[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-19 18:40

superpony schreef:
Zou Jay niet om de wei van de anderen kunnen lopen? Dan hebben ze ook contact.

Vooral bij hb is bewegen nog belangrijker dan geen gras, dieet etc. Mijn ruin is ook hb en ir.

Het is leuk als je iets aanlegt en ze bijv om de beurt daarop kunnen anders. Hele paden hoeven niet per se. Er zijn zoveel opties. Net wat je zegt; een heuvel, eetbare planten bijv en dan diverse lig plekken, drinken en eten uit elkaar en je bent al heel ver.

Precies, zoiets zou perfect zijn! :D


Libera schreef:
Heb in het paarden aan huis topic even gereageerd al!

Ja, thanks! Had het gelezen, maar moet daar nog even reageren haha


MarleenM schreef:
Op de tekening heb je +/-14m staan, maar als ik 5 boxen van 3,5 naast elkaar doe zit je al op 17,5m?

De schuren zijn elk 7 meter breed, bij elkaar dus 14 meter.. Dat is dus de breedte van de stal. De lengte is 17,5 meter inderdaad :D


MaritB schreef:
Ieder zijn keuze natuurlijk. Qua brok voeren, wij voeren emmers met een touwtje om hun hoofd. Valt niet te stelen bij een ander dan hihi.

Ik wil nooit meer een pony op een box, zelfs niet met uitloop. Maar dat staat los van jouw topic dus ik hou er over op.

En ik blijf nog steeds volgen hoor :D

Ja, dat wilde ik inderdaad ook altijd nog eens proberen, maar die ouwe is ZO'N enorme stresskip dat ik dat eigenlijk echt niet durf... en op z'n 20 jaar wil ik hem daar eigenlijk ook niet meer mee pesten.. :(:) Bij de rest zou ik dat zeker nog wel aandurven, maar hij is juist de belangrijkste :') die krijgt het meeste voer en is altijd als laatste nog aan het eten :P Soms kan ik hem zelfs amper bij z'n halster pakken... uit het niets :? en dan wil ik het niet riskeren dat hij bang wordt van de bak waar z'n eten in zit :') want dat zou zomaar een optie kunnen zijn bij die rare ouwe kwast := en als er één juist z'n eten nodig heeft, is 't die gratenbaal :')

Máár, er zijn vast meer opties dan de paarden een eigen stal geven, om ze wel 'op zichzelf' te kunnen laten eten.. dus ik hoor ze allemaal graag! :D Dan kan ik kijken wat er bij mijn paarden past :D
Gelukkig blijf je gewoon volgen haha :D


Morpheus81 schreef:
Ik vind het een mooi plan! Lekker veel ruimte, boxen ruim genoeg, zeker omdat ze dagelijks de langste tijd buiten zijn. En mooi met die uitloopjes!
Ik snap je, niet voor iedereen werkt een PP altijd goed. Zeker niet als je hengsten hebt en regelmatig wisseling van (handels- of trainings)paarden. Belangrijkste is dat ze het grootste deel van de tijd buiten komen en dat is bij die van jou zeker het geval. Als ik het goed heb, staan ze nu nog steeds permanent buiten zelfs! Je maakt geen boxen om ze op te gaan sluiten, maar om ze wat makkelijker apart te voeren en in geval van echt slecht weer.
Ik heb ze nu ook 24/7 buiten met schuilstal, maar we willen deze winter toch ook 2 boxen maken voor 'het geval dat'.

