Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J0anieke

Berichten: 4948
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:20


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:30


Veriye

Berichten: 2401
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:32

Ah ja, niet erg... Hebben wij weer twee maandjes om weer wat geld extra op zij te zetten :+

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:43

Geniaal bericht van de Speld :')

Ons bod is afgewezen en ze hebben geen tegenbod gedaan. Wij hebben wel weer een nieuw bod gedaan.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:21

Spannend Charlotte! Wel stom dat ze geen tegen bod gaven.

We zijn bij het huis wezen kijken. Ontzettend veel geïnteresseerden. Was netjes maar toch wel wat zaken die de advertentie en foto's verbloemen. Keuken is bijvoorbeeld oud en hebben ze laten over spuiten. Je ziet in real life inderdaad wel dat de keuken oud is en zo nog wat dingen die niet op de foto stonden natuurlijk. Dus hopelijk schrikt het nog mensen af.... We gaan straks een bod doen en duimen. Is per inschrijving dus gelijk het eindbod.

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:30

Snap wel dat ze geen tegenbod gedaan hebben, officieel ben je dan in onderhandeling en dat kan in deze huidige overspannen markt in je nadeel werken.

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:56

Toen wij nog een huis zochten (afgelopen jaar) ook nooit een tegenbod gehad van de verkopende partij. Het was altijd: bod afgewezen, en soms daarbij een open uitnodiging om wel een nieuw (hoger) bod neer te leggen.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 22:07

Bod is gedaan! Nu afwachten en heel hard hopen. *\o/*

Veriye

Berichten: 2401
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 07:25

ik duim voor je!

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 09:54

Vinden jullie trouwens ook dat er echt een groot verschil zit tussen de makelaars?

De makelaar van gisteren was eerlijk en gaf goede informatie, gaf een goede rondleiding en liet ons zelf nog even kijken. Leuke klik ieder geval terwijl er ook makelaars erbij zaten die eigenlijk als een zoutzak op de bank gingen zitten wachten. Waar je een beetje een verkoop verhaal eruit moet trekken.

Valt dat jullie ook op? Sommige zijn wel echte horken. Ik weet dat je niet echt je best hoeft te doen om een huis te verkopen in deze tijd maar je wordt er wel voor betaald dus je kan minimaal zorgen voor een goede welkome rondleiding. Ik zou zelf niet happy zijn als een zoutzak makelaar mijn huis zo zou verkopen.

SaskiaB

Berichten: 3279
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:04

Oh ja zeker!

Wij hadden er een die klaagde steen en been dat ze voor de zoveelste keer die dag de trap op moest.
En een ander was de sleutel vergeten, maar in plaats van de volgende kijkers te bellen en alles op te schuiven, werden wij in een moordend tempo door het huis gejaagd en de volgende kijkers moesten in de voortuin wachten.

Maar de meeste waren eigenlijk wel prima, die liepen een ronde mee en vervolgens konden we zelf nog even kijken!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37373
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:12

Oh er is zo n groot verschil. Makelaars die domweg niet op komen dagen of veel te laat. En dan zuchtend en steunend met een chagerijnig hoofd rondlopen. Griezels die vrinden kennen die je wel kunnen helpen met geldzaken, regels overtreden (jaar zelfbewoning bijvoorbeeld was verplicht. Zegt de makelaar doodleuk mijn vrind wil hem kopen als investering. Daar wil jij vast wel aan meewerken he >;) 8)7 -:(- )

Makelaars die boos worden als je afziet van een huis vanwege en dramatische bouwtechnische keuring. Grote dingen gruwelijk mis (erge betonrot op alle verdiepingsvloeren) maar volgens meneer makelaar was dat onzin. Maar ook gezellige gesprekken met duidelijke correcte info en gewoon een fijn contact.

Ex merkt dat nu bij de verkoop. 6 makelaars en maar een neemt de moeite om fatsoenlijk te reageren. Want ja geen standaard huis. Die trekken hun neus op tegen iets meer werk dan een open dag en biedingsoorlog hoeven organiseren.

Brainless

Berichten: 29774
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:31

Wij hadden een makelaar die gelijk vroeg of het huis wel in onze prijsklasse ligt (kwamen met een oude auto aanrijden) want hij wilde niet voor niks met ons rondlopen.
Of wij iets mee hadden om te laten zien wat wij konden lenen/ons inkomen was.

Die vraag hebben wij nooit gehad als wij met de auto van manlief aan kwamen (lease auto).

manzano

Berichten: 24000
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:34

Heb gelukkig allemaal niet van dat soort ervaringen.

Overigens wel veel bizarre klanten en kopers met de meest idiote eisen.
Laatst bijgewerkt door manzano op 25-07-20 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:39

Oh, de makelaars die ik ben tegen gekomen de laatste paar maanden waren gelukkig allemaal prima. De makelaar die me het huis liet zien dat ik uiteindelijk heb gekocht (en nog een huis eerder), was echt heel fijn. Liep rustig mee, vertelde eerlijk hoe het zat en gaf me de tijd. Bij een ander huis was de makelaar heel relaxt. Vertelde eerlijk dat het huis te hoog geprijsd was en dat het eigenlijk naar een handige klusser moest gaan. Na de begane grond te hebben gezien hoefde ik de rest al niet te zien, maar hij wilde toch even alles laten zien. Was best gezellig.

