Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:43

Duuurt laaang :Y)

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:57

Wachten duurt altijd lang... Je zou je schoenzolen erbij op eten

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:06

Daarom hadden wij het ook best kort op elkaar gepland. De week voor pasen is het online gezet en op de mailing gedaan. toen de twee dagen na pasen (6 en 7 april kijkdagen) en 9 april om 12 uur sluiten van de biedingen.

Gelijk daarna ook een keuze gemaakt en daarna heeft de makelaar alles doorgezet naar de bieders en zo. Bewust voor de vrijdag gekozen en niet voor maandag pas omdat anders het weekend er ook nog tussen zat.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:09

Gaaf hoor. Hoeveel mensen hebben nou uiteindelijk een bod uitgebracht?

Hier komen ze vandaag foto's maken. Heb vannacht wel slecht geslapen. Pff.

BTW, mijn makelaar wilde 2 dagen van 6 bezichtigingen doen. Dat leek haar wel genoeg. Het voelt alleen zo weinig. :=

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:13

Van de 20 bezichtigingen hadden we 10 biedingen. Waarvan de beste 3 dus boven de 20% overbieding.

Uit eindelijk gekozen voor het bod waarbij de laagste financiering nodig was en zo veel mogelijk eigen geld en bij het opstellen van de stukken bleek ook dat ze geen voorbehoud van financiering had willen maken maar alleen aangegeven had welk deel er gefinancierd moest worden. Ik heb gister getekend voor de verkoop vandaag gaat de koper tekenen. Maandag op dinsdag loopt de bedenktijd af en er zitten verder geen voorbehouden op dus dan is het definitief verkocht.

Overdracht gepland op 20 mei dus nog 5 weken vanaf vandaag

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:15

Marlis schreef:
Wachten duurt altijd lang... Je zou je schoenzolen erbij op eten


Klopt al heb ik deze keer tot nu toe echt 0 stress gehad. Misschien ook omdat we nu gewoon tot ons max zijn gegaan dus als het niet lukt, houdt het gewoon op. Of omdat ik verzuip in mijn werk en studie :')

Urona447
Berichten: 2811
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:52

Met maar 12 bezichtigingen terwijl er wel meer interesse is zou ik persoonlijk niet akkoord gaan. In twee dagen zouden er toch veel meer mensen langs kunnen komen ?

Gefeliciteerd met alle aankopen en ik duim voor alle mensen die een bod gedaan hebben.

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:30

Mag ik hier nog meepraten? Wij zijn slechts 5 weken op zoek geweest naar een huis en tot onze stomme verbazing werd een bod wat we uitbrachten op het 2e huis, van de 4 die we gezien hebben, waar we beide enthousiast over waren geaccepteerd. De bank is al akkoord en we moeten nog even de voorlopige koopakte tekenen.

Verkopen van ons huidige huis moeten we nog even mee wachten aangezien wij pas in maart naar ons nieuwe huis gaan. Maar we willen het wel eventueel in de stille verkoop doen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:40

Lughnassadh schreef:
Mag ik hier nog meepraten? Wij zijn slechts 5 weken op zoek geweest naar een huis en tot onze stomme verbazing werd een bod wat we uitbrachten op het 2e huis, van de 4 die we gezien hebben, waar we beide enthousiast over waren geaccepteerd. De bank is al akkoord en we moeten nog even de voorlopige koopakte tekenen.

Verkopen van ons huidige huis moeten we nog even mee wachten aangezien wij pas in maart naar ons nieuwe huis gaan. Maar we willen het wel eventueel in de stille verkoop doen.


Jeetje wat fijn! Gefeliciteerd met de snelle koop. Je kunt je woning vast ook al voor over een jaar verkopen.. Er is zoveel vraag.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:43

Ik zou even met je makelaar overleggen wat die aanraden :j

Je kan nu verkopen en de overdracht april volgend jaar inzetten. Je kan ook nog net even een paar maanden wachten en hem vlak voor of na de zomer te koop zetten.

Momenteel is er echt waanzin op de huizenmarkt maar ik weet niet of dat in jullie prijsklasse net zo is of dat het loont hem nog even vast te houden

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:38

Iris82 schreef:
Gaaf hoor. Hoeveel mensen hebben nou uiteindelijk een bod uitgebracht?

Hier komen ze vandaag foto's maken. Heb vannacht wel slecht geslapen. Pff.

BTW, mijn makelaar wilde 2 dagen van 6 bezichtigingen doen. Dat leek haar wel genoeg. Het voelt alleen zo weinig. :=


Moet zeggen dat 12 bezichtigingen mij ook weinig lijkt..
Alle woningen waar ik ben wezen kijken zijn 20+ bezichtigingen geweest


Lughnassadh: wauw wat een geluk! Ik hoor wel vaker dat mensen lang hebben moeten wachten op de overdracht idd. Volgens mij kun je hier best dingen over afspreken.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:47

Die van ons van maandag had er ook maar 9 in eerste instantie. Vind ik al zat concurrentie haha.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:19

JLLN_ schreef:
Iris82 schreef:
Gaaf hoor. Hoeveel mensen hebben nou uiteindelijk een bod uitgebracht?

Hier komen ze vandaag foto's maken. Heb vannacht wel slecht geslapen. Pff.

