[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:23

Ik heb m er ook wel eens n keertje opgekregen, een van mijn mooiste ritten ooit, Monument Valley:
Afbeelding

Maar na de Friese strandrit zit buitenritten met m'n eigen paard ook wel goed, dus Robijntjah misschien moeten we toch binnenkort nog eens contact hebben voor een middagritje, een keer op n droge dinsdag of donderdag einde middag?? Gisteren het bos in geweest (droogstappen, maar 10x natter terug op stal komen ivm een plensbui) en de herfstkleuren zijn al zo mooi!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 13:58

Haha volgens mij worden profielen echt vaak bekeken :P Door mij in ieder geval wel _O- En ben altijd heel teleurgesteld als iemand er bijna niets in heeft staan... :')
Jaaa die staat ook nog op mijn verlanglijstje... :+: Lijkt me fantastisch mooi!!
Jawel hè.. hij is echt zó enorm veranderd.. moet weer ff wat foto's naast elkaar gaan zetten... Hij is echt weer zo erg aan het veranderen :P

Afbeelding

Vast wel Jolijn, leuk.. kunnen we met z'n 4en rijden.. <<)

Dat is vast ook een hele gave rit geweest inderdaad Lys_PPA!! _/-\o_ Kom ik met m'n Frankrijk _O- Leuke foto ook! :D
Mooi nu hè in de bossen.. ik vind dit ook altijd zo'n prachtig seizoen... tijd voor fotoshoots :))

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 15:22

xXutopiaXx schreef:
Je kan ook nu gewoon al een veulentje kopen Prairy en op een opfokstation zetten.. dan is de noodzaak om het huis klaar te maken voor paarden wat groter :P <<)


Nee. Nee. Nee. Nee. Nee.

Gaan we niet doen.

Breng hem / mij nou niet op ideeen :') We hebben al zoveel projecten voor we aan de stal en PP kunnen beginnen...

We hebben afgesproken om alles op zijn tijd te doen voor de verandering, en te zorgen dat alles klaar is voor de paarden. Ik zou eigenlijk zelfs nog willen wachten tot we het nieuwe huis gebouwd hebben, maar ja. Toen kwam hij met het briljante argument: ' Ja, maar als je het dan even niet meer ziet zitten tijdens de bouw (ik heb nogal eens kortsluiting in de bovenkamer als er teveel tegelijk moet, sinds ik geopereerd ben), dan pak je je paard en ga je even de bossen in'

En toen dacht ik ja, daar heb je ook wel weer gelijk in :j :\

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 15:48

Prairy schreef:
Nee. Nee. Nee. Nee. Nee.

Gaan we niet doen.

Breng hem / mij nou niet op ideeen :') We hebben al zoveel projecten voor we aan de stal en PP kunnen beginnen...

We hebben afgesproken om alles op zijn tijd te doen voor de verandering, en te zorgen dat alles klaar is voor de paarden. Ik zou eigenlijk zelfs nog willen wachten tot we het nieuwe huis gebouwd hebben, maar ja. Toen kwam hij met het briljante argument: ' Ja, maar als je het dan even niet meer ziet zitten tijdens de bouw (ik heb nogal eens kortsluiting in de bovenkamer als er teveel tegelijk moet, sinds ik geopereerd ben), dan pak je je paard en ga je even de bossen in'

En toen dacht ik ja, daar heb je ook wel weer gelijk in :j :

Daar heeft ie zeker gelijk in... Hahaha, niet om te stoken.. maar ik ben enorm blij dat ik af en toe kan ontsnappen :')
Wel een goed streven om álles af te krijgen voordat de paarden komen... maar bíjna alles is ook goed toch?! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:52

Lys_PPA schreef:
Ik heb m er ook wel eens n keertje opgekregen, een van mijn mooiste ritten ooit, Monument Valley:
[ [url=m/iQSPru.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar na de Friese strandrit zit buitenritten met m'n eigen paard ook wel goed, dus Robijntjah misschien moeten we toch binnenkort nog eens contact hebben voor een middagritje, een keer op n droge dinsdag of donderdag einde middag?? Gisteren het bos in geweest (droogstappen, maar 10x natter terug op stal komen ivm een plensbui) en de herfstkleuren zijn al zo mooi!



Leuk, doen we!

