Ontspullen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:29

Ik heb stevige boxen van IKEA en die label ik voor in de garagebox. Wij hebben geen zolder namelijk.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:29

Ik moet nog even kijken hoe ik het precies ga doen maar in mijn voorraadkast heb ik de meeste dingen in doorzichtige bakken gedaan en in de schuur heb ik dat ook dus ik denk dat ik dat op zolder ook ga doen. Dan weet je in ieder geval wat een beetje bij elkaar zit.
Grootste gedeelte kan ik achter het beschot opruimen en ik heb een aantal oude kledingkasten staan. In eentje komen al mijn wedstrijdspullen, eentje met alle vakantiespullen en de andere twee moet ik nog even kijken hoe ik die wil indelen.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:42

ista schreef:
Hoe slaan jullie op zolder de spullen op die je wél wilt bewaren? Of hebben jullie hier slimme tips voor?

Ik wil gaan beginnen met het opruimen van mijn zolder (waar ga ik in godsnaam beginnen???), maar er zijn ook wel spullen die we willen bewaren.

Heb met mezelf afgesproken in ieder geval morgen alvast spullen op marktplaats te gaan zetten. Alles wat er over een maand nog is gaat naar de kringloop.

Ligt ook een beetje aan wat voor zolder je hebt. Op onze zolder kan je nog net soort van staan en zit je met het schuine dak. Mijn ouders zijn begonnen met iedere zoveel dagen een doos eraf te halen en als alles doorzocht is en weg is wat weg moet dan gaan we denk ik rijen met dozen neerzetten/stapelen en overal gewoon goed op zetten wat er in zit zodat je er wel gewoon nog kan lopen en kan zoeken.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:43

Hier ook doorzichtige bakken met labels er op.

En dan spullen gesorteerd bij elkaar.

Dus bv kerst spullen, mutsen/sjaals/handschoenen, kattenspullen, autospullen etc etc.

Maar ik gebruik de bakken ook in gewone kasten.
Zo heb ik een bak met douche spullen, een bak met poetsdoeken etc etc.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:08

Ook goed nadenken over hoe vaak je het nodig hebt en welke opruimoplossing het beste bij elk object past.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:18

Wij hebben geen bakken of iets in huis of in de kelder. Heb echt alles weg gedaan. Eerst in een opslag gezet en toen ik na een jaar uberhaupt niet meer wist wat er in zat hebben we alles gewoon weggedaan. Het enige wat in de kelder ligt zijn 1 doos met kerstspullen, de kerstboom en wintersportspullen.
Nou hebben wij sowieso niet zoveel spullen meer. Theedoeken etc voor de keuken hebben we 4 setjes, net als schoonmaakdoekjes. Gebruik er toch maar 1 of 2 tegelijk en neemt zoveel ruimte in.. Ben echt heel extreem geweest met opruimen en uitzoeken :=

Voor mijn pony zijn spullen ben ik ook heel opgeruimd. Ik heb 1 tuigonderlegger en 2 halsters met touwen. 1 Hoofdstel, 2 dekens + poetstas en twee paar peesbeschermers. Meer ligt er niet in mijn kastje :D Vroeger puilde de kast echt uit, maar ik gebruik het toch allemaal niet.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:21

Hierin huis komt het besef dat we echt moeten gaan opruimen en inpakken... In maart gaan we in een caravan wonen op de bouwplaats van ons nieuwe huis. Dus voor eind februari wil ik eigenlijk alles uitgezocht hebben. Dat komt nu wel dichtbij.

We zijn met de bordspellen begonnen en die zijn nu uitgezocht.

Afbeelding
Deze gaan allemaal weg.

Boeken heb ik een paar maanden geleden al eens gedaan. Dus dat Al niet veel werk zijn. Morgen het atelier maar eens onder handen nemen.

Over een maand wil ik een dag organiseren waarop vrienden spullen kunnen komen uitzoeken tegen een vrijwillige bijdrage in het potje voor onze toekomstige tuin.

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:54

Hier is ook alweer veel gebeurd:
* Voor de kerst al met een auto vol naar de kringloop geweest.
* Boeken uitgezocht en weggegeven aan vrienden en familie
* administratie bijgewerkt
* tijdschriften gelezen en stapel om weg te geven gemaakt
* kleding naar 2e hands winkel gebracht.
* mijn oude Barbies weggedaan, jeugdsentiment. Maar ja op 40-jarige leeftijd doe er er toch niet meer mee

Bij ons op zolder staan alleen de kerst, carnaval en vakantiespullen. Ik zou niet weten wat ik er meer moet bewaren.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:23

