Ontspullen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:16

Ik ga morgenmiddag / avond even weer bezig... Kleding heb ik al uitgezocht alleen nu nog alle frutsels en zooi nog. En dan in de kerstvakantie alles opnieuw organizen. Zal dan wel foto's met jullie delen want dan gaat alles netjes in bakjes/kratjes met bijpassende labels enzoo.

Saul

Berichten: 9665
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:36

Dat heb ik laatst ook gedaan marlinde rooz.

Dat ruimt zo heerlijk op <3


Afbeelding

Dit lag allemaal los op van die witte plankjes. Echt een zooi.
Heb de helft al weg gedaan.
En over een tijdje ga ik hier ook weer doorheen.

Dit is onze binnenkom vanuit de achtertuin.
Hier staan onze paardenschoenen, bloempotjes, kattenspullen, vogelspullen, lampen allemaal beetje schuur spul.
Maar nu netjes in bakken dus voor nu tevreden.
Alleen nog even dweilen :+

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:08

Nou dekbed in de auto, en gelijk zakje met 10 items kinderspeelgoed erbij.
Ik ga toch weer voor de 350 items per jaar en dat is dan wel soms incl papier bewaard papier

Telpeva

Berichten: 14814
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:20

Vandaag heb ik mijn voorraad bakspullen doorgespit, alles wat over de datum was eruit, en alles wat over bleef ligt nu netjes in dozen gesorteerd in de kast. Van een aantal dingen twijfel ik nog of ik het niet alsnog weg ga doen maar voor nu ben ik best tevreden :D

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:16

Telpeva schreef:
Vandaag heb ik mijn voorraad bakspullen doorgespit, alles wat over de datum was eruit, en alles wat over bleef ligt nu netjes in dozen gesorteerd in de kast. Van een aantal dingen twijfel ik nog of ik het niet alsnog weg ga doen maar voor nu ben ik best tevreden :D

Voor de twijfel-dingen kun je in een aparte bak of kringloop-zak doen.
Heb je ze na 3 maanden nog niet gebruikt, kunnen ze weg.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:28

tita schreef:
Nou dekbed in de auto, en gelijk zakje met 10 items kinderspeelgoed erbij.
Ik ga toch weer voor de 350 items per jaar en dat is dan wel soms incl papier bewaard papier

Jeej! Goed bezig iedereen hier!

Van zo’n foto van al die bakjes word ik blij :') Ik heb ook echt zin nu om door te pakken, maar moet ook gewoon nog werken, sporten en dan allemaal verplichtingen daarbuiten. Maar mijn ergste rommelkamer wacht nog op me, al zie ik daar een ietsjepietsje tegen op. Ik ga ook alvast allemaal van die bakken halen zodat ik alles netjes kan gaan opbergen.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:49

senna21 schreef:
Telpeva schreef:
Vandaag heb ik mijn voorraad bakspullen doorgespit, alles wat over de datum was eruit, en alles wat over bleef ligt nu netjes in dozen gesorteerd in de kast. Van een aantal dingen twijfel ik nog of ik het niet alsnog weg ga doen maar voor nu ben ik best tevreden :D

Voor de twijfel-dingen kun je in een aparte bak of kringloop-zak doen.
Heb je ze na 3 maanden nog niet gebruikt, kunnen ze weg.


Ik woon een paar maanden bij m'n ouders i.v.m. een nieuwbouwhuis en kan nu dus extra goed zien welke spullen ik blijkbaar niet gebruik. Had al veel weggedaan, maar het wordt dus nog meer!

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:21

Ik ben vandaag weer aan de slag gegaan. De laatste maanden waren nogal hysterisch en op de een of andere manier heb ik in een kamer een enorme stapel rommel (kleding, handtassen, knuffels etc) verzameld waarvan ik geen idee had wat ik ermee moest doen. Vandaag dus begonnen met die stapel. Een aantal dingen uitgezocht die weggegeven worden maar ook ontzettend veel dingen weggegooid die ik sinds mijn verhuizing naar dit huis (3jaar geleden) niet meer in handen gehad heb en ook niet gemist heb. Zelfs een hoop herinneringen aan oude relaties wegggemieterd :D

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:25

Vandaag gaan we Sinterklaas vieren mijn kids krijgen meer dan genoeg kado’tjes.
Dat ontspullen sta ik nu de min

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:29

tita schreef:
Vandaag gaan we Sinterklaas vieren mijn kids krijgen meer dan genoeg kado’tjes.
Dat ontspullen sta ik nu de min

:')

Hier goed door sinterklaas gekomen, scheelt ook dat de kleine nog geen jaar is dus het sinterklaas nog niet snapt en ze in jan jarig is. Ze heeft maar 1 pop en 1 beer gekregen en voor de rest kleding. 8-) Komende jaren komen wij hier niet mee weg gok ik. :Y)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 10:31

