Makkelijk en goed dweilsysteem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 14:58

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed en makkelijk dweilsysteem (geen dweilrobot).
Ik heb snel last van pootafdrukken van de hond op de vloer (ondanks dat ik zijn poten afkuis bij het binnenkomen) en dan moet ik er bij het dweilen meerdere keren over gaan voordat ze allemaal verdwenen zijn.
Wie heeft er een dweilsysteem en is er heel tevreden van?
En denk je dat het ook een oplossing gaat zijn voor mijn probleem?
Iemand ervaring met het Kärcher systeem?
Ik ben benieuwd naar de voorstellen :)

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 15:03

Ik heb zo'n Karcher dweilding. Werkt oprecht fantastisch maar hij is echt heel erg zwaar, dat vind ik een groot nadeel. Hij is ook lomp om op te ruimen. Nu is die van mij al een paar jaar oud, geen idee hoe de nieuwere modellen zijn.

Ik zag laatst ook een stofzuiger/dweilcombinatie van ik geloof Bissell voorbij komen. Dat zag er ook nog wel interessant uit.

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 11:10


Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:13

Zoek je echt iets elektrisch dan ?
Het systeem van vileda vind ik super fijn. Maar is niet elektrisch, wel heel gemakkelijk.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 11:16


xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 11:19

Maris schreef:
Zoek je echt iets elektrisch dan ?
Het systeem van vileda vind ik super fijn. Maar is niet elektrisch, wel heel gemakkelijk.

Ik twijfel of ik zonder iets elektrisch de vloer echt helemaal proper krijg.
Met “gewoon dweilen” zijn de pootafdrukken vd hond meestal niet allemaal weg…
Of moet ik dan eerder richting een stoomreiniger kijken?

Knikmops57
Berichten: 191
Geregistreerd: 12-05-19

Re: Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 12:02

Ik heb voor de hondenpoten de vloerwisser van Vileda met zo’n waterreservoir erop waarmee je kunt sprayen en tegelijkertijd dweilen. Super handig en wendbaar en geen gesleep met emmers!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70543
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:19


Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:26


princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:31

Ik ben twee jaar geleden overgestapt op een stoomreiniger en sindsdien niet meer teruggegaan. Omdat je ook zonder enige schoonmaakmiddelen werkt heb ik het idee dat het ook minder een ‘laagje’ achterlaat. Ik heb nooit strepen en het blijkt redelijk lang mooi (ik zeg redelijk omdat wij een goedkope vloer hebben die snel vettig wordt van kattenpootjes, maar in mijn vorige huisjes bleef het gewoon lang schoon). Ik heb zelf de Aqua Laser wat een beetje de budget versie is, maar ik wil een dezer dagen investeren in een betere. Ik ben niet van plan om nog terug te gaan naar oudere systemen haha. Het werkt zo goed en het is ook heel erg veelzijdig in mijn ervaring. Ik maak niet alleen de vloeren ermee schoon, maar ook de muren, de ramen, keukenkastjes en noem het allemaal maar op.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:33

Andere vraag ts, welk schoonmaak middel gebruik je?

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:41


Sansevieria
Berichten: 4200
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 14:55

Ik heb een bissel crosswave (die blauwe) die stofzuigt en dweilt tegelijkertijd, zit ook een tapijtstand op, heel tevreden van. Enige nadeel, is zwaar en maakt herrie.

En eens in de zoveel tijd pak ik de kärcher stoomreiniger (SC4) voor de tegels, badkamer, vloeren e.d.
Met veel honden een uitkomst, aangezien dat meteen anti-bacterieël is, doe ik overigens ook de leren bank in de woonkeuken mee :D

Om tussendoor iets snel op te dweilen het leifheit systeem met losse doekjes die je in de wasmachine kunt gooien. Ook prima.

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 15:58

manonutjuh schreef:
Andere vraag ts, welk schoonmaak middel gebruik je?

Ik heb al vanalles geprobeerd, allesreiniger, bruine vloer, iets speciaal voor vuile vloeren met een periodieke reiniging en een wekelijkse reiniging maar niets lijkt echt een groot verschil te geven.
Ik heb nu zo’n leifheit dweilsysteem maar dan moet je echt verschillende keren over 1 plek gaan, in meerdere richtingen om de vloer echt proper te krijgen.
Vooral aan het schuifraam waar de hond uit de tuin binnen komt is het het ergst.
Ik vermoed dat dit komt door de koude (afgedroogde) poten van buiten op de vloerverwarming?
Dus ik ben inderdaad wel meer op zoek naar een elektrisch systeem.

Ik ga de voorstellen eens bekijken.
Bedankt!

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 16:05

En wat voor een vloer heb je?
En welk schoonmaakmiddel gebruik je?
En gebruik je het met koud, warm of heet water?

Met allesreiniger gebruik je al snel te veel. Er blijft dan een laagje schoonmaakmiddel achter op de vlier wat vervolgens gaat kleven en juist vuil aantrekt. Ook afdrukken van hondenpoten. En als je allesreiniger met heet water gebruikt dan blijft er ook een laag achter op Je vloer. Door het hete water verdampt het water op de vloer sneller en blijft er ook weer een vuilaantrekkend laagje op de vloer achter.
Je zou je vloer eens goed kunnen dweilen met azijn om de evt waas er vanaf te krijgen.
Allesreiniger moet je voor dweilen eigenlijk met koud water gebruiken.

Ik heb zelf een kärcher stoomreiniger en dweilsysteem van vileda. Met vloermop die je in de emmer kan centrifugeren.
De stoomreiniger gebruik in eens in de zoveel tijd. Verder alleen de gewone dweilen.

