Ontspullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarloesHJ

Berichten: 2475
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 19:19

Ik lees al een tijdje mee en ben ook langzaam aan het opruimen. Maar heeft iemand een idee waar ik met DVD’s naar toe zou kunnen? Kringloop zit hier ook niet echt om de hoek. Denk dat verkopen op marktplaats meer ellende oplevert dan het opbrengt. Zijn vooral dvd’s die ik keek als een tiener.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:15

MarloesHJ schreef:
Ik lees al een tijdje mee en ben ook langzaam aan het opruimen. Maar heeft iemand een idee waar ik met DVD’s naar toe zou kunnen? Kringloop zit hier ook niet echt om de hoek. Denk dat verkopen op marktplaats meer ellende oplevert dan het opbrengt. Zijn vooral dvd’s die ik keek als een tiener.


Niemand in je omgeving die je er blij mee kunt malen?

Ik zit met hetzelfde trouwens. Hoop dvd’s, maar in zowel duits als nederlands (tweetalig :+). Toevallig dat de dochter van een Duitse vriendin nederlands leert op school dus ik denk dat ik alles daar laat mits zij interesse hebben.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 20:25

Je zou ook bij verpleeghuizen kunnen vragen, waar mijn vader heeft gezeten wilde ze graag Nederlandstalige (kinder)films.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:12

Als het leuke films zijn, aan een school geven of op een weggeefgroep of dergelijke?

Hier zijn ze gisteren onze playmobil komen halen, wou het eerst houden maar het neemt enkel maar plaats dus weg ermee :evaw: .

MarloesHJ

Berichten: 2475
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 02:30

Het zijn geen NL-talige films dus verpleeghuizen vallen af. Scholen zitten ook niet echt in de buurt en ik denk dat die ze officieel trouwens ook niet mogen afspelen ivm rechten. Misschien zet ik het nog wel in zijn geheel op een lokale groep. Ken verder niemand in de buurt die zit te wachten op een 50-tal films die inmiddels toch wel enigszins verouderd zijn voor tieners.

Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 06:54

Zet ze als doos op marktplaats. 15 euro inclusief verzenden. Dan valt het gezeik wel mee.

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:16

Gewoon weggooien, wie kijkt er nog dvd's???
Ik geef les en op onze basisschool hebben we digiborden met daaraan een pc waarin geen dvd's meer kunnen. Wij streamen alles.
Denk dat dat op de meeste scholen is.

cobiie

Berichten: 7311
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:18

Ik zou de dvd’s een keer op een weggeefhoek van Facebook zetten en als er niemand voor komt weggooien.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70662
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:28

Veel mensen om me heen kijken nog dvd's, ik zou het ook op een weggeefhoek zetten of op marktplaats, juist nostalgie van vroeger.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:36

C_arola schreef:
Veel mensen om me heen kijken nog dvd's, ik zou het ook op een weggeefhoek zetten of op marktplaats, juist nostalgie van vroeger.


Ik vind VCR nostalgie, Dvd's zijn toch nog niet zo heul erg oud? Of wordt ik gewoon oud?

Saul

Berichten: 9660
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:58

Ik heb zelfs nog videobanden :=

En kijk nog dvd's.
Weet nog wel dat een van mijn eerste dvd's €70 gekost heeft :wow: of waren dat nog guldens ? Hoe dan ook belachelijk dus hier zou het pijn doen om ze weg te doen :=

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70662
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:14

Daphara schreef:
C_arola schreef:
Veel mensen om me heen kijken nog dvd's, ik zou het ook op een weggeefhoek zetten of op marktplaats, juist nostalgie van vroeger.


Ik vind VCR nostalgie, Dvd's zijn toch nog niet zo heul erg oud? Of wordt ik gewoon oud?

Met nostalgie bedoel ik de jeugdfilms van vroeger waar een nieuw plek voor wordt gezocht :)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:23

Wij doen op school niet aan films. Ook niet aan digiborden overigens. Ik zou ze op de plaatselijke marktplaats op fb zetten.

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:54

MarloesHJ schreef:
Ik lees al een tijdje mee en ben ook langzaam aan het opruimen. Maar heeft iemand een idee waar ik met DVD’s naar toe zou kunnen? Kringloop zit hier ook niet echt om de hoek. Denk dat verkopen op marktplaats meer ellende oplevert dan het opbrengt. Zijn vooral dvd’s die ik keek als een tiener.

Zet ze op marketplace op fb tegen een heel klein bedrag.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:49

Zo, op de valreep van 2019 de auto nog even volgeladen met 7 vuilniszakken kleding (niet te vol want dan krijg ik ze niet meer in de verdomde bakken), gedeelte van een oude tv kast, oude monitor, 8 orders leeggehaald en die kunnen allemaal ook weg, paar steunen van speakers, weegschaal (die kun je maar kwijt zijn voor 1 januari :') ) en nog wat klein los spul. Dat gaat morgen allemaal naar de vuilstort.
En ook nog een stapel polo's bij de schoonfamilie afgegeven.

Weer een berg weg maar nog heel veel te gaan....

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:36

Katja schreef:
Zo, op de valreep van 2019 de auto nog even volgeladen met 7 vuilniszakken kleding (niet te vol want dan krijg ik ze niet meer in de verdomde bakken), gedeelte van een oude tv kast, oude monitor, 8 orders leeggehaald en die kunnen allemaal ook weg, paar steunen van speakers, weegschaal (die kun je maar kwijt zijn voor 1 januari :') ) en nog wat klein los spul. Dat gaat morgen allemaal naar de vuilstort.
En ook nog een stapel polo's bij de schoonfamilie afgegeven.

