Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7687
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:46

ynskek schreef:
Ik kan het nog bijna niet geloven maar we hebben 10 biedingen gehad waarvan er 3 met ruim 20% overbieding :wow:

We zijn uit eindelijk voor het een na hoogste bod gegaan aangezien het financiering voorbehoud van dat bod een heel stuk lager was dan het bod zelf ten opzichte van het eerste bod waarbij het financiering voorbehoud een stuk hoger lag ten op zichte van het bod

Fijn zeg. Alvast een beetje gefeliciteerd.

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:47

Gefeliciteerd!

Ik heb dat ook zo gedaan. Mijn voorbehoud financiering is voor de vraagprijs.
Zo afspraak om alles voor de hypotheek op te sturen. Heb mijn gegevens en werkgeversverklaring ook binnen.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:00

ynskek schreef:
Ik kan het nog bijna niet geloven maar we hebben 10 biedingen gehad waarvan er 3 met ruim 20% overbieding :wow:

We zijn uit eindelijk voor het een na hoogste bod gegaan aangezien het financiering voorbehoud van dat bod een heel stuk lager was dan het bod zelf ten opzichte van het eerste bod waarbij het financiering voorbehoud een stuk hoger lag ten op zichte van het bod


Wauw wat fijn voor jullie!! Ik ben ook zo benieuwd wat er geboden gaat worden op ons appartement.. Maar hij moet eerst nog op funda.

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:08

Heel fijn!! Ik schrik wel van de bedragen. Wij bieden maximaal 8% over ongeveer dus dan maken we geen schijn van kans.

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:11

ynskek schreef:
Ik kan het nog bijna niet geloven maar we hebben 10 biedingen gehad waarvan er 3 met ruim 20% overbieding :wow:

We zijn uit eindelijk voor het een na hoogste bod gegaan aangezien het financiering voorbehoud van dat bod een heel stuk lager was dan het bod zelf ten opzichte van het eerste bod waarbij het financiering voorbehoud een stuk hoger lag ten op zichte van het bod

Als ik dit zo lees wil ik mijn huis ook verkopen.
Nadeel is dat je ook weer wat terug moet hebben want onder een brug is geen optie...

Van harte!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:15

Dank jullie wel :)

het is voor mij ook nog heel onwerkelijk en ik had van deze bedragen ook niet verwacht. Ik gokte zelf op tussen de 7,5 en 15% overbieding. Scheelt wel dat de situatie hier niet zo is dat ik zelf nog wat anders moet kopen nu. Deel van de overwaarde boven de hypotheek gaat wel in de hypotheek van het huis dat mijn partner en ik nu samen hebben. Voor zover we dat boete vrij af mogen lossen in een keer.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:16

ingedebruijn schreef:
Heel fijn!! Ik schrik wel van de bedragen. Wij bieden maximaal 8% over ongeveer dus dan maken we geen schijn van kans.


Regio maakt wel veel uit natuurlijk :j
En prijsklasse ook, al lijkt het steeds minder uit te maken :+

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:24

Ik heb ook geen 20% overboden hoor, als ik een beetje goed reken zit ik op 6% boven de vraagprijs. En dat voor een kant en klaar huis net buiten het centrum in de derde stad van het land.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:28

tussen het laagste en het hoogste bod van de 10 zat ook ruim 40.000 euro :oo

Bizar eigenlijk als je er zo over na denkt

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:29

Jeeetje! Wel een lekkere tijd om je huis te verkopen als je niet een nieuw huis terug hoeft te kopen!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:30

De situatie ligt wat bijzonder zullen we zo maar zeggen :+

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:44

Echt bizar! Wel een heerlijke positie lijkt me, gefeliciteerd!!
Ik druim maar dat ons huis straks ook zo goed verkocht wordt. Lijkt me zalig!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:49

Ja verkopen zonder terug kopen dan ben je spekkoper :P Wij kunnen inmiddels ons rijtjeshuis met een ton overwaarde verkopen := Niet dat we dat gaan doen, want we zitten prima hier en iets leuks terug kopen is nu gewoon niet te doen. Dus daar ga ik geen stress aan uitgeven haha.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:06

ynskek schreef:
Ik kan het nog bijna niet geloven maar we hebben 10 biedingen gehad waarvan er 3 met ruim 20% overbieding :wow:

We zijn uit eindelijk voor het een na hoogste bod gegaan aangezien het financiering voorbehoud van dat bod een heel stuk lager was dan het bod zelf ten opzichte van het eerste bod waarbij het financiering voorbehoud een stuk hoger lag ten op zichte van het bod

Gefeliciteerd!
Dat is vast een hele opluchting voor jullie!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:09

Ik lees even mee... Wij gaan binnenkort het huis van mijn moeder (in februari overleden) in de verkoop zetten, ben heel benieuwd wat het gaat doen. Deze week nog de laatste spullen uitzoeken en dan nog een keer een paar ritjes naar de kringloop en dan zullen we wat makelaars uitnodigen om te zien via wie we het in de verkoop gaan zetten. Ben, als ik het zo lees, wel blij dat we er niks voor terug hoeven kopen.

