Shenavallie schreef:Ook ik vermoed dat je pech hebt gehad, wat DiantaM ook zegt. Wel een erg dure garage als je voor de koppakking en de distributieriem zoveel kwijt bent. Ik snap dat garages ook een boterham willen verdienen, maar dit is wel erg veel geld. Misschien komt mijn verbazing over het bedrag ook wel omdat wij alles zelf doen.
Duur??? Nee joh... het hele motorblok moet er voor open (en dus weer afstellen als ik dit goed heb onthouden)... Is een hele realistische prijs hoor!
Ze heeft juist een koopje aan die garage!
Overigens hebben BOVAG garages altijd maximale kosten voor bepaalde reparaties. Die zijn volgens mij online gewoon te raadplegen.
TS heeft echt gewoon dikke vette pech, maar dat is het euvel van gebruikte auto's... Je weet nooit wat je koopt... Je weet niet hoe vorige gebruikers de auto hebben ge/misbruikt, je weet niet altijd alle reparaties terug te halen.
Renee1991 schreef:Een auto met 125.000 km op de teller, daarbij vind jij het normaal dat de koppelingsplaat vervangen moet worden?! Ik niet. Je argumenten zijn ok, maar absoluut niet bij deze km stand.
Koppeling vervangen is geheel afhankelijk van hoe er mee wordt gereden. Dat is afhankelijk van de gebruiker helemaal geen gek aantal KM's hoor... Zeker als iemand veel moet filerijden/optrekken en afremmen. En dan heb je nog het geluk dat kleine autootjes doorgaans ook voor de kleinere afstanden worden gebruikt, dan gaat het dubbel zo hard hoor.
Ik had een 206 GTI waarvan ik bij 175k de hele koppeling heb laten vervangen, lekker aan de prijs vanwege het grote blok in de kleine auto waardoor ze amper bij de koppeling konden. Maar was ook vrij logisch dat in zo'n auto dat ding stuk gaat. Overigens waren bij mij de vingers van de drukgroep gewoon krom gebogen. Zwaar misbruikt dus gewoon.