Ikea keukens en apparatuur..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:55

Haha ik gebruik m vaak als ie letterlijk maar half vol is of als ik alles al aardig goed heb voorgespoeld.. :+

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:07

Wij hebben nu ruim een jaar een ikea keuken, super tevreden! zelf een quooker er los bij gehaald en de afzuiging in het plafond verwerkt (dus ook geen ikea)....zou het zeker de volgende keer niet anders doen!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:11

Wat iemand zei over flexibel zijn en maatwerk. Toen ik onze keuken aan het ontwerpen was, paste het volgens de IKEA ook niet, maar ik had heel goed gemeten en wij konen een afdek stuk laten zitten. Op een relatief klein stukje heb ik alles gekregen wat we wilden en het functioneert precies goed. Maar juist de keuken boeren gingen naar standaard dingen.

Anoniem

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:20

Wij hebben een Ikea keuken waar we heeeel blij mee zijn! :)

Prima met andere merken te combineren. We hebben er een Aga fornuis in gezet.




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:25

Ow, wat een mooie, heerlijke keuken!! Dat is wel mijn smaak.

Ik vraag me alleen af. Die plankjes en alles wat je weinig gebruikt wordt toch wel wat stoffig en of vettig op den duur? Is wel meer schoonmaken dan kastjes.

Die dubbele stenen wasbak hebben wij ook. Ik weet niet of ik die weer wil. Ik vind het ietsjes onhandig dat die erop ligt ipv verzonken zeg maar. Maar aan de andere kant, heeft ons houten blad niet te lijden gehad en vind ik het wel mooi.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:47

Janine1990 schreef:
Ik volg ook even... Ikea staat hier tot nu toe op 1....
Mogelijk toch inductie ipv gas.

Hier mensen met inductie van Ikea? Ik meende dat het allemaal whirlpool is?

En iemand de vaatwasser met het lichtje? Lijkt me ideaal.. Die stille dingen van tegenwoordig trek ik altijd te vroeg open :')

Ik heb deze kookplaat, ben er erg tevreden over :)
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60303933/

Anoniem

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:56

Moet je voor die inductie kookplaten ook ander stroom aanleggen? Mijn vader had het over krachtstroom?

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:56

Relaxed schreef:
Moet je voor die inductie kookplaten ook ander stroom aanleggen? Mijn vader had het over krachtstroom?


Mijn vader zei laatst dat de keuken dan gewoon op twee groepen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 13:59

Relaxed schreef:
Moet je voor die inductie kookplaten ook ander stroom aanleggen? Mijn vader had het over krachtstroom?



Zelfs onze aga van 1000 kilo heeft een heel normaal stekkertje. :)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:13

ja er komen dan 2 of zelfs soms 3 groepen en een speciale stekker bij kijken. voor inductie met boost functie, het aantal kilo's maakt niet zo veel uit hihi

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:20

Er zijn wel inductieplaten die je ook op een gewoon stopcontact aan kan sluiten maar ik neem aan dat de capaciteit dan beperkt kan zijn? In principe is het wel lekker als het op 3 fase dus krachtstroom kan :)

TS: zoals al eerder gezegd in het topic moet je met een vaatwasser wel uitkijken bij Ikea. Het vaatwasser-kastje is een wat apart systeem, vanwege de plinthoogte dacht ik. Het Ikea-frontje moet dan over je vaatwasser deur heen kunnen "glijden" en dat systeem zit niet op elke vaatwasser.

Misschien leg ik het een beetje scheef uit hoor, ik weet ook niet meer exact hoe het zat maar het komt er iig op neer dat onze huidige vaatwasser niet compatibel is met een Ikea vaatwasser frontje.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:33

Resistance schreef:
Relaxed schreef:
Moet je voor die inductie kookplaten ook ander stroom aanleggen? Mijn vader had het over krachtstroom?



Zelfs onze aga van 1000 kilo heeft een heel normaal stekkertje. :)


Die is inductie? Lijkt me sterk....

