Help! Ik zoek een sporthorloge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 19:34

Help!

Ik zoek een sporthorloge maar zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer... Er zijn er zo gigantisch veel en de ene kan het een en de ander het ander. En buiten de Mediamarkt weet ik eigenlijk niet zo heel goed waar je naartoe kunt gaan waar ze tegenwoordig vele activity trackers / sporthorloges hebben... Vandaar dat ik dacht: hier zitten zoveel ervaringsdeskundigen, jullie kunnen me vast helpen!

Wat zoek ik?
Bij voorkeur met stappenteller en hartslagmeter. GPS hoeft niet per se op het horloge te zitten, dit mag eventueel via de app. Ik wil 'm naast als stappenteller vooral gebruiken om mijn sporten bij te houden. Ik doe aan zwemmen, hardlopen en natuurlijk paardrijden!. Ik wil wel dat het mogelijk is deze drie sporten te registreren maar vind het ook hier niet erg als ik dat via een app zou moeten instellen (als het maar mogelijk is).
Als het even kan een beetje een 'vrouwelijk' uiterlijk en maximaal rond de 200 euro.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met sporthorloges die aan deze wensen voldoen? Of wellicht mensen die tips hebben bij wat voor winkels ik eens kan gaan kijken om informatie in te winnen en wat sporthorloges te zien?

Ben benieuwd! Muchos Gracias :D

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:41

Garmin vivosport voldoet iig hier aan!

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:58

De Garmin vivomove hr voldoet ook wel. Activiteiten kan je via de app aanpassen. Er zit alleen geen GPS op en zo ver ik weet ook niet via de app. Ik gebruik mijn fietsnavigatie daarvoor dus heb ook nooit uitgezocht of het kon. Ik vond hem vooral veel mooier dan andere in die prijsklasse dus was opslag verliefd :D.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:01

Garmin vivoactive <3

Siglos
Berichten: 269
Geregistreerd: 16-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:02

Samsung Galaxy Active! Geweldig ding! *\o/*

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:11


moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:12

Ik heb er net een binnen via ali expres, pas een paar uur gedragen maar tot nu toe tevreden voor het geld en welke opties er op zitten

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:18


Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:20

x_Jeanine_x schreef:
Ik lees en volg mee :)
Alleen heb ik de wens dat deze moet kunnen koppelen aan de Huawei p20Lite :+

https://www.coolblue.nl/product/831301/ ... 08QAvD_BwE
Deze oogt ook wat eleganter TS


Ik heb de Garmin vivomove hr en dat gaat prima met m'n Huawei mate20lite. Ik las veel over dat Bluetooth en Huawei veel mis gaat maar het kan dus ook goed gaan.

Rosalie_91
Berichten: 91
Geregistreerd: 13-03-14

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:42

Ik volg even! Ben dezelfde zoektocht gestart met ongeveer dezelfde eisen. Ben na wat reviews en vergelijkingssites op de Fitbit charge 3 uitgekomen maar m’n onderzoek is nog niet volledig afgerond ;)

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:59


Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:14

Garmin Vivosport voldoet aan je eisen. Heb hem zelf ook.
Voor een volgende horloge ga ik echter wel kijken naar eentje waarvan je ook los bandjes kunt kopen. Dit is een zwak punt van de Garmin.

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:19

samsung galaxy active!! ik heb hem in t lichtroze/ rosé dus vrouwelijker kan niet :P

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:30

Het horloge is niet vrouwelijk, maar voldoet wel aan de andere eisen. De Polar M430. Deze heb ik zelf ook. Wellicht heeft Polar ook elegantere modellen met dezelfde specificaties

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 09:35

Polar Ignite <3, iets boven de 200 euro maar niet veel, met GPS, in verschillende kleuren verkrijgbaar en prachtig slank en dun.

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-19 16:29

MarliesV schreef:
Polar Ignite <3, iets boven de 200 euro maar niet veel, met GPS, in verschillende kleuren verkrijgbaar en prachtig slank en dun.


Daar heb ik nu ook naar gekeken en vind m wel echt prachtig! Maar kan nergens echt goed terugvinden hoe het met paardrijden zit... kun jij me daar misschien meer over vertellen?

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 21:33

Als je hem koppeld aan de Polar Flow app dan kan je ook paardrijden selecteren als sport. Zelfs voor koersen is er een optie (trotting)

Mijn lief heeft hem voor zijn verjaardag gehad. Die heeft even voor je gekeken.