Weer een berg weg maar nog heel veel te gaan....


Die bakken zaten gisteren al dicht bij ons in de straat. Dus ik moet wachten tot het weekend met wegbrengen, maar het staat al klaar.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:39

Hier staan ook zakken klaar voor de kledingcontainer. Die gaan bij ons ook pas dit weekend weer open.

Van de week alle kasten opgeruimd in de keuken. Dat is zó fijn!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 12:28

Bij ons in het dorp waren ze ook dicht maar omdat ik toch de andere dingen naar de stort wilde brengen kon ik mooi daar die zakken droppen. Die blijven daar op het terrein gewoon open.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 04:05

Hoi,

Als eerste goede voornemen.. :D
Kom ik me hier melden!

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht en no way dat ik van plan ben om álle spullen die wij gehamsterd hebben in ons huidige huis mee te gaan sjouwen naar het nieuwe huis, al is dat huis een stuk groter...

Ik ben al aardig op weg.. Al merk ik dat ik het moeilijk vind om daadwerkelijk heel veel weg te doen. Paardenspullen laat ik het liefst allemaal in de kast liggen, ook al weet ik cognitief écht wel dat ik niet 40 dekjes nodig heb..

Hoe gaan jullie daar nou mee om?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:40

Gebruik je ze ook echt allemaal?
Meestal bedenk ik me dat ik van dingen die ik heb heel veel niet gebruik en dan is het makkelijker om die weg te doen. En tegen mezelf zeggen dat ik niets nieuw mag kopen als het er nog veel zijn helpt ook.
Soms gooi ik dingen niet zozeer weg maar probeer ik ervoor te zorgen dat ik ze meer ga gebruiken.

Met dekjes heb ik alles wat echt lelijk geworden was (als in versleten en kapot) weggedaan en ik heb nog een stapel die ik niet fijn vind om te gebruiken door de vorm of materiaal en die heb ik op de stapel verkopen/weggeven liggen. Had er denk ik een stuk of 20 en heb er nog nu 5 over en nog 2 witte.

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:14

Welkom Upendo!

Wat betreft dekjes: mijn paard is een aantal jaar geleden erg ziek geweest en in die tijd heb ik veel dekjes en andere rijbenodigdheden uitgezocht omdat ik niet verwachtte nog veel/langdurig te kunnen rijden. Ik ben toen specifiek op functionaliteit en kwaliteit gaan selecteren. Ik heb een aantal weggegeven aan vriendinnen en ook hier en daar wat verkocht. Mijn favorieten heb ik gehouden.

Balen alleen hier is dat mijn paar hartstikke goed herstelt is, ik weer veel rijd en inmiddels van dressuur naar vzhzadel gewisseld ben en dus weer andere dekjes nodig had :+

cobiie

Berichten: 7311
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:16

De beste wensen iedereen, dat 2020 een mooi opgeruimd jaar mag zijn!

Hier als goede voornemen om weer flink wat spullen uit te gaan zoeken dit jaar.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:22

Ik ben inmiddels echt heel tevreden over de benedenverdieping. We gaan nog een nieuwe kapstok ophangen en ik denk dat het dan de jassen wat ordelijker maakt en ik heb nog 1 schaal met losse rommel liggen waar ik even goed over moet nadenken welke plek het krijgt. En hopelijk wordt ons nieuwe wijnrek snel geleverd dan ben ik de losse wijndozen kwijt en kan ik misschien nog wat extra dingen daarop leggen zoals gin en whisky. Dat geeft nog wat meer ruimte in de keuken.

Verder vandaag maar weer eens wat dingen op zolder aanpakken. Morgen ligt de vuilstort weer op de route dus het zou mooi zijn als ik dan de auto weer even vol kan proppen en weer een portie kan afleveren. Hoop dat mijn man zich vandaag even op de werkkamer wil storten dan komt daar ook een beetje meer ruimte.

Vanaf volgende week ga ik maar eens beginnen met dingen op marktplaats zetten.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:01

Net weer even een lading zooi van de zolder gehaald. Mijn enorme berg bandages maar eens uitgespit en ik heb er een paar bewaard als stalbandages, 1 setje hele nette zwarte en 1 setje witte. De rest is allemaal weg.
Manlief is nu een aantal dozen met computerdingen aan het uitzoeken en ik heb wat los versierselspul bij elkaar geraapt en nog een vuilniszakje kleding uit een la gehaald.
Dan ligt er nog een berg kerstversiering die weggegeven mag worden en er staat een grote stoel die eindelijk weg mag. Maar die laatste pas niet in de auto dus ik ga maar proberen of ik die ook weg kan geven.

ista
Berichten: 1138
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:19

Hoe slaan jullie op zolder de spullen op die je wél wilt bewaren? Of hebben jullie hier slimme tips voor?

Ik wil gaan beginnen met het opruimen van mijn zolder (waar ga ik in godsnaam beginnen???), maar er zijn ook wel spullen die we willen bewaren.

Heb met mezelf afgesproken in ieder geval morgen alvast spullen op marktplaats te gaan zetten. Alles wat er over een maand nog is gaat naar de kringloop.