Dankjewel! :D Het is echt een prio dat ze elke dag buiten kunnen komen, genoeg ruimte hebben, maar er wel ook zelf voor kunnen kiezen om de rust op te zoeken en in hun eigen stalletje terug te trekken. En ik denk dat op deze manier te kunnen faciliteren :D Misschien haal ik over 5 jaar alsnog alle stallen eruit, en maak ik er 1 groot hok van :P Maar voor nu voelt dit als wat de paarden nodig hebben :D


Waar we vandaan komen, was het juist mijn grootste ergernis dat ze niet genoeg buiten kwamen. Ik merk dat die oude Splashy stram wordt, Tamme krijgt last van z'n artrose en Jay wordt gewoon STRONTchagrijnig.. máár, ik merk ook dat ze allemaal heel veel behoefte hebben aan rust aan hun hoofd en zich terug moeten kunnen trekken. Ik kan nu al voorspellen dat Tamme waarschijnlijk 24/7 buiten zal staan, weer of geen weer. Splash gaat bij de eerste regendruppel al zo ver mogelijk in de stal staan :') En Jay gaat vooral voor wind uit de weg :P Ik ken die beestjes echt alsof 't m'n kinderen zouden zijn, en daarom is het ook zo fijn om te kunnen maken voor ze, waar ze behoefte aan hebben <3 En mocht dat dit toch niet zijn, wat ik al zei: dan gooien we het weer om :P Moeten we weer even sparen, maar alles voor de paarden _O-

YvonneV
Berichten: 8792
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 00:34

Ik heb er 1 die het eten van de anderen op wil eten en heel boos wordt als andere bij haar eten komen. Voor haar heb ik in een hoek een draadje gespannen.

Hoe gaat het met je al dan niet drachtige Shet.?

BarbaraNova

Berichten: 4207
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 08:25

Ik denk wel dat een plat dak echt heel warm wordt in onze hete zomers tegenwoordig, zou daar niet snel voor kiezen, isolatie is wel een aanrader btw. Aan de hand van jouw opstelling die laatste zeg maar, hoe groot zouden dan je gewone stallen worden?

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:47

Wij hebben een plat dak, erg goed geïsoleerd en met de 40 graden van deze zomer, was het er net zo te vertoeven als ergens anders in het huis..

DemDeempel

Berichten: 1080
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:19

Even onder mijn meeleesteen vandaan..

Als je een plat dak neemt kun je daar heel mooi een sedumdak van maken, zijn er gelijk weer extra bloemen voor de bijen enzo. Plus dat werkt super goed als isolatie.

Gaat weer terug onder de meeleessteen. :o

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 10:22

YvonneV schreef:
Hoe gaat het met je al dan niet drachtige Shet.?

Wat leuk dat je dat vraagt! :D Eigenlijk gaat het heel goed, maar nog steeds geen veulen haha.. toevallig van de week even contact gehad met de oude eigenaresse, tot wanneer ze eigenlijk bij de hengst heeft gestaan. Zij hebben hem zelf uit de kudde gehaald, naar huis gehaald en daar bleek het niet te klikken met haar eigen pony, niet veel later hebben wij haar opgehaald. Dus tot zo'n 2 maanden voordat ze bij ons kwam heeft ze nog bij de hengst gestaan.. het zou dus zomaar kunnen dat het nog wel even duurt voordat ze bevalt, denk ik... de mensen waar de vorige eigenaresse haar vandaan heeft gehaald had augustus/september gezegd, maar waar dat op gebaseerd is weet ik niet.. Wat we inmiddels wél zeker weten is dat dát niet klopt :=

Gisteravond lekker op d'r stalletje :+:
Afbeelding


BarbaraNova schreef:
Ik denk wel dat een plat dak echt heel warm wordt in onze hete zomers tegenwoordig, zou daar niet snel voor kiezen, isolatie is wel een aanrader btw. Aan de hand van jouw opstelling die laatste zeg maar, hoe groot zouden dan je gewone stallen worden?

De normale stallen worden 4 bij 3.5 meter :D


tyleysmiley schreef:
Wij hebben een plat dak, erg goed geïsoleerd en met de 40 graden van deze zomer, was het er net zo te vertoeven als ergens anders in het huis..

