Ikea keukens en apparatuur..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:49

Janine1990 schreef:
Relaxed schreef:
Ja coolbleu heeft ook veel keus en daar bieden ze ook sets aan van bij elkaar passende apparatuur :j


Kan je daar ook selecteren op ikea-compatible? :D Dan moet ik die ook even onthouden!


Ja! :D

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:51

Ik ben combi-oven fan, maar als je ruimte heb is een normale oven prima en een magnetron ergens in de schuur ofzo voor nood :D zonder magnetron zou ik echt niet kunnen. Ennn pyrolyse in je oven *\o/* nooit meer je oven poetsen.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:15

Als je voor een combi gaat moet je gaan voor een combi oven met magnetron functie geen combi magnetron (ik bakte regelmatig taart en brood in mijn combi)
Ik heb nu een oven met stoom functie van de Ikea en een inductie kookplaat. Super tevreden!!
Vrienden van mij hebben ook Ikea keuken en is echt hele mooie kwaliteit. Beter als dat van keuken concurrent of mandemakers...

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 01:26

Wij hebben een best oude combi magnetron los staan nog van LG. Is echt 15 jaar oud of ouder. Laatst was mn gasfornuis al vol, dus toch maar een appeltaart in de combi gezet, wat ik normaal echt nooit doe. Maar hij was echt prima en net zo lekker als de anderen normaal uit gasfornuis oven.

design van Ikea is leuk, maar onze ervaring is wel dat je echt moet gaan kijken. De knoppen van ons gasfornuis zijn nog heel en netjes, maar als je het voelt geen top kwaliteit. Het is geen probleem verder, maar sommige mensen zullen het wel een dingetje vinden.

Ik las dat het frontje bij de vaatwasser moet schuiven? Bij die van ons niet. Deurtje zit echt vast aan de vaatwasser, maar wel van Ikea zelf dus.

Toen wij onze keuken kochten had Ikea ovens met zelf reinigings systeem of zoiets......Daarom twijfelde ik toen nog, maar wilde graag een breed fornuis, dus niet gekozen. Lijkt me wel ideaal.

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 04:21

Wij hebben nu sinds een jaar een Ikea keuken in gebruik. Ik vind hem heel mooi en ben er heel tevreden over. Ook de keukenapparatuur komt van Ikea.

Ikea heeft keukenapparatuur voor elke portemonee. Het is m.i. logisch dat de apparaten uit de lager geprijsde series wat eenvoudiger zijn qua uitvoering dan de duurdere. Wij hebben de apparatuur bij Ikea gekocht toen er een kortingsactie was.

We hebben voor wat betreft de ovens voor een oven en combimagnetron uit de Kulinarisk serie gekozen. De oven heeft een pyrolyse functie en bevalt ons prima. De combimagnetron bevalt wat minder goed. Een volgende keer zou ik er weer een met een draaiplateau nemen, dat verwarmt/ontdooit m.i. toch wat beter.
Voor wat betreft de inductiekookplaat hebben we gekozen voor de Smaklig van Ikea. Deze is niet duur en komt er in diverse binnenlandse en buitenlandse tests goed uit. Hij bevalt goed; ik had mijn keramische plaat jaren eerder moeten vervangen achteraf gezien, want hij is echt stukken sneller! Ik vind het alleen irritant dat de plaat snel afslaat als er wat water overkookt en piept als je er even iets anders op zet dan een pan.
De vaatwasser hebben we ook van Ikea, de Rengora. Tot nu toe bevalt hij goed. Hoe hij zich op de lange termijn houdt, moeten we nog even afwachten natuurlijk. De inbouw afzuigkap van het model Underverk (verwerkt in de bovenkastjes) bevalt prima. Makkelijk schoon te maken en hij zuigt heel krachtig af. Zelfde geldt voor de koelkast en de vriezer, deze bevallen ook prima. We hebben voor de grootste modellen gekozen en deze naast elkaar geplaatst in een aparte kast. Het is echt heerlijk om nu zoveel ruimte in de vriezer en de koelkast te hebben!

Al met al valt de Ikea keukenapparatuur ons tot nu toe zeker niet tegen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 08:52

Wat vind je van het geluid van de afzuigkap?

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:10

Prima! Binnen valt het geluid ons zeker mee. Laatst zei mijn man wel dat het buiten bij de uitlaat opvalt dat hij veel krachtiger afzuigt dan de vorige afzuigkap. Je kan je haar bijna in de luchtstroom föhnen zei hij..

Edit: ik zie dat deze afzuigkap nu een draaiknop heeft. Dat hebben wij niet, wij hebben losse drukknopjes.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:44

Ah fijn om te horen! Onze huidige afzuigkap is expres een hele stille. Maar ik word al gek van het gezoem van de lampjes in dat ding :P

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 10:57

De Whirlpool inductie van mijn ouders gaat ook in staking bij overkoken hoor. Volgens mij hoort dat zo :D

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:26

Er is korting op de keuken apparatuur!

Anoniem

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:27

Ja net te laat :+

Blue_flower
Berichten: 1931
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:29

Ah balen! Wij waren nog in de fase: plannen maken. Maar gaan nu vast wat aankopen doen. Besparen waarschijnlijk €300

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Ikea keukens en apparatuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:30

Dat is lekker geld!