Marktplaats gelijk oversteken functie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Marktplaats gelijk oversteken functie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 10:28

Hoihoi,

Ik heb op marktplaats 3 anky Technical pads te koop gezet, nu heb ik een bod voor 40 euro gekregen. In principe prima. Nu wilt het persoon in kwestie gebruik maken van de 'gelijk oversteken' mogelijkheid. Ik heb alleen nu mijn twijfels er over, ook na wat ik er allemaal over lees, lijkt het mij voor de koper redelijk veilig, maar hoe zit het hiermee voor mij als verkoper? Ook vind ik het vreemd dat het persoon geen extra foto's van de pads wilde zien i.v.m. in er maar 1'tje van alle 3 bij elkaar heb als foto op de advertentie.
Zijn er meer mensen wel eens belazerd met het gelijk oversteken op marktplaats? Ik geef namelijk zelf liever de voorkeur aan dat ik het eerst op mijn rekening staat en dat ik het dan pas verzend maar kan het ook begrijpen dat dat voor de koper minder fijn is.
Ook heb ik aangegeven dat ik in de buurt van haar werk woon zodat zij het kan ophalen maar ze wilt persé het gelijk oversteken.
Is het verstandig dan af te haken of maak ik mij druk om niks?

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:39

Volgens mij beheert Marktplaats ( of een tussenpersoon) het geld tot in jouw geval het dekje aan is gekomen bij de ontvanger.

Uit de FAQ van Marktplaats: https://help.marktplaats.nl/help/veilig ... oversteken
Citaat:
Voordelen van Gelijk Oversteken Service
•Geld gaat pas naar de verkoper als het pakket is ontvangen.
•Je producten zijn aantrekkelijker voor een grotere groep kopers omdat je meer zekerheid biedt.
•De voordelen van Betaalverzoeken met iDEAL via Marktplaats.
•Je krijgt je geld terug als je geen pakket hebt ontvangen.

Hoe werkt Gelijk Oversteken Service?
1.Maak een betaalverzoek aan via User-added imagein Mijn Berichten.
2.De verkoper verzendt het pakket en deelt de Track & Trace code in Mijn Berichten.
3.De koper bevestigt dat het pakket is ontvangen in Mijn Berichten.
4.Het geld wordt direct overgeboekt naar de verkoper.

Waar moet ik op letten bij Gelijk Oversteken?
•Als de koper het pakket niet heeft ontvangen, moet dat binnen zeven dagen gemeld worden bij Online Betaalplatform via Mijn Berichten.
•Indien de koper niet binnen zeven dagen heeft aangegeven het pakket wel of niet ontvangen te hebben, gaan we ervan uit dat het pakket wel is ontvangen en wordt het bedrag uitbetaald aan de verkoper.
•Het pakket moet met Track & Trace code worden verzonden. Indien er onverhoopt iets misgaat bij de verzending heb je deze code nodig.
•Voor elke betaling worden servicekosten in rekening gebracht.
•De koper betaalt de Gelijk Oversteken service en de iDEAL-betaling.
•Gelijk Oversteken werkt voor elke pakketdienst.

Servicekosten Gelijk Oversteken

Voor het gebruik van de Gelijk Oversteken service betaalt de koper 2% over het overeengekomen aankoopbedrag. Daarnaast betaal je € 0.40 voor de iDEAL betaling.


En over de uitbetaling:

Citaat:
Waar moet ik op letten bij de uitbetaling van Gelijk Oversteken
•Een Betaalverzoek met iDEAL via Marktplaats inclusief de Gelijk Oversteken service is een zekere betaling. Je wordt gegarandeerd uitbetaald mits het pakket is verzonden met Track & Trace code.
•De betaling van de koper wordt voldaan op een ING-tussenrekening van Online Betaalplatform van Media Medics B.V. en is daardoor niet direct terug te zien op je eigen bankrekeningnummer.
•Het geld wordt uitbetaald zodra de koper de ontvangst van het pakket bevestigt of automatisch na 7 dagen.
•Het vrijgegeven bedrag wordt de volgende werkdag om uiterlijk 18.00 uur bijgeschreven op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 04-04-19 10:40, in het totaal 2 keer bewerkt