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 15:56

Brainless schreef:
Wij hadden een makelaar die gelijk vroeg of het huis wel in onze prijsklasse ligt (kwamen met een oude auto aanrijden) want hij wilde niet voor niks met ons rondlopen.
Of wij iets mee hadden om te laten zien wat wij konden lenen/ons inkomen was.

Die vraag hebben wij nooit gehad als wij met de auto van manlief aan kwamen (lease auto).


Oh jeetje daar zou ik echt heel slecht maar ook weer goed op gaan als een makelaar dat tegen ons had durven zeggen. Die had van mij een flinke uitbrander cadeau gekregen. Je kan niet bij mensen in hun portemonnee kijken..

Maar hier indd met 20-30 bezichtigingen al veel makelaars gehad. Net zoals ieder mens is ook iedere makelaar anders haha.. heb er zelfs wel een bijgehad die ik de hand schudde, hem aankeek en ik dus net de drempel over was dat ik al dacht “ik vind jou een rare man”. En dat was uiteindelijk ook zo.. :+
De makelaar waar wij nu van hebben gekocht waren beide super leuke jonge vrouwen en onze eigen makelaar vind ik ook top.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:09

De vorige makelaar waarbij wij een huis gingen bekijken had alleen maar tijd voor zijn mobieltje :roll: .

We hebben echt zo'n gaaf huis gezien, maar ik denk dat we al te laat zijn met aanvragen van een bezichtiging. Maandagochtend meteen bellen, hahahaha.

Veriye

Berichten: 2401
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:16

Wij hadden tot nu toe maar een rare vent als makelaar ertussen. Hij was helemaal niet geïnteresseerd, vloog door het huis binnen 15min. en was dan klaar. Wij hadden zoiets van erm ok...
Wij hebben weer een super mooi huis gezien in ons prijsklasse. Gelijk bericht gestuurd, want kwam natuurlijk online na hun sluitingstijd. Hoop dat wij mogen kijken.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:05

Hopelijk lukt het een bezichtiging te plannen! Hebben jullie een aankoopmakelaar Rinske en Veriye?

Tot nu toe is het steeds wel gelukt een bezichtiging te plannen. Maar ik hou alles dan wel echt super strak in de gaten en bel meteen. Bij het huis waar we op geboden hebben belde ik gelijk zo'n beetje toen die in de ochtend online kwam. Denk dat dat ook echt wel nodig is bij veel huizen.

Fitzroy

Berichten: 25173
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:09

Ik heb ook geen slechte ervaringen met makelaars. Ze waren allemaal keurig. Eigenlijk degene die ik het minste vond, echt zo’n gladde verkoper :o heb ik nu wel het huis van gekocht. Niet omdat hij het me aangepraat heeft maar gewoon omdat het een leuk huis is :D

O nee, bij nader inzien herinner ik me toch één hork. Die dacht zeker dat ik het niet kon betalen 8)7 Joh, dan niet.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 25-07-20 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Veriye

Berichten: 2401
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:10

Hier geen aankoopmakelaar. Ik zit er ook altijd boven op. Wij had heel wat bezichtigingen staan, maar alle een of twee dagen van tevoren afgezegd, omdat het huis dan al verkocht was.

J0anieke

Berichten: 4948
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:19

Yipee schreef:
Vinden jullie trouwens ook dat er echt een groot verschil zit tussen de makelaars?

De makelaar van gisteren was eerlijk en gaf goede informatie, gaf een goede rondleiding en liet ons zelf nog even kijken. Leuke klik ieder geval terwijl er ook makelaars erbij zaten die eigenlijk als een zoutzak op de bank gingen zitten wachten. Waar je een beetje een verkoop verhaal eruit moet trekken.

Valt dat jullie ook op? Sommige zijn wel echte horken. Ik weet dat je niet echt je best hoeft te doen om een huis te verkopen in deze tijd maar je wordt er wel voor betaald dus je kan minimaal zorgen voor een goede welkome rondleiding. Ik zou zelf niet happy zijn als een zoutzak makelaar mijn huis zo zou verkopen.

Ik heb er zelfs een gehad die nog van de oude stempel was: hij praatte alleen tegen mijn vriend, ook al stelde ik de vragen. Heel vrouw onvriendelijk.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:15

Wat een verhalen haha. Ben blij dat ik niet de enige ben met die ervaringen. Ik vraag mij ook wel af hoe je een makelaar kiest als je je huis wil verkopen? Je bent er niet bij dus je weet niet hoe ze je huis verkopen. Ik zou me doodschamen voor een makelaar in een van bovenstaande verhalen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37373
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:19

Ik zou in dat geval zelf bijvoorbeeld een bekende laten bellen voor een afspraak en een bezichtiging in laten plannen. Dan weet je het meteen. :j

Urona447
Berichten: 2818
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:23

Hier een makelaar gehad die gewoon vergat te bellen dat ons bod geaccepteerd was. Werden wij gebeld door de assistente die de papieren in orde wilde maken, dus wij begrepen er niks van maar toen bleek ons bod geaccepteerd.