Ik ben vandaag gezwicht voor het idee van beginnen met opruimen (krijg over 2 maanden de sleutel van m'n nieuwe huis), en heb al 3,5 doos aan spullen uitgezocht. Vooral veel keukenspullen, maar ook een hele doos vol met kleding. Zalig idee dat het straks allemaal weg is en dat ik er ruimte voor terug krijg

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:51

Ik merk dat ik toch moeite heb om een deel van mijn te kleine kleding weg te doen. Ik ben enkele weken geleden met nieuwe medicijnen begonnen (heb een stofwisselingsziekte) en heb nog steeds de hoop dat ik mijn figuur nog een beetje terug ga krijgen. In ieder geval de hoop dat er het komende jaar 15-20 kg af gaat (dat is mogelijk als de medicatie voor mij gaat doen wat het zou kunnen doen). Maar hoe realistisch is het nog om kleding waar ik al 1-3 jaar niet meer in pas te blijven bewaren?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 15:52

Daphara schreef:
Ik merk dat ik toch moeite heb om een deel van mijn te kleine kleding weg te doen. Ik ben enkele weken geleden met nieuwe medicijnen begonnen (heb een stofwisselingsziekte) en heb nog steeds de hoop dat ik mijn figuur nog een beetje terug ga krijgen. In ieder geval de hoop dat er het komende jaar 15-20 kg af gaat (dat is mogelijk als de medicatie voor mij gaat doen wat het zou kunnen doen). Maar hoe realistisch is het nog om kleding waar ik al 1-3 jaar niet meer in pas te blijven bewaren?


Ik heb het weg gedaan, met als motivatie dat als ik er ooit weer in zou gaan passen, ik toch veel liever nieuwe kleding koop dan oude dingen draag.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:10

Ik heb mijn hart op slot gedaan en mijn kleding uitgezocht. Veel verhuisd al jaren mee maar draag ik niet meer (omdat ik best wel aangekomen ben). Dus even slikken en alles in dozen gestopt. Ik breng het binnenkort allemaal naar de mooie kringloopwinkel hier, waar het hopelijk nog een goed leven gaat krijgen bij iemand anders.

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:36

Hier ook een productief dagje.

Op zolder begonnen met uitzoeken van de overloop (daar staat de meeste rommel).
Die is nu leeg:
* 4 zakken voor de kledingcontainer
* 2 dozen voor de stort
* autostoel voor de stort
* 20 advertenties op marktplaats, met de afspraak dat als het er 1 februari nog is het naar de kringloop gaat. Staat nu allemaal in de hoek van een zolderkamer bij elkaar
* kerstspul gaat op de vliering
* dan hou ik alleen een doos met wat gezelschapsspellen over

*\o/*

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:38

Daphara schreef:
Ik merk dat ik toch moeite heb om een deel van mijn te kleine kleding weg te doen. Ik ben enkele weken geleden met nieuwe medicijnen begonnen (heb een stofwisselingsziekte) en heb nog steeds de hoop dat ik mijn figuur nog een beetje terug ga krijgen. In ieder geval de hoop dat er het komende jaar 15-20 kg af gaat (dat is mogelijk als de medicatie voor mij gaat doen wat het zou kunnen doen). Maar hoe realistisch is het nog om kleding waar ik al 1-3 jaar niet meer in pas te blijven bewaren?


Ik kan me voorstellen dat dat lastig is. Als je alles even door je handen laat gaan? Kijken wat je over een jaar ook nog aan zou trekken? Je kunt ook afspreken dat als je het over een jaar niet past, je het dan weg doet misschien?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:23

Daphara schreef:
Ik merk dat ik toch moeite heb om een deel van mijn te kleine kleding weg te doen. Ik ben enkele weken geleden met nieuwe medicijnen begonnen (heb een stofwisselingsziekte) en heb nog steeds de hoop dat ik mijn figuur nog een beetje terug ga krijgen. In ieder geval de hoop dat er het komende jaar 15-20 kg af gaat (dat is mogelijk als de medicatie voor mij gaat doen wat het zou kunnen doen). Maar hoe realistisch is het nog om kleding waar ik al 1-3 jaar niet meer in pas te blijven bewaren?
In zo'n geval zou ik de dingen die je echt heel leuk vindt gewoon nog even bewaren en kijken wat er het komende jaar met de medicatie erbij gaat gebeuren.

