500€ rekening CV reparatie.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:27

Oscar schreef:
Blijheid schreef:
Ik ben an sich heel erg voor repareren en hergebruik maar nieuwe ketels zijn zóveel energiezuiniger dan die van rond de 15 jaar oud dat ik daar toch wel voor vervanging zou gaan :)


Dat proberen ze je inderdaad van alle kanten wijs te maken, maar wij hebben hier een praktijkgevalletje waarbij het allemaal wel meevalt. Of tegenvalt, 't is maar net wat je wilt :))

Toen wij ons huis kochten (een jaar of 12 geleden) zat er een cv-ketel in van een jaar of 12 oud. We hebben toen zitten dubben of we 'm meteen zouden vervangen of toch nog maar even aan zouden kijken. Voor dat laatste gekozen en het ding heeft nog jaren probleemloos z'n werk gedaan.

Een paar jaar geleden hebben we een nieuwe laten installeren en die is echt wel een stuk comfortabeler (hij geeft vooral meer warm water, wat erg fijn is als je een groter bad hebt) maar qua verbruik maakt het weinig tot niets uit.


Hier juist een praktijkgeval waar het gasverbruik bijna halveerde.

Conclusie die ik dan trek is; goed naar je huidige ketel én de nieuwe kijken, je goed laten voorlichten, het kan veel verschil maken maar het kan ook tegenvallen :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:46

Helemaal mee eens :j
Het verschilt echt heel erg en geen enkele situatie is hetzelfde.

Ze hebben hier ook weleens aan de deur gestaan met de fantastische boodschap dat we 1.000 euro per jaar konden besparen op onze gasrekening, dat was zo'n combideal van een nieuwe ketel met een contract bij een of ander vaag energiebedrijf.
Toen ik 10 nieuwe ketels wilde bestellen met 10 bijbehorende abonnementen begonnen ze terug te krabbelen. Wij verbruiken niet eens voor 1.000 euro per jaar aan gas, dus ik vond het wel een goed plan om de zolder vol te hangen. Gratis geld verdienen :D

Daantjuh, ik snap het wel. Als je al flink in de onkosten zit dan heb je ook wat sneller een 'nu even niet'-moment en kies je denk ik ook wat makkelijker voor repareren. Wel jammer dat ze helemaal niets gezegd hebben over de kosten want dan had je wellicht een andere beslissing genomen. Ik duim voor jullie dat ie nu na reparatie nog een flinke tijd mee gaat.

Anoniem

Re: 500€ rekening CV reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 09:48

Welk bedrijf was dit Danielle? Heel slecht dat ze niet deze kosten hebben gemeld op een ketel die al zo oud is.. Ze hadden dan toch moeten adviseren of een nieuwe misschien beter was geweest?
Enorm balen!

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: 500€ rekening CV reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 11:15

Mijn ketel was dik 25 jaar oud en die heb ik voor 120 euro nog laten maken. Kon er weer gewoon tegenaan. Volgens de monteur was ie het ook echt nog waard en hoefden we echt nog niet aan een nieuwe te denken.

Met mijn droger ook zo'n akkefietje gehad, eigen schuld want ik had er een zeiknatte was ingegooid (wasmachine kapot) dus droger ook kapot. Kwam iemand naar kijken en die zei gelijk, joh dat ding is een jaar of 4 oud, reparatie kost tussen de 150 en 200 en voor 350 heb je een nette gloednieuwe. Was binnen twee dagen geregeld!

Een goede monteur denkt met je mee en informeert je vooraf. Dit is echt asociaal.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: 500€ rekening CV reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 17:49

Het heeft een vervolg.
Ik kan de printplaat inleveren, geld wordt gekort op een nieuwe ketel.

Dit ga ik dus maar doen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:57

Printplaat is idd een duur grapje :7
Tip van mijn cv monteur : de ketel van de stroom halen als er dichtbij hevig onweer voorspeld wordt.
Heel vaak worden die dingen beschadigd door blikseminslag.

Enfin, ik hoop dat je ketel nog lang meegaat. Heb vorig jaar mijn oudje van 32 jaar laten vervangen :=

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 18:05

Pandora2 schreef:
Printplaat is idd een duur grapje :7
Tip van mijn cv monteur : de ketel van de stroom halen als er dichtbij hevig onweer voorspeld wordt.
Heel vaak worden die dingen beschadigd door blikseminslag.

Enfin, ik hoop dat je ketel nog lang meegaat. Heb vorig jaar mijn oudje van 32 jaar laten vervangen :=

Je hebt denk ik mijn bericht hier boven gemist.

Maar ik ga dus een nieuwe krijgen. Als deze ketel nou van een degelijk merk was geweest dan had ik het er bij laten zitten.

Maar alles behalve dat. Het is een Benraad en dat valt onder Atec wat een flutmerk is.

Dus printplaat gaat terug. En de nieuwe ketel komt er te hangen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:46

Ah oké. Niet zozeer gemist, maar verkeerd begrepen denk ik :+

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:06

Ik had bij de oude ketel nog zo'n brand/vlammenbed oid, die volop ging branden zodra je de ketel gebruikte maar dat is niet meer.
Dus alleen dat scheelt al veel, ik ben blij met de nieuwe ketel.

Anoniem

Re: 500€ rekening CV reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:18

Goede oplossing!

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 500€ rekening CV reparatie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:24

Dan hebben ze de boel netjes opgelost , verdiep je wel even in cv ketels zodat je weet wat die dingen laten en wat ze leveren qua prestaties.