BTW, mijn makelaar wilde 2 dagen van 6 bezichtigingen doen. Dat leek haar wel genoeg. Het voelt alleen zo weinig. :=


Moet zeggen dat 12 bezichtigingen mij ook weinig lijkt..
Alle woningen waar ik ben wezen kijken zijn 20+ bezichtigingen geweest


Lughnassadh: wauw wat een geluk! Ik hoor wel vaker dat mensen lang hebben moeten wachten op de overdracht idd. Volgens mij kun je hier best dingen over afspreken.

inderdaad :j huis dat wij hebben gekocht is augustus 2020 op funda gegaan, wij hebben het in december gekocht en overdracht is 2 september 2021 pas. Zolang het duidelijk is? Veel huizen met lange overdracht hebben het hier bij de makelaars in de tekst op funda staan

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:29

Ik vind 12 ook wel weinig ja.

Ervaring van de makelaar hier is dat je met 20 bezichtigingen uit de eerste aanmelders je vaak wel ook de beste kopers voor dat moment hebt.

Ze hebben op 20 een stop gezet en toen een reserve lijst er bij...

Met meer kijkers had ik denk ik ook geen beter bod nog meer gekregen.

12 vind ik ook wel wat mager om vooraf daar de max op te zetten

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:30

ingedebruijn schreef:
Lughnassadh schreef:
Mag ik hier nog meepraten? Wij zijn slechts 5 weken op zoek geweest naar een huis en tot onze stomme verbazing werd een bod wat we uitbrachten op het 2e huis, van de 4 die we gezien hebben, waar we beide enthousiast over waren geaccepteerd. De bank is al akkoord en we moeten nog even de voorlopige koopakte tekenen.

Verkopen van ons huidige huis moeten we nog even mee wachten aangezien wij pas in maart naar ons nieuwe huis gaan. Maar we willen het wel eventueel in de stille verkoop doen.


Jeetje wat fijn! Gefeliciteerd met de snelle koop. Je kunt je woning vast ook al voor over een jaar verkopen.. Er is zoveel vraag.


Dank je! Op advies van de makelaar wachten we nog even. We hebben een huis wat heel makkelijk verkoopt en waar veel vraag naar is. Makelaar gaf aan dat er nogal wat mensen af kunnen knappen op het feit dat ze er pas in april in kunnen.

Puntje is ook nog dat banken doorgaans niet zo lang van te voren een hypotheek verstrekken begreep ik. De Rabobank doet dat wel. Wat we nu afgesproken hebben is een jaar lang geldig ongeacht wat er gebeurd. Dat schijnt bij de meeste banken een half jaar te zijn.

ynskek, dat hebben we dus ook gedaan. Die weet het als het goed veel beter dan wij ;) .

JLLN_ echt dikke mazzel! Die mazzel zat hem dus in het niet dat wij geen probleem hadden met een jaar wachten. En veel mensen hebben dat blijkbaar wel.

Iris82, de meeste makelaars hier doen er vaak ook 10 of 12 hadden wij de indruk. De rest is reserve. Het huis wat wij gekocht hebben had 9 bezichtigen en 35 mensen op de reservelijst.

horsii

Berichten: 7627
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:26

horsii schreef:
Zat net op Facebook en zag een huis voorbij komen wat ons erg interessant lijkt. Goede omgeving en 2800m2 tuin.
Vlakbij het bos en manege op stap afstand.
Ze weten alleen nog geen richtprijs. Huis wordt vrijdag getaxeerd dan laten ze de vraagprijs weten. Ben benieuwd.

Christa, leuk appartement. Ben je zo kwijt.


Zondag middag gaan we langs om het te bekijken. Eigenlijk hoger getaxeerd dan ons budget maar ivm fijn contact en via via gunt ze ons als eerste de kans om te kijken voordat het eventueel de verkoop in gaat. En ze weet ons budget dat was oké.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:28

horsii schreef:
horsii schreef:
Zat net op Facebook en zag een huis voorbij komen wat ons erg interessant lijkt. Goede omgeving en 2800m2 tuin.
Vlakbij het bos en manege op stap afstand.
Ze weten alleen nog geen richtprijs. Huis wordt vrijdag getaxeerd dan laten ze de vraagprijs weten. Ben benieuwd.

Christa, leuk appartement. Ben je zo kwijt.


Zondag middag gaan we langs om het te bekijken. Eigenlijk hoger getaxeerd dan ons budget maar ivm fijn contact en via via gunt ze ons als eerste de kans om te kijken voordat het eventueel de verkoop in gaat. En ze weet ons budget dat was oké.


Ohhh dat klinkt goed!! Veel plezier alvast. In welke regio?

horsii

Berichten: 7627
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:30

Limburg

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:31

Hele mooie omgeving! Ben benieuwd :)

horsii

Berichten: 7627
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:40

Ik ook, haha. zou wat zijn om op deze manier te kopen. Na alle tegenslag.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:44

Horsii wat spannend! Hoop voor jullie dat het nu eens raak is!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:46

Hier draaien de duimen ook weer voor jullie :j

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:52

Wat spannend! Zou mooi zijn als het zo lukt! Ik duim voor jullie :j

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:46

Spannend Horsii!!

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:38

Hoi, mag ik hier ook meelezen/praten?
We zijn op zoek naar een koopwoning en kan wel wat tips gebruiken om de biedingsoorlog aan te gaan.