Ontspullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 19:32

zigranta schreef:
Breng je de barbiepoppen toch naar je moeder? Jij blij e *\o/* n zij blij


Ja sowieso :j


Senna21: goed om te weten, zal het opzoeken als ik ze uitzoek. Al heb ik er ook weer niet heel veel en geloof ook een paar niet-Barbie's :P

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:51

Oude paardenboeken kan dat eigenlijk nog wat opleveren of geef ik dat beter weg? Boeken over rassen, paardrijden, .. Ik heb ze online gepleurd maar tot nu toe enkel 1 reactie gehad voor een boek dat ik wel weet wat het waard is op de rest niks.

Kwestie dat ik er ook weer niet mee blijf zitten voor nik.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:17

Ik heb er een paar verkocht, maar heb er nog veel over

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:22

Ik zie er enkele in je onderschrift die ik ook heb liggen zoals van veulen tot rijpaard, paarden encyclopedie, verlichte rijkunst, ..

Wil er niet te lang mee blijven zitten maar als het toch een mooie cent waard is...

Gini
Berichten: 17935
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:27

Recente boeken of heel erge niche boeken geschreven door een krak in het vak kan je misschien nog voor een klein prijsje verkopen. Maar algemene boeken zoals die paarden encyclopedie en 'van veulen tot rijpaard' (volgens mij heeft heel paardrijdend Europa die boeken liggen :D) zou ik doneren aan een manege of een liefdadigheidsorganisatie die tweedehands boekenbeurzen organiseert.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:34

Ik breng zulke dingen naar de tweedehands ruitersport winkel. Ligt het niet meer in de weg en meestal verkoopt t daar toch wel.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:49

@Gini, Daar kan ik wel wat mee inderdaad als iedereen zowat die boeken heeft liggen denk ik niet dat ik het snel kwijt raak, toch even bespreken om ze weg te geven dan buiten deze die wel zeker iets waard zijn nog.

Tweedehands paardenwinkel is natuurlijk ideaal maar denk dat wij meer aan brandstof gaan kwijt zijn dan dat het kan opbrengen.

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 13:17

Camping spullen weg gegeven o.a. bordjes, bestek pannen veel keuken spullen mensen waren zo blij er mee
Boeken weg gegeven romans vriendinnen zitten heerlijk te lezen
Het ruimt mooi op zo

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:46

Afbeelding

Vandaag bezig geweest met knuffels uitzoeken.. kitten voelde zichzelf een levende knuffel. <3
Wel gezellig zo met 'hulp' :')

anca

Berichten: 1788
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:57

Waar doen jullie oude knuffels heen.

Heb ze nu klaar liggen . Ik denk dat ik ze in de kleding bak doe.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:13

Boeken worden opgehaald later deze week normaal, gevraagd om te ruilen tegen een zak wortelen :D .

Knuffels pleurde ik online als het een beetje leuke waren (paardjes, hondjes, ..) en daar kwam altijd wel iemand voor.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 07:41

Dierenasiels zijn er ook vaak blij mee, net als met oude dekens en handdoeken.

Anoniem

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:29

Elke keer als ik dit topic zie scroll ik er door heen en lees ik wat reacties en denk ik ja ik moet er ook maar eens aan beginnen. Echt ontspullen. Ik kan blijkbaar toch wel lastig bepaalde spullen loslaten. Ik heb een wereld aan tekenspullen. Heb alles wel georganiseerd, maar het is zoveel. Wil uit eindelijk al mijn bureau dingen (papier potloden stiften etc) gwn bij m'n bureau in de lade kast. En de rest in mijn grote kast. Het grappige is dat ik weet hoe je alles het beste kan "sorteren" maar eindig altijd met een grote houden stapel en een kleine weggeef/gooi stapel haha.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 08:44

aaaahhhw air dat bekkie! <3

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70641
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 10:43

Wat een schatje zo op die foto!

anca schreef:
Waar doen jullie oude knuffels heen.

Heb ze nu klaar liggen . Ik denk dat ik ze in de kleding bak doe.

Ik heb ze naar een inzameling voor pasgeboren baby's gedaan. Een paar die er niet meer nieuw uit zagen gingen naar de weggeefwinkel.

Ik wil ook spullen gaan weg doen maar nog niet de tijd gehad om er goed voor te gaan zitten waardoor ik er nog even mee wacht. Liever goed aanpakken en zeker weten wat ik weg wil doen dan in alle haast veel dingen weg doen waar ik achteraf spijt van krijg. Vooral boeken vind ik wel lastig, vroeger veel boeken weggedaan die ik later weer ging kopen omdat ik ze weer wou lezen maar nu liggen ze weer jaren ongelezen in dozen.

