Opzetzwembad

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 19:15

Omdat de zomers steeds warmer worden zouden we graag een opzetzwembad kopen. Aangezien een opblaasbaar zwembad wel heel klein is maar een ingebouwd zwembad heel duur, denk ik dat dit wel een goede oplossing is. Ik heb alleen geen idee welke merken goed zijn en hoe het zit met het onderhoud. Bokkers die dit wel weten?

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:20

Wij hebben een intex met een stalen frame! Makkelijk op te zetten en af te breken gaat al voor het 5e jaar mee!
Filtertje erop die 24/7 draait en 1x per week een beetje leeg laten en water verversen en wat chloor erin!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 19:23

Bedankt voor je reactie! Zal eens even kijken naar de zwembaden van Intex.

Edit: Wat voor afmetingen hebben jullie? 2x4m leek mij bv groot, maar als je foto's ziet valt dat toch tegen vind ik.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:37

Hier ook een Intex, wel een paar slagen groter. Toevallig bij de vriend van bokker Barbabientje gekocht, topservice!

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:42

Kijk even op Toppy.nl

Is de website van mijn vriend idd, geven ook hele goede uitleg ed bij de klantenservice!
Als je vandaag besteld heb je hem dinsdag in huis :)

Edit: voor vragen mag je altijd even pb sturen hoor!
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 23-06-19 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:47

Ik heb trouwens de 220 X 150 en dat is echt groot hoor. Kunnen daar met 4 volwassenen prima in vertoeven.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:48

Wij hebben ook een intex. Een ronde met een doorsnee van 3 meter en dus zo'n 4750 liter water. Best zwembad. Dit word de 3de zomer dat we hem hebben

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:51

Wij zaten toevallig ook vandaag te kijken!
Onze keus is uiteindelijk op een intex gevallen. Wat wij wel belangrijk vonden was dat hij dieper is dan alleen zit hoogte, wij gaan dus voor een 132 diepe. De maten daarvan zijn dan wel weer groter (kleinste is ruim 5m in doorsnede) maar we hebben plek zat!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:51

Afbeelding
Dit is ons zwembad doorsnee 3 meter en hoogte 70 cm. Ong 4750 liter water

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 21:07

Barbarientje: Had ik al voorbij zien komen die site, staat heel goede uitleg op idd! :) Als ik nog vragen heb laat ik zeker iets weten, bedankt!

MarcoBorsato: Oké dan zal ik maar niet overdrijven met de grootte haha :') .

Meisje: Ziet er vrij ruim uit!

Delaja: De diepte is idd wel een dingetje. Vind het ook wel fijn dat ie vrij diep is.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:38

Wij kunnen er met ons 4en met gemaak in. En dan hebben we er vaak ook nog 2 luchtbedden bij in liggen

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:50

Hebben jullie het bad op het terras staan of gras? Ik vind het zo zonde van het gras dat dood gaat namelijk. Heb al zitten kijken of er geen roosters ofzo bestaan waarmee het gras heel blijft maar nog niet echt iets gevonden.

fjordjes

Berichten: 12034
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:55

Als je in het zuiden van NL woont kun je naar van Cranenbroek gaan die hebben grote opzet zwembaden en niet duur. In België zit ook een vestiging, in opglabbeek. En anders Budel dat zit vlakbij Hamont.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:00

Gras, maar onze tuin is nog steeds een ravage dus die dooie plek dat valt niet op :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:02

fjordjes schreef:
Als je in het zuiden van NL woont kun je naar van Cranenbroek gaan die hebben grote opzet zwembaden en niet duur. In België zit ook een vestiging, in opglabbeek. En anders Budel dat zit vlakbij Hamont.

Ik zou alleen niet voor die rond met opblaas ring van Cranenbroek gaan. Dat ding heeft maar een seizoen half overleefd

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:17

Ik kijk al een paar jaar jaloers naar de tuin van de buren die zomers ook zoiets hebben staan. Nu mijn kind kan zwemmen, kan het.

Waar ik mee zit is, hoe houd je het hygiënisch schoon? Dan heb ik het niet over blaadjes en vliegjes, maar over bacteriën en de vettige/olieachtige film die zonnebrandcrème achterlaat op het water en op het zwembad. En zand op de bodem. Ik wil een schoon zwembad en dat vind ik met een XXL opblaasbadje al een crime.

Hoeveel werk is het, wat moet je aanschaffen voor onderhoud en gebruik, wat is het onderhoud, hoe vaak moet het compleet leeg/opnieuw gevuld worden? Hoe schoon kun je zwembad en water houden?