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:39

Als jij door tracking kan aantonen dat jij het pakket hebt opgestuurd dan kan de koper je niks maken. Uit eigen ervaring meegemaakt dat wanneer je een verkeerd of beschadigd product binnen krijgt je niks kan doen. Het enige waar gelijk oversteken dus tegen helpt is het niet versturen van een pakket.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:42

Pfff, moeilijk hoor, ik wil best raad geven , van gelijk oversteken kan weinig mis gaan, maar je weet het echt nooit...
Zelf heb ik van de week ons zadel verkocht,vrouw is eerst thuis geweest om te kijken, toen zijn we bij haar wezen passen en wilde hem kopen. Alleen zou ze het geld thuis over gaan maken. Zeer tegen haar zin hebben we het zadel weer mee genomen en kon ze hem de volgende dag na betaling meekrijgen.
Je hoort rare verhalen , zelfs van nep bank accounts.
Als degene bij jou dicht bij is , zou ik het op laten halen en dan laten betalen, kleine moeite en zo niet volgende klant die dit wel wil .

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Marktplaats gelijk oversteken functie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:44

Ik had laatst mijn telefoon op mp staan en 2 kopers die ook alleen via gelijk oversteken wilde kopen. Ik vertrouwde het niet dus heb de koop afgeblazen. Ik ben dan toch bang dat zij zeggen dat het niet aangekomen is en ik er dan gedoe van heb om dat te bewijzen.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 10:56

Ja precies zoals jullie al zeggen, ik ben bang dat er wordt gezegd dat ze het pakket nooit heeft ontvangen of dat er wordt gezegd dat ik er een paar stenen bijvoorbeeld in heb gedaan. In ieder geval dat er een reden wordt genoemd waardoor ik mijn geld niet zal ontvangen. :(:)
Net nog even door gepusht dat ik het opgehaald wil hebben bij ons 2e huis in Amsterdam zodat wij beide zekerheid hebben. Hopelijk gaat ze akkoord anders neig ik er toch naar de koop af te blazen..

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Marktplaats gelijk oversteken functie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:27

Als je het niet vertrouwd, niet doen. Er komt wel weer een andere koper voorbij.

Chabby2
Berichten: 68
Geregistreerd: 11-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:30

shiroihebi schreef:
Als jij door tracking kan aantonen dat jij het pakket hebt opgestuurd dan kan de koper je niks maken. Uit eigen ervaring meegemaakt dat wanneer je een verkeerd of beschadigd product binnen krijgt je niks kan doen. Het enige waar gelijk oversteken dus tegen helpt is het niet versturen van een pakket.

Dit is niet waar. Lees je alsjeblieft in voordat je iets roept. Als de topicstarter als verkoper het pakket opstuurt en dit kan aantonen door middel van een verzendbewijs of een track en trace code, krijgt zij even goed niet uitbetaald als het pakket kwijt raakt bij het postorderbedrijf. Dit is dan ook de reden waarom ik deze functie niet gebruik. Als koper is het ook geen waterdicht systeem, omdat er alleen wordt gekeken of je het pakket hebt ontvangen en niet naar de inhoud. Ook de politie doet niets bij deze vorm van internetoplichting.

Chabby2
Berichten: 68
Geregistreerd: 11-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:34

A_nouk schreef:
Volgens mij beheert Marktplaats ( of een tussenpersoon) het geld tot in jouw geval het dekje aan is gekomen bij de ontvanger.

Uit de FAQ van Marktplaats: https://help.marktplaats.nl/help/veilig ... oversteken
Citaat:
Voordelen van Gelijk Oversteken Service
•Geld gaat pas naar de verkoper als het pakket is ontvangen.
•Je producten zijn aantrekkelijker voor een grotere groep kopers omdat je meer zekerheid biedt.
•De voordelen van Betaalverzoeken met iDEAL via Marktplaats.
•Je krijgt je geld terug als je geen pakket hebt ontvangen.

Hoe werkt Gelijk Oversteken Service?
1.Maak een betaalverzoek aan via User-added imagein Mijn Berichten.
2.De verkoper verzendt het pakket en deelt de Track & Trace code in Mijn Berichten.
3.De koper bevestigt dat het pakket is ontvangen in Mijn Berichten.
4.Het geld wordt direct overgeboekt naar de verkoper.