Mijn eerste gevoel bij een plat dak is ook dat het snel warm wordt.. en dat er een hoop water op verzameld... maar met plantjes erop zal dat ook wel minder zijn.. groot voordeel is dat je er vanuit huis wel makkelijker overheen kijkt.. maar eigenlijk vind ik een 'puntdak' wel mooier..... al die keuzes :') Maar isoleren gaan we sowieso doen ja :D Hoe oud het nu ook is, zelfs nu is het geïsoleerd :P

DemDeempel schreef:
Even onder mijn meeleesteen vandaan..

Als je een plat dak neemt kun je daar heel mooi een sedumdak van maken, zijn er gelijk weer extra bloemen voor de bijen enzo. Plus dat werkt super goed als isolatie.

Gaat weer terug onder de meeleessteen. :o

Dat is mijn 'plantjes op het dak' versie?! :') Dat vind ik inderdaad wel ook héél erg leuk.... maakt de keuze allemaal niet makkelijker :')

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:26

Wat is het toch een schattig stalletje <3

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 11:51

Robijntjah schreef:
Wat is het toch een schattig stalletje <3

Leuk hè! <3 Ben er ook zo blij mee dat dat er al stond... nog een keer een mooi nieuw dakje op, van binnen wat meer opfrissen nog en de rubber tegels nog leggen :D Laatst zelfs het raampje gewassen, dus ze kunnen nu ook daadwerkelijk naar buiten kijken _O-

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:52

Aurelia kijkt liever naar binnen :+

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 11:56

Robijntjah schreef:
Aurelia kijkt liever naar binnen :+

Hahaha jaa :') Mee tv kijken _O-

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 17:03

Oké! Aangezien ik er nu wel uit ben qua stallen en heel blij ben met alle tips, want of het nu voor jou werkt of niet: je wordt toch weer even aan het denken gezet, en ik heb mijn initiele ontwerp toch nog flink aangepast! Gaan we weer verder :D Weer een lekker weekendje verslaan :):) Weekend van 21 en 22 september, weet je nog: toen het nog zulk heerlijk weer was! <3

Het mooie behang in de ochtendzon <3 We zijn er zó blij mee!!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de trailer aangekoppeld en weer met onze heerlijke combinatie op pad :+: Je merkt niet eens dat Jay'tje achterin staat :P Weer eens een lesje gereden met Jay bij Palden. Lekker gereden en weer mooie oefeningen meegekregen voor thuis :D

Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal weer thuis beetje gerommeld, lekker bij de konijntjes gezeten <3 Die zijn echt zo heerlijk op hun gemak inmiddels :+: Ook lekker aan het luieren :D

Afbeelding

Met de mooie zonsondergang nog een ritje gereden samen <3

Afbeelding

Geheel in stijl :')

Afbeelding

Met m'n knappe bink... <3 Zo gek op dat dier...

Afbeelding

's Avonds nog een pakketje uitgepakt :D Altijd leuk! Nieuwe sleutelhanger voor de sleutel van de pick-up:

Afbeelding

En m'n schaap :D Nu nog een mooi plekje voor vinden :+:

Afbeelding

Volgende dag bezoek gehad van een oude vriendin van de middelbare school :D en daarna een plankje voor de konijnen gemaakt.. ze willen zo graag door het raampje kijken, maar het is nog nét wat te hoog voor ze, dus hop: aan de klus! :D

Afbeelding

Hoeveel konijntjes zouden we hier nog in kwijt kunnen <<) :P

Afbeelding

Daar issie dan: plankje met berkenpootjes :P

Afbeelding

Toch wel heel interessant :D

Afbeelding

En eenmaal erop, niet meer weg te slaan :P Altijd als ik thuis kom van m'n werk, rijd ik het opritje op en staan ze al op het plankje te lonken <3 :+:

Afbeelding

Ook hebben we de voordeur nog wat aangepakt. Er hing nog steeds een oud naambordje van de vorige eigenaars en de '7' vonden wij ook niet zo mooi.. zo was het:

Afbeelding

En dit hebben wij er van gemaakt :D

Afbeelding

Jullie raden het al.. de mooie zwarte gietijzeren 7 is van Smeedijzeren Beslag :D Staat zo stoer!!

