[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:28

Hè wat een gave hond heeft jouw kennis, een Landseer! <3 Zie je niet veel :) Leuke combi met een leonberger, die combi hadden wij ook. Zover pret hadden ze samen. <3
Zo leuk om al die foto’s van Brego te zien, het is echt een schatje :+:

Het wordt echt al mooi! Gave schuilstal heeft Jay zo, luxepaardje :))

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:16

Haha deel van de foto's had ik al gezien, maar dat emmertje nog niet, haha spreekt dan boekdelen :+

Maar wel heel fijn dat jullie zo toch verder konden!
Leuke fotoserie weer zo.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:29

Zo, wat gaan jullie hard zeg! En wat wordt het gaaf!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 12:05

Cemlys schreef:
Leuk om te lezen wat er dan allemaal achterweg komt he. Toen ik ons buitenstalletje van een meter schapenmest aan het verlossen was kwamen er allemaal penny s en paardenposters achterweg. Zo leuk. Blijkbaar was de wei ooit een keer verhuurd aan meisje met haar pony.


Echt? Oh da's ook lachen haha :P Ben benieuwd wat we nog meer gaan vinden inderdaad. Ik denk steeds: nu hebben we wel alles ontdekt en dan loop ik ineens met m'n hoofd letterlijk ergens tegenaan wat me eerder nog niet opgevallen was _O-

Thanks Skippy01, Saul en Robijntjah :+:
En belle_boef ook, snap best dat een boomvrij-perceel wel erg fijn klinkt, maar ik ben juist manieren aan het vinden om het wat idyllischer te krijgen, wat moet ik dan waar aanplanten :')

xJitskee schreef:
Hè wat een gave hond heeft jouw kennis, een Landseer! <3 Zie je niet veel :) Leuke combi met een leonberger, die combi hadden wij ook. Zover pret hadden ze samen. <3
Zo leuk om al die foto’s van Brego te zien, het is echt een schatje :+:

Het wordt echt al mooi! Gave schuilstal heeft Jay zo, luxepaardje :))


Haha klopt! Wat leuk dat je het ras herkent :D Hij is er erg blij mee :+: En het zijn ook erg leuke honden :D Onze wordt (gelukkig) niet zo groot, want mannn wat zijn dat enorme beesten zeg!! :oo Maar wel enorm lief ook <3

MarliesR schreef:
Haha deel van de foto's had ik al gezien, maar dat emmertje nog niet, haha spreekt dan boekdelen :+

Maar wel heel fijn dat jullie zo toch verder konden!
Leuke fotoserie weer zo.


Haha ja mooi hè, dat emmertje :') Ging er steeds raarder uitzien en is denk 'k de helft wel gekrompen _O-

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:38

Je mag best een boompje komen halen hoor :D

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:44

Ik ben ook zwaar aan het bedenken hoe ik eea wat gezelliger kan maken :+

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 13:58

Hahaha :P Ja, jullie hebben er zat Robijntjah :')
Bij jullie vind ik het toch al wel heel gezellig hoor Jes! Mooie Franse landschap <3 Wat zou jij nog willen dan?! :D

Oké.. en snel weer door, want zondag was by far de leukste dag! :):) WE GAAN DE PAARDEN HALEN!! :D :D :D Ik dacht: doen we ff, dan kunnen we vanavond lekker zitten en er van genieten.. maar pfff dat had ik even helemaal verkeerd ingeschat :') We begonnen 's ochtends met Tamme en Splash, die liepen samen bij een vriend van mij aan huis. Ze hebben daar echt super gestaan, even de tijd te overbruggen, het was dan ook best nog wel moeilijk om daar weg te gaan.. ook al haal je ze naar huis, we gaan het heerlijke plekje missen..

Even wachten tot de trailer klaar is en we de prikpaaltjes uit de wei hebben gehaald, wat zijn ze toch braaf :+: De vriend van mij en bewoner van deze prachtige boerderij wist mij te vertellen dat hier vroeger de luxe-paarden vast werden gemaakt. Achter de stallen zitten ook ringen in de muur, maar die waren voor de werk/karrenpaarden :P Leuk weetje zo op de vroege ochtend daar haha

Afbeelding

Gelukkig mochten we ook zijn prachtige auto lenen, want mijn auto is niet zwaar genoeg om 2 grote paarden mee te nemen.. en wat een straf is dat :P Heerlijke bak <3

Afbeelding

Brego kijkt uiteraard even of alles wel goed gaat :')

Afbeelding

En daar gaan we... onderweg met de eerste 2 <3

Afbeelding

En thuis!! :D :D :D Ze hebben zich (uiteraard :P ) voorbeeldig gedragen op de trailer :+:

Afbeelding

Even samen een rondje door de wei, om te kijken waar alle gekke huisjes, hekjes en wat niet al zitten :P

Afbeelding

En hun eerste verkenningsrondje samen :D

Afbeelding

Zo'n leuk uitzicht vanuit de keuken zo <3 :+: Hier kan ik wel aan wennen geloof ik <3

Afbeelding

Weten jullie nog die ene meter die we tekort kwamen bij het schapenhekje... ze hebben 'm gevonden hoor... als je 't wil, krijg je ze onmogelijk door een opening van nog geen meter, maar zelf: veel te leuk om niet te doen :') Dus die 2 grote beesten kwamen in de mini-wei terecht, voelde met recht als 2 olifanten in een porseleinkast aan :') Waar ze gelijk ook even hielpen met snoeien.. :')

Afbeelding

Afbeelding

Brego 'helpt' ondertussen met tuinieren.... :7

Afbeelding

En als ik hem vraag of hij toevallig wist wie het gedaan had, kreeg ik deze blik _O-

Afbeelding

Die neus :') _O-

Tussendoor ook nog even hooi gehaald, want ons eigen hooi moet nog even liggen voordat ze het kunnen eten, dus om te overbruggen hebben we hier een klein zooitje uit de buurt opgepikt :D

Afbeelding

Snel weer terug en de laatste 2 ophalen :D Vriendlief blijft thuis om de paddock verder in orde te maken voor Jay, terwijl een vriendin en ik Jay en Kevin gaan halen.. was even wat rondgereis, maar uiteindelijk hebben we alles en iedereen verzameld en zijn we weer op weg naar huis! :D

Afbeelding

Volgens mij hebben ze in de gaten dat we eraan komen :P

Afbeelding

En jahoor, daar zijn we :D Eerst Jay naar z'n nieuwe onderkomen brengen :+:

Afbeelding

Afbeelding

En dan mag Kevin zich ook voegen bij de grote jongens..

Afbeelding

Om de rust er een beetje in te houden heb ik er voor gekozen om hem eerst even gewoon tussen Tamme en Splash te zetten (ze kennen elkaar al hoor :) ), om hem daarna pas in z'n eigen weitje te zetten, als ze weer even hebben bepaald wie nu écht de stoerste is :')

Afbeelding

Even op m'n gemakkie kijken of het goed gaat met alle mannen <3

Afbeelding

Volgens mij vinden ze het wel geslaagd :+:

Afbeelding

En de eerste avond de paarden instoppen voor het slapen gaan... dát is leuk!! Nog even je laatste rondje lopen, alles checken: hebben ze nog genoeg water, ligt er nog genoeg hooi.. zijn alle hekken wel dicht?! :oo Slaat nergens op, doe al jaren niet anders.. (heb al mijn paarden altijd op een doe-het-zelf stal gehad) maar nu is het toch extra speciaal <3 Brego vindt het ook wel wat geloof ik :+: Wat doet die het goed zeg.. allemaal gedoe en gekke grote dieren, andere mensen op het terrein, auto's en een hoop commotie... en hij zit er gewoon zo bij:

Afbeelding

Effe checken vrouwtje, hoe het met de pony's gaat <3

En wij eten rustig ons toetje in de wei :P :+:

Afbeelding

Zo leuk om deze foto's terug te zien.. tis pas een week geleden, maar er is inmiddels al zoveel veranderd weer!! :oo
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 12-08-19 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43533
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:06

Wouw, even op vakantie geweest en dan zie ik je topic weer terug en wat hebben jullie vele gedaan. Die paarden rond je huis went nooit. Het blijft ontzettend gaaf! <3

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:12

Hihi eventjes ophalen. Ik ken dat idee, gevoel en uitwerking. Maar nu alles lekker aan huis <3
hier ook het meeste op doe het zelf stallen gestaan. Maar ze echt aan huis hebben, zoals Pien al zegt, het went nooit. Het blijft het beste gevoel op aarde, vooral het ochtend rondje en laatste rondje <3 <3
En dat zeg ik als iemand die altijd riep, ik wil ze nooit aan huis hebben O:)

belle_boef

Berichten: 10749
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:11

Qua idyllisch. Berken doen een hoop. Daarnaast groeien ze redelijk snel, mooie witte bast, veel groen en nemen veel vocht op. Handig als je natte grond hebt.
En niet giftig voor de paarden.

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:04

Topic net ontdekt … wat een droom :):)
gefeliciteerd met deze leuke stek en ik volg ook graag!