Waar moet ik op letten bij Gelijk Oversteken?
•Als de koper het pakket niet heeft ontvangen, moet dat binnen zeven dagen gemeld worden bij Online Betaalplatform via Mijn Berichten.
•Indien de koper niet binnen zeven dagen heeft aangegeven het pakket wel of niet ontvangen te hebben, gaan we ervan uit dat het pakket wel is ontvangen en wordt het bedrag uitbetaald aan de verkoper.
•Het pakket moet met Track & Trace code worden verzonden. Indien er onverhoopt iets misgaat bij de verzending heb je deze code nodig.
•Voor elke betaling worden servicekosten in rekening gebracht.
•De koper betaalt de Gelijk Oversteken service en de iDEAL-betaling.
•Gelijk Oversteken werkt voor elke pakketdienst.

Servicekosten Gelijk Oversteken

Voor het gebruik van de Gelijk Oversteken service betaalt de koper 2% over het overeengekomen aankoopbedrag. Daarnaast betaal je € 0.40 voor de iDEAL betaling.


En over de uitbetaling:

Citaat:
Waar moet ik op letten bij de uitbetaling van Gelijk Oversteken
•Een Betaalverzoek met iDEAL via Marktplaats inclusief de Gelijk Oversteken service is een zekere betaling. Je wordt gegarandeerd uitbetaald mits het pakket is verzonden met Track & Trace code.
•De betaling van de koper wordt voldaan op een ING-tussenrekening van Online Betaalplatform van Media Medics B.V. en is daardoor niet direct terug te zien op je eigen bankrekeningnummer.
•Het geld wordt uitbetaald zodra de koper de ontvangst van het pakket bevestigt of automatisch na 7 dagen.
•Het vrijgegeven bedrag wordt de volgende werkdag om uiterlijk 18.00 uur bijgeschreven op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven.

En nog ter aanvulling: "Als er onverhoopt iets misgaat bij de verzending van het pakket met Gelijk Oversteken Service, probeer dan eerst contact met de verkoper op te nemen. Kom je er niet uit met de verkoper? Meld het probleem vanuit Berichten bij Online Betaalplatform. Online Betaalplatform gaat dan onder andere aan de hand van de Track & Trace code de status van de verzending controleren om het probleem op te lossen.

Hoe kan ik als koper een probleem melden bij Online Betaalplatform?

In het Transactieoverzicht binnen je Bericht (met de betreffende verkoper) kun je een probleem melden door op Product nog niet ontvangen te klikken.
Klik vervolgens op Ik wil hulp.
Vul de gevraagde gegevens in en klik op Versturen.
In het Transactieoverzicht zie je de status van je melding. Hier word je ook op de hoogte gehouden van alle veranderingen over je melding.

Wat ziet de verkoper als er een melding wordt gedaan door een koper bij de Online Betaalplatform?

In het Transactieoverzicht in Berichten zie je de status van de melding die is gedaan door een koper.
Waar moet ik op letten als het misgaat bij de Gelijk Oversteken Service?
Zodra is vastgesteld dat het product toch is ontvangen (omdat de koper bijvoorbeeld de Track & Trace code ontvangst heeft bevestigd) wordt het geld alsnog uitbetaald aan de verkoper.
Als is vastgesteld door Online Betaalplatform dat het product niet is geleverd en niet meer geleverd wordt, wordt het bedrag door Online Betaalplatform terugbetaald aan de koper.
Indien de koper niet binnen zeven dagen aangeeft of hij het product wel of niet ontvangen heeft, gaat Online Betaalplatform er automatisch vanuit dat het product wel is ontvangen en wordt het bedrag automatisch uitbetaald aan de verkoper.
Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven
Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie."

Bron: Veilig handelen, Marktplaats.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:36

paardje87 schreef:
Ja precies zoals jullie al zeggen, ik ben bang dat er wordt gezegd dat ze het pakket nooit heeft ontvangen of dat er wordt gezegd dat ik er een paar stenen bijvoorbeeld in heb gedaan. In ieder geval dat er een reden wordt genoemd waardoor ik mijn geld niet zal ontvangen. :(:)
Net nog even door gepusht dat ik het opgehaald wil hebben bij ons 2e huis in Amsterdam zodat wij beide zekerheid hebben. Hopelijk gaat ze akkoord anders neig ik er toch naar de koop af te blazen..