Hahahaha Natasja, ik geef het door :+

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:14

Ik heb van de week je topic ontdekt. En het heeft even geduurd. Maar helemaal doorgelezen. Wat een gaaf plekje! En wat fijn dat je gelijk al zo iets moois kon kopen. En Brego <3

Ik zag net iets over verplaatsbare tussenwanden voorbij komen. Daar wil ik wel even op in haken.

veerledec schreef:
Ik heb een dubbele box waar de tussenwand echt uit kan. Dus niet dat die wegklapt, want dan hou je altijd nog een rand oid over waar een veulen zich aan kan bezeren. Het erin zetten of eruit halen is wel een klus, dat doe je niet ff wekelijks of in je eentje, maar wel fijn dat de optie er is.


Ik heb het eigenlijk net als Veerledec. Ik heb een normale tussenwand die ik eruit kan halen of kan verplaatsen. Uittrekbare wanden vielen hier ook af. Is misschien handig met uit mesten (in sommige situaties). Maar het is niet praktisch als die wand het grootste gedeelte van het jaar uitgeschoven moet zijn, want staat altijd in de weg. En er helemaal uitschuiven en verplaatsen gaat niet en moet je denk ik ook niet willen want dan heb je weer een gat in je voorwand. Niet handig met een veulen. En een wegklapbare tussenwand wilde ik net als veerledec niet vanwege uitstekende delen.

Dus wij verplaatsen gewoon de tussenwand. Ik kan hem er ook helemaal uit halen. Maar dat doe ik eigenlijk nooit, want dan moet ik er weer een plekje voor vinden en mee sjouwen. Ik kan hem halverwege de box ernaast zetten. Dus dat die box er voor de helft bij komt. Of ik kan hem helemaal tegen de zijwand van de box daarnaast weer zetten. Dus dat ik van 2 boxen 1 box maak. Ik heb dan alleen 2 zijwanden naast elkaar staan. Tussen die grote 'nieuwe' box en die box ernaast. Maar daar stoor ik mij niet aan. Het is wel zo gemaakt dat in welke positie de wand ook zit, je hebt nooit uitstekende delen of iets. Nu hebben wij de hele stal hebben wel zelf gemaakt. Dus wellicht is onze constructie anders dan wat 'normaal' is dus niet bij iedereen mogelijk. Maar ik kan deze zijwand gerust verplaatsen zonder dat het invloed heeft op de stevigheid van de boxen of dat het iets moet dragen.
Het is inderdaad wel een klusje dat je niet in 5 seconden doet. Maar het duurt ook weer geen uren. Mijn vader lukt het in zijn 1tje. Geen idee hoe, want het ding is zwaar. Maar goed wij verplaatsen de wand ook maar maximaal 2 x per jaar. Dus dat is prima te doen.

Zoals ze het in de USA doen is ook wel een idee. Maar ik zal wel echt dikke planken gebruiken. Niet dat ze knappen als een paard een keer hard ertegenaan trapt of gaat zitten schuren en zijn volle gewicht tegen dat wandje drukt. En ik zou persoonlijk de balkjes wel weer losschroeven als je de stalwand niet hebt staan. Zodat die niet in de weg zit/beschadigingen kan geven. Of gewoon een sleuf in de muur frezen.

En voor de rest qua stallen ben je volgens mij goed op weg. Mijn tip is alleen maak de stallen nooit te klein (krijg je spijt van). Hoe groter hoe beter. Maar je hebt nu al geen hokjes van 3 x 3. En zorg voor voldoende opslag. Want je hebt altijd meer troep dan verwacht. En zorg ook dat je in de buurt van de stallen een (klein) voorraadje hooi & strooisel op kan slaan. Dat je het bij de hand hebt. En een plek voor je kruiwagen etc gewoon in de buurt. Maar volgens mij heb je dat allemaal al.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 12:08

Hey Daantj__! Wat leuk dat je mee leest en tof dat je alles hebt doorgenomen! :D Wat een goeie tips ook weer! Ben wel benieuwd naar hoe jullie constructie dan in elkaar zit! Zou je misschien in pb wat foto's kunnen sturen? Ben inderdaad wel blij dat ik het hier gevraagd heb, want ik had dus niet echt rekening gehouden met alle spullen :') M'n zadelkamer was eerst de helft zo groot ongeveer en dan had ik er nog 3 stallen bij, poetsplaatsen anders geplaatst en kleiner.. dus verder al helemaal geen ruimte meer voor een kruiwagen of hooi :P Dus ben wel blij dat ik het nu helemaal om gegooid heb, zo hebben we een stuk meer open ruimte, waar we dus kruiwagen enz. kwijt kunnen. Maar hoe we het uiteindelijk gaan inruimen heb ik nog niet helemaal scherp :P Komt vanzelf wel! De eerste offerte aanvragen zijn de deur uit :D

