Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 15:39

Help. -O-

Ik heb met m'n stomme kop een fles terpentine laten vallen thuis. Dit was bij de voordeur, precies bij een stuk waar we nog geen plinten hebben... Ik denk nu dus dat het onder het laminaat is terecht gekomen, want het meurt nog steeds erg, 1,5 dag later. Goddank hebben we nog een tussendeur in de hal waardoor de geur aardig beperkt blijft tot alleen het halletje bij de voordeur.

Het kan nooit veel zijn geweest, maar wat nu?? Wat als het in de ondervloer zit of misschien wel in het beton? Ik heb al allerlei doemscenario's in mijn hoofd, dat de vloer er uit moet ofzo. |o

Ik heb het gisteren laten luchten met de voordeur op een kier, maar ja, die kan natuurlijk ook niet steeds open blijven. Dit leek iets te helpen, maar als de deur dicht is blijft die sterke geur dus weer in het halletje hangen.

Wie o wie heeft er tips wat ik kan doen??

Ik bedacht me net ineens dat ik kattenbakvulling in de kiertjes kan strooien, dat absorbeert vocht, maar wij hebben alleen klontvormend grit, dus waarschijnlijk niet slim.

Zo dom dit. #)

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:49

Bakjes melk neerzetten. Melk absorbeert de lucht! Doe het ook altijd als we geverfd hebben met verf op terpentine basis :j

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:57

Uiteindelijk verdampt terpentine volledig. Kan even duren, maar als het straks warmer wordt zal het ook nog eens sneller gaan.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 16:37

Oh ja, ik heb een bakje azijn in het halletje geplaatst gisteren, omdat dat neutraliseert. Maar dat helpt niks. :=

Melk ga ik eens proberen als ik thuis ben. Baad het niet dan schaad het niet.


Ik hoop dat het snel vervliegt hoor, gatverdamme. :r

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 07:19

Nou, het was te proberen, maar de bakjes melk helpen ook niet.
Dus als iemand nog tips heeft..? :o

Ik wil vandaag de boel flink laten luchten, met in huis de afzuiging op de hoogste stand, hopelijk helpt dat. Durf alleen de kamerdeur niet echt open te doen, ben bang dat de geur daar heen trekt. :P

Abeltje1990

Berichten: 284
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Yerseke

Re: Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:43

Filterkoffie neutraliseert ook goed, dat zetten wij vaak bij ouderen met zware doorligwonden op de kamer.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:10

Wat voor laminaat? Kliklaminaat? Want dat kan je gemakkelijk een paar planken verwijderen en dan dweilen onder je vloer.
Als de vloer vastgelijmd zit, is dat moeilijker.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 21:48

Hm, heb alleen koffie pads, kan ik het mee proberen. :+

janouk schreef:
Wat voor laminaat? Kliklaminaat? Want dat kan je gemakkelijk een paar planken verwijderen en dan dweilen onder je vloer.
Als de vloer vastgelijmd zit, is dat moeilijker.

Ja, is kliklaminaat. Loshalen heb ik vandaag naar gekeken, maar over de lengte van de planken zitten plinten in de muur geschroefd. Dus zag het niet zo zitten om dat helemaal los te halen. Als het echt lang blijft ruiken is dat de laatste optie denk ik. :=

Heb het vandaag vrijwel de hele dag laten luchten, was toch aan het schoonmaken beneden. En in de rest van de gang ruik ik het nu haast niet meer. Maar de hele ochtend staat de zon er op en die warmte kan niet weg, heb het idee dat het daar niet beter van wordt. -O-

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:23

Ik weet niet hoe brandbaar, maat pas je wel op met vuur / waakvlam van verwarming / geiser uitzetten. Dat je geen explosie krijgt als er onvoldoende ventilatie is

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 22:32

Ja zeker, enige plek waar vuur is is het gasstel, en daar hebben we er geen last van. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:35

Stukken ui en schoteltjes met zout helpen ook goed.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 22:38

Zout?

Ik lees het al, moet al het etenswaar die kant op doen. :D

Nee zonder gekheid, ik ga de tips zeker allemaal proberen. Maar wel een voor een. :P

LEKKERGEK

Berichten: 998
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:43

Niet luchten, maar stoken. Wij kochten ooit een huis waar de kattenpis in het beton getrokken was. Hebben twee dagen als een gek gestookt, en alle ramen dicht(Ja, dan gaat het dus eerst ontzettend stinken). De lucht is dan uit je vloer getrokken. Daarna uiteraard alles luchten! :j

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Terpentine onder vloer gekomen, wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 23:30

Zoals ik hier boven zei, wordt het daar dus al bloedheet. Of zou ik dan de deur naar de rest van de gang open moeten doen? Dan ruikt waarschijnlijk het hele huis er naar en dat lijkt me niet zo geslaagd. :\

Boven luchten kan momenteel echt niet helaas, m'n vriend heeft enorm last van hooikoorts.