Opzetzwembad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:40

Ik heb gelezen dat je de PH kunt verhogen met Baking Soda, maar ik heb dit zelf niet geprobeerd, omdat de Ph steeds goed is.

De chloor schiet hier steeds omhoog als ik een aantal chloortabletten in de drijver doe. Ik had er net voor de vakantie 5 tabletten ingegooid en en nu (4 weken later) is de chloor nog steeds heel hoog (Spa OK). En die chloordrijver was al dichtgedraaid, zodat de chloor alleen via de onderkant in het water komt.
Als de chloor weer normaal (Pool OK) is, zal ik eens 1 chloortablet in de drijver doen. Misschien is dat genoeg :o

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:24

Er bestaat ook Ph+

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:40

Nu wel spijt dat we nog niks hebben. Maar onze tuin is nog niet af en ben bang dat volgend jaar onze wensen en of mogelijkheden anders zijn.

Hoe warm zijn jullie baden nu? Op hoeveel L?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:48

Mijne is 305 cm rond, ik denk 80 cm diep en is nu 26 graden. Vanmorgen stond ie nog op 22 graden.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:59

2100 liter. Temperatuur weet ik niet. Is precies goed. Even fris maar eenmaal door echt zalig. Vanaf 3 tot 9 staat de zon erop.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:05

Pally schreef:
miccamaaike schreef:
Oei vervelend Pally, heb je de chloorwaardes ook gemeten?


Ik heb een meter die de ph en de chloor meet. Echter heb ik de kant van chloor nog nooit van kleur zien veranderen. Geen idee dus of die waarde goed is. Wel heb ik er constant een chloortablet in drijven.
Net maar een nieuw filter erin gezet, kijken wat hij nu gaat doen

Weet niet of de foto duidelijk is, maar zo is het water dus.

[ [url=m/iUZEdo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat voor een meter heb je als ik vragen mag?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:06

Vandaag zei ik tegen mn man; we hadden al moeten beslissen. Hij is dan zo van; beslis maar. Ik denk alleen dat je hem niet meer vol en op temperatuur krijgt of er moeten echt nog meerdere mooie dagen aankomen.

Heb wel de kachels en matten bekeken om te verwarmen.

Ik zat naar zelf bouw te kijken. Je hebt diverse opties, maar wat is nou een liner? Is dat nou als zeil en flxibel of stug en al in model?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 19:25

superpony schreef:
Vandaag zei ik tegen mn man; we hadden al moeten beslissen. Hij is dan zo van; beslis maar. Ik denk alleen dat je hem niet meer vol en op temperatuur krijgt of er moeten echt nog meerdere mooie dagen aankomen.

Heb wel de kachels en matten bekeken om te verwarmen.

Ik zat naar zelf bouw te kijken. Je hebt diverse opties, maar wat is nou een liner? Is dat nou als zeil en flxibel of stug en al in model?


Wat betreft het op temperatuur krijgen, of je zwembad nu al wel of niet op temperatuur is, na één of twee frissere dagen is ie gewoon alweer 20 graden jammer genoeg. Dus ons zwembad hier moet het ook hebben van de wat warmere dagen hoor, anders is ie zo weer koud. Wij hebben zelf matten en die werken op zich wel goed. Je moet er wel genoeg nemen. Enige nadeel is dat de isolatie van je zwembad daarmee nog niet verbetert en dat de warmte dus even snel als hij gekomen is weer verdwijnt.

Een liner is best stug en al in model, maar hangt er volgens mij ook van af welke variant je koopt. Wij hebben een Prism Frame van Intex en die is vrij stevig gebouwd zeg maar.

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:01

Aaargh... zwembadwater superhelder, maar met de wind zoveel zaadjes erin dat ik er niet tegen kan scheppen en stofzuigen |o frustrerend! We hebben een dekzeil erbij gekregen maar die helpt niet, want die ligt op het water en als je die eraf haalt heb je alsnog alle zaden in het zwembad. Hoe houden jullie je zwembad zadenvrij? Wat voor afdekzeil hebben jullie erop?

HorsePassion
Berichten: 974
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:04

Even terug lezen. Ik heb er een tent over.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:10

Ik heb net een half uurtje met schepnet in het zwembad gespeeld. :')

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:57

xsiroccox schreef:
Aaargh... zwembadwater superhelder, maar met de wind zoveel zaadjes erin dat ik er niet tegen kan scheppen en stofzuigen |o frustrerend! We hebben een dekzeil erbij gekregen maar die helpt niet, want die ligt op het water en als je die eraf haalt heb je alsnog alle zaden in het zwembad. Hoe houden jullie je zwembad zadenvrij? Wat voor afdekzeil hebben jullie erop?


Zooo herkenbaar. Ik ga maar een schepnet kopen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 23:01

Ik vind het heerlijk dat mijn water rond de 20-21 dagen zit (heb het gisteren ververst) Dat frist veel lekkerder op met deze hete temperaturen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 00:12

elnienjo schreef:
Ik vind het heerlijk dat mijn water rond de 20-21 dagen zit (heb het gisteren ververst) Dat frist veel lekkerder op met deze hete temperaturen.