Even boodschappen doen met de pick-up :') Superhandig.... Maar gelijk weer met een volle tank terugzetten, da's dan weer wel handig :D En blijft een pijnlijk moment _O-

Afbeelding

Want al die kofferbakruimte hadden we toch wel hard nodig _O-

Afbeelding

Krijtjes gehaald om op de grond af te kunnen tekenen waar de stallen zouden komen. Zodat we ons een wat betere voorstelling konden maken van hoe de indeling in het echt zou bevallen. Wat er nu op de grond getekend staat, zal dus deels nog veranderen n.a.v. de tips van de afgelopen dagen hier in het topic := :P

Vriendje onder toeziend oog van Flits, Splash gelongeerd :+:

Afbeelding

Terwijl ik vanaf Jay z'n rug geniet van het uitzicht <3
Even de spierpijn van de les eruit rijden... Voor beiden....

Afbeelding

En 's avonds waren we allemaal MOE!

Afbeelding

Muga

Berichten: 2085
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:04

Wat een heerlijke updates schrijf jij toch! Genieten!!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:35

Ik voer er vijf; oudere merrie op het stoepje tussen draadjes, Shet in een stal met deurtje dicht (anders gaat ze jatten van ruin), ruin op andere helft stoepje met draadje dicht, en twee merries in de paddock elk in een hooibak.
Oudere merrie krijgt meer en doet daar lang over, ruin krijgt niet heel veel maar eet traaaaag en Shet eet iets sneller maar ook vrij traag. Merries in de paddock zijn snel klaar en hebben dan gelijk hooi ter beschikking.

veerledec

Berichten: 6695
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:11

Ik heb een dubbele box waar de tussenwand echt uit kan. Dus niet dat die wegklapt, want dan hou je altijd nog een rand oid over waar een veulen zich aan kan bezeren. Het erin zetten of eruit halen is wel een klus, dat doe je niet ff wekelijks of in je eentje, maar wel fijn dat de optie er is.

Libera

Berichten: 3987
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:28

Wat ze hier in de US vaak doen, is twee gleuven maken, eentje aan de voorste wand en eentje achterin, en daar dan horizontale planken in. Die kun je er dan zo uit tillen als dat nodig is. Zal even kijken of ik een foto kan vinden...


Afbeelding

Lys_PPA

Berichten: 1356
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:32

xXutopiaXx schreef:
Oké! Aangezien ik er nu wel uit ben qua stallen en heel blij ben met alle tips, want of het nu voor jou werkt of niet: je wordt toch weer even aan het denken gezet, en ik heb mijn initiele ontwerp toch nog flink aangepast! Gaan we weer verder :D Weer een lekker weekendje verslaan :):) Weekend van 21 en 22 september, weet je nog: toen het nog zulk heerlijk weer was! <3

Het mooie behang in de ochtendzon <3 We zijn er zó blij mee!!

[ [url=m/2swr7M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ORRACX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna de trailer aangekoppeld en weer met onze heerlijke combinatie op pad :+: Je merkt niet eens dat Jay'tje achterin staat :P Weer eens een lesje gereden met Jay bij Palden. Lekker gereden en weer mooie oefeningen meegekregen voor thuis :D

[ [url=m/2zHuhr.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5u6L4I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eenmaal weer thuis beetje gerommeld, lekker bij de konijntjes gezeten <3 Die zijn echt zo heerlijk op hun gemak inmiddels :+: Ook lekker aan het luieren :D

[ [url=m/H2WPHu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met de mooie zonsondergang nog een ritje gereden samen <3

[ [url=m/ByDg7E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geheel in stijl :')

[ [url=m/S4HhPu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met m'n knappe bink... <3 Zo gek op dat dier...

