[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 16:56

superpony schreef:
Nou zeg..........Dat is het idee van paarden aan huis. Je gaat met ze samenwonen. Ik snap hem hoor.

Mijn man heeft en vaag vermoeden of zeg maar grote angst dat ik dat ga toelaten, hahahaha Ik heb gezegd dat de bank en tv in stal moeten :)

Heerlijk paard heb je. Hij vindt het helemaal leuk zo samenwonen.


Haha inderdaad, paarden áán huis..? niks daarvan.. IN huis :D :D Ik zie 't wel zitten hoor :') Lekker samen in bed :+: Haha :') Denk dat mijn vriend er nog voor in zou zijn ook _O- Tamme lijkt het inderdaad wel heel erg fijn te vinden, allemaal trouwens wel hoor, maar Tamme heeft altijd zo'n leuke manier van laten blijken :') <3

Oké... ga er maar weer goed voor zitten, komt weer een update! :D Weer een flinke.. namelijk vorige week! :D Langer dan deze worden ze niet :') Maar ik voeg het even samen, dan kom ik langzaam weer bij :D Er zijn zoveel leuke dingen gebeurd de afgelopen tijd en wil het dan zo graag gelijk delen, maar dan moet ik wel weer even up to date zijn! :D

We hebben weer heerlijke ritjes gemaakt samen <3

Afbeelding

Afbeelding

Zo fijn dat ik er eigenlijk niet vanaf wil :') :+:

Afbeelding

Lekker met Flitsie op bed gechilld.. <3

Afbeelding

Die zo graag naar buiten wil, maar eigenlijk ook doodsbang is _O-

Afbeelding

Nou is 't hem vorige week toch gelukt om te ontspannen. We hadden het raam boven even open staan, en vergeten de hor naar beneden te doen, dus toen zag ik ineens Flits over de daken van de stallen lopen :') :oo Dus naar binnen gesneld, en na even roepen kwam ie gelukkig weer terug gewandeld :D

Afbeelding

Brego z'n mandje moest ff luchten, maar was hij het niet mee eens :')

Afbeelding

N.a.v. reacties hier in het topic ben ik op zoek gegaan naar het crossbos hier in de buurt, net over de grens.. en daar heb ik me toch leuke dingen gevonden!! :oo :oo

Afbeelding

Afbeelding

En ook de hindernissen natuurlijk 8-) :):) Kan niet wachten om Splashy mee te nemen daarheen!!

Afbeelding

Brego denkt er anders over :')



Dappere dodo _O-

We hebben een begin gemaakt aan het afzetten de bak! :D Plan is om 'm leeg te laten eten door Tamme en Splash, en dan slepen met een pallet met iets zwaars erop o.i.d., want van meerdere mensen uit de omgeving gehoord dat ook alleen frezen al een hele zware bak oplevert.. dus ik wil eigenlijk zo min mogelijk aan de grond doen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woensdag heeft vriendlief een muur gesloopt :') Maar was de bedoeling! :D We willen de oude roze slaapkamer als inloopkast gaan gebruiken d.m.v. een schuif-barndoor vanuit onze slaapkamer :+: En daar zijn nu de eerste stappen in gezet! :D Here goes!

Afbeelding

Volgens mij gaat 't wel goed, maar kon niet zoveel zien _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop herrie en gedoe, maar Flits is maar al te benieuwd naar wat er achter dat kleedje allemaal gebeurd _O-

Afbeelding

En toen was daar ineens een gat :') :oo What did we dooo?!?! :oo

Afbeelding

Puin naar beneden gooien :') Tja... stof waait wel weer een keer weg :')

Afbeelding

En alles schoongemaakt..