Welke merkendoen, welke niet?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:29

Mijn ouders hebben toen wij nog op de basisschool zaten een zwembad met stalen frame gekocht. Mijn pa is erg handig en hij heeft het ingegraven en zelf een systeem gemaakt dat het zwembad verwarmd. Hier staat het op een laag beton, met daarover heen beschermende matten/dekens. Zwembad is 8 meter doorsnee en rond de 1.30 diep. Als je een dieper bad neemt moet je er een badmeester bij hebben lopen.

Verder is het belangrijk om goede schoonmaakspullen te hebben. Je hebt stofzuigers om zand en troepjes op te zuigen en borstels om aanslag los te borstelen. Koop strips om je waterkwaliteit te kunnen controleren. Aan de hand daarvan kun je zien wat je water nodig heeft. Met een net kun je blaadjes weghalen. Het is ook handig om eem bak water bij de trap te zetten. Dan verliezen ze daar al veel troep onder de voeten. Maak ook regelmatig de filter van de pomp leeg. Wij hebben standaard wat chloorblokken in het bakje van de filter zitten. Maar je hebt meer spul voor je waterkwaliteit. Als het onweert kan je water ook van kwaliteit veranderen

Je moet het niet onderschatten. Wil je het bad schoonhouden moet je er iedere week wel tijd voor vrij maken


Afbeelding
Dit is ons bad. Helaas is mijn pa dit jaar erg laat met zomerklaar maken dus het lijkt momenteel meer op een vijver inclusief kikkers :')

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:39

Hier hebben we ook een intex zwembad met frame. Ik zou het inderdaad wel aanraden om er een pomp en filter bij te nemen, anders wordt het water wel vies op een gegeven moment. Bij ons doet de pomp er ook speciaal spul bij tegen alg geloof ik.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:42

En als je liever geen chloor gebruikt dan kun je kijken voor een zwembad ionizer. Voor een klein bad moet je dan wel zonder kunnen. Voor een groot bad heb je met ionizer veel minder chloor nodig

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:09

Wij hebben gisteren dit Bestway zwembad bij de Praxis opgehaald. Deze: https://www.praxis.nl/tuin-buitenleven/ ... cm/5606725

Hij is er ook in andere formaten. Vandaag even een filterpomp en chloordispenser ophalen en dan hoop ik dat we hem een poosje schoon kunnen houden.

Weet dus nog niet hoe lang deze mee gaat, maar hij staat er echt keurig bij. Hij staat op de stenen dus we hebben er een soort tapijtgras onder liggen (van de Action).

De Action verkoopt ook een bestway zwembad, in een iets grotere maat dan die hierboven. Maar die was ons net te groot.

Het zwembad, maar hier was hij nog niet gevuld. Staat er nu stukje strakker bij.
Afbeelding

Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:23

Hier een intex zwembad, doorsnee iets van 3 m met frame. Als pomp hebben we een grote zandpomp erop gezet, zo bleef hij hier veel schoner.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 11:31

Bedankt voor alle tips!

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Opzetzwembad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:34

Wij hebben afgelopen weekend een Intex badje gekocht van 220x150 (kleine tuin) en was makkelijk in elkaar te zetten. Pomp erbij gekocht (bij hornbach) en een setje voor de chloor enz op peil te houden. Overal zitten handleidingen bij welke goed te volgen zijn dus dat in elkaar zetten en gebruiksklaar maken van de pomp enz. is allemaal goed te doen :) Ik gok dus dat dit met de meeste zwembaden, ongeacht welke grootte, wel goed te doen is :) Een pomp en chemie setje is imo wel aan te raden, want het water blijft gewoon veel schoner. Wij hebben nog een afdekzeil erbij gekocht en ik ga zo even een zeefje halen waarmee ik beestjes enz van het oppervlak kan weghalen.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 11:37

Boras schreef:
Ik kijk al een paar jaar jaloers naar de tuin van de buren die zomers ook zoiets hebben staan. Nu mijn kind kan zwemmen, kan het.

Waar ik mee zit is, hoe houd je het hygiënisch schoon? Dan heb ik het niet over blaadjes en vliegjes, maar over bacteriën en de vettige/olieachtige film die zonnebrandcrème achterlaat op het water en op het zwembad. En zand op de bodem. Ik wil een schoon zwembad en dat vind ik met een XXL opblaasbadje al een crime.