[ [url=m/JkDzwV.jpg]Afbeelding[/url] ]

's Avonds nog een pakketje uitgepakt :D Altijd leuk! Nieuwe sleutelhanger voor de sleutel van de pick-up:

[ [url=m/PJEaut.jpg]Afbeelding[/url] ]

En m'n schaap :D Nu nog een mooi plekje voor vinden :+:

[ [url=m/J12yfl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgende dag bezoek gehad van een oude vriendin van de middelbare school :D en daarna een plankje voor de konijnen gemaakt.. ze willen zo graag door het raampje kijken, maar het is nog nét wat te hoog voor ze, dus hop: aan de klus! :D

[ [url=m/EVSKG1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoeveel konijntjes zouden we hier nog in kwijt kunnen <<) :P

[ [url=m/pCe2MJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar issie dan: plankje met berkenpootjes :P

[ [url=m/ER9iVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toch wel heel interessant :D

[ [url=m/8vEgoW.jpg]Afbeelding[/url] ]

En eenmaal erop, niet meer weg te slaan :P Altijd als ik thuis kom van m'n werk, rijd ik het opritje op en staan ze al op het plankje te lonken <3 :+:

[ [url=m/GUD85O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook hebben we de voordeur nog wat aangepakt. Er hing nog steeds een oud naambordje van de vorige eigenaars en de '7' vonden wij ook niet zo mooi.. zo was het:

[ [url=m/pEam3W.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit hebben wij er van gemaakt :D

[ [url=m/TZ3D0U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie raden het al.. de mooie zwarte gietijzeren 7 is van Smeedijzeren Beslag :D Staat zo stoer!!

Even boodschappen doen met de pick-up :') Superhandig.... Maar gelijk weer met een volle tank terugzetten, da's dan weer wel handig :D En blijft een pijnlijk moment _O-

[ [url=m/R4vA8d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Want al die kofferbakruimte hadden we toch wel hard nodig _O-

[ [url=m/lPrRys.jpg]Afbeelding[/url] ]

Krijtjes gehaald om op de grond af te kunnen tekenen waar de stallen zouden komen. Zodat we ons een wat betere voorstelling konden maken van hoe de indeling in het echt zou bevallen. Wat er nu op de grond getekend staat, zal dus deels nog veranderen n.a.v. de tips van de afgelopen dagen hier in het topic := :P

Vriendje onder toeziend oog van Flits, Splash gelongeerd :+:

[ [url=m/6WMvXT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Terwijl ik vanaf Jay z'n rug geniet van het uitzicht <3
Even de spierpijn van de les eruit rijden... Voor beiden....

[ [url=m/7XcXqS.jpg]Afbeelding[/url] ]

En 's avonds waren we allemaal MOE!

[ [url=m/vIFX0q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een heerlijke dag zo! En wat fijn dat je vriend je zoveel meehelpt bij de paarden en zelfs meegaat op buitenrit. Ging hij al met paarden om voordat jullie elkaar leerden kennen?

Die pick-up, als ik dit zie moet ik telkens denken aan de tijd dat wij een pick-up hadden :') die bak lag telkens zo vol met rotzooi dat ik serieus beter boodschappen kon gaan doen met mn eigen mini autotje dan dat ik de pick-up meenam. Ook parkeerplaatsen zoeken is dan iets makkelijker. Maar goed, t rijdt heerlijk!

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 09:01

Muga schreef:
Wat een heerlijke updates schrijf jij toch! Genieten!!

Dankjewel :D


Hilary schreef:
Ik voer er vijf; oudere merrie op het stoepje tussen draadjes, Shet in een stal met deurtje dicht (anders gaat ze jatten van ruin), ruin op andere helft stoepje met draadje dicht, en twee merries in de paddock elk in een hooibak.
Oudere merrie krijgt meer en doet daar lang over, ruin krijgt niet heel veel maar eet traaaaag en Shet eet iets sneller maar ook vrij traag. Merries in de paddock zijn snel klaar en hebben dan gelijk hooi ter beschikking.