En! Ik heb zaterdag foto's van Brego gemaakt :+: Wat is die ENORM veranderd zeg... hij is nu bijna 6 maanden oud :+: de 25ste is ie jarig :P Van 2 maanden oud:

Afbeelding

Naar bijna 6 maanden oud:

Afbeelding

Ineens hebben we geen prop meer, maar iets wat er daadwerkelijk uit ziet als hond! :')

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:34

De prop lijkt nu meer op een kalf :D

Wat een joekel!

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:36

Slmt9 schreef:
De prop lijkt nu meer op een kalf :D

Wat een joekel!


KalfJE! En wel een gele knappe <3

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:44

Zeker, maar kalfjes vind ik ook lief en schattig. Ik doelde meer op de omvang :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 07:57

Haha :P
Vind alleen z'n droopy-oog een beetje jammer :') Dus hoop dat dat nog een beetje bijtrekt :=

Hoop dat ie mooi op z'n papa gaat lijken :+: Die staart :+: Al lijkt ie zo vanaf de foto al bijna even groot :')

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 15:39

Oké, gaan we weer! 23 t/m 27 september!! :):) We lopen langzaam in! Of lijkt dat maar zo :') Deze week even wat minder gedaan, wordt steeds vroeger donker en we komen 's avonds gewoon niet toe aan grote klussen.. -O- Desalniettemin hebben we niet stil gezeten :P

Maandag weer met de pick-up naar het werk, want op de terugweg even 110 rubberen tegels ofzo opgehaald! :D

Afbeelding

Dan denk je een flinke auto te hebben, maar dit was zo in de achterbak toch nog best wel zwaar :')

Afbeelding

's Avonds voor het eerste de haard lekker aan <3 :+:

Afbeelding

Konijnen zijn duidelijk blij met hun plankje :D

Afbeelding

Welke vriendlief nu zo heeft gemaakt dat ik hem omhoog kan klappen en dat ie met een magneetje vast blijft zitten, zodat ik er ook makkelijk onder schoon kan maken 8-) Maar klussen met konijnen is niet makkelijk geloof ik _O-

Afbeelding

Maar daar mag je uiteraard niets van zeggen, wat dan wordt je zo aangestaard :')

Afbeelding

Weer nieuwe bloemetjes geplukt in de tuin :D Blijft leuk <3

Afbeelding

En dan nu eindelijk de stallen op de vloer ingetekend... wat we uiteindelijk dus helemaal anders gaan doen.. althans, toch voor deze schuur :P

Afbeelding

Wat is dat toch met dieren en stippen op de grond :')

Afbeelding

Hadden jullie de stoel in de woonkamer eigenlijk al gezien? Deze komen oorspronkelijk bij mijn ouders vandaan, hebben een tijd bij een vriend van mij gestaan en nu zijn ze bij ons geëindigd :D Hebben er twee, maar even kijken wat en hoe we het mooi vinden.. :P De dieren zijn er in ieder geval blij mee haha

Afbeelding

Nog een dagje thuis gewerkt, maar dat ging niet zonder slag of stoot :') Hoop gemiauw... zit Flits 'vast' in de boom _O- Vol goede moed was ie erin geklommen, maar durfde er toch niet meer uit :') Dus hebben wij hem maar gered :=

Afbeelding

Vervolgens mezelf teruggetrokken op de bank om eens echt wat te gaan doen, bedenk je je dat je toch wel graag de haard aan wil :+: Komt Brego bij je zitten <3 En omdat je toch in je aussi en fluffy sokken zit, kan er ook wel een (teken)film op de achtergrond aan :') Eindelijk de perfecte setting om eens echt wat te gaan doen :P

Afbeelding

Eind van de dag lekker pizza gemaakt voor ons, zo gezond! :D :')

Afbeelding

Paarden krijgen het ook echt voor elkaar om alles te slopen..

Afbeelding

En om voor de meest belachelijke dingen bang te zijn.. al is Splash daar sowieso een kei in :') Zie hier: een bramentak.....