Groet Karin.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 10:44

Fijne vakantie gehad Pien?! :D We hebben zeker niet stilgezeten haha.. elke dag gebeurt er wel wat, maar ik loop een beetje achter met updates :') We zijn zo druk :oo en tussendoor ook nog lekker samen genieten en rijden <3

Ben erg benieuwd hoe het over een tijdje is, maar het blijft inderdaad heerlijk om ze 's ochtends ook gelijk te zien :+: Ben alleen nog op zoek naar een manier om wel te knuffelen en ook schoon op m'n werk aan te komen _O- Ik heb hem nog niet gevonden :')

Ohh da's mooi, we hebben een hoop berk-zaailingetjes in de 'wei' :D Dan ga ik die mooi opfokken :):) Vind het inderdaad erg mooie bomen <3

Hoi Karin, leuk dat je meeleest! :D En dankjewel :D

Het is toch wel erg leuk om vanuit je werk zo thuis te komen... <3

Afbeelding

En lieve Brego helpt ook mee met het mak maken van Kaatje :P :+:

Afbeelding

Laatst vroeg iemand of Flits al een beetje op z'n gemak was.. volgens mij wel :') :+: Zelfs z'n achterpoten pootte mee _O-

Afbeelding

En hij vindt de nieuwe nachtkastjes ook wel leuk geloof ik :')

Afbeelding

Hij was aan het klieren, zie die ogen _O- Het opladerkabeltje hing (hier net uit beeld) net over het randje van het kistje: fantastisch om mee te spelen natuurlijk :')

pien_2010

Berichten: 43533
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:54

De vakantie was heel fijn. Onze thuiskomst dramatisch. Later geef ik je de link vh IM topic dat ik over een tijd ga maken, zodat dit topic niet vervuild wordt met medeleven want daarvoor is het een veels te leuk topic maar onze Hercule is overleden middels euthanasie 1,5 uur na aankomst. Als mensen willen reageren dan graag per pb.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 11:10

Ach Pien, dat is rot zeg.. :(:) Ik stuur je even een pb :*

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:37

xXutopiaXx schreef:
Ben erg benieuwd hoe het over een tijdje is, maar het blijft inderdaad heerlijk om ze 's ochtends ook gelijk te zien :+: Ben alleen nog op zoek naar een manier om wel te knuffelen en ook schoon op m'n werk aan te komen _O- Ik heb hem nog niet gevonden :')


Ik ben erg goede vrienden met mijn overall en klompen. Kleed me 's ochtends netjes aan (in mijn geval echt nette jurkjes en rokken) overall er over aan en gaan. Overall pel ik weer af in de bijkeuken. En nagelborsteltje over mijn handen en ik ben weer het 'vrouwtje' ;) Voel me soms net een omgekeerde assepoester om 12:00
Maar echt, kom je 1 keer in de verleiding om 'even snel' iets bij de paarden te doen in je nette kleren heb je minimaal 50% kans dat je modder van je enkels tot je billen hebt zitten......

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:50

Wat word Brego snel groot! Vind alle updates en foto's echt leuk! Lekker blijven posten :D

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:51

Je topic nog niet eerder ontdekt maar ik hou van dit soort topics. Heel leuk plekje hebben jullie daar!
Altijd leuk om te volgen hoe van "niets" iets wordt gemaakt ;)

En dat mooie uitzicht ga je nog heel erg lang waarderen. Ik kan er na 10 jaar ook nog steeds niet genoeg van krijgen :D

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:12

Ik lees ook al heel lang mee en vind jouw updates altijd zo leuk!
Jullie maken er echt iets mooi van, en zo snel!
Zeker blijven posten, met héél véél foto's *\o/*

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:24

pien_2010 schreef:
De vakantie was heel fijn. Onze thuiskomst dramatisch. Later geef ik je de link vh IM topic dat ik over een tijd ga maken, zodat dit topic niet vervuild wordt met medeleven want daarvoor is het een veels te leuk topic maar onze Hercule is overleden middels euthanasie 1,5 uur na aankomst. Als mensen willen reageren dan graag per pb.


Jeetje Pien, zie dit ertussen staan, terwijl ik wil reageren op Utopia, maar wat vreselijk. Heel evel sterkte. Ik lees je topic of stuur een pb.