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:25

Ah, een topic naar mijn hart. Ik ben nooit echt een verzamelaar geweest maar toch kunnen er vrij regelmatig echt nog een schrikbarende hoeveelheid spullen weg. Ik heb laatst (opnieuw) het boek van Dennis Storm -Weg ermee- gelezen en daarna gelijk een berg ongebruikte / niet-meer-nodige spullen naar de kringloop gebracht of op marktplaats gezet :').
Opgeruimde kasten behouden mij ook van een hoop impulsaankopen, merk ik. Als iets 'af' is, vervang ik het vaak niet óf door een product van goede kwaliteit. Ik merk dat ik op heel veel het credo kan toepassen: 1 is genoeg, 2 is soms handig. Behalve met kleding, dat is nog niet echt minimalistisch te noemen :7.

De beste manier om mijn boeken te minimaliseren is mijn bibliotheekabonnement :D. Ik heb wel een aantal series en mooie boeken nog in de kast staan maar ik heb heel veel boeken naar de kringloop gebracht. Het gros stond toch als een soort papieren baksteen stof te happen.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 15:34

Noeps schreef:
De beste manier om mijn boeken te minimaliseren is mijn bibliotheekabonnement :D. Ik heb wel een aantal series en mooie boeken nog in de kast staan maar ik heb heel veel boeken naar de kringloop gebracht.

Ja! Een biebabonnement helpt enorm. Al vind ik het wel irritant dat ik moet opletten of boeken op tijd terug gaan.

Ik koop nu veel minder boeken dan vroeger. Ik loop jaarlijks mijn boekenkast na en dan kan er meestal toch wel weer wat weg. Zo wordt de kast steeds wat leger. Al hou ik bepaalde favoriete schrijvens/series wel gewoon. Die boeken pak ik toch weer om opnieuw te lezen.

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:06

De paardenboeken geruild tegen een zak wortelen vandaag :D .

Ik koop behalve als het een boek is dat ik al maanden wil hebben ook geen boeken meer. Ik heb nog 1 bananendoos boeken over van mij denk ik.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70641
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:21

Hier ook de boeken langs gelopen en een deel daarvan besloten weg te doen. Een serie sprookjesboeken van Andersen en Grimm staan op marktplaats en de andere boeken geef ik gratis weg. Fijn om weer wat ruimte te hebben.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:52

:j
C_arola schreef:
Hier ook de boeken langs gelopen en een deel daarvan besloten weg te doen. Een serie sprookjesboeken van Andersen en Grimm staan op marktplaats en de andere boeken geef ik gratis weg. Fijn om weer wat ruimte te hebben.


Omg ik heb interesse in de sprookjesboeken! Heb je een linkje voor mij?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70641
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:07

Ik heb je een pb gestuurd.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:01

Yeah! Ik heb al de hele tijd plannen enzo.. maar nu mijn paardenkleren uitgezocht en netjes in de kast gelegd.
Er zijn nog een paar kledingstukken die op de nominatielijst staan maar daar kom ik toch nog geen afscheid van nemen. Begin is in elk geval gemaakt!

Lori

Berichten: 3565
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:49

Vandaag mijn laatste tiny boeken op de post gedaan. Ik had ze eerst bijgehouden maar had nu toch zo iets van weg ermee. Ze gelukkig vlot kunnen verkopen zodat ik ook niet terug kon gaan twijfelen erover.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:42

Ik ben nogal een verzamelaar. Ik heb aardig wat knutsel- en tekenspullen, maar ik heb dus ook een verzameling vrolijke sokken (die ik ook echt draag, met heel veel liefde :D ).

Nu ben ik bezig met ontspullen, maar daar hoort dus ook re-organiseren bij. Is er iemand die een goede manier heeft om tekenspullen georganiseerd op te bergen? Ik bewaar nu bijna alles in de oorspronkelijke doos (dus aquarel, potloden en stiften) en dat wordt dan bewaard in verschillende lades over mijn kamer verdeeld. Maar ik merk dat ik bepaald materiaal dan minder snel pak.

Als iemand suggesties heeft voor topics waar ik anders zou kunnen aankloppen, graag. :)

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 21:51

Biscuitje schreef:
Ik ben nogal een verzamelaar. Ik heb aardig wat knutsel- en tekenspullen, maar ik heb dus ook een verzameling vrolijke sokken (die ik ook echt draag, met heel veel liefde :D ).

Nu ben ik bezig met ontspullen, maar daar hoort dus ook re-organiseren bij. Is er iemand die een goede manier heeft om tekenspullen georganiseerd op te bergen? Ik bewaar nu bijna alles in de oorspronkelijke doos (dus aquarel, potloden en stiften) en dat wordt dan bewaard in verschillende lades over mijn kamer verdeeld. Maar ik merk dat ik bepaald materiaal dan minder snel pak.

Als iemand suggesties heeft voor topics waar ik anders zou kunnen aankloppen, graag. :)


Ik heb een heel handig karretje hiervoor:

Afbeelding

Daarnaast heb ik een soort van koffertje voor brushpennen en een roletui voor potloden. Zo leg je ze netjes uit en kun je overal makkelijk bij! Daar kan ik nog wel foto's van maken als je wil :)