Wasparfum

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 13:18

Hubbels schreef:
gister deed wasmachine het niet meer, dat is K!

Net monteur geweest en vraagt, gebruikt u wasverzachter of wasparfum? Euh ja, was mijn antwoord.
Wilt u daar gelijk mee stoppen , reageerde hij terug! De sensor van uw wasmachine(en later bleek ook mijn wasdroger van 4 maanden oud) enorm vettig te zijn, zodat de machine zelf het programma niet meer goed kan afspelen!

Manlief zei gelijk, er uit met die zooi :D .
Vind het wel jammer, het ruikt altijd zo lekker.

Hebben jullie hier ook last van?


Oh dat klinkt niet goed. Nog geen last van eigenlijk. Maar ik reinig mijn machine ook regelmatig met schoonmaakazijn.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 14:14

Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, ik doseer de parfum met een klein bekertje, en het viel me op dat dat bekertje lastg schoon te krijgen is.
Vooral die van wasgeluk laat een vies laagje achter.

Ik ga de komende tijd een proefje doen.
Ik pak 3 schone bekertjes(ik heb 3 merken)
Ik gebruik altijd een half bekertje(10 ml).
Na gebruik zal het bekertje vullen met heet water en roeren met een wattenstokje(dat gooi ik dan ook in het bakje van de machine)
Dan nog 1 keer even omspoelen.

Dan kan ik na een tijdje zien welke de meeste aanslag achterlaat.
Laatst bijgewerkt door colunder op 14-02-20 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:17

colunder schreef:
Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, ik doseer de parfum met een klein bekertje, en het viel me op dat dat bekertje lastg schoon te krijgen is.
Vooral die van wasgeluk laat een vies laagje achter.


Die van Wasparfum ook. En dat viel me pas op toen ik het in een spuitflesje deed. Dat flesje kreeg ik amper schoon. Moest echt met afwasmiddel.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:27

tja het werd mij vanmorgen echt afgeraden te gebruiken, schijnt echt slecht te zijn voor zowel was als droog machine. en ik heb geen bokkiewokkie merken, beiden Miele!

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:54

Ik doe een beetje wasparfum op de drogerbollen die ik in de droger gooi, dan ruikt de was ook erg lekker. Enige nadeel: ik heb het idee dat de was wat statischer (? is dat een goed woord?) wordt en ik zelf krijg ook wat vaker schokken als ik bv de kraan aanraak.

Ik heb een proefpakketje was wasparfum, maar weet nog niet of ik er hierna mee doorga. De was ruikt lekker, maar de statische elektriciteit vind ik minder en soms heb ik het gevoel dat ik meer jeuk krijg.

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:29

Owjee klinkt niet best!
Maar uhm wasverzachter is toch net zo vettig?
Waarom zit er dan een wasverzachter bakje in de machine? :?

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 15:59

Ik was al mijn was met wasparfum, maar 1 keer in de week doe ik een kookwasje met schoonmaakazijn. Geen vettig residue +:)+

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 08:32

Wij hebben die test ook gedaan. Meerdere merken nachtje in bakje water laten staan. Wasgeluk is in wateroplosbaar, wordt beetje melkachtig de rest zijn oliedruppels die niet oplossen.
Als je meerdere merken door elkaar gebruikt kan je machine dus wel degelijk dichtslibben. Net als bij wasverzachter, staat ook vaak laagje water in je bakje. Geeft echt wel vettigheid af.
Dus eerst machine reinigen en daarna pas weer gebruiken.

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:41

Best wel balen dat het ook een vettig laagje achter laat. Ik dacht dat er werd gezegd dat dat bij wasparfum niet gebeurde? Hoe vaak reinigen jullie de wasmachine dan? 1 keer per week?

Ik gebruik nu een maand wasparfum. Sommige mensen zeiden: je hoeft maar een paar druppels te gebruiken en dan ruik je het in je hele huis. Bij mij is dat dus niet zo. Ik moet bijna 5 ml gebruiken, wil de was echt lekker ruiken (maar mijn was ruikt normaal ook niet echt lekker als het uit de wasmachine komt). Of ik het nog een keer koop...ik ben nog niet overtuigd.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:21

Moet je dan niet een keer je wasmachine reinigen? Vaak heb je dan vetluis in je machine. Een handje soda in de trommel of een flinke scheut natuurazijn in het wasmiddelbakje en dan op 90 draaien zonder was.

Ik was nu een goed jaar met zo n eco-egg, dat zit maar een heel subtiel geurtje aan maar mn was ruikt wel fris zonder dat er een immems parfum opzit. Ik heb de drogerballen van eco egg en daar zitten parfumstaafjes in. Ik ben zelf allergisch voor de meeste wasmiddelen, dus lekker ruikende middeltjes vallen vaak tegen. Ik doe nu vaak een 10tal druppels eth. olie in het wasverzachterbakje. Dat geeft ook wel een geurtje

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:31

Jullie doen de wasparfum dus los in de machine? Ik heb namelijk een gezamenlijke wasruimte en mijn was ruikt dus nu heel minimaal / niet. En zijn er ook winkels waar je dit kan halen?