Dat heb je goed uitgedacht in ieder geval! +:)+ Fijn dat 't zo goed loopt :D


veerledec schreef:
Ik heb een dubbele box waar de tussenwand echt uit kan. Dus niet dat die wegklapt, want dan hou je altijd nog een rand oid over waar een veulen zich aan kan bezeren. Het erin zetten of eruit halen is wel een klus, dat doe je niet ff wekelijks of in je eentje, maar wel fijn dat de optie er is.

Ja precies, ik denk dat het bij ons ook zoiets zal gaan worden :j Draaibaar werkt niet, want de box is dieper dan dat ie breed is. En eruit schuiven werkt ook niet, want de stal is dieper dan dat het pad breed is :') Dus dan blijft er maar 1 optie over: een (redelijk) makkelijk te demonteren stalwand :D


Libera schreef:
Wat ze hier in de US vaak doen, is twee gleuven maken, eentje aan de voorste wand en eentje achterin, en daar dan horizontale planken in. Die kun je er dan zo uit tillen als dat nodig is. Zal even kijken of ik een foto kan vinden...

[ [url=m/E0PVv4.png]Afbeelding[/url] ]

Ohh, maar dit is ook een prima idee inderdaad!! Die kun je ook zo hoog maken als je zelf wilt.. +:)+ In de VS zijn ze sowieso wat meer gericht op alles met hout bouwen geloof ik hè? Tenminste, dat is het beeld wat ik er van heb :')


Lys_PPA schreef:
Wat een heerlijke dag zo! En wat fijn dat je vriend je zoveel meehelpt bij de paarden en zelfs meegaat op buitenrit. Ging hij al met paarden om voordat jullie elkaar leerden kennen?

Die pick-up, als ik dit zie moet ik telkens denken aan de tijd dat wij een pick-up hadden :') die bak lag telkens zo vol met rotzooi dat ik serieus beter boodschappen kon gaan doen met mn eigen mini autotje dan dat ik de pick-up meenam. Ook parkeerplaatsen zoeken is dan iets makkelijker. Maar goed, t rijdt heerlijk!

Jaa, dat is zo ontzettend fijn!! Mijn vriend (die overigens ook Kevin heet, net als mijn eerste pony :') ) had niets met paarden voordat hij mij leerde kennen, maar had er ook niets tegen. Door met mij om te gaan ontkom je er niet echt aan om mee te gaan naar de paarden :P En dat vond ie eigenlijk wel heel erg leuk haha, in eerste instantie alleen de verzorging en het klussen er omheen, maar ook het willen leren rijden en werken met paarden begon steeds meer te kriebelen. Dus maar eens gekeken hoe het klikt met paarden ín het zadel. En dat ging eigenlijk verrassend goed! Had destijds een handelspaardje staan, net onder het zadel, en die twee reden door de bak alsof ze nooit anders hadden gedaan <3 Daarna gekeken of het met Jay wilde klikken, want een cowboy zijn is natuurlijk helemaal tof =:) maar die is net ff te gevoelig voor iemand die z'n lichaam nog niet helemaal onder controle heeft op het paard.. Dus toen kwam opa Splashy in beeld :D Die is best nog wel een tijdje manegepaard geweest en kan heel goed overweg met beginners. Mij maakt ie 't leven soms ontzettend zuur :') Maar Kevin kan alles met hem :+: En nu is een van z'n favoriete bezigheden lekker een buitenritje maken samen <3 Beter kan je 't niet treffen inderdaad :D

Hahaha, jaa.. wij doen ons best om 'm steeds leeg te halen :') Maar er liggen nu ook nog stenen in, en zooi die we voor de housewarming hebben gehaald.. dus we moeten hem nodig weer even leegmaken haha. Wel zo handig als je ineens iets op moet halen :P

Lys_PPA

Berichten: 1356
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:32

xXutopiaXx schreef:
Jaa, dat is zo ontzettend fijn!! Mijn vriend (die overigens ook Kevin heet, net als mijn eerste pony :') ) had niets met paarden voordat hij mij leerde kennen, maar had er ook niets tegen. Door met mij om te gaan ontkom je er niet echt aan om mee te gaan naar de paarden :P En dat vond ie eigenlijk wel heel erg leuk haha, in eerste instantie alleen de verzorging en het klussen er omheen, maar ook het willen leren rijden en werken met paarden begon steeds meer te kriebelen. Dus maar eens gekeken hoe het klikt met paarden ín het zadel. En dat ging eigenlijk verrassend goed! Had destijds een handelspaardje staan, net onder het zadel, en die twee reden door de bak alsof ze nooit anders hadden gedaan <3 Daarna gekeken of het met Jay wilde klikken, want een cowboy zijn is natuurlijk helemaal tof =:) maar die is net ff te gevoelig voor iemand die z'n lichaam nog niet helemaal onder controle heeft op het paard.. Dus toen kwam opa Splashy in beeld :D Die is best nog wel een tijdje manegepaard geweest en kan heel goed overweg met beginners. Mij maakt ie 't leven soms ontzettend zuur :') Maar Kevin kan alles met hem :+: En nu is een van z'n favoriete bezigheden lekker een buitenritje maken samen <3 Beter kan je 't niet treffen inderdaad :D

Hahaha, jaa.. wij doen ons best om 'm steeds leeg te halen :') Maar er liggen nu ook nog stenen in, en zooi die we voor de housewarming hebben gehaald.. dus we moeten hem nodig weer even leegmaken haha. Wel zo handig als je ineens iets op moet halen :P


Lijkt me helemaal geweldig, samen buitenritten maken met mijn vriend! Helaas krijg ik m nog niet echt op (m)n paard..
Wij hebben 2 minipaardjes aan huis staan en mn rijpaard staat op een pensionstal. Hij moest eerst helemaal niets van paarden hebben (hij heeft me ook niet leren kennen als paardenmeisje haha, ik was zo iemand die 5/6x per week in de fitness was want ik was door een val van het paard enorm bang geworden om te rijden, maar natuurlijk wel altijd de klik met paarden behouden. Inmiddels nooit meer in de fitness en bijna dagelijks aan het rijden, als hij dat vooraf had geweten :') )
Maar die 2 minipaardjes zijn echt net onze kinderen en menig keer gesprek van de dag, dus nu heeft hij het al steeds vaker over het rijpaard naar huis halen (maar dan moeten we al een weide erbij kunnen huren ergens, wel plek voor een stal en paddock maar echt optimaal is het niet) of verhuizen (terwijl we net eindelijk na 3 jaar ons klushuis bijna af hebben haha). Dus wie weet, ooooooit!

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 09:42

Het is wel echt heel erg fijn :+: Met vriendinnen is het ook altijd heel leuk en gezellig, maar dan moet je vaak toch wel afspreken en plannen. En wij leven toch al samen.. dus als wij na het werk thuiskomen en eigenlijk weetikwat hadden moeten doen, maar geen zin hebben.. kijken we elkaar aan en gaan we gewoon lekker een rondje rijden! Inmiddels dus ook zo fijn dat ie gewoon zelf kan zadelen enzo, dus je hebt wel allebei je 'eigen ding', maar gaat vervolgens heerlijk samen op pad <3 Kan allemaal zo spontaan en flexibel, dat is wat ik vooral zo fijn vind, merk ik :P
Maar bij jou klinkt het toch ook wel alsof het iets is wat er stiekem wel ooit aan zit te komen ja haha :D Mini's aan huis is ook al zo leuk! En wat grappig dat het net jullie kinderen zijn haha, ook heel herkenbaar :P

Prairy
Berichten: 9166
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:33

Mijn man heeft het ook steeds meer over eigen paard (hij wil binnenkort eens bij een Shire fokker gaan kijken :P) omdat het na de vakantie in Hongarije toch wat meer is gaan kriebelen, en wij hebben de plek ervoor.

Gaat nog een paar jaar duren, maar dan gaan ze dus toch hier aan huis komen en kunnen wij ook heerlijk samen het bos in! Maar eerst eens les gaan nemen en hier en daar eens een weekend ergens gaan paardrijden :)

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:48

Haha hier ook partner die nog nooit paard geaaid had en nu mee op buite nrit kan. Op vakantie boeken eigenlijk altijd wel een of meerdaagse tochten om lekker te rijden. <3 Heerlijk dat dat samen kan! Helemaal zo vanuit huis alst lekker weer is!

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 10:49

Die tip ga ik ook meenemen Libera, slim!

Hier ook een vent die gek is op dieren, zou zelfs best willen rijden inderdaad. Misschien dat ik hem eens er wel eens op zet :+

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 11:20

Jaa daar kijk ik ook zo naar uit, als we dan op vakantie zijn dat we dan ook mooie ritten kunnen boeken! <3 Van mijn ouders mocht ik elke zomervakantie een rit maken, waar we dan ook waren in Frankrijk/Spanje/Italië.. echt, de mooiste ritten gemaakt :+: En zou zo heerlijk zijn om dat nu weer te kunnen, en dan nog te kunnen delen ook!! :D Leuk profiel heb je trouwens Leonie! :D

Zou 'm d'r gewoon eens opzetten Jolijn :D Toch een poepmak paard joh haha

Je kan ook nu gewoon al een veulentje kopen Prairy en op een opfokstation zetten.. dan is de noodzaak om het huis klaar te maken voor paarden wat groter :P <<)

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:30

xXutopiaXx schreef:
Jaa daar kijk ik ook zo naar uit, als we dan op vakantie zijn dat we dan ook mooie ritten kunnen boeken! <3 Van mijn ouders mocht ik elke zomervakantie een rit maken, waar we dan ook waren in Frankrijk/Spanje/Italië.. echt, de mooiste ritten gemaakt :+: En zou zo heerlijk zijn om dat nu weer te kunnen, en dan nog te kunnen delen ook!! :D Leuk profiel heb je trouwens Leonie! :D

Dacht niet dat iemand daar ooit naar keek :Y) is een beetje mijn dagboek :D .

Ja zo fijn in al die landen kunnen rijden! Meest bijzonder was onze 5 daagse tocht in zuid afrika tussen de wilde dieren. <3 met de beste gids ooit. Mijn vriend heeft het daar nog altijd over :+ #brainwash
Maar gewoon thuis int alledaagse leven ook echt perfect maar mijn vriend wil geen eigen paard en 2 kan ik niet financieren helaas.

Ps. Is het geen tijd voor een Brego update? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:32

xXutopiaXx schreef:
Jaa daar kijk ik ook zo naar uit, als we dan op vakantie zijn dat we dan ook mooie ritten kunnen boeken! <3 Van mijn ouders mocht ik elke zomervakantie een rit maken, waar we dan ook waren in Frankrijk/Spanje/Italië.. echt, de mooiste ritten gemaakt :+: En zou zo heerlijk zijn om dat nu weer te kunnen, en dan nog te kunnen delen ook!! :D Leuk profiel heb je trouwens Leonie! :D

Zou 'm d'r gewoon eens opzetten Jolijn :D Toch een poepmak paard joh haha

Je kan ook nu gewoon al een veulentje kopen Prairy en op een opfokstation zetten.. dan is de noodzaak om het huis klaar te maken voor paarden wat groter :P <<)



Ooh dat deed ik ook altijd ja! Supertof!

Hahaha ik denk dat dat de komende periode ook wel goed komt, paar keer oefenen en dan crossen we buiten lekker samen rond.