Ik heb reuma en geloof me, dat gaat echt niet. Heb jaren met mijn gehandicapte broer in een verwarmd bad gezwommen en was echt fijn.
Daarna een groter bad wat verwarmd was, maar wel 4 graden kouder en verschil merkte je toen al.

Ik hoef ook niet af te koelen. Water zelf is an sich al verfrissend.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:13

Ik heb gisteren gewoon de zeef uit de keuken gepakt en daarmee alle beestjes en dingetjes van het oppervlak gevist. Als het goed is, komt vanmiddag de zwembadstofzuiger. Dan kan ik de bodem eens goed doen. Dat is nodig, nadat het afdekzeil, met alle rotzooi er bovenop in het water gleed 8)7

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 14:00

Tieme schreef:
Wat voor een meter heb je als ik vragen mag?


Deze
Afbeelding

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:15

Hard gewerkt, maar resultaat mag er wezen.

Voor: Afbeelding

Na:Afbeelding

Kan iig de bodem weer zien

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:19

Netjes!

Op foto's lijken de baden ook veel groter.

Ik kwam een foto van een zwemvijver tegen. Ook echt heel mooi.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:32

Pally schreef:
Tieme schreef:
Wat voor een meter heb je als ik vragen mag?


Deze
[ [url=m/WoeEZx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind dat echt ondingen. Kijken eens of je van die strips kunt kopen ergens. Die zijn ideaal. En als je geen chloor meet dan toch wat extra chloortabletten erin.

Ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/interline-zwem ... uctPageUrl

Maar er zijn ook wel goedkopere versies (die nog meer dingen meten)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:16


Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:40

miccamaaike schreef:
Pally schreef:


Deze
[ [url=m/WoeEZx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind dat echt ondingen. Kijken eens of je van die strips kunt kopen ergens. Die zijn ideaal. En als je geen chloor meet dan toch wat extra chloortabletten erin.

Ik heb deze https://www.bol.com/nl/p/interline-zwem ... uctPageUrl

Maar er zijn ook wel goedkopere versies (die nog meer dingen meten)


Waarom vind je dat ondingen als ik vragen mag? Ik vind hem heel duidelijk met de ph waarde en nu ik meer chloortabletten tegelijk in de drijver heb, geeft hij ook eindelijk de chloorwaarde aan

Ons zwembad is iig weer schoon *\o/*

Afbeelding

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:21

Mooi!! Ik heb een 2000liter zwembad staan en ben nu aan het kijken voor een stofzuigertje voor de bodem. Wil er niet gek veel aan uitgeven.. Tips?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:11

ingedebruijn schreef:
Mooi!! Ik heb een 2000liter zwembad staan en ben nu aan het kijken voor een stofzuigertje voor de bodem. Wil er niet gek veel aan uitgeven.. Tips?


Als je er 1 keer op googled wordt je daarna doodgegooid met aanbiedingen :)

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 01:10

Tjonge jonge, hebben mn man en ik een uur alles zitten bekijken en twijfelen wel alsnog over de maten.

We hebben gekeken naar opzet en als we het veel gebruiken, kan het altijd nog een inbouw zwembad worden.
Als we het niet veel gebruiken is het leuk om met de warme dagen alleen neer te zetten......

Maar standaard is 76cm. Dat lijkt mij echt niet fijn, dus gekeken naar 1m en 1m20.
En dan rond of rechthoekig? Geen idee..........
Net als de maat. Meestal zijn we met zn 2en en willen we alleen wat dobberen en evt wat spelen. zwemmen met een band als dat wil etc.

Zaten te meten en eerst denk je; 3 meter is best groot. Maar toen zagen we baden van 5, 7 en 9 meter, dus dan kan je bijna echt zwemmen.

Ik vond de bestway rotan look wel mooi.
En heb de houtlook met overkapping bekeken, maar die zijn dus maar 76cm.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 08:53

superpony schreef:
Tjonge jonge, hebben mn man en ik een uur alles zitten bekijken en twijfelen wel alsnog over de maten.

We hebben gekeken naar opzet en als we het veel gebruiken, kan het altijd nog een inbouw zwembad worden.
Als we het niet veel gebruiken is het leuk om met de warme dagen alleen neer te zetten......

Maar standaard is 76cm. Dat lijkt mij echt niet fijn, dus gekeken naar 1m en 1m20.
En dan rond of rechthoekig? Geen idee..........
Net als de maat. Meestal zijn we met zn 2en en willen we alleen wat dobberen en evt wat spelen. zwemmen met een band als dat wil etc.

Zaten te meten en eerst denk je; 3 meter is best groot. Maar toen zagen we baden van 5, 7 en 9 meter, dus dan kan je bijna echt zwemmen.

Ik vond de bestway rotan look wel mooi.
En heb de houtlook met overkapping bekeken, maar die zijn dus maar 76cm.


Een tip, bij het meten dachten wij ook, "wow dat is echt gigantisch!" (en dan gaat het om een rechthoekig van 244 x 488) maar als je er uiteindelijk in zit is het prima om wat te dobberen maar echt zwemmen kan je vergeten. Dus ik zou zeggen, mispak je niet aan de grootte en neem ruim genoeg (en vooral ook diep genoeg!) als je er echt in wil kunnen zwemmen :) .