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:34

pmarena schreef:
Er zijn wel inductieplaten die je ook op een gewoon stopcontact aan kan sluiten maar ik neem aan dat de capaciteit dan beperkt kan zijn? In principe is het wel lekker als het op 3 fase dus krachtstroom kan :)

TS: zoals al eerder gezegd in het topic moet je met een vaatwasser wel uitkijken bij Ikea. Het vaatwasser-kastje is een wat apart systeem, vanwege de plinthoogte dacht ik. Het Ikea-frontje moet dan over je vaatwasser deur heen kunnen "glijden" en dat systeem zit niet op elke vaatwasser.

Misschien leg ik het een beetje scheef uit hoor, ik weet ook niet meer exact hoe het zat maar het komt er iig op neer dat onze huidige vaatwasser niet compatibel is met een Ikea vaatwasser frontje.


Bij Media markt kan je selecteren op vaatwassers compatible met ikea :D
Ik zag daar een Siemens voor 490 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:35

Janine1990 schreef:
Resistance schreef:


Zelfs onze aga van 1000 kilo heeft een heel normaal stekkertje. :)


Die is inductie? Lijkt me sterk....



Nee, die heeft een elektrische warmtebron die uitstraalt naar de rest van de Aga die van gietijzer is. :j


Maar nu je het zegt; onze inductieplaat heeft inderdaad wel krachtstroom. Maar dat was best simpel om aan te leggen, zei mijn vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:42

pmarena schreef:
Er zijn wel inductieplaten die je ook op een gewoon stopcontact aan kan sluiten maar ik neem aan dat de capaciteit dan beperkt kan zijn? In principe is het wel lekker als het op 3 fase dus krachtstroom kan :)

TS: zoals al eerder gezegd in het topic moet je met een vaatwasser wel uitkijken bij Ikea. Het vaatwasser-kastje is een wat apart systeem, vanwege de plinthoogte dacht ik. Het Ikea-frontje moet dan over je vaatwasser deur heen kunnen "glijden" en dat systeem zit niet op elke vaatwasser.

Misschien leg ik het een beetje scheef uit hoor, ik weet ook niet meer exact hoe het zat maar het komt er iig op neer dat onze huidige vaatwasser niet compatibel is met een Ikea vaatwasser frontje.


Ja had ik idd opgeslagen :D Ga eerst ff kijken wat er nu in zit en of ik die eerst nog goed kan gebruiken (weet niet hoe oud die is) en dan zoek ik gewoon een fijne op die geschikt is voor Ikea :j

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:43

Inductie is handigst met krachtstroom, maar kan ook over 2 groepen met normale stroom.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:52

Elektrische warmte bron is iets anders dan inductie natuurlijk.
Het gietijzer zelf zal ook warm worden.

Werkt heel anders dan inductie.

chanicha

Berichten: 12168
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:33

Inductie is heerlijk om op te koken en om schoon te maken.
Wij hebben wel een perilexstekker eraan en een extra groep erbij geplaatst, moet wel zeggen dat dit een oud huis is met een totaal niet uitgebreidde groepenkast.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:34

chanicha schreef:
Inductie is heerlijk om op te koken en om schoon te maken.
Wij hebben wel een perilexstekker eraan en een extra groep erbij geplaatst, moet wel zeggen dat dit een oud huis is met een totaal niet uitgebreidde groepenkast.


Mijn ouders hebben de hele meterkast moeten omzetten er om inderdaad. Niet genoeg ampère op de hoofdschakelaar geloof ik.
Ik zou alleen twee groepen voor inductie moeten hebben, dus drie groepen voor de keuken.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:45

In onze vorige huis zat een ikea keuken. Deed prima zijn werk maar als ik eerlijk ben was hij na 10 jaar wel oud. Kastjes beschadigd, bij de vaatwasser idd afbladderen, blad al een keer moeten vervangen, apparatuur werd slecht en het ergste vond ik dat het wit vergeelde.

In ons "nieuwe" huis (inmiddels wonen we hier al 3 jaar) zit een Bruynzeel keuken uit 1992. Hij is spuuglelijk maar eerlijk is eerlijk hij is nog in een heel goede staat. Geen beschadiging of wat dan ook. Alleen de vaatwasser is ooit vervangen.

