Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:05

Yvankaxx schreef:
Wij gaan morgen ook bij een huis kijken! Om half 2. Beide geen wauw gevoel, maar de moeite waard om te kijken.


Toch veel plezier alvast!

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:32

Veel kijkplezier allemaal!

Wij zijn flink aan de klus, het huis heeft toch flink wat achterstallig onderhoud.. alle buiten kozijnen zijn ongeveer verrot.. dus dat gaat nog een flinke kostenpost extra worden. Hebben nu offerte aangevraagd voor overal kunststof kozijnen. De helft van de ramen kan of niet open of sluit maar half. Dit soort dingen zie je niet echt met de bezichtiging.. jammer wel!

Ook kwamen we er achter dat ze met het plaatsen van de nieuwe keuken vergeten zijn het gat naar buiten van de afzuigkap te dichten. Er zit dus een gat naar buiten achter de koelkast. Tocht daardoor flink. Gister maar even dicht gestopt en van de week even volspuiten met schuim ofzo. :') de vorige bewoners waren niet zo van het netjes afwerken met de meeste dingen.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:34

Oh dat is balen altijd! Dat gat ook :+
Niet lekker met dit weer nee.

En kozijnen helemaal vervangen is wel een prijzig klusje ja. Al zijn kunststof kozijnen wel heel fijn :j

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:55

Britt_Sisi schreef:
Veel kijkplezier allemaal!

Wij zijn flink aan de klus, het huis heeft toch flink wat achterstallig onderhoud.. alle buiten kozijnen zijn ongeveer verrot.. dus dat gaat nog een flinke kostenpost extra worden. Hebben nu offerte aangevraagd voor overal kunststof kozijnen. De helft van de ramen kan of niet open of sluit maar half. Dit soort dingen zie je niet echt met de bezichtiging.. jammer wel!

Ook kwamen we er achter dat ze met het plaatsen van de nieuwe keuken vergeten zijn het gat naar buiten van de afzuigkap te dichten. Er zit dus een gat naar buiten achter de koelkast. Tocht daardoor flink. Gister maar even dicht gestopt en van de week even volspuiten met schuim ofzo. :') de vorige bewoners waren niet zo van het netjes afwerken met de meeste dingen.


Oh jeetje! Een gat achter de koelkast?! Wat slordig. Ook rot van de kozijnen, dat kost ook flink wat!

Wij hebben op de 1e verdieping een nieuwe vloer moeten leggen.. Die was toch veel meer beschadigd dan voorheen gedacht. Toch ook weer een flinke kostenpost (wel veel minder dan kozijnen!!).

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:01

Pff dan komt er wel van alles bij kijken ja! Scheelt dat je als je alles kunststof hebt je daarna ook klaar bent, maar vervelend als je dat niet ingecalculeerd hebt..

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:04

Barbabientje schreef:
Ligt eraan, als ze in de muur geboord zitten moeten ze blijven zitten..


Maar veel kasten moet je toch vanwege veiligheidsredenen ook aan de muur vast monteren. Die meubels neem je toch gewoon mee?
Anders moeten sommige hun halve interieur laten staan lijkt me. := Of wat zijn daar de 'spelregels' voor?

@Britt_sisi: balen van de rotte kozijnen.. Ik check eigenlijk wel of ramen goed dicht kunnen en kozijnen of ik daar gekke dingen aan zie. Rotte kozijnen kun je vaak in 'prikken'. Moeten slecht sluitende ramen/deuren trouwens niet worden vermeld op dat formulier wat verkopers moeten invullen?

horsii

Berichten: 7626
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:07

Wat balen de onvoorziene dingen bij de opgeleverde huizen.

Succes voor degene welke vandaag een bezichtiging hebben.

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:10

Ik zou ook denken dat rotte kozijnen of slecht sluitende kozijnen bij bouwkeuring naar boven komen?

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:17

Britt_Sisi schreef:
Veel kijkplezier allemaal!