Afbeelding

Afbeelding

Vraag me toch af hoe je zoiets weer mooi netjes krijgt! :oo

Afbeelding

En misschien was een zeil over het bed toch niet helemaal genoeg om al het stof weg te houden _O- Jezus wat komt daar een hoop vanaf zeg!!! :oo

Afbeelding

Ik heb me ook lekker met plantjes bezig gehouden :D Heb totaal geen groene vingers, maar ik word wel erg blij van plantjes altijd. Deze hortensia hebben we van m'n moeder gekregen, dus die heb ik even een mooi plekje gegeven :+:

Afbeelding

En ik had de berkzaailingetjes gered die in de bak stonden :P

Afbeelding

Terwijl vriendje aan het licht in de ministal is begonnen, onder toeziend oog van de beestjes :')

Afbeelding

Afbeelding

Ben ik lekker weer 's in een boek gedoken, láng geleden dat ik daar de tijd voor heb genomen!

Afbeelding

Later nog even samen uitgerust, met een hapje en een drankje erbij :+: En gelijk m'n boek ook weer uitgelezen :')

Afbeelding

Maar: het licht doet het!! :):) Nu nog een mooie lamp scoren, i.p.v. dit peertje :')

Afbeelding

We zijn erachter dat die rare stenen dingen toch wel handig zijn om het hooi in te voeren :D

Afbeelding

's Avonds nog getracht de Robinia (Acacia) bomen uit de bak te trekken, maar dat ging niet zomaar.. en toen ik de volgende dag in het licht ging kijken, snapte ik waarom.. jeetje wat hebben die een ondergronds netwerk aan wortels!! :oo

Afbeelding

Met een beetje danootje power uiteindelijk toch gelukt om alles los en eruit te krijgen! :D Zonde van de mooie bomen, maar ze schijnen behoorlijk giftig te zijn voor paarden.. nu maar hopen dat ze van de zaadjes afblijven die van de bomen naast ons perceel vallen... gelukkig zijn het wel erg mooie bomen <3

Afbeelding

Ben aan het sprokkelen geweest in het bosje naast ons huis :D Plannen met deze takjes voor decoratie, ben benieuwd of ik er ooit nog verder aan toe kom :P Tot nu toe netjes te drogen gelegd en alle zijtakjes eraf gezaagd :D

Afbeelding

Leuk om te zien dat de kleintjes gebruik maken van hun stalletje, ook met de warmte :+:

Afbeelding

Want wat was het weer WARM!!! :oo

Afbeelding

Nog een wesp gevangen met Brego... blijken er 2 beginnende nesten te zitten in de garage! :oo binnenkort maar even verdelgen, want het zijn niet echt fijne beestjes om om je heen te hebben, zeker niet in grote getale!

Afbeelding

Dit is toch wel heerlijk wakker worden hoor :+:

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag, behangdag.. dachten we... maar dat liep even anders, zoals jullie hebben kunnen lezen... -O- Ben nog steeds helemaal gek op ons behang, dat ligt nog braaf te wachten om verwerkt te worden <3

Afbeelding

Spoiler:
Na veelvuldig contact met de leverancier van het behang is een hoop duidelijk geworden, niet zo handig van beide kanten :') maar we zijn nu op zoek naar een professionele behanger om het voor ons te doen! Mijn ouders zijn er momenteel niet en ik zie het echt niet zitten om samen te doen :') Behang kost een godsvermogen en moet dan wel ook superstrak op de muur komen :D <3 Maar zo'n behanger vinden is nog niet zo makkelijk :=


Dus toen maar de vloerbedekking op de slaapkamer eruit getrokken, aangezien ze vrijdag nieuwe kwamen leggen..

Afbeelding

En de plintjes van de muren eraf..

Afbeelding

Brego betrapt op uit de vuilniszakken eten in de garage.... stoute hond... hij weet 't zelluf ook, beetje jammer dat ie zich er niets van aantrekt :')

Afbeelding

Tis ook niet dat ie geen lekkere dingen van ons krijgt -O-

Afbeelding

Afbeelding

Arme puppy...

