Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorsePassion
Berichten: 993
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:23

Arielle_ schreef:
Ik heb ook een bod gedaan op mijn huis zonder te gaan kijken, het zat al vol maar was er vanaf de foto’s van overtuigd dat het iets voor me was.
Toen ik een serieus bod had gedaan kon ik de volgende dag ineens wel even langskomen om de woning alsnog te bezichtigen, kon het toch ineens wel :D
Krijg over 3 weken de sleutel!

Dan heb je wel lef om dat te doen. Fijn dat het ook gelukt is. Heb je een link naar je a.s. huis?

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:10

Wij hadden voor morgen een bezichtiging staan. Dus waren al super blij, krijg ik net een belletje... Afgezegd, huis is onder voorbehoud verkocht...
Vind ik niet echt netjes, maar het is niet anders.
Hebben nog een bezichtiging voor vrijdag staan... Dus hopen dat dit wel doorgaat.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:26

heeft iemand hier ervaring met het invullen van een verbouwingsspecificatie voor de taxateur?

Wij willen best wat dingen verbouwen (zelf doen & laten doen), maar geen idee wat het gaat kosten en aangezien we de sleutel nog niet hebben zijn er ook nog geen offertes opgemaakt.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:27

Veriye schreef:
Wij hadden voor morgen een bezichtiging staan. Dus waren al super blij, krijg ik net een belletje... Afgezegd, huis is onder voorbehoud verkocht...
Vind ik niet echt netjes, maar het is niet anders.
Hebben nog een bezichtiging voor vrijdag staan... Dus hopen dat dit wel doorgaat.


o dit is zo bale zeg!
Dit hebben wij ook heel veel gehad.

Wij waren altijd blij met de makelaars die in ieder geval de bezichtigingen die ingepland stonden
een kans gaven om te kijken en eventueel een bod uit te brengen.

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:19

lovelyfiefy schreef:
heeft iemand hier ervaring met het invullen van een verbouwingsspecificatie voor de taxateur?

Wij willen best wat dingen verbouwen (zelf doen & laten doen), maar geen idee wat het gaat kosten en aangezien we de sleutel nog niet hebben zijn er ook nog geen offertes opgemaakt.

Ja wij hebben dit gehad bij ons huis. Alles door een aannemer laten doen, maar hadden toen ook nog geen offertes. We hebben grofweg een schatting gemaakt :+ Onze taxateur was ook niet moeilijk.

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:19

Veriye schreef:
Wij hadden voor morgen een bezichtiging staan. Dus waren al super blij, krijg ik net een belletje... Afgezegd, huis is onder voorbehoud verkocht...
Vind ik niet echt netjes, maar het is niet anders.
Hebben nog een bezichtiging voor vrijdag staan... Dus hopen dat dit wel doorgaat.


Balen he! Hadden wij laatst ook -O-

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:22

En de tweede is ook net afgezegd :(

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:36

Balen zeg! Om moedeloos van te worden.
En compleet andere wereld vergeleken met hier....

Ons huis stond 3 maanden te koop en is nu (onder voorbehoud, maar de koper neemt de tijd om het voorlopig koopcontract te tekenen dus de bedenktijd wordt steeds langer :roll: De taxateur is wel al geweest) verkocht.
Ons nieuwe huis stond ook 3 maanden te koop voor wij het kochten, onder de “bieden vanaf” prijs. Maar dat is in de kleine dorpen, in de stadjes hier omheen is het al een heel ander verhaal.

Het enige dat dan helpt is direct erbovenop zitten als je wat ziet en dan zsm kijken. Maar ik begrijp ook dat dat niet altijd kan door werk en andere verplichtingen...En dat sommigen extreem overbieden.

Onze taxateur (nieuwe huis taxatie incl verbouwing) was ook niet moeilijk, we hebben grofweg met de hypotheekadviseur besproken wat we wilden (laten) doen en daar een schatting voor gedaan. Daarna hebben we voorzichtige prijsindicaties op basis van foto’s van de funda foto’s opgevraagd. En de huidige bewoners gevraagd of we langs mogen met bijvoorbeeld de keuken inmeter en stukadoor.

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:06

Wij zijn de moeilijkste niet met bezichtigingen. Als de makelaar ons een datum en tijd geeft kunnen wij altijd... Maar ja dat helpt blijkbaar ook niet veel :+

Plukje
Berichten: 1657
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:20

lovelyfiefy schreef:
heeft iemand hier ervaring met het invullen van een verbouwingsspecificatie voor de taxateur?

Wij willen best wat dingen verbouwen (zelf doen & laten doen), maar geen idee wat het gaat kosten en aangezien we de sleutel nog niet hebben zijn er ook nog geen offertes opgemaakt.

Ja, dit hebben wij ook moeten doen voor onze hypotheek. Dit betrof wel een immens project. We hebben op voorhand al een bouwbegeleider ingehuurd om te helpen met de kostencalculatie. Dat is wel erg goed bevallen en eigenlijk ook best betaalbaar. Daarna hebben we de bouwbegeleider ook ingehuurd voor wat vragen de rest van de verbouwing.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:48

lovelyfiefy schreef:
Veriye schreef:
Wij hadden voor morgen een bezichtiging staan. Dus waren al super blij, krijg ik net een belletje... Afgezegd, huis is onder voorbehoud verkocht...
Vind ik niet echt netjes, maar het is niet anders.