue. Je hebt echt een maand bedenktijd of zo dus je kunt ze goed testen.

Mijn Venu gaat ruim twee dagen mee met scherm constant aan. Uurtje laden en good to go. Voor mij prima!

har166

Berichten: 2044
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:43

Wat zouden ze dan doen met een horloge dat een maand gebruikt is en retour komt? Goedkoper weer verkopen?

Kan je hem ook omhouden als hij oplaadt? Ik snap dat je aan een snoertje zit, maar ik dacht miss als je zit te Netflixen ofzo...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 23:51

Tweedekans artikel op Coolblue. Hoe beter de staat hoe duurder de prijs nog. Ik heb de Samsung teruggebracht en ze waren super verrast dat hij werkelijk als nieuw terugkwam. Ze waren ook helemaal geïnteresseerd wat ik er goed aan vond en wat niet. Heel prettig! Binnen de dag mijn geld terug. Pas maanden later de Venu gekocht en die gehouden.

Je kan het horloge niet ophouden bij het laden. Kabeltje gaat aan de onderkant van de wijzerplaat.

har166

Berichten: 2044
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:14

poes schreef:
Tweedekans artikel op Coolblue. Hoe beter de staat hoe duurder de prijs nog. Ik heb de Samsung teruggebracht en ze waren super verrast dat hij werkelijk als nieuw terugkwam. Ze waren ook helemaal geïnteresseerd wat ik er goed aan vond en wat niet. Heel prettig! Binnen de dag mijn geld terug. Pas maanden later de Venu gekocht en die gehouden.

Je kan het horloge niet ophouden bij het laden. Kabeltje gaat aan de onderkant van de wijzerplaat.


Dank je!

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:10

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Altijd een fitbit gehad (al paar jaar oud) laatste jaar een nirmaal horloge gebruikt voor dagelijks, en wil nu graag een nieuwe smartwatch.

Ik heb een samsung telefoon. Wil graag een ronde horloge.
Ik vind Garmin erg mooi maar volgens mij beperkt in functies in de prijsklasse die ik wil.
Rond de 200, minder altijd goed.

GPS zou fijn zijn, bellen, whatsapp, en natuurlijk de functies die te maken hebben met sport.

Ik heb de samsing active en de samsung galaxy op het oog.
Wil het liefst zilver maar vindt die niet mooi van de active. Dan kom ik uit op rose maar weet niet zo goed hoe die in het echt eruit ziet. Als iemand die heeft zie ik graag fotos.
Ik vind de active net wat te simpel ogen, en de galaxy net iets to much denk ik. Weet het niet zo goed.
Ik begrijp dat de samsung echt heel veel functies heeft wat me wel aanspreekt, de garmin vind ik mooier, meer als een normale horloge ogen die ik nu draag. Weet niet zo goed welke Garmin ik dan moet hebben
Iemand tips?

Edit; waterproof hoeft niet perse, ik douche zonder en zwem zelden

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 02:20

Ik heb de Garmin Venu besteld. Rosegoud/beige.
Krijg ik een zwart/goud geleverd... -O- #balen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:08

De galaxy is erg mooi en heeft goede smartwatch functies. Voor sporten minder en erg veel opladen.

Ik vind de Garmin persoonlijk fijner. Meer batterij en veel beter qua sport. Ik heb de Venu.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:23

Heel mooi die Venu!! Vind het voor nu helaas wat te duur.
Heb de Vivomove HR en de Vivomove 4 s op het oog. Zit natuurlijk nogal een verschil tussen. Denk dag de vivomove 4 dan net de voorkeur heeft. De samsung watch heeft wel opnemen als optie, maar niet betalen. Wil ze eigenlijk beide Maar vindt de Garmin wel mooier. Heb maar smalle polsen ej bang dat die samsubg galaxy te grof wordt. De samsung watch past dan beter.
Grrr lastig om een keus tenmaken zeg.
Zag trouwens wel dat Garmin inline skaten heeft bij sport, vind ik ook wel een plus.

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 10:38

Ik zag hem hier nog niet genoemd staan, ik heb een huawei Watch gt2, de 42 mm variant. Gekoppeld met een iPhone. Fijn ding, veel opties, is waterdicht, continu hartslagregistratie, diverse sportmogelijkheden, komen appjes op binnen enz. En wat ik vooral een groot voordeel vind is dat de batterij bij normaal gebruik wel 5 dagen meegaat, en als hij leeg is dan zit hij binnen een uur weer vol. Je kunt met de variant die ik heb geen appjes beantwoorden, en ook niet bellen (wel oproepen weigeren) maar dat heb ik zelf eigenlijk nog niet gemist. Mijn man heeft de 46mm variant, en die heeft al die opties wel. Ik heb verder geen ervaring met andere smartwatches, maar ik vind dit echt een fijn ding!


