Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Eef_Bam schreef:Die aircoschijf kan je denk ik de garage niet kwalijk nemen, die hebben ze niet vervangen en als hij echt los had gezeten door hun werkzaamheden in de buurt was hij er binnen een week wel afgevlogen denk ik.
Dat je koppelingsplaten zijn vervangen en je auto nu zo slecht schakelt zou niet moeten kunnen, daarmee zou ik wel teruggaan en eisen dat ze uitzoeken wat het is.
Shenavallie schreef:Ook ik vermoed dat je pech hebt gehad, wat DiantaM ook zegt. Wel een erg dure garage als je voor de koppakking en de distributieriem zoveel kwijt bent. Ik snap dat garages ook een boterham willen verdienen, maar dit is wel erg veel geld. Misschien komt mijn verbazing over het bedrag ook wel omdat wij alles zelf doen.
Shenavallie schreef:Ook ik vermoed dat je pech hebt gehad, wat DiantaM ook zegt. Wel een erg dure garage als je voor de koppakking en de distributieriem zoveel kwijt bent. Ik snap dat garages ook een boterham willen verdienen, maar dit is wel erg veel geld. Misschien komt mijn verbazing over het bedrag ook wel omdat wij alles zelf doen.
Nessie schreef:De koppelingsplaat en versnellingsbak zijn even oud, het kan ook de pech zijn dat er nu problemen in de bak zelf liggen. Dit zou je kunnen laten checken, eventueel bij een andere garage als het je niet lekker zit bij deze.
De airco zit over het algemeen niet in de weg voor het vervangen van de distributieketting (of riem), waardoor ze deze niet los zullen halen. Naar mijn idee heeft deze auto een ketting en geen riem, maar dit weet ik niet 100% zeker. Normaliter zijn deze onderhoudsvrij, alleen er willen zich nog weleens problemen voordoen bij verschillende merken.
1700 euro voor een ketting (of riem maar zeker een ketting, beide zijn tijdsrovende onderhouds/reparatiewerkzaamheden), koppaking én koppelingsplaat is geen gek bedrag trouwens bij een garagebedrijf.
Nessie schreef:Google maar eens op problemen distributieketting, die dingen horen onderhoudsvrij te zijn maar rekken bij veel merken op. Als je met die problemen doorrijd, help je het hele blok naar de filistijnen. Dat kan ook bij nog een stuk lagere km standen al gebeuren helaas.
https://particulier-autoverkopen.nl/heb ... ieketting/
Judigno schreef:@DiantaM: met de distributie zelf was in principe niets mis, werd mij enkel geadviseerd om dat gelijk te vervangen omdat hij er sowieso af moest om bij die koppakking te komen. Anders had dat waarschijnlijk over 6-12 maanden gemoeten zei monteur, maar dit scheelde dan arbeidskosten etc.
Garage waar ik de auto heb gekocht is overigens niet dezelfde als waar ik hem heb laten repareren (ivm afstand).
Nu ik mensen hoor zeggen dat ze denken dat mijn auto een ketting had, schiet mij te binnen dat de verkoper bij aankoop idd benoemde dat er een ketting in lag. Ik had niet bedacht dat dit verschil maakte
Poeh zou je gelijk in kunnen hebben Nessie, maar weet het niet zeker. Ik weet dat het op mijn factuur staat, maar ik ben niet thuis momenteel dus kan dat niet nakijken.
Renee1991 schreef:In alle eerlijkheid, dit is niet wat je wilt horen, maar ik zou mijn verlies nemen en stoppen met geld te pompen in deze auto. Een auto mankeert niet zomaar van alles, naar alle waarschijnlijkheid is ie slecht onderhouden geweest en ga je nog wel meer ellende tegenkomen. Ik zou er geen geld meer in steken. Ik spreek uit ervaring.
Renee1991 schreef:Ik vind het geen logische reparaties aan TS d'r auto eerlijk gezegd. Zeker niet met deze km stand.