Wij zijn flink aan de klus, het huis heeft toch flink wat achterstallig onderhoud.. alle buiten kozijnen zijn ongeveer verrot.. dus dat gaat nog een flinke kostenpost extra worden. Hebben nu offerte aangevraagd voor overal kunststof kozijnen. De helft van de ramen kan of niet open of sluit maar half. Dit soort dingen zie je niet echt met de bezichtiging.. jammer wel!

Ook kwamen we er achter dat ze met het plaatsen van de nieuwe keuken vergeten zijn het gat naar buiten van de afzuigkap te dichten. Er zit dus een gat naar buiten achter de koelkast. Tocht daardoor flink. Gister maar even dicht gestopt en van de week even volspuiten met schuim ofzo. :') de vorige bewoners waren niet zo van het netjes afwerken met de meeste dingen.


Bah wat een tegenvallers zeg! Dat zijn geen leuke dingen!
Hopelijk valt de kostenpost nog wat mee, maar vrees het ergste voor jullie

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:58

Valt rotte kozijnen niet onder de noemer verborgen gebreken? Ik zou toch proberen om dit op de vorige eigenaren te verhalen.

Wij gaan ons huis verkopen maar moeten alles vermelden. Zelfs bouwscheuren in de muur die 14 jaar geleden zijn ontstaan en verholpen. Zodat alles vooraf duidelijk is.

Overal kunstof kozijnen is echt een fikse kostenpost.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 12:58

_Elaine_ schreef:
Jeetje brainless, zat zit je dus gewoon met een open muur in je huis? Als ze dat meenemen? :Y)

Nee, was aan de zijde van het huis, zat nog een muur met deur tussen :D

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:19

Brainless schreef:
_Elaine_ schreef:
Jeetje brainless, zat zit je dus gewoon met een open muur in je huis? Als ze dat meenemen? :Y)

Nee, was aan de zijde van het huis, zat nog een muur met deur tussen :D


Ik vindt een haard eigenlijk gewoon bij het huis horen. Apart dat ze dat ter overname aanbieden. Je laat je vloer toch ook liggen. Geldt toch voor alles wat ingebouwd is..

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:28

Mama3 schreef:
Ik vindt een haard eigenlijk gewoon bij het huis horen. Apart dat ze dat ter overname aanbieden. Je laat je vloer toch ook liggen. Geldt toch voor alles wat ingebouwd is..

Sommige mensen nemen hun eikenvloer mee.

Normaal (als er niks is afgesproken) laat je standaard dingen staan/liggen.
Maar je ziet vaker hoor, dat bv buiten zonwering, duurdere vloeren, palletkachels/allesbranders/losse fornuizen enz ter overname worden aangeboden of zelfs gewoon worden meegenomen.
Het ligt helemaal aan wat er van te voren wordt aangeboden en wat er afgesproken wordt tussen (ver)kopers.

Wij hadden onze Amerikaanse koelkast ter overname staan en grote (vrijstaande) kledingkasten boven stonden op de lijst dat die bleven. Die waren een ramp om boven te krijgen (leuningen moesten van de trap enz) die wilde wij geeneens hoeven te verwijderen :D

Sommige mensen hebben een huur cv en nemen die mee naar hun nieuwe huis, en heb je dus geen cv in het huis. Of mensen nemen hun paardenboxen mee naar hun nieuwe huis. Als het maar duidelijk is bij aankoop wat blijft en wat weg gaat.

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:44

Maar al die tegenvallende dingen bij een huis, hoe doen jullie dat?
Wij willen ook iets verbouwen maar hier zitten veel klus en of bouwbedrijven op een wachttijd tot 2023.

En dat zal met kunststof kozijnen geen jaren duren maar toch wel enkele maanden

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:52

De woning was zoals verwacht fantastisch. De makelaar gaf aan dat de mensen voor ons uit het westen kwamen en gelijk wel even handjeklap wilden doen. Dan zakt mij de moed als starter wel gelijk in de schoenen. Vrees dat er weer bizar overgeboden gaat worden.
We gaan er wel gewoon op bieden en een verhaaltje aanleveren. En dan maar heel hard hopen.

horsii

Berichten: 7626
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:00

ingedebruijn schreef:
De woning was zoals verwacht fantastisch. De makelaar gaf aan dat de mensen voor ons uit het westen kwamen en gelijk wel even handjeklap wilden doen. Dan zakt mij de moed als starter wel gelijk in de schoenen. Vrees dat er weer bizar overgeboden gaat worden.
We gaan er wel gewoon op bieden en een verhaaltje aanleveren. En dan maar heel hard hopen.