Bellex

Berichten: 9305
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:15

Flicka12 schreef:
Wij hebben eergisteren een huis bezichtigd, een bos gedaan en ons bod is geaccepteerd! *\o/* Nu hopen dat we de financiering rond krijgen :D Zijn er hier ervaringen met vereniging eigen huis?

yes, lid geworden na aankoop. Zij hebben ook onze keuring gedaan, hele fijne keurder die veel uitleg gaf
Gefeliciteerd *\o/*

Wauw wat fijn Ynskek!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:47

ingedebruijn schreef:
Heel fijn!! Ik schrik wel van de bedragen. Wij bieden maximaal 8% over ongeveer dus dan maken we geen schijn van kans.

Staar je ook niet blind op de ervaringen hier. Ook in deze tijd gaan er nog huizen weg onder of voor de vraagprijs. Al zal regio wel veel doen..

Wij blijven nog maar even huren. De studieschuld verpest het een beetje. Een rijtjeshuis zit er nog wel in met de huidige markt in eigen regio, maar die wil ik niet. Dus flink sparen en dan zien wat op ons pad komt. En eventueel wat extra aflossen als nodig is dan. Maar heb medelijden met studenten van het leenstelsel en nog hogere schulden -O-

996981
Berichten: 9861
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:12

Wij hebben eind vorig jaar nog onder de vraagprijs kunnen kopen :j

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:13

Er zit denk ik ook echt nog wel verschil in een vraagprijs of een bieden vanaf prijs.

Ik had gehoopt op 7,5% extra, ruim 20% had ik ook niet voorzien :x

joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:33

Wij hebben afgelopen maand een huis gekocht ruim 5% onder vraagprijs en ons eigen huis verkocht met 9 % boven vraagprijs, al was de vraagprijs bewust niet te hoog gezet. Ik zit in het zuiden van het land.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10462
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:35

Mijn partner heeft ons huidige huis met 7,5% overbieden gekocht dus dat was een beetje mijn richtlijn. Makelaar had ook niet zo'n hoog bedrag verwacht :oo

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:40

Gefeliciteerd iedereen waarbij het gelukt is!

Vriend en ik hebben deze middag een bezichtiging gehad. Na 2 minuten zeiden we beide al dit gaat hem niet worden :+ Gelukkig zaten we op een lijn.

Komende dinsdag nog een staan, zijn we vandaag even langsgereden, oogde zo van buiten wel klein door een hele onhandige indeling. Maargoed, je moet het binnen ervaren.

Helaas is er deze hele week al geen enkel huis meer te koop gekomen in de wijken waar we willen wonen -O-

Ik vind het ook lastig inschatten hoor.. hoeveel je nou moet overbieden. 10-20% lijkt zo onhaalbaar gezien je alleen de taxatiewaarde gefinancierd krijgt. hoe de f*ck doen mensen dat :')

xSwanHeart

Berichten: 4428
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:18

Nou, dat vraag ik me inderdaad ook af, JLLN_!
Biedt iedereen hier alleen over met eigen geld? Of bieden jullie in de hoop dat de taxatie hoger uitvalt? (Misschien vraag ik ik nu wat doms hoor, maar vind het moeilijk voor te stellen dat iedereen zo 30k+ uit eigen zak kan neerleggen... :o Wij zijn daar in ieder geval nog lang niet)

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:27

Voor je eerste huis is dat ms moeilijker, maar als je wat te verkopen hebt, heb je ook wat te besteden.

Maar wat ik me wel afvraag; als je niet een paar 10K op de spaarrekening hebt voor een huis, hebben mensen dan niet gespaard? Toen mijn man en ik ons eerste huis kochten en gingen samenwonen hadden we toch wel pp zo’n 20/30K gespaard.
Is mij iig van huis uit ook heel erg meegegeven vanaf dat ik ging werken, dat je dan ook echt een spaarrekening moet gaan aanleggen. Mijn ouders maakten daar ook echt een plan voor; van wat geef je uit en wat moet je sparen.
Want als je met weinig begint in je echte volwassen leven, loop je al best snel achter. :o

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:33

Ik heb mijn huis met veel overwaarde verkocht. Dus dat breng ik in.