Goed bezig Ista. Die advertentie ga ik volgende week maar eens plaatsen.
Net nog even naar de stort gereden omdat ik er bijna langs kwam tussen twee afspraken door. Maar de eerste afspraak liep uit en vervolgens heb ik ruim 10 minuten staan te wachten voor ik het terrein op kon omdat mensen hun pasjes niet bij zich hadden en moeilijk deden.
Dus uiteindelijk wel redelijk wat weg maar een gedeelte ligt nog in de auto.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:04

Daphara schreef:
Ik merk dat ik toch moeite heb om een deel van mijn te kleine kleding weg te doen. Ik ben enkele weken geleden met nieuwe medicijnen begonnen (heb een stofwisselingsziekte) en heb nog steeds de hoop dat ik mijn figuur nog een beetje terug ga krijgen. In ieder geval de hoop dat er het komende jaar 15-20 kg af gaat (dat is mogelijk als de medicatie voor mij gaat doen wat het zou kunnen doen). Maar hoe realistisch is het nog om kleding waar ik al 1-3 jaar niet meer in pas te blijven bewaren?

In een doos doen en alles wat je over een half jaar / jaar nog steeds niet past toch wegdoen. En indd eerst een schifting maken of er kleding tussen zit die je niet meer mooi vindt.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:56

Ik loop vast in de badkamer.

Ik heb daar oogschaduw en lipstick liggen, terwijl ik maar 2x per jaar make up draag.
Aan de ene kant wil ik het wel weggooien maar aan de andere kant behoed het me ook om wanneer ik in de drogist ben, om iets nieuws te kopen omdat ik dan denk "ik heb thuis al oogschaduw of lipstick liggen die ik nooit gebruik".

Dat zelfde geld ook voor bodylotion, bodyscrub en haarproducten.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Vandaag wel weer ruimte gemaakt in de kledingkast.
Hoeveel sokken heeft een mens nodig? Ik heb/had meerdere paren dikke sokken, dunne sokken, paardensokken, pantysokjes, slaapsokken, sportsokken en kousenvoetjes :-)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:19

Ik heb in de badkamer best wat dingen weggegooid die ik echt niet fijn vind en de rest moet ik opmaken van mezelf. Gebruik ik het toch niet om wat voor reden dan ook dan gooi ik het alsnog weg.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:26

Stel jezelf een deadline om de spullen op te maken, dat werkt hier goed. Wat alsnog niet wordt aangeraakt gaat dan alsnog de deur uit.

Bedenk dat Make up in de badkamer door de luchtvochtigheid sneller bederft/ bacteriën erop komen dan wanneer je het er buiten bewaard. Dus kijk er eens naar hoe oud het is, meer dan een paar jaar dan zeker de vuilnisbak in.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:31

Alle kerstspullen zijn hier weer ingepakt en de zolder op gegaan, wat een heerlijk gevoel geeft de woonkamer nu die weer een stuk “rustiger” toont.
Dit gevoel moet ik mij weer voor de geest halen als ik iets onnodigs het huis in wil gaan slepen.
Begin van de kerst is een klein deel van de kerstspullen de deur uit gegaan omdat wij dat toch niet meer gingen gebruiken. Tijdens de kerst viel er nog iets stuk, dus kon ook direct weg.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:09

cobiie schreef:
Bedenk dat Make up in de badkamer door de luchtvochtigheid sneller bederft/ bacteriën erop komen dan wanneer je het er buiten bewaard. Dus kijk er eens naar hoe oud het is, meer dan een paar jaar dan zeker de vuilnisbak in.


Ik zal morgen nog eens met andere ogen een rondje door de badkamer maken :)

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:19

Hier vervang ik de make-up na een jaar en cremes na 6 maanden (na openen uiteraard). Wat vaak neerkomt op dat ik wanneer ik het gebruik een nieuwe mascara en oogschaduw koop, aan het begin van de winter een nieuwe handencreme en aan het begin van de zomer een nieuw flesje aftersun. Meer gebruik ik niet, maar sinds ik het vernieuw heb ik een rustigere huid na gebruik.

Telpeva

Berichten: 14725
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:10

Voor make-up en andere verzorgings producten kan je eventueel ook kijken op het product zelf voor de houdbaarheid, op de achterkant staat meestal een icoon in de vorm van een potje met open deksel, met een cijfer. Dit is de houdbaarheid van het product in maanden

Afbeelding

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:46

En als je ongeopende badkamer producten hebt, kijk of je het kan weggeven. Ik loop 2x per jaar mijn voorraadkast door en alles wat ik gekregen heb en niet gebruik, geef ik weg.
En met voorraadkast bedoel ik niet dat je van alles meer dan 1 ding op voorraad moet hebben. Je moet maar denken, de winkel is je voorraadkast.

leonie87

Berichten: 4465
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Ontspullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:50

Het begin is gemaakt! De hele bijkeuken leeg gehaald.
Niet nodig? Of te koop/te geef of in de kliko.
En opeens hebben we heel veel ruimte over! Nu even tijd zoeken voor het volgende project. :D