Ontspullen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:05

Marietje35 schreef:
Hoor ik daar "geld waard"??? :D Ik verkoop het direct!
_O-

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:09

Daphara schreef:
Marietje35 schreef:
Hoor ik daar "geld waard"??? :D Ik verkoop het direct!


Haha, ja en dat kan nog veel waard zijn ook! De LP collectie van mij opa heeft destijds (in 2007) bijna €16.000 opgeleverd, vraag me niet welke LP's er bij zaten, dat hebben mijn ooms toen allemaal geregeld. Het was voor mijn Oma in ieder geval een mooie aanvulling op het weduwegeld.

:oo :oo

Euh .... schat .... die Lp's he ... O:) O:)

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:17

Haha cd’s hebben wij inderdaad ook nog liggen. En stapels games waarvoor we geeneens een console meer hebben. Lief mag die ook allemaal gaan uitzoeken, dat gaat pas echt opruimen. We hebben er kasten mee vol staan.
Ik heb in ieder geval dit weekend al mijn puzzels weggegeven. Ik maak ze na 1x toch niet meer en ze namen veel plek in beslag. Nu iemand met kinderen en kleinkinderen er blij mee kunnen maken!

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:25

Games, boeken, cd’s, dvd’s etc kun je soms ook bij een secondhand winkel kwijt. Als jet gewilde items zijn krijg je er soms nog wel een mooi bedrag voor.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:42

Hier zijn in het verleden de cd/dvd’s in verzamelmappen gegaan en de doosjes moesten toen van manlief in verhuisdozen naar zolder. Paar maanden terug mochten die verhuisdozen eindelijk weg. :')

De gebrande cd’s/dvd’s zijn toen ook nog weggegaan, nu de rest nog. O:)

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:00

Vjestagirl schreef:
Frummels schreef:
Ik was jullie kwijt! -O- stipje was weg..


Stipje opgeruimd :D


:))

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:05

Ik kon vanmorgen een stapeltje kerststickers kwijt aan een stalgenootje die ze kon gebruiken voor het kerstfeest op een basisschool.

Is niet veel ruimte winst maar alle beetjes helpen. :P

Ik ga komende dagen beginnen met het maken van mijn kerstkaarten, daarmee gaan er ook weer wat spullen opgemaakt worden. 8-)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:18

Ik heb net twee winterdekens van mijn paarden op MP gezet, gratis af te halen.
Ze passen niet meer en het neemt hier alleen ruimte in beslag.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:41

Ik kom mij ook melden. Eerst 15 pagina's lang gelezen en uitgesteld. O:) Maar wel echt tijd dat hier de bezem door heen gaat. Vorig jaar naar een groter huis verhuisd en als de dood dat we voor iedereen (incl onszelf) als storage box gaan fungeren. Toch plek zat. Typische is wel dat met inpakken van de dozen er max 5 van mijzelf waren en de rest gezamenlijke troep of van de heren. Anyway tijd om te ruimen.

Begonnen met de lunch....scheelt toch weer 2 snee brood en een plak kaas in de keuken. O:)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:30

Ik ben langzaamaan twee grote IKEA tassen aan het inpakken met kleding. Eén voor Humanitas en één voor de weggeef aan familie leden. Kerstspullen, die ik dit jaar niet gebruikt heb, zijn naar de kringloop gegaan in de hoop dat iemand anders er nog van kan genieten.
Ik heb eerst een groot deel van de oude kerstballen en dergelijke verwerkt in een kerstkrans van Ø 80 cm die ik voor een fotoshoot met de paarden heb gebruikt.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:49

SkyMarian schreef:
Begonnen met de lunch....scheelt toch weer 2 snee brood en een plak kaas in de keuken. O:)

:+ klinkt als een goed begin, op een lege maag kan je niet werken.

Daphara schreef:
Ik ben langzaamaan twee grote IKEA tassen aan het inpakken met kleding. Eén voor Humanitas en één voor de weggeef aan familie leden.

Kleding ben ik ook al uitgezocht, maar ga ik nog een tweede keer doorheen want ik denk dat er meer weg kan!

Ik ben verder weer een beetje ingezakt -O- De “makkelijke” dingen zijn opgeruimd en nu moet de echt vreselijke zooi doorgespit worden.