Nu gaan we de keuken vervangen. Zowel bij Ikea als duurdere keukenboer een complete offerte gedaan en mijn conclusie is dat ik voor iets meerprijs bij de keukenboer een, voor mij, betere keuken krijg.

Bij ikea was de keuken met ikea apparatuur ZONDER inmeten en plaatsen 7500 euro.

Bij keukenkampioen betaal ik 11000 euro MAAR ik heb daarbij extra een BORA inductie met geïntegreerde afzuiging, stenen blad ipv kunststof, greeploos, extra hoogte, extra diepte, verzonken wasbak in het steen, AEG apparatuur, extra oven, ingemeten, geleverd, ingebouwd en aangesloten (dus daar ook garantie op)

Daarbij vind ik persoonlijk zeker verschil in de kastdeuren bij het type wat wij hebben gekozen. De deuren zijn geseald en niet geplakt. Er is dus geen naad waar vocht, lucht en vuil tussen komt waardoor je minder kans heb op beschadiging. De deurtjes zijn wat dikker en zwaarder en lades glijden beter.

Moet erbij zeggen dat we bij de keukenboer wel hebben onderhandeld en besteld hebben in de weken dat montage gratis is.

Ja deze keuken is duurder maar als ik bedenk wat we daar extra voor krijgen vind ik het wel waard. Zeker met onze linker handen.

Ik denk dat je ook moet bedenken wat je wil. Gewoon praktisch en netjes dan is ikea prima. Is koken je passie en hecht je waarde aan bepaalde luxe/stijl dan kan een keukenboer wellicht net iets meer bieden. Wat heb je ervoor over?

Ikea is zeker niet slecht en voor 10 jaar kan je absoluut vooruit. Maar vind de kwaliteit niet even goed als iedere willekeurige keuken van een keukenboer (al heeft die idd ook budgetkeukens)
Laatst bijgewerkt door Salsa op 08-08-19 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:46

Jeetje wat een verhaal haha. Maar we zitten er middenin.

Mijn lelijke Bruynzeel uit 1992 maar eerlijk hij is eigenlijk nog qua kwaliteit top Afbeelding

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:49

Janine1990 schreef:
chanicha schreef:
Inductie is heerlijk om op te koken en om schoon te maken.
Wij hebben wel een perilexstekker eraan en een extra groep erbij geplaatst, moet wel zeggen dat dit een oud huis is met een totaal niet uitgebreidde groepenkast.


Mijn ouders hebben de hele meterkast moeten omzetten er om inderdaad. Niet genoeg ampère op de hoofdschakelaar geloof ik.
Ik zou alleen twee groepen voor inductie moeten hebben, dus drie groepen voor de keuken.


Wij hebben dat ook net laten doen. Ach ja toekomstgericht zullen we maar zeggen aangezien het gas er toch ooit af gaat. Meteen nig een extra omdat dit luxepaardje twee ovens heeft besteld en tegelijkertijd aan wil kunnen hebben. :')

chanicha

Berichten: 12168
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:25

Nou Salsa lijkt me heerlijk, zal het maar niet. Over mijn keuken hebben, stamt nog uit de tijd dat er geen afzuigkappen bestonden, laat staan 2 elektrische ovens :')

Om op inductie terug te komen, ik hoef nooit meer een gaskookplaat, alles kookt eerder en schoonmaken is makkelijk.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:32

Ben ik dan weer de enige die er anders over denkt? Ik vind zo'n glasplaat echt 3x niks met schoonmaken...er zitten steeds van die vervelende glanzende of juist matte plekken op de kookvelden waar ik me scheel op moet poetsen om ze er af te krijgen _-:(

Bij een gasstel is het wel jammer dat je met die pitten zit, maar het vuil ging wel veel makkelijker los.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:33

Fijn om te horen want heb nog flink staan twijfelen over die inductie. Vooral manlief was fan vd Bora omdat het toch een technisch snufje was. Ik kreeg het stenen blad en twee ovens en hij de bora haha