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 13:17

Tieme schreef:
En wat voor een vloer heb je?
En welk schoonmaakmiddel gebruik je?
En gebruik je het met koud, warm of heet water?

Met allesreiniger gebruik je al snel te veel. Er blijft dan een laagje schoonmaakmiddel achter op de vlier wat vervolgens gaat kleven en juist vuil aantrekt. Ook afdrukken van hondenpoten. En als je allesreiniger met heet water gebruikt dan blijft er ook een laag achter op Je vloer. Door het hete water verdampt het water op de vloer sneller en blijft er ook weer een vuilaantrekkend laagje op de vloer achter.
Je zou je vloer eens goed kunnen dweilen met azijn om de evt waas er vanaf te krijgen.
Allesreiniger moet je voor dweilen eigenlijk met koud water gebruiken.

Ik heb zelf een kärcher stoomreiniger en dweilsysteem van vileda. Met vloermop die je in de emmer kan centrifugeren.
De stoomreiniger gebruik in eens in de zoveel tijd. Verder alleen de gewone dweilen.


Ik gebruik wel warm/heet water.
Ik zal eens proberen zonder product te dweilen. Ik woon in een net verbouwd huis met een nieuwe vloer waardoor er ook nog lange tijd wat vuil/ een film op de vloer zat.
Maar verder ben ik nog wel altijd geïnteresseerd in een handig, goed en licht dweilsysteem, iets dat je daardoor wat sneller gaat gebruiken.
Liefst en dweilsysteem en geen combi met stofzuiger, zoiets:
https://www.bol.com/be/nl/p/elektrische ... lsQAvD_BwE

Maar om zoveel mogelijk miskopen te vermijden wil ik graag wat ervaringen horen wat écht makkelijk in gebruik is.

https://www.bol.com/be/nl/p/dweilmachin ... e_shopping

Deze is wat duurder, maar ziet er wel handig uit, is licht en gaat lang mee (60min).
Ik vind de prijs geen probleem als het echt iets goed en handig is, als het een miskoop is dan vind ik het wel zuur geld…

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:42

Als je het schoon wil hebben, gewoon met het handje.

Wel fris, niet schoon, verdiep je in wat hier genoemd wordt.

Ik doe 45m2 in 17 minuten, op de hand, niet te warm water(geeft strepen), schoonmaakazijn, vaatdoek en schuurspons.

Voordeel in deze is dat je de vieze plek ook echt schoonmaakt, en dat je het goed droogt.

Zal nu vast een oliebol-load aan reacties qua oppervlak komen, dat je daar dan heeeeeeel lang mee bezig bent, maar schoon is schoon.

En een apparaat daarvoor wrijft, die poetst niet.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:53

wat voor vloer heb je eigenlijk?
want ik lees dat je heet water gebruikt wat op heel veel vloeren eigenlijk niet kan en werkt vaak ook nog eens averechts

rien10
Berichten: 14674
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:20


Petpa

Berichten: 1690
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:24

Nielojram schreef:
Als je het schoon wil hebben, gewoon met het handje.

Wel fris, niet schoon, verdiep je in wat hier genoemd wordt.

Ik doe 45m2 in 17 minuten, op de hand, niet te warm water(geeft strepen), schoonmaakazijn, vaatdoek en schuurspons.

Voordeel in deze is dat je de vieze plek ook echt schoonmaakt, en dat je het goed droogt.

Zal nu vast een oliebol-load aan reacties qua oppervlak komen, dat je daar dan heeeeeeel lang mee bezig bent, maar schoon is schoon.

En een apparaat daarvoor wrijft, die poetst niet.


"Met het handje"...

Begrijp ik het goed dat je op-handen-en-knieen in 17 minuten 45 m2 doet?

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:45

Nielojram schreef:
Als je het schoon wil hebben, gewoon met het handje.

Wel fris, niet schoon, verdiep je in wat hier genoemd wordt.

Ik doe 45m2 in 17 minuten, op de hand, niet te warm water(geeft strepen), schoonmaakazijn, vaatdoek en schuurspons.

Voordeel in deze is dat je de vieze plek ook echt schoonmaakt, en dat je het goed droogt.

Zal nu vast een oliebol-load aan reacties qua oppervlak komen, dat je daar dan heeeeeeel lang mee bezig bent, maar schoon is schoon.

En een apparaat daarvoor wrijft, die poetst niet.

Ik wil vooral iets snel en handig in gebruik, iets dat je daardoor ook sneller vast neemt ;)

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 21:47

ellepel schreef:
wat voor vloer heb je eigenlijk?
want ik lees dat je heet water gebruikt wat op heel veel vloeren eigenlijk niet kan en werkt vaak ook nog eens averechts

Ik denk dat het een keramische parkettegel is.
Eens met koud water dweilen ga ik sowieso ook testen.

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:48


Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Makkelijk en goed dweilsysteem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:49

Ik heb een Leifheit xl, werkt perfect en niet zwaar.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:02

xxx88:

Gebruik geen schoonmaakmiddel met zeep, olie of was

Het is belangrijk dat je geen reinigingsmiddel met bestanddelen van zeep, olie of was gebruikt, want die vormen laagjes op de keramische tegels. Iedere voetafdruk wordt dan zichtbaar en ook stof, haar en kruimels blijven dan aan de tegel vastplakken. Vuil hecht zich gemakkelijk tussen die laagjes en uiteindelijk zal je vloer eruit zien alsof deze nooit echt schoon is, ook al heb je deze net gedweild.

bron:
https://www.nibostone.nl/blog/tips-voor ... che-tegels

probeer maar eens,gewoon lauwwarm water,klein scheutje allesreiniger en kan zomaar zijn dat het dan wel lukt.