Afbeelding

Kleintjes hebben lekker op het grote veld mogen spelen :D En leuk dat Kevin het vond!! Heeft elk hoekje goed bekeken :')

Afbeelding

Afbeelding

Maar zocht ook steeds weer z'n vriendinnetje op <3

Afbeelding

Nog even lekker met Jay'tje gereden :+:

Afbeelding

En een vriendin had nog stoelen over, dus maar weer even de pick-up aangezwengeld :D Wat is zo'n ding toch handig haha.. en blij met de stoelen :D Van alle 3 de stoelen op de foto hebben we er 2 haha :P

Afbeelding

's Avonds weer heerlijk uit eten.. even er tussenuit <3 Weer korte vakantie in België :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 23-10-19 15:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:42

Oh die carpaccio ziet er wel redelijk fantastisch uit <3

Ik ben echt heel benieuwd naar je rubberen tegels, bedacht me net dat ik er nog bij je op terug zou komen :o

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 15:46

Jaaa, dat was ie ook <3 Is ie eigenlijk altijd wel, overal haha.. moet je echt je best doen om dat te verpesten :P

Hahaha jaa, ze hebben er zoveel liggen, ik dacht: we gaan gewoon alvast en we moeten er later vast nog we wel meer :') Ze liggen nog opgestapeld in de schuur, dus je kan ze goed bekijken zaterdag :P

Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:57


xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 16:09

Prairy schreef:
Waar heb je die tegels gehaald? Moet ik ook nog eens over nadenken (voor de toekomst :+)

Enne:

https://www.buzzfeednews.com/article/kr ... l-the-cats


Wij hadden via marktplaats een tuinder gevonden die oude speelplaatsen oplapt en dan de rubber tegels meeneemt en verkoopt :P Dus niet zo duur.. €3,50 per tegel geloof ik, van 50x50 en verschillende diktes waren er beschikbaar. Goedkopere variant op de stalmatten :P Bij ons komen ze buiten in de schuilstallen te liggen.

Ohhh wat grappig hahaha, ga ik eens uitproberen, als ik tijd heb :') Maar de stip op de grond is al grappig nu :')

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:02

Wat is je topic toch genieten!

Ben benieuwd waar je je tegels precies gehaald hebt. Wij hebben dezelfde en ook via marktplaats bij een oplap man haha.
Wij hadden op dat moment een leen auto hebben de foto maar niet laten zien :')

Afbeelding
Afbeelding

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:08

Haha die tegels heb ik met de bmw van vader gehaald toen ook via mp. Had er 40 a 50 in auto gepropt en met doeken de lichte leren bekleden afgedekt. Paar weken later vond vader nog kleine spinnetjes.... oeps

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 00:57

Wat een ontzettend leuke berichtjes Saul en Lauriannn, vind het leuk dat jullie ook dingen van jezelf delen :D

Hier wel een hele trieste mededeling.. Afgelopen woensdag is Kaatje haar veulen verloren ;( Er lag 's ochtends ineens een embryo veulentje in de wei bij de mini's, nog maar zo klein... arme Kaatje, wat moet dat een vreselijke nacht geweest zijn voor d'r.. :(:) Maar het veulentje was duidelijk nog niet 'af', dus we hadden nog wel even moeten wachten.. nu helaas niet helemaal niet meer ;( Vind het zo zielig.. en wat een rot gezicht zeg...

Kaatje gaat er wel goed onder gelukkig :+:

Afbeelding

Foto in spoiler voor wie het dan stiekem ook nog wel interessant vind, net als ik.. heb hem uitgebreid bestudeerd en ging hem steeds mooier vinden, daardoor ook steeds verdrietiger.. :(

Spoiler:
Afbeelding

melanie0906

Berichten: 1141
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 02:28

Och gerum... Het schoot van de week ineens weer door mn hoofd hoe t met dr veulen ging...

Heel naar dit.. :'(

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 05:53

Aww wat sneu... gelukkig alles wel goed met Kaatje, dat is het belangrijkste nu! :(:)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:35

Ach wat sneu :(:) sterkte!

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 08:39

a gossie, heel veel sterkte. Ga je ze nu scheiden tot het voorjaar?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:16

Ach wat naar zeg. En wat enorm schrikken voor jou zelf ook. Fijn dat ze zelf redelijk oke lijkt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25485
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:39

Wat zonde dat het verworpen is. Wel mega interessant altijd om te zien al zin de omstandigheden dan natuurlijk niet zo prettig