Ook al zou je een doos met stenen versturen, je krijgt alsnog je geld hoor. Als je maar een geldige T&T code opgeeft. Als je koper na ontvangst aangeeft het ontvangen te hebben, dan krijg je eerder je geld. Anders krijg je je geld na 7 dagen van Marktplaats.

Enige voorwaarde is dus dat je verstuurd met een T&T code, dan krijg je hoe dan ook je geld na 7 dagen of eerder.

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:39

Modder schreef:
shiroihebi schreef:
Als jij door tracking kan aantonen dat jij het pakket hebt opgestuurd dan kan de koper je niks maken. Uit eigen ervaring meegemaakt dat wanneer je een verkeerd of beschadigd product binnen krijgt je niks kan doen. Het enige waar gelijk oversteken dus tegen helpt is het niet versturen van een pakket.

Dit is niet waar. Lees je alsjeblieft in voordat je iets roept. Als de topicstarter als verkoper het pakket opstuurt en dit kan aantonen door middel van een verzendbewijs of een track en trace code, krijgt zij even goed niet uitbetaald als het pakket kwijt raakt bij het postorderbedrijf. Dit is dan ook de reden waarom ik deze functie niet gebruik. Als koper is het ook geen waterdicht systeem, omdat er alleen wordt gekeken of je het pakket hebt ontvangen en niet naar de inhoud. Ook de politie doet niets bij deze vorm van internetoplichting.

En als er dan op de track en trace code staat dat het pakket is ontvangen krijgt de verkoper het geld gestort. :j

Het is weinig anders dan met gewoon kopen via marktplaats. Je hebt altijd risico op een doos met stenen als koper zijnde. :))
En de verkoper krijgt gewoon het geld uitgekeerd als de track en trace code aangeeft dat het bezorgd is.
Het is dus meer een zekerheid voor de koper dat het pakketje wel aan komt.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:40

Hier ook eens iemand gehad die gelijk wilde oversteken, ging ook om een telefoon. Die persoon in kwestie dacht dat ik er wel in zou trappen als hij een screenshot van een mail van marktplaats zou sturen terwijl er bij de betaallink nog steeds stond: wachten op betaling van koper..

Daar moet je dus ook wel even op letten. Verder staat hierboven heel duidelijk uitgelegd wat er gebeurd als het mis gaat of als de verkoper zegt het niet te hebben ontvangen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:40

Het is wel heel apart dat ze niet wil ophalen terwijl je vlak bij haar werk woont. Geen idee of je nu tussen haar werk en haar woonadres inwoont (dat is niet duidelijk), maar als dat ook nog eens het geval is, dan hoeft ze er amper voor om te rijden vanuit haar werk.
Ik zou het dan niet meer 100% vertrouwen, want er zijn tenslotte ook oneerlijke kopers, niet alleen maar oneerlijke verkopers. En ook dat 'gelijk oversteken' is makkelijk te misbruiken.

Wat al gezegd wordt; er komt wel weer een andere koper, dus als je het niet vertrouwd; niet doen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:41

heidiLOVER schreef:
Hier ook eens iemand gehad die gelijk wilde oversteken, ging ook om een telefoon. Die persoon in kwestie dacht dat ik er wel in zou trappen als hij een screenshot van een mail van marktplaats zou sturen terwijl er bij de betaallink nog steeds stond: wachten op betaling van koper..

Daar moet je dus ook wel even op letten. Verder staat hierboven heel duidelijk uitgelegd wat er gebeurd als het mis gaat of als de verkoper zegt het niet te hebben ontvangen.


Oh grappig degene die mij mailde had t ook over een screenshot, dat vond ik ook al zo vaag dat ik afhaakte.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:59

Modder schreef:
shiroihebi schreef:
Als jij door tracking kan aantonen dat jij het pakket hebt opgestuurd dan kan de koper je niks maken. Uit eigen ervaring meegemaakt dat wanneer je een verkeerd of beschadigd product binnen krijgt je niks kan doen. Het enige waar gelijk oversteken dus tegen helpt is het niet versturen van een pakket.