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:37

De parfum doseer je via het wasverzachterbakje. Dan wordt het meegenomen in de laatste spoeling.

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 10:56

MarlindeRooz schreef:
Jullie doen de wasparfum dus los in de machine? Ik heb namelijk een gezamenlijke wasruimte en mijn was ruikt dus nu heel minimaal / niet. En zijn er ook winkels waar je dit kan halen?


Kijk even op de site bij verkooppunten

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:42

Cemlys schreef:
Moet je dan niet een keer je wasmachine reinigen? Vaak heb je dan vetluis in je machine. Een handje soda in de trommel of een flinke scheut natuurazijn in het wasmiddelbakje en dan op 90 draaien zonder was.

Ik was nu een goed jaar met zo n eco-egg, dat zit maar een heel subtiel geurtje aan maar mn was ruikt wel fris zonder dat er een immems parfum opzit. Ik heb de drogerballen van eco egg en daar zitten parfumstaafjes in. Ik ben zelf allergisch voor de meeste wasmiddelen, dus lekker ruikende middeltjes vallen vaak tegen. Ik doe nu vaak een 10tal druppels eth. olie in het wasverzachterbakje. Dat geeft ook wel een geurtje


Nee wasparfum was eigenlijk nog mijn enige optie. Zie:

[HTT] Help, mijn was stinkt!

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:48

Ballard_L schreef:
Cemlys schreef:
Moet je dan niet een keer je wasmachine reinigen? Vaak heb je dan vetluis in je machine. Een handje soda in de trommel of een flinke scheut natuurazijn in het wasmiddelbakje en dan op 90 draaien zonder was.

Ik was nu een goed jaar met zo n eco-egg, dat zit maar een heel subtiel geurtje aan maar mn was ruikt wel fris zonder dat er een immems parfum opzit. Ik heb de drogerballen van eco egg en daar zitten parfumstaafjes in. Ik ben zelf allergisch voor de meeste wasmiddelen, dus lekker ruikende middeltjes vallen vaak tegen. Ik doe nu vaak een 10tal druppels eth. olie in het wasverzachterbakje. Dat geeft ook wel een geurtje


Nee wasparfum was eigenlijk nog mijn enige optie. Zie:

[HTT] Help, mijn was stinkt!

Ik was gewoon voor een nieuwe gegaan denk ik haha, zou ik heel slecht tegen kunnen. Heb je je was al een allemaal geweekt in biotex of komt de geur echt uit de wasmachine

Ballard_L

Berichten: 2497
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 17:57

Komt helaas echt uit de wasmachine. Heb een geld (en zin :p ) om een nieuwe te kopen. Met wasparfum ruikt het gelukkig wel iets beter, maar nog steeds niet optimaal!

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 14:44

Ik heb nu alle 3 de merken gebruikt en de maat bekertjes op de zelfde manier schoon gemaakt(eerst met heet water en doorroeren met een wattenstaafje en dan nog 1 keer met heet water omspoelen)
Hier een foto van de 3 bekertjes, van links naar recht gebruikt voor
Wasparfum, wasgeluk en Il bucante.
Wasparfum blijft dus het schoonst.
Wasgeluk blijft ook vrij schoon.
Maar Il Bucante laat een heel vies laagje achter, je kan niet eens meer door het bekertje heenkijken!

Wat verder opviel is dat wasparfum niet oplost in heet water erblijft olie op het water drijven.
De andere 2 lossen wel op in heet water.

Ik ga dit proefje nog een keer doen maar dan met koud water.
Afbeelding

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:15

Hahahah geweldig colunder, ben benieuwd naar de uitkomst van je koudwater test

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:33

Hubbels schreef:
Hahahah geweldig colunder, ben benieuwd naar de uitkomst van je koudwater test


Ik ook!

Ik heb zelf alle wasverzachter weggedaan, en maak nu zelf wat met half water/half azijn en een flesje geurolie. Bevalt mij tot nu toe prima.

Saintelette

Berichten: 3182
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:03

Interessant Colunder! Heel benieuwd hoe het met koude temperaturen zit. Ik was zelf het grootste gedeelte van m’n kleding op 30 graden..

Anoniem

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:03

Iemand misschien enig idee of er een wasparfum op de huishoudbeurs staat? :)

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:17

Anoniem schreef:
Iemand misschien enig idee of er een wasparfum op de huishoudbeurs staat? :)

Ja, staan op de huishoudbeurs. Ik geloof in hal 1

Anoniem

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:00

Leuk, wasparfum, wasgeluk of een ander merk? Ik heb tussen de standhouders gekeken maar herken geen merken met parfum.

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:21

Anoniem schreef:
Leuk, wasparfum, wasgeluk of een ander merk? Ik heb tussen de standhouders gekeken maar herken geen merken met parfum.

uhm, ik dacht wasparfum, maar ze staan onder een andere naam op de beurs. Ik kom nu even niet meer op de naam. Ze staan bijna tegen de foodhal aan, tegenover Woefbox en naast een hondenhotel geloof ik.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wasparfum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:31

Ik heb de paardendekjes ermee gewassen..
Mijn auto ruikt een stuk beter als ik mijn spullen erin vervoer :j