Hoeveel werk is het, wat moet je aanschaffen voor onderhoud en gebruik, wat is het onderhoud, hoe vaak moet het compleet leeg/opnieuw gevuld worden? Hoe schoon kun je zwembad en water houden?

Welke merkendoen, welke niet?


Voor zand op de bodem kun je een bodemstofzuiger overwegen :) Geen idee wat ze kosten, maar daar kun je de bodem dus mooi mee schoonmaken. Ook al heb je een goede pomp en filter, op de bodem blijft toch vaak veel liggen ja. En elke avond afdekken voor de nacht helpt ook, net als een voeten badje neerzetten waar ze even in stappen voor ze in het zwembad gaan. Daar houd je ook al veel zand enz. mee tegen want dat wordt voornamelijk meegenomen door onze voeten als je buiten op blote voeten loopt, wat veel kids bv doen.

Zoals ik al hierboven aangaf, het in elkaar zetten van ons Intex bad was redelijk snel klaar - binnen een half uurtje - en met een pomp en filter erbij hoef je in principe niet heel veel te doen om het schoon te houden. Chemie setje kopen voor de ph waarde enz op peil te houden, maar dat is als het goed is ook niet veel werk.

De zonnebrand creme die achterblijft kun je weinig aan doen, maar met een goede pomp wordt het water wel redelijk goed gefilterd en schoongemaakt. In zo'n opzet zwembad zit zoveel Liter water, dan valt het best mee in verhouding als je dus een pomp met filter hebt, eventueel een bodem stofzuiger, afdekzeil gebruikt en de voeten vooraf in een voetenbadje schoonloopt voor je in het bad gaat.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:09

cursebreaker schreef:
Boras schreef:
Ik kijk al een paar jaar jaloers naar de tuin van de buren die zomers ook zoiets hebben staan. Nu mijn kind kan zwemmen, kan het.

Waar ik mee zit is, hoe houd je het hygiënisch schoon? Dan heb ik het niet over blaadjes en vliegjes, maar over bacteriën en de vettige/olieachtige film die zonnebrandcrème achterlaat op het water en op het zwembad. En zand op de bodem. Ik wil een schoon zwembad en dat vind ik met een XXL opblaasbadje al een crime.

Hoeveel werk is het, wat moet je aanschaffen voor onderhoud en gebruik, wat is het onderhoud, hoe vaak moet het compleet leeg/opnieuw gevuld worden? Hoe schoon kun je zwembad en water houden?

Welke merkendoen, welke niet?


Voor zand op de bodem kun je een bodemstofzuiger overwegen :) Geen idee wat ze kosten, maar daar kun je de bodem dus mooi mee schoonmaken. Ook al heb je een goede pomp en filter, op de bodem blijft toch vaak veel liggen ja. En elke avond afdekken voor de nacht helpt ook, net als een voeten badje neerzetten waar ze even in stappen voor ze in het zwembad gaan. Daar houd je ook al veel zand enz. mee tegen want dat wordt voornamelijk meegenomen door onze voeten als je buiten op blote voeten loopt, wat veel kids bv doen.

Zoals ik al hierboven aangaf, het in elkaar zetten van ons Intex bad was redelijk snel klaar - binnen een half uurtje - en met een pomp en filter erbij hoef je in principe niet heel veel te doen om het schoon te houden. Chemie setje kopen voor de ph waarde enz op peil te houden, maar dat is als het goed is ook niet veel werk.

De zonnebrand creme die achterblijft kun je weinig aan doen, maar met een goede pomp wordt het water wel redelijk goed gefilterd en schoongemaakt. In zo'n opzet zwembad zit zoveel Liter water, dan valt het best mee in verhouding als je dus een pomp met filter hebt, eventueel een bodem stofzuiger, afdekzeil gebruikt en de voeten vooraf in een voetenbadje schoonloopt voor je in het bad gaat.


Dank je wel! +:)+

Laat je het bad dan alleen aan het eind van het zwemseizoen helemaal leeglopen en zijn daar dan afvoerslangen of zo iets dergelijks voor om dat met beleid te doen?

Onze buurvrouw, Truus - alleen op de wereld - Jansen, trekt gewoon de stop eruit waardoor er veel water in 1 keer wegstroomt. Haar tuinbodem neemt weinig tot geen weinig op en is helemaal ommuurt. Met als gevolg dat haar water bij ons in de (gedeelde) schuur omhoog komt. Overlast wil ik voorkomen.