Dit is niet waar. Lees je alsjeblieft in voordat je iets roept. Als de topicstarter als verkoper het pakket opstuurt en dit kan aantonen door middel van een verzendbewijs of een track en trace code, krijgt zij even goed niet uitbetaald als het pakket kwijt raakt bij het postorderbedrijf. Dit is dan ook de reden waarom ik deze functie niet gebruik. Als koper is het ook geen waterdicht systeem, omdat er alleen wordt gekeken of je het pakket hebt ontvangen en niet naar de inhoud. Ook de politie doet niets bij deze vorm van internetoplichting.


Ik heb zeer veel ervaring met het gebruik van deze dienst, heb al aardig wat uurtjes aan de telefoon gehangen met het bedrijf wat tussenpersoon is en Marktplaats zelf. Je krijgt gewoon betaald als het pakket niet aankomt, want het kan worden aangetoond met de track en trace dat het is verstuurd. En anders ben ik belazerd door Marktplaats, want dit is letterlijk wat mij verteld is toen ik mijn pakket niet kreeg. Ik heb hele fijne (niet) postbezorgers die soms wat inpikken. Ik denk dat je misschien alleen sterk staat als PostNL wil toegeven dat het pakket kwijt is, maar dat doen ze helaas bijna nooit.

Chabby2
Berichten: 68
Geregistreerd: 11-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:07

shiroihebi schreef:
Modder schreef:
Dit is niet waar. Lees je alsjeblieft in voordat je iets roept. Als de topicstarter als verkoper het pakket opstuurt en dit kan aantonen door middel van een verzendbewijs of een track en trace code, krijgt zij even goed niet uitbetaald als het pakket kwijt raakt bij het postorderbedrijf. Dit is dan ook de reden waarom ik deze functie niet gebruik. Als koper is het ook geen waterdicht systeem, omdat er alleen wordt gekeken of je het pakket hebt ontvangen en niet naar de inhoud. Ook de politie doet niets bij deze vorm van internetoplichting.


Ik heb zeer veel ervaring met het gebruik van deze dienst, heb al aardig wat uurtjes aan de telefoon gehangen met het bedrijf wat tussenpersoon is en Marktplaats zelf. Je krijgt gewoon betaald als het pakket niet aankomt, want het kan worden aangetoond met de track en trace dat het is verstuurd. En anders ben ik belazerd door Marktplaats, want dit is letterlijk wat mij verteld is toen ik mijn pakket niet kreeg. Ik heb hele fijne (niet) postbezorgers die soms wat inpikken. Ik denk dat je misschien alleen sterk staat als PostNL wil toegeven dat het pakket kwijt is, maar dat doen ze helaas bijna nooit.

Zoals ik al eerder heb gepost, staat het volgende toch echt in de voorwaarde van Marktplaats: "Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven."

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Marktplaats gelijk oversteken functie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 14:18

Dan houdt Marktplaats zich niet aan zijn eigen voorwaarden :') Ze zijn heel snel met "los het zelf maar op met de verkoper". Tot nu toe vier keer gehad dat ik mijn geld kwijt ben met gelijk oversteken, de tracking blijft hangen op "de bezorger is onderweg". Dus ik koop nooit meer iets op Marktplaats of laat het bezorgen bij familie.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:17

Chabby2 schreef:
shiroihebi schreef:
Als jij door tracking kan aantonen dat jij het pakket hebt opgestuurd dan kan de koper je niks maken. Uit eigen ervaring meegemaakt dat wanneer je een verkeerd of beschadigd product binnen krijgt je niks kan doen. Het enige waar gelijk oversteken dus tegen helpt is het niet versturen van een pakket.

Dit is niet waar. Lees je alsjeblieft in voordat je iets roept. Als de topicstarter als verkoper het pakket opstuurt en dit kan aantonen door middel van een verzendbewijs of een track en trace code, krijgt zij even goed niet uitbetaald als het pakket kwijt raakt bij het postorderbedrijf. Dit is dan ook de reden waarom ik deze functie niet gebruik. Als koper is het ook geen waterdicht systeem, omdat er alleen wordt gekeken of je het pakket hebt ontvangen en niet naar de inhoud. Ook de politie doet niets bij deze vorm van internetoplichting.