Utopia, wat heerlijk zo!! En ik zie al dat je uit moet breiden om Jay een vriendje te geven......Dat is nou jammer, nog een paardje erbij.....Een quarter <3

Fijne vrienden heb je ook, dat je terecht kan, hulp krijgt etc. Dat is echt heel veel waard!!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 13:36

pol013 schreef:
xXutopiaXx schreef:
Ben erg benieuwd hoe het over een tijdje is, maar het blijft inderdaad heerlijk om ze 's ochtends ook gelijk te zien :+: Ben alleen nog op zoek naar een manier om wel te knuffelen en ook schoon op m'n werk aan te komen _O- Ik heb hem nog niet gevonden :')


Ik ben erg goede vrienden met mijn overall en klompen. Kleed me 's ochtends netjes aan (in mijn geval echt nette jurkjes en rokken) overall er over aan en gaan. Overall pel ik weer af in de bijkeuken. En nagelborsteltje over mijn handen en ik ben weer het 'vrouwtje' ;) Voel me soms net een omgekeerde assepoester om 12:00
Maar echt, kom je 1 keer in de verleiding om 'even snel' iets bij de paarden te doen in je nette kleren heb je minimaal 50% kans dat je modder van je enkels tot je billen hebt zitten......


Geloof dat ik daar ook maar aan moet.. m'n werk-Nikes zien er al niet meer uit :') En als ik vieze handen heb is m'n reflex gewoon om dat ff snel aan m'n broek af te vegen.. eindstand ben ik net zo goor als de avond ervoor, voordat ik ging douchen _O-

leonie87 schreef:
Wat word Brego snel groot! Vind alle updates en foto's echt leuk! Lekker blijven posten :D


Nou hè! Tis de bedoeling natuurlijk.. maar soms zo zonde.. hij was zó leuk als minipup... <3

Afbeelding

Afbeelding

Mirranda schreef:
Je topic nog niet eerder ontdekt maar ik hou van dit soort topics. Heel leuk plekje hebben jullie daar!
Altijd leuk om te volgen hoe van "niets" iets wordt gemaakt ;)

En dat mooie uitzicht ga je nog heel erg lang waarderen. Ik kan er na 10 jaar ook nog steeds niet genoeg van krijgen :D


Leuk dat je volgt! Vind het zelf ook altijd heel leuk om anderen te volgen met zulke topics, zo'n transformatie blijft gewoon leuk! :D
En dan te bedenken dat we nog maar net begonnen zijn! :oo
Heerlijk <3

Xanthippe schreef:
Ik lees ook al heel lang mee en vind jouw updates altijd zo leuk!
Jullie maken er echt iets mooi van, en zo snel!
Zeker blijven posten, met héél véél foto's *\o/*


Dankjewel! :D Dat veel foto's komt wel goed denk ik zo haha, vind dat toch de leukste manier om iets te vertellen :D En ik maak er ook erg veel, anders vergeet ik snel wat we hebben gedaan op een dag, we doen zóveel!! En als je dan de foto's terugkijkt, komen ook de herinneringen weer terug :P :+:

superpony schreef:
*knip*

Utopia, wat heerlijk zo!! En ik zie al dat je uit moet breiden om Jay een vriendje te geven......Dat is nou jammer, nog een paardje erbij.....Een quarter <3

Fijne vrienden heb je ook, dat je terecht kan, hulp krijgt etc. Dat is echt heel veel waard!!


Hahaha, niet door vertellen... maar we zijn al rond aan het kijken inderdaad... <3
Ja hè.. die waardeer ik ook zo enorm! Door mijn vrienden heb ik vaak genoeg al kansen gehad die ik anders niet aan had gekund in m'n uppie.. :+: En ze staan altijd voor me klaar, letterlijk.. geen loze woorden <3

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:39

Fijn is dat he, zegt ook wat over jouzelf overigens ;)
Koesteren, dat soort mensen!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 13:44

Robijntjah schreef:
Fijn is dat he, zegt ook wat over jouzelf overigens ;)
Koesteren, dat soort mensen!


Ik koester jullie zeker :+: Jullie horen zonder twijfel ook in dat rijtje thuis <3 :*

Afbeelding

:')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:45

Robijntjah schreef:
Fijn is dat he, zegt ook wat over jouzelf overigens ;)
Koesteren, dat soort mensen!


En bedankt...........Wij hebben echt niet van dat soort vrienden :o ;) :+ Maar weet ook wel hoe dat een beetje komt hoor.

Ow, leuk Utopia!!! Ik vertel niks door............Maar wat zoek je? Jong? of al bereden? Merrie, ruin?

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:47

Right back at ya :*

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 13:51

Haha :P Nou, jong of bereden.. maakt niet uit, maar liefst wel ruin of hengst <3 En ik hou wel van een apart kleurtje.. hoeft geen topper te worden, maar beetje reining aanleg is wel leuk :j En we houden van echte bonken, lekkere stevige, dikke man mag 't zijn.. brede kaken <3

Robijntjah :D :*