Nou de mijne zijn 1 en 4 en denk dat ze zo’n 40 items krijgen.
Volgend jaar doe ik het anders en nu is de oudste vorige week jarig geweest dus genoeg speelgoed erbij maar kan niks weggooien door de jongste

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:06

Ik ben ook begonnen.... eerst met het uitruimen van “rommel lades” in huis. Ook begonnen met het vullen van tassen voor Humanitas. Met kerst hebben wij familie feest en daar wil ik al het “goede” spul dat ik niet meer draag meenemen voor de nichten die dat waarschijnlijk wel leuk zullen vinden.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 07:56

Daphara schreef:
Ik ben ook begonnen.... eerst met het uitruimen van “rommel lades” in huis. Ook begonnen met het vullen van tassen voor Humanitas. Met kerst hebben wij familie feest en daar wil ik al het “goede” spul dat ik niet meer draag meenemen voor de nichten die dat waarschijnlijk wel leuk zullen vinden.

Mooi moment idd om familieleden te laten uitzoeken wat zij graag willen hebben.

Hier ligt het ruimen ook even stil, ik zal na de feestdagen wel weer gaan beginnen.

MarliesV

Berichten: 15242
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:20

Nou mijn ene zolderdoos zijn er 3 geworden, opgeruimd, alle puzzels weggegeven en nog sieraden op de weggeefhoek staan.

De rest heeft een mooie bestemming in het grote grijze archief gekregen op een paar waardevolle sieraden na.

Nu de rest van de zolder nog, maar daar moet manlief mee helpen. Die heeft het grootste deel er ook neergepakt.
Maar verwacht met een avondje daar wel klaar te zijn.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:06

Heb vanmorgen een potlood in de prullenbak gedaan telt dat ook ....
11 spullen weg 354 te gaan :D

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:31

Ik ga kijken of ik straks de moed heb om de kast waar de tv op staat open te trekken. Aan de ene kant zit hij vol met vazen waarvan ik driekwart niet gebruik en aan de andere kant zitten vooral veel CD's en die gebruiken we al helemaal nooit meer.

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:57

Ik was jullie kwijt! -O- stipje was weg..

Iedereen is lekker bezig zo te zien.
Hier valt inmiddels niet zoveel meer te ontspullen. Behalve misschien mijn schoenen collectie :roll:
Wij hebben in de woonkamer 1 boekenkast en een tvmeubel. In de slaapkamer een kledingkast en ladekast (ondergoed beddengoed handdoeken), op de overloop een kleine lage kast met handtassen en wat zomer kleding van mij, en in mijn man zijn werkkamer een grote rieten kist met schoenen. Meer opberg plekken zijn er niet dus ook geen plek voor spullen :D
Onze regel is dat als het niet in 1 van deze opberg plekken past, het niet mee naar huis mag. Dus bijvoorbeeld een paar nieuwe schoenen betekent 1 oud paar weg.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:10

CD is echt verboden hier terwijl we die nooit meer gaan luisteren
Maar man blijft onverbiddelijk ze nemen geen plek in achter het Luik .... zucht

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:24

Frummels schreef:
Ik was jullie kwijt! -O- stipje was weg..


Stipje opgeruimd :D

Anoniem

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:30

Ik had eigenlijk voor de sinterklaas willen ontspullen, niet gelukt.. dus nu is het mijn streven voor het eind van het jaar weer alles binnen de kasten te laten passen! :+
Krijg er door dit topic wel weer helemaal zin in! :))

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:50

tita schreef:
CD is echt verboden hier terwijl we die nooit meer gaan luisteren
Maar man blijft onverbiddelijk ze nemen geen plek in achter het Luik .... zucht
We hebben hier zelfs nog cassettebandjes omdat hij er geen afscheid van kan nemen :')
Maar ik hoop dat ik in ieder geval de CD's naar zolder kan verbannen waardoor er in de kast weer ruimte is om dingen op te ruimen die nu een beetje door de woonkamer slingeren.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:51

Oh, dan span ik de kroon met Cd's, cassettebandjes en jawel ... LP's! :') Nou ja, niet ik ... mijn man uiteraard!

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:54

LP zijn echte collectors items :=

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:56

Hoor ik daar "geld waard"??? :D Ik verkoop het direct!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:59

Marietje35 schreef:
Hoor ik daar "geld waard"??? :D Ik verkoop het direct!


Haha, ja en dat kan nog veel waard zijn ook! De LP collectie van mij opa heeft destijds (in 2007) bijna €16.000 opgeleverd, vraag me niet welke LP's er bij zaten, dat hebben mijn ooms toen allemaal geregeld. Het was voor mijn Oma in ieder geval een mooie aanvulling op het weduwegeld.