Mijn duimen draaien weer.

Wij hebben niets meer teruggehoord op het bod van vrijdag.
Waarschijnlijk gaan ze de nieuwe kijkdag van volgende week afwachten.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:06

ingedebruijn schreef:
De woning was zoals verwacht fantastisch. De makelaar gaf aan dat de mensen voor ons uit het westen kwamen en gelijk wel even handjeklap wilden doen. Dan zakt mij de moed als starter wel gelijk in de schoenen. Vrees dat er weer bizar overgeboden gaat worden.
We gaan er wel gewoon op bieden en een verhaaltje aanleveren. En dan maar heel hard hopen.


Ik ga ook hard hopen voor jullie.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:11

ingedebruijn schreef:
De woning was zoals verwacht fantastisch. De makelaar gaf aan dat de mensen voor ons uit het westen kwamen en gelijk wel even handjeklap wilden doen. Dan zakt mij de moed als starter wel gelijk in de schoenen. Vrees dat er weer bizar overgeboden gaat worden.
We gaan er wel gewoon op bieden en een verhaaltje aanleveren. En dan maar heel hard hopen.


Welke regio zoek je?
Bij ons ook veel mensen uit het westen en investeerders

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:19

_xManadisx_ schreef:
ingedebruijn schreef:
De woning was zoals verwacht fantastisch. De makelaar gaf aan dat de mensen voor ons uit het westen kwamen en gelijk wel even handjeklap wilden doen. Dan zakt mij de moed als starter wel gelijk in de schoenen. Vrees dat er weer bizar overgeboden gaat worden.
We gaan er wel gewoon op bieden en een verhaaltje aanleveren. En dan maar heel hard hopen.


Welke regio zoek je?
Bij ons ook veel mensen uit het westen en investeerders


Eigenlijk geheel Friesland en het westen van Drenthe en Groningen.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:19

ingedebruijn schreef:
De woning was zoals verwacht fantastisch. De makelaar gaf aan dat de mensen voor ons uit het westen kwamen en gelijk wel even handjeklap wilden doen. Dan zakt mij de moed als starter wel gelijk in de schoenen. Vrees dat er weer bizar overgeboden gaat worden.
We gaan er wel gewoon op bieden en een verhaaltje aanleveren. En dan maar heel hard hopen.

Ik duim voor jullie!! :j

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:20

Mocht er nog iemand een huis zoeken in Tilburg, mijne komt binnenkort te koop. :+

Ik volg jullie verhalen al weken, was zelf ook op huizenjacht maar heb nieuwbouw gekocht. Is bijna af dus tijd voor de verkoop.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:13

Wij hebben zojuist geboden en een begeleidend schrijven toegevoegd. Heb nu ook maar gelijk gevraagd wat we kunnen verwachten qua terugkoppeling. Scheelt weer stress.

Nu in ieder geval even rust tot maandag. Voorlopig geen nieuwe huizen gezien naar ons zin.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:36

ingedebruijn schreef:
Wij hebben zojuist geboden en een begeleidend schrijven toegevoegd. Heb nu ook maar gelijk gevraagd wat we kunnen verwachten qua terugkoppeling. Scheelt weer stress.

Nu in ieder geval even rust tot maandag. Voorlopig geen nieuwe huizen gezien naar ons zin.


Ik duim voor je!

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:38

Pfff dat meen je niet Britt :(
Een enkele rotte plek kan nog over het hoofd gezien worden. Maar als de kozijnen zo ver heen zijn is dat wel heel slecht.
Ik had een rotte plek aan de binnenkant van een kozijn en heb dit gemaakt en ook netjes vermeld.
Ik zou er toch werk van proberen te maken.

Spannend Inge :D
Ik duim voor jullie!

Balen Horsii!
Hoop dat jullie nog wat horen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:48

Thanks!! :)