Dat komt omdat de verzending wettelijk gezien voor het risico van de verstuurder is. Dus als het pakket niet aankomt dient de verkoper het betaalde bedrag terug over te maken!


Ik was erg tegen deze optie, maar nu ik het beter ken weet ik dat het schijnveiligheid en een wassen neus is dus gebruik ik het wel als een koper dat wil.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:33

heidiLOVER schreef:
Die persoon in kwestie dacht dat ik er wel in zou trappen als hij een screenshot van een mail van marktplaats zou sturen

Er is al eens eerder een topic over geweest. Toen had koper simpelweg gezegd "het is betaald, stuur maar op".

Uiteraard was er niets betaald, verkoper had ook geen bevestiging van mp gekregen. En was zo verstandig niet te versturen.

Paardenfann4
Berichten: 1345
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:33

Ik doe nooit gelijk oversteken. Ik wil eerst geld op mijn rekening en dan stuur ik het op of ze komen het maar ophalen. Heb al van diverse mensen gehoord dat er problemen mee waren. Dus ik doe het niet.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Marktplaats gelijk oversteken functie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:35

Als ik iets koop op mp en de persoon wil absoluut niet gelijk oversteken doen, dan hoef ik het ook niet meer (mits ophalen natuurlijk niet mogelijk was). Mijn vertrouwen in ''zomaar geld overmaken'' zonder garantie is ook wel een beetje gedaald de laatste tijd.

Maar snap dat het vanuit de andere kant natuurlijk ook lastig is.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:53

paardje87 schreef:
Ja precies zoals jullie al zeggen, ik ben bang dat er wordt gezegd dat ze het pakket nooit heeft ontvangen of dat er wordt gezegd dat ik er een paar stenen bijvoorbeeld in heb gedaan. In ieder geval dat er een reden wordt genoemd waardoor ik mijn geld niet zal ontvangen. :(:)
Net nog even door gepusht dat ik het opgehaald wil hebben bij ons 2e huis in Amsterdam zodat wij beide zekerheid hebben. Hopelijk gaat ze akkoord anders neig ik er toch naar de koop af te blazen..


Zo werkt dat niet. Als jij het bewijs hebt (track en tracé) krijg jij altijd je geld. Als de koper invult ik heb het pakket niet ontvangen maar jou track en tracé geeft aan van wel, krijg jij gewoon het geld ook als het product niet is wat de koper ervan verwacht had of dat jij bewijzen van iets totaal anders opgestuurd heb. Jou track en tracé code is jou bewijs, inhoud maat gewicht doet er niet toe voor marktplaats zei oordelen alleen via de code.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 22:43

Rex_Rolfo schreef:
heidiLOVER schreef:
Die persoon in kwestie dacht dat ik er wel in zou trappen als hij een screenshot van een mail van marktplaats zou sturen

Er is al eens eerder een topic over geweest. Toen had koper simpelweg gezegd "het is betaald, stuur maar op".

Uiteraard was er niets betaald, verkoper had ook geen bevestiging van mp gekregen. En was zo verstandig niet te versturen.
Dat topic heb ik niet gezien. Ik heb ook niet op het punt gestaan mijn telefoon toen te versturen, maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die het niet kennen en het wel doen..

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Marktplaats gelijk oversteken functie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 11:20

Toch even een kleine update of nouja liever gezegd een nieuwe vraag, ik verkoop ook oa een zadel, de mevrouw in kwestie wilt het opgestuurd hebben. Ik heb gezegd dat dat haar eigen risico is en verzonden verkocht is. Daarmee ging ze akkoord. Ik heb haar een betaalverzoek verstuurd maar nu wilt ze dat niet via die weg betalen maar wilt ze mijn rekeningnummer zelf, zodat ze het zelf kan overmaken wat ik er uit begrijp. Moeten er nu alarmbelletje afgaan of maak ik mij zorgen om niks?

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Marktplaats gelijk oversteken functie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:22

Nee hoor, bij mij geen alarmbelletje...
Er zitten transactiekosten verbonden aan het betaalsysteem van Marktplaats. Als ze zelf overboekt hoeft ze dit niet te betalen.