[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 12:41


Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:51

*kruipt uit meeleesstand

Zo gaaf die linnen, wil je laten weten of dat een beetje blijft hangen?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 13:02

Zal ik doen, ben ik zelf ook erg benieuwd naar :P Zal ook wel wisselend zijn op verschillende achtergronden.. we gaan 't zien!

Doezenbende

Berichten: 145
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:03

Ooh wat een gaaf plekje krijgen jullie, veel succes met alles !

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:13

Wat gaaf! Ik ga jullie ook volgen. En het huis, Wauw zeker niet verkeerd voor de leeftijd.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 13:58

Dankje Liesjuh! Het huis ziet er zeker voor z'n leeftijd top uit! De vorige bewoners hebben het zelf gebouwd, dus zijn er ook als zodanig mee omgegaan.. da's duidelijk :+: Wij zullen het stokje overnemen en ook goed voor het huis gaan zorgen!

Van 't weekend weer even langsgereden en met de plaatselijke loonwerker (die echt om de hoek zit +:)+ ) gesproken over onze plannen en samen gekeken naar de mogelijkheden en waarin zij ons zouden kunnen ondersteunen. Was echt fijn! Ze dachten goed mee en gelijk voor morgen een afspraak gemaakt dat ze een deel van het weiland gaan maaien, van de week nog eens schudden en dan verpakken in kleine baaltjes.. hebben we gelijk een kleine voorraad voor de winter klaar liggen :):) Zal niet veel afkomen, maar het idee van hooi van eigen land is gewoon leuk :')

Dit stuk gaan ze maaien:

Afbeelding

Brego loopt al rond alsof hij snapt wat zijn taak zal zijn, en heeft dan ook een perfect plekje gevonden om te gaan liggen:

Afbeelding

Steeds als we hem even kwijt waren (want het liefst hobbelde ie lekker achter ons aan :+: ) lag hij hier, alles te overzien <3

En op mijn ronde door de weides ben ik ook dit nog tegen gekomen! :oo

Afbeelding

Een nog wel heel jonge kitten.... helaas wel wat schuw, maar kon toch mooi op dichter dan een meter komen :+: voordat ie terugrende naar het bosperceel van de buren, dus ik vermoed dat daar een nestje verborgen ligt <3

We hebben ook nog even gekeken of we evt. iets kunnen met de schuurtjes die nu op het land staan:

Afbeelding

en

Afbeelding

En waarschijnlijk gaan we deze wel ombouwen tot schuilstal voor de kleine pony's:

Afbeelding

Die andere staat namelijk helemaal achter in de wei (waar de grote paarden komen te staan) en na afbreken blijft er weinig van over ben ik bang...
Vanaf dat schuilstalletje naar het huis gekeken:

Afbeelding

Het is alleen wel duidelijk dat er kippen in hebben gewoond..... :r ben benieuwd of we dat nog een beetje schoon gaan krijgen...

Afbeelding

Dit wordt dan het hoekje voor de mini's:

Afbeelding

Afbeelding

En voor de paarden willen we hier staldeuren in maken, met uitloop op het verharde en een poort naar paddock(s):

Afbeelding

Veel plannen! En ook zeker nog een lange weg te gaan, zowel met de stallen als met het gras bijv.... maar zo leuk!! :):) Kan niet wachten om te beginnen!! Zo hebben we met de loonwerker ook al een begin van een plan gemaakt om de weides weer opnieuw netjes te krijgen met paardengras :D En om iets van een rijbak aan te leggen

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:00

Oh dat schuilstalletje <3
Wat schattig.

Goed bezig al!

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 14:58

Doe je goed om de buren tot beste vriend te maken. Hebben wij hier ook. Zo'n fijne mensen en over en weer levert dat heel veel op.
Mooie en verstandige plannen heb je. Ik vind het zo fijn voor je.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:15

Ik kom ook volgen! Ziet er echt uit als een gave plek zeg!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 12:25

Dankjulliewel! :D
En inderdaad, altijd fijn als je als buren elkaar kan helpen :j

Deel van het gras is gemaaid!! :):) Stelt geen reet voor haha, maar wij vinden het leuk :+: Even aftasten hoe dit loopt en wat we eraan kunnen doen om het te optimaliseren :D

Trekker past maar net :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu lekker drogen met de hittegolf :') Al was het al bijna hooi toen het nog rechtop stond hahaha dus zal aardig vlot gaan! En dan voor het weekend in kleine pakjes, zodat we het hopelijk voor de regen binnen kunnen halen! :D

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:51

Toch echt wel leuk hooi van eigen land zo :D

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 12:57

Mer1980 schreef:
Toch echt wel leuk hooi van eigen land zo :D


Precies hihi, zie vanzelf wel of het lucratief was of niet :') Zo niet: weten we wat we aan moeten passen haha, dus dan heeft het alsnog nut gehad :P Is gewoon sowieso al een tof gezicht!