Hij heeft hele dunne polsjes en zocht een slank horloge met GPS en simpele bediening.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:03

Ik ben al een aantal jaren heel blij met mijn Suunto Ambit 3. Hij is niet zó groot, maar ook niet heel vrouwelijk. Voldoet verder aan alle opties die je hebt, als je de sport-variant kiest. Ik koop altijd 2e-hands, en de sport-variant heb ik op de kop getikt voor 65 euro. Ik kan hem, op kleinste gaatje, om mijn smalle pols hebben. Te koppelen aan app via bluetooth. Hartslag meter is los. De meeste horloges die hartslagmeting in het horloge zelf hebben zijn een stuk minder nauwkeurig. Let op met zwemmen, daar kunnen veel horloges de hartslag sowieso niet meten omdat er dan water tussen komt.

Niqui

Berichten: 2169
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:27

De rentepuntenwinkel heeft Garmin sporthorloges.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 10-10-19 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 19:30

ik volg ook even,hier ook dezelfde zoektocht.

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 20:08

MarliesV schreef:
Als je hem koppeld aan de Polar Flow app dan kan je ook paardrijden selecteren als sport. Zelfs voor koersen is er een optie (trotting)

Mijn lief heeft hem voor zijn verjaardag gehad. Die heeft even voor je gekeken.

Hij heeft hele dunne polsjes en zocht een slank horloge met GPS en simpele bediening.


Ah wat lief dat hij voor me heeft gekeken!
De Ignite staat nu wel gigantisch hoog op mijn lijstje ^^

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-19 20:38

Ondertussen heb ik na het bekijken van al jullie tips (heel erg bedankt daarvoor!) nog twee opties over war ik een beetje over twijfel, meer info over zou willen.

1. Polar Ignite
Deze vind ik heel mooi en er zit paardrijden als optie op en ik kan er mee zwemmen. Waar ik wel een beetje over twijfel is het 'always on display' en de kwaliteit van het display. Ik heb nu een horloge en daar is natuurlijk altijd de tijd gemakkelijk vanaf te lezen. Daarnaast hoor ik ook wel wat mindere dingen over de kleurendisplay en dat het horloge soms wat traag kan reageren?

2. Garmin Vivomove 3S Sport
Deze vind ik er prachtig uit zien en het voordeel van deze vind ik de wijzerplaat. Gewoon lekker altijd de tijd in beeld. Waar ik bij deze over twijfel is of ik dan de 'display' niet te klein vind, omdat dat alleen maar het onderste deel van het horloge is juist ivm die wijzerplaat.
Daarbij kan ik van dit horloge ook niet helemaal duidelijk terugvinden hoe het zit met optie voor paardrijden en of dit horloge ook gebruikt kan worden als zwemhorloge (dus dat hij ook baantjes/afstand) telt.

Zijn er mensen die me op deze punten wellicht nog wat extra info kunnen geven? Vooral ook met betrekking tot de sportopties van de Garmin. De rest is wellicht ook gewoon uiteindelijk een kwestie van smaak en gewenning, hihi.

Castilja

Berichten: 2503
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:00

Ik heb net de FitBit Versa 2 besteld, maar toen ik de Garmin Vivomove zag kreeg ik bijna spijt. Wat een absurd mooi ding! Ik kijk even of de FitBit bevalt maar anders stuur ik hem alsnog retour om de Garmin te proberen. Ken dat merk alleen absoluut niet en vind dat er online ook niet veel over te vinden is, van FitBit weet ik wel dat het werkt.

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 00:00

Ik heb dan wel de oudere Garmin(vivomove hr) maar ik vind het display niet klein. Uiteindelijk kijk je er toch steeds minder op en alles is heel duidelijk maar simpel weergegeven. Omdat ik ook benieuwd was naar je vraag over zwemmen heb ik de handleiding bekeken aangezien mijne dat niet kan registeren. Hij kan banentellen en afstand als je de lengte van het zwembad aangeeft. De hartslag registreerd hij niet tijdens het zwemmen omdat door het water hij niet meer betrouwbaar is, maar dat is misschien bij andere horloges ook zo?
Paardrijden kan hij niet "direct" als activiteit registreren. Maar als je een andere activiteit eerst kiest kan je die later in de app aanpassen.

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Help! Ik zoek een sporthorloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 00:11

Ik kan je verder niet helpen, maar toevallig vandaag met een instructrice aquapower/aquahit over zo’n horloge gesproken.
Enkele klanten in haar lessen gebruiken dat, alleen is ie niet betrouwbaar en of accuraat bij sommige oefeningen of zwemslagen.
Zo telt ie de afstand dubbel tijdens de borstcrawl. Meet de afgelegde afstand en de afstand die de arm in de overhaal maakt.
En inderdaad het water zorgt voor minder nauwkeurige metingen.