Afbeelding

Afbeelding

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:30

Ik heb de vivoactive 4s besteld :) uiteindelijk toch voor zilver gegaan, vond de rosegouden prachtig maar die heeft een wit bandje en witte kast eronder en ik bootcamp, doe obstacle runs dus dan is een wit bandje geen goed plan :=

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:24

Heb je die al binnen suuszels? Benieuwd naar een foto :)

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:53

Misschien een beetje stomme vraag maar ik heb er echt helemaal nul ervaring mee. Ik zou graag namelijk met paardrijden gps op mijn horloge hebben. Nu ken ik de Polar horloges wel, maar naast dat ik de meesten best prijzig vind, vind ik ze ook lelijk :=

Kan er op elke smartwatch gps gedraaid worden? Kan je überhaupt gewoon alle apps downloaden voor een horloge zoals je ook op je telefoon kan downloaden?

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:01

KletsKoekje schreef:
Heb je die al binnen suuszels? Benieuwd naar een foto :)

Nee nog niet, besteld bij de juwelier (is een sportmaatje van mij :) ) zal er een foto van plaatsen!

Zertab

Berichten: 12386
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:36

Ik heb de Garmin vivoactive 4S besteld! Ik vond de Venu te duur, voor alleen een beter kwaliteit qua scherm. Voor de rest kan de 4S vrijwel hetzelfde als de Venu. Heb voor de S gekozen omdat een normale 4 echt te groot was voor mijn pols. Ben heel benieuwd als hij komende week binnenkomt! :D

Edit: de Venu vond ik ook te groot voor mijn pols, heb deze nog gepast in de winkel.

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:56

Ik heb ook besloten voor de Vivoactive 4s te gaan. Nu de kleur nog. Vindt de rose roze erg gaaf, maar draag zilveren oorbellen, ringen en ketting. Weet niet of dat dan wel staat.. :( anders wordt het de zilveren met grijs bandke maar vind een grijs bandje niet zo.. dan zou ik de roze er los bij bestellen.
Pfff keuzes. Wat denken jullie?

Zertab

Berichten: 12386
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:00

KletsKoekje schreef:
Ik heb ook besloten voor de Vivoactive 4s te gaan. Nu de kleur nog. Vindt de rose roze erg gaaf, maar draag zilveren oorbellen, ringen en ketting. Weet niet of dat dan wel staat.. :( anders wordt het de zilveren met grijs bandke maar vind een grijs bandje niet zo.. dan zou ik de roze er los bij bestellen.
Pfff keuzes. Wat denken jullie?


Ik heb de rose met wit bandje eerst gekocht, maar had hem even om, om de maat te passen.. bandje meteen vies. Dus toch maar niet gedaan, ondanks dat die echt héél mooi is! Ben voor een zwarte gegaan.

Ik kan er echt niet tegen als er een veeg ofzo ergens op zit, dus met een wit bandje, is dat geen goed idee.

huricane
Berichten: 795
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:12

Afbeelding

Ik had eerst de Samsung active nu de Garmin vivomove 3s.
Erg blij mee, en mooi horloge...de batterij van de Samsung was erg snel leeg, ging geen dag mee...

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:23

mellamoshan schreef:
Misschien een beetje stomme vraag maar ik heb er echt helemaal nul ervaring mee. Ik zou graag namelijk met paardrijden gps op mijn horloge hebben. Nu ken ik de Polar horloges wel, maar naast dat ik de meesten best prijzig vind, vind ik ze ook lelijk :=

Kan er op elke smartwatch gps gedraaid worden? Kan je überhaupt gewoon alle apps downloaden voor een horloge zoals je ook op je telefoon kan downloaden?


Polar Ignite bekeken? Die is toch niet heel duur en qua model wel mooi. Ik ben er erg blij mee, pakt gps in het bos ook goed.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:23

KletsKoekje schreef:
Ik heb ook besloten voor de Vivoactive 4s te gaan. Nu de kleur nog. Vindt de rose roze erg gaaf, maar draag zilveren oorbellen, ringen en ketting. Weet niet of dat dan wel staat.. :( anders wordt het de zilveren met grijs bandke maar vind een grijs bandje niet zo.. dan zou ik de roze er los bij bestellen.
Pfff keuzes. Wat denken jullie?

Volgens mij is er nu ook een Garmin actie dat je 50 euro tegoed krijgt, was idd ook mijn overweging :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 23:28

Op een smartwatch kan je niet alle apps zetten. De app moet speciaal ontdikkeld zijn voor je smartwatch. Maar de meest courante dingen lukken wel.

MarliesV

Berichten: 15255
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:20

GPS zit er op of zit er niet op, dat kan je niet op een horloge zetten.

Ik rijdt met mijn Polar Ignite ook op de GPS van het horloge buiten. Dit werkt prima, maar als automatisch pauzeren aan staat dan heb ik wel problemen. Dit werkt op 1 of andere manier niet op dit horloge bij mij. Ook niet tijdens het wandelen of fietsen. Dan mis ik stukken.

De GPS is verder wel super nauwkeurig en goed.