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 20:55

Ik ben dit weekend door alle drukte niet productief geweest. Ik heb deze week een dag extra vrijgenomen in veband met allerlei afspraken, dus hoop dan weer even tijd te hebben om het e.e.a. onder handen te nemen. Ik heb een ladekastje dat naar mijn studeerkamer gaat verhuizen, maar dat nog vol staat met spullen.... ~~}>

Syberdepiep

Berichten: 1601
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:18

Poeh, was zo geïnspireerd geraakt door dit topic, hele kleding verzameling weer eens doorgespit, doorgepast en nieuwe combinaties uitgezocht. Alles weer up to date! Vandaag ook nog een filmpje gekeken uit het low buy topic, weer goed bezig

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:30

Inmiddels al 2 verhuisdozen en 3 grotere apparaten uit de keuken verwijderd. Straks gelijk op de weggeefhoek zetten. :7

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:35

Ik denk dat ik zo nog een keer door mijn kledingkast heen ga en ik heb een aantal handige bakjes gekocht bij de Ikea om mijn keukenlades iets beter in te delen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:45

Leuk topic om mee te lezen, ik wil ook graag spullen op gaan ruimen en weg gaan doen wat ik niet meer gebruik dus ik lees graag mee in dit topic.
Nog een tip voor diegenen die spullen gratis weg willen doen, op bokt is er een gratis weggeeftopic waar je ze ook kan plaatsen; [LZP] [Centraal] Weggeeftopic - deel 2

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:46

Ik doe ook mee. Hoognodig, de boel is een beetje verstopt op de beruchte zolder en in de garage. De gang staat nu vol met meuk om weg te doen, heb al zakken vol kleding naar de plaatselijke kleding bank gebracht. Boeken ga ik naar een stichting brengen die ze verkoopt voor goede doelen. En verder veel naar de stort, of doorgeven. Ik zal dat doorgeef topic eens bekijken Carola!

Amyyy

Berichten: 3501
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:47

Ik lees ook mee hier!

Ik heb 28 m2 en niet mega veep spullen, maar toch te veel. Ik heb al verschillende lades uitgezocht en dat gaat prima. Maar daarna, het wegbrengen, op Facebook zetten, iemand mee blij maken, dat is zo veel meer werk -O-. Nu zet ik elke keer alles in de berging, helemaal niet handig natuurlijk. Hebben jullie daar ook last van :\ :Y)

Oh bedankt voor de tip Carola! Ik ga er een kijkje nemen

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:51

De berging?? oh die durf ik niet meer te openen :o (ik denk ook dat hij niet eens meer open kan :+ )

Eerst het huis maar "leeg" ruimen en als laatst waag ik me aan de berging.
Even een dag of 4 niks gedaan, maar gisteren weer begonnen. 1 kast helemaal leeg, kast wordt ook afgehaald vanavond. 8-)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:54

Amyyy schreef:
Maar daarna, het wegbrengen, op Facebook zetten, iemand mee blij maken, dat is zo veel meer werk -O-. Nu zet ik elke keer alles in de berging, helemaal niet handig natuurlijk. Hebben jullie daar ook last van : :Y)


Uiteindelijk kost er tegen aan hikken, nog tig keer uitzoeken en verplaatsen meer tijd.

Had nu zelf het plan om zoveel mogelijk in partijen op de weggeefhoek te zetten. Hopelijk werkt dat. :+

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:42

Kijk nou wat er gebeurd is.....
Afbeelding
Nee mijn huis staat niet op zijn kant Bokt heeft mijn foto een kwartslag gedraaid.

Ik heb net even heel streng tegen mezelf gedaan en een enorme berg zooi van zolder getrokken. Mag nu verdeeld worden in vuilstort, weggeven, weggeven aan bekenden en verkopen.
En dat moet ik nu gelijk even doen want zoals het nu ligt kan ik niet meer door de voordeur om rond 13.30 moet ik weg.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:50

Katja :') :') :') Dat is wel DE manier, de deur blokkeren. Dan moet je wel :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:53

Geniale aanpak!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:54

Heel slim op het op deze manier te doen :))

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 12:57

Briljant, het enige wat ik misschien vooraf had gedaan is een afspraak maken met de kringloop, zodat zij de overgebleven spullen ophalen :')