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:33

Absoluut ik had het ook gedaan :D

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:36

Haha leuk man! En tussen dat het al ongeveer als hooi op het land stond en de voorspelde temperaturen komt het hooien vast wel goed :D

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 15:32

Leuk hoor. Fijn dat de man dit wil doen en ook bijzonder. Want het is voor hem nu hoofdseizoen als het om werk gaat.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-19 23:30

Sterker nog pien_2010... we zouden het vrijdagavond zelf binnenhalen, maar toen we belden hoe ver ze waren met persen zei de loonwerker dat onze overburen de baaltjes al op hun platte wagen hebben gelegd en in hun schuur hadden opgeborgen :oo Ze waren bang dat het nat zou regenen... en ben zo blij dat ze dat gedaan hadden, want niet lang daarna was het echt noodweer!! :oo Maar gewoon alles uit eigen initiatief opgelost... als dat de Brabantse gastvrijheid, moet ik wel heel erg wennen, maar wat lief!!! :+:

Inmiddels hebben we heel veel dingen besteld, die komende week en in de weken daarna geleverd zal worden, of al geleverd is (zoals bijv. de Ziggo box _O- prio's...). Zie hier voor de slaapkamer van boven naar beneden: onze gordijnen, behang en verf :P Vloerbedekking ook besteld en voor 2 andere muren hebben we nog witte verf :D

Afbeelding

Want... NOG MAAR 2 NACHTJES!!! :oo :oo Te f***ing spannend!! :oo :oo

Om de tijd te doden nog maar even genoten van de luxe van nu dichtbij het strand wonen... voor mijn vriend de eerste keer rijden op het strand.. De hele week 40 graden, wij rijden het strand op en krijgen een dikke regen- en onweersbui op onze kop _O- Moet zeggen: de warmte is wel gelijk uit m'n systeem :') En het is een 'eerste strandrit' die we niet meer vergeten haha. Ondanks dat m'n vriend al weken, zo niet maanden, niet meer gereden heeft en Splashy ongeveer dezelfde periode 'stil' heeft gestaan, deden ze het allebei zo supergoed :+:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 06:34

Ooooh samen het strand op <3

Het is bijna zover joh!! Slaap je wel? :+

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:41

Ooooh wat super fijn van de overburen <3 beter een goede buur dan een verre vriend gaat nu wel op.

En heerlijk hoor zo op het strand, die regenbui was vast heerlijk alleen onweer is wat spannend zo op een open strand :=

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:36

xXutopiaXx schreef:
Sterker nog pien_2010... we zouden het vrijdagavond zelf binnenhalen, maar toen we belden hoe ver ze waren met persen zei de loonwerker dat onze overburen de baaltjes al op hun platte wagen hebben gelegd en in hun schuur hadden opgeborgen :oo Ze waren bang dat het nat zou regenen... en ben zo blij dat ze dat gedaan hadden, want niet lang daarna was het echt noodweer!! :oo Maar gewoon alles uit eigen initiatief opgelost... als dat de Brabantse gastvrijheid, moet ik wel heel erg wennen, maar wat lief!!! :+:
Lekker een keer uitnodigen voor een gezellige barbecue. Zo fijn dit soort buren. Zuinig op zijn, want deze loonwerker komt nu om in het werk want zal ook wel in Nederland topdrukte zijn.
Leuk hoor jullie rit aan het strand. Waar zitten jullie ongeveer aan de kust?

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 11:00

Jaaa <3
Slapen gaat op zich nu wel goed haha, maar dat komt denk ik omdat ik helemaal verrot ben van 't niet slapen door de hitte :')

De onweer was inderdaad wel spannend.. Die hebben we ook even met z'n vieren in de trailer uitgezeten :')

Afbeelding

We zijn ook nu al érg blij met deze buren.. houden duidelijk alles goed in de gaten :j En dan te bedenken dat wij de buurtjes nog nooit hebben ontmoet, en dat het 2 broertjes zijn van over de 70!! Te lief!! :+: We nemen gelijk morgen denk ik wat lekkers al voor ze mee :D Maar wat...
En die loonwerker is ook superfijn! Die zullen we ook een hoop nodig gaan hebben :j

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:33

Boterkoek! Appeltaart. zoiets, voor bij de koffie. Waarderen de meeste boerkes hier wel! Supergaaf topic en prachtige plek. Ik volg!

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:58

Wat leuk!! Ben echt heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!! Ik volg ook :D

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:39

Iets lekkers meenemen voor de heren is echt leuk. een (zelf gemaakte) appeltaart ofzo.

Coole foto zo met zijn viertjes in de trailer ;)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 12:42

Ohhh da's echt een goed idee Bonita_Bon!! :D Dankjewel, leuk dat je volgt :):)

Leuk SvS88 :D

Inderdaad Mer! Had daar helemaal niet aan gedacht.. als ik 'iets lekkers' voor mensen mee moet nemen, denk ik altijd aan een bierpakket _O- Maar da's misschien voor twee oudere mannetjes minder geschikt :P
Thanks :D

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 13:08

Wat een lieve buren !

Spannend allemaal !!