Overzettreden trap

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Overzettreden trap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 17:39

Wij willen onze trappen renoveren en hebben besloten het zelf te doen (mijn man is een enorme klusser, dus daar draait hij zijn handjes niet voor om)
Maar nu komt de vraag, wat zijn fijne en mooie overzettreden? Wil wel al graag een béétje oriënteren voor de winkels weer open gaan.

Belangrijkste punten is dat ze enigzins antislip zijn en dat ze breder zijn dan 100cm (geloof dat we ivm een draai in de trap 120 nodig hebben)

Wie heeft het nog meer zelf gedaan, welke overzettreden heb jij en hoe bevallen ze?
Foto is altijd leuk!!

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Overzettreden trap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 04:06

Ik volg graag mee. Wil ook overzettreden en mijn trap is in de rondingen ook breder dan een meter.
Bij de Kwantum heb je overzettreden, daar heb ik al eens voor gekeken. Ik zou best ook ervaringen willen maar meer omdat ik het in mijn eentje moet doen.
https://www.kwantum.nl/vloer/traprenova ... traptredes

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Overzettreden trap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 05:00

Ik heb bij de hornbach eiken overzettreden gehaald. Ze zijn wel duur, maar wel heel erg mooi

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Overzettreden trap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 19:49

Iemand ervaring met de overzettreden van cando? En dan de laminaatversie?

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:55

wij hebben de trap belegd met gebruik van de profielen en dan hebben we de pvc van de vloer beneden gebruikt... die profielen hebben gewon een bepaalde dikte wat je erin kunt doen....

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Overzettreden trap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 20:46

Maar dan krijg je de hoekjes toch niet mooi?

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:55

Ik volg ook even. Onze trap is al ver voordat wij er kwamen wonen aan vervanging/verbetering toe, maar helaas ging al ons geld in de isolatie van het huis zitten.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:00

Liselot schreef:
Iemand ervaring met de overzettreden van cando? En dan de laminaatversie?


Yes, die hebben wij er tien jaar geleden opgezet. Makkelijk en nu na tien jaar nog zo goed als nieuw. Wij hebben ook een draai, volgens mij kun je extra lange delen kopen voor de draai. Ik weet niet of de Karwei nog van die kortingscoupons heeft? Dat loont wel, je krijgt de korting dan op alle zelfde producten. Wij hadden toen op 10 treden korting geloof ik.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Overzettreden trap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 21:07

Ja klopt, ik zag idd dat ze 2 maten hebben. Ook hebben ze achterkantjes zodat je een open trap ook mooi kunt afwerken aan de achterkant. Daarom gaat onze voorkeur voor nu naar cando uit.
Hoe glad zijn ze? Dat is bij ons met 2 kleine kinderen wel een dingetje

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Overzettreden trap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 21:12

Net zo glad als gewoon laminaat. Ik loop altijd op sokken en heb in tien jaar nog geen glibber gemaakt. Maar met kids zit die kans er wel in natuurlijk! Wat vind je van antislipstrips? Die hebben wij boven op de gewone houten trap zitten, misschien kan dat ook op Cando?

Ik zag ook iets van Flexxfloors ofzo? Daar zit in het profiel al antislip, maar vind de pvc-basis daar erg dun. 2 mm geloof ik? Dan moet je de trap wel strak en netjes schuren, anders denk ik dat oneffenheden er door komen?

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:04


Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 22:16

Arienette schreef:
Ik volg ook, wij hebben ook een traprenovatie op de planning staan en ik neig eigenlijk naar pvc. Ik heb dat zelf al in een kamer gelegd en ik vind het makkelijk spul. Ik heb het zelf nog niet in handen gehad maar vind deze wel interessant omdat je dan een pvc stuk per trede hebt in plaats van puzzelen. http://www.praxis.nl/bouwmaterialen/trappen/traprenovatie/cando-vinyltrede-blond-eik-zelfklevend-30x100cm-4-stuks/5341080
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?


Maar daar zit geen neus aan, hoe ga je dan de voorkant van de trede bekleden?
Als je pvc wil kan ik deze site aanraden, heb er net wat kleurstalen opgevraagd: www.traprenovatie-shop.nl

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:20

Dat ziet er mooi en betaalbaar uit! Maar is dat niet heel dun? Ben zo bang dat je last krijgt van oneffenheden of dat het niet goed hecht als je trap niet vlak genoeg is?

Op de website staat niet hoe dik het is, maar wel 1,5cm bij hoogte? Dat lijkt me niet de dikte toch? >;)

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:22

Liselot schreef:
Maar daar zit geen neus aan, hoe ga je dan de voorkant van de trede bekleden?
Als je pvc wil kan ik deze site aanraden, heb er net wat kleurstalen opgevraagd: https://www.traprenovatie-shop.nl

daar hebben ze trapneusprofielen voor https://www.youtube.com/watch?v=xtFi8tlAvxM&feature=youtu.be ik zou zelf witte stootborden willen, maar dat is smaak.

ik heb even gekeken op de site die je noemt, ik wist niet dat pvc met neuzen bestond.. voordeel van deze is veel meer kleuren, het is 2x zo duur als die cando, maar dit lijkt veel dikker.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 23:02

shirleyp schreef:
Dat ziet er mooi en betaalbaar uit! Maar is dat niet heel dun? Ben zo bang dat je last krijgt van oneffenheden of dat het niet goed hecht als je trap niet vlak genoeg is?

Op de website staat niet hoe dik het is, maar wel 1,5cm bij hoogte? Dat lijkt me niet de dikte toch? >;)


Hierbij is het pvc al verlijmd op een (pin me er niet helemaal op vast) mdf overzettrede. Alleen de toplaag is dus vinyl

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 23:06

Arienette schreef:
Liselot schreef:
Maar daar zit geen neus aan, hoe ga je dan de voorkant van de trede bekleden?
Als je pvc wil kan ik deze site aanraden, heb er net wat kleurstalen opgevraagd: https://www.traprenovatie-shop.nl

daar hebben ze trapneusprofielen voor https://www.youtube.com/watch?v=xtFi8tlAvxM&feature=youtu.be ik zou zelf witte stootborden willen, maar dat is smaak.

ik heb even gekeken op de site die je noemt, ik wist niet dat pvc met neuzen bestond.. voordeel van deze is veel meer kleuren, het is 2x zo duur als die cando, maar dit lijkt veel dikker.


Oh ja, maar dat vind ik wel echt lelijk. Stootborden hebben wij niet, wij hebben een open trap.
Heb uitgerekend dat als wij beide trappen willen doen we nog geen 1500 euro kwijt zijn bij deze site. Valt me alles mee. Enige nadeel is dat zij geen afdekprofiel hebben voor de achterkant van de trede.
Bij cando hebben ze dat wel, dus daar heb ik ook een kleurstaal can aangevraagd. Bij cando zitten we voor 2 trappen (incl het profiel aan de achterzijde van de trede) op 1200

Grootste voordeel van pvc is dat dat van nature vrij stroef is. Laminaat zoals van cando is gladder. Maar kan me bijna niet voorstellen dat zij spelgladde overzettreden verkopen, maar daarvoor wil ik het dus eerst voelen