Vrijdag dus de vloerbedekking gelegd, héérlijk!! Nog nooit zulke zachte vloerbedekking gevoeld. Ook weer een flinke investering, maar elke cent waard :+: Vanaf nu, slapen wij op de grond _O- En die kleur! Komt nog beter uit dan verwacht <3

Afbeelding

Nog zo'n arm diertje... Kaatje :P Het gaat nog niet van harte, maar met enige inspanning weten we haar nu te pakken te krijgen :):) En als we haar eenmaal hebben is ze helemaal niet meer zo bang <3 Kan haar inmiddels overal rustig aaien, overal aanzitten en zelfs kusjes geven :+:

Afbeelding

Afbeelding

Dit vindt ze er van :')

Afbeelding

En wat is die Brego toch ook altijd lekker aan het spelen :+: Hij is zo leuk :') <3 Wat is het al een hele hond aan het worden :oo

Afbeelding

Hij vond mijn blaf maar wat raar _O- Die kop hahahaha


superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:04

Leuke foto's weer!!

En wat goed dat het met Kaatje al zoveel beter gaat. Die zit straks de hele dag in je broekzak.

Dat bouwstof is echt vreselijk. Maar voor een goed doel natuurlijk.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:06

Jaaa bij de mosten geweest! Gezellig hoor! Ziet er allemaal goed uit. Ben benieuwd naar het behang!

Je hebt van die Facebook groepen met ‘je bent van zundert’ oid, mss kan je daar een behanger zoeken?

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:15

Volg al een tijdje als meelezer maar het ziet er echt uit als een super plek :D
Bekende omgeving ook, lekker in de buurt :)) Mosten is erg leuk om te rijden! Tussen Galder en Rijsbergen zit ook een erg fijn crossterrein, op de Diunt van Peemen :)

MarliesR

Berichten: 3294
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:16

Hahaha die foto's met dat bouwstof :+ Herkenbaar :')
Dat spul komt ook echt gewoon óveral!

En zo fijn dat Kaatje duidelijk steeds beter gaat!

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:25

Heerlijk vloerbedekking in de slaapkamer! <3

Ik zou het alleen niet aandurven als de muren nog niet af zijn. :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:51

Robin_Rikkie schreef:
Volg al een tijdje als meelezer maar het ziet er echt uit als een super plek :D
Bekende omgeving ook, lekker in de buurt :)) Mosten is erg leuk om te rijden! Tussen Galder en Rijsbergen zit ook een erg fijn crossterrein, op de Diunt van Peemen :)


We moeten duidelijk een keer meeten met de bokkers uit de buurt :D

Mirranda

Berichten: 1721
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:00

Leuke update weer :D

Met Kaatje gaat het vast helemaal goedkomen. We hadden zelf ook ooit een mensenschuw jaarling shetje en met heeeeeeel veel geduld en liefde is dat inmiddels de leukste van het stel geworden. Er lessen zelfs kleine kindjes op en dat had ik echt niet kunnen bedenken.

Wat groeit Brego hard zeg :wow:

Malenka

Berichten: 7627
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:12

Over wespen;
Ze blijven maar een jaar in een nest. Vorig jaar hadden we er een onder ons keukenraam. Daar hadden we niet veel last van en dit jaar zijn ze dus weg. Ze zullen het nest ook niet opnieuw gaan bewonen.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 19:21

Malenka schreef:
Over wespen;
Ze blijven maar een jaar in een nest. Vorig jaar hadden we er een onder ons keukenraam. Daar hadden we niet veel last van en dit jaar zijn ze dus weg. Ze zullen het nest ook niet opnieuw gaan bewonen.


De nesten zijn gelukkig ook niet zo groot, maar mijn moeder is er hyperallergisch voor en is dan ook doodsbang :(:) En ik heb nu toch al zo'n 8 in huis gehad.. dus alleen al daarvoor wil ik de nesten weg.

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 08:02

Ik mag niet naar m'n werk :')

Afbeelding

Afbeelding

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:17

Misschien heeft ie “driving miss Daisy” gekeken?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 08:56

Ach, wat een schatje <3 hij groeit echt als kool hè!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 09:32

Hilary schreef:
Misschien heeft ie “driving miss Daisy” gekeken?

:') Haha

Coconut schreef:
Ach, wat een schatje <3 hij groeit echt als kool hè!

Hij groeit veel te hard ;( Maar tis meestal wel een schatje ja <3

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 09:40

superpony schreef:
Leuke foto's weer!!

En wat goed dat het met Kaatje al zoveel beter gaat. Die zit straks de hele dag in je broekzak.

Dat bouwstof is echt vreselijk. Maar voor een goed doel natuurlijk.

Thanks! :D Ik hoop het ja! Gisteravond ging het echt al heel erg goed! Ze bleef netjes staan, kon d'r redelijk normaal pakken en aaien, zonder d'r in de houdgreep te nemen := dus flink beloond natuurlijk :D Jaaa... en we hebben houten vloeren, dus het ligt ook gewoon beneden _O-

k_m schreef:
Jaaa bij de mosten geweest! Gezellig hoor! Ziet er allemaal goed uit. Ben benieuwd naar het behang!

Je hebt van die Facebook groepen met ‘je bent van zundert’ oid, mss kan je daar een behanger zoeken?

Klopt! Haha :D Wat een leuk recreatie gebied is dat zeg!! :D
Ik ook! Kan niet wachten tot het erop zit, maar idd eerst nog een behanger vinden. Dat is wel een hele goeie tip! Ga gelijk even kijken, thanks! :D

Robin_Rikkie schreef:
Volg al een tijdje als meelezer maar het ziet er echt uit als een super plek :D
Bekende omgeving ook, lekker in de buurt :)) Mosten is erg leuk om te rijden! Tussen Galder en Rijsbergen zit ook een erg fijn crossterrein, op de Diunt van Peemen :)

Wat leuk! Dankjewel :D En weer zo'n goeie tip :):)

MarliesR schreef:
Hahaha die foto's met dat bouwstof :+ Herkenbaar :')
Dat spul komt ook echt gewoon óveral!

En zo fijn dat Kaatje duidelijk steeds beter gaat!

Jaaa... nou inderdaad :') Dacht niet dat het zó ver zou kruipen en doen, maar in elk hoekje van het huis ligt wit stof :') En m'n haar was ook echt vreselijk die dag! Terwijl ik niet eens bij het slopen in de buurt was, gewoon door in het huis te zijn :') M'n haar was net touw :')

GigiGlitter schreef:
Heerlijk vloerbedekking in de slaapkamer! <3

Ik zou het alleen niet aandurven als de muren nog niet af zijn. :')

Jaa :+: En ik vind het ook wel spannend :7 maar het werd nou eenmaal geleverd en gelegd :') goed afdekken dan maar...

k_m schreef:
Robin_Rikkie schreef:
Volg al een tijdje als meelezer maar het ziet er echt uit als een super plek :D
Bekende omgeving ook, lekker in de buurt :)) Mosten is erg leuk om te rijden! Tussen Galder en Rijsbergen zit ook een erg fijn crossterrein, op de Diunt van Peemen :)


We moeten duidelijk een keer meeten met de bokkers uit de buurt :D

Dat zou best wel leuk zijn ja! :D :):)

Mirranda schreef:
Leuke update weer :D

Met Kaatje gaat het vast helemaal goedkomen. We hadden zelf ook ooit een mensenschuw jaarling shetje en met heeeeeeel veel geduld en liefde is dat inmiddels de leukste van het stel geworden. Er lessen zelfs kleine kindjes op en dat had ik echt niet kunnen bedenken.

Wat groeit Brego hard zeg :wow:

Goed om te horen! Soms zinkt de moed ons in de schoenen, maar dan bedenken we weer dat ze er nog geen maandje is en ze ook nog eens drachtig is, ineens andere paarden om zich heen heeft.. en dan strijken we weer over ons hart haha. Ben zo benieuwd hoe ze uiteindelijk uitgroeit <3

Renee1991

Berichten: 5990
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:40

Awhhh lieve Brego <3
Zijn we al bij met de dagverslagen? -O-

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 14:06

Renee1991 schreef:
Awhhh lieve Brego <3
Zijn we al bij met de dagverslagen? -O-


Nog niet :D En er komen nog een paar leuke dingen aan :):)

koetje28

Berichten: 342
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:25

t voordeel van even niet lezen is gelijk weer veel te lezen en er dan nog achter te komen dat de rest ook nog niet bij zijn *\o/*

ik vind het zo gaaf om allemaal te zien wat jullie doen en hoe t allemaal veranderd <3

maar dat bed :wow: liggen jullie ook zo dicht op elkaar als t 30+ is??

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 09:36

koetje28 schreef:
t voordeel van even niet lezen is gelijk weer veel te lezen en er dan nog achter te komen dat de rest ook nog niet bij zijn *\o/*

ik vind het zo gaaf om allemaal te zien wat jullie doen en hoe t allemaal veranderd <3

maar dat bed :wow: liggen jullie ook zo dicht op elkaar als t 30+ is??


Hahaha jeeh :D :):)
Leuk om te horen! En ja, ook als het zo heet is liggen we daar _O- Allebei zonder deken, net ver genoeg van elkaar vandaan dat we niet tegen elkaar plakken :') Blijkbaar hebben we nog ruimte over hahaha

Een tijdje terug plaatste ik deze post :D :

xXutopiaXx schreef:
Hier zijn weer leuke pakketjes binnengekomen! :):) <3 Maar tot a.s. vrijdag blijft het nog even een verrassing wat hier in zit :D

[ [url=m/cEcbZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gisteren was het vrijdag, dus ik ga het verklappen! :D :D :D
Wat er in het pakketje zit is hiervoor:

Afbeelding

Onze nieuwe binnendeuren zijn geleverd!! Althans, 2 van de bestelde 3 :') Was er natuurlijk weer een maatwerk, en die komt in oktober pas haha :=

En in het pakketje zaten de nieuwe deurklinken van Smeedijzeren Beslag, die winkel heeft zóveel leuke dingen!! <3 :+: Daar zullen jullie nog een hoop van terug gaan zien denk ik zo :D

Afbeelding

En scharnieren:

Afbeelding

En gelijk nog wat andere dingen :D

Afbeelding

Waar gaan we die dan weer voor gebruiken?! :D <<) :):)

belle_boef

Berichten: 10775
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:39

Oh dat is inderdaad heel fraai deurbeslag. Dat ga ik onthouden voor de toekomst.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 11:50

Netjes. Heb de site opgeslagen. Hebben hele mooie dingen.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 15:52

belle_boef schreef:
Oh dat is inderdaad heel fraai deurbeslag. Dat ga ik onthouden voor de toekomst.


superpony schreef:
Netjes. Heb de site opgeslagen. Hebben hele mooie dingen.


Jaa, ze hebben echt veel <3 Hele variërende dingen ook :D En als je een beetje handig bent kun je er ook hele mooie meubels van maken zelf :))

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-19 16:00

Weer tijd voor een nieuwe update! En wel die van vorig weekend :D

Brego helpt mee voeren 's ochtends <3 Hij vindt hooi niet zo geslaagd geloof ik _O-

Afbeelding

En heeft een nieuwe schuilplek gevonden.. lekker koel!! Zien jullie 'm?! :')

Afbeelding

Spoiler:
Gevonden! :D :D
Afbeelding


Weer verder aan de bak! Dit weekend moet 't afkomen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

We moeten zelfs al aan de volgende rol met koord beginnen! =:)

Afbeelding

Wat is het toch weer mooi groen aan het worden, grappig wat een beetje regen met je land kan doen :+:

Afbeelding

Het buitenleven is duidelijk niet voor iedereen _O-

Afbeelding

En aangezien het misschien toch wel langzamerhand dichterbij begint te komen.. ga ik Kaatje d'r uiers maar in de gaten houden :P Zou toch wel heel fijn en leuk zijn om bij de geboorte te kunnen zijn :D

Afbeelding

Ze is al een stuk handzamer dan toen ze hier net was gelukkig :+:

Afbeelding

En een klein voorproefje... zondag zijn we ergens wezen kijken, en dat wordt as we speak klaargemaakt voor ons! :):) Is nog onduidelijk wanneer we 'm kunnen halen, maar ik kan niet wachten!!! 8-)

Afbeelding

Saul

Berichten: 9669
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:26

Wat een mooie updates!
Super gaaf die inloop kast aan de slaapkamer.

Het wordt echt heel gaaf zeg <3

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 16:44

Morgen naar de corso? :-) nu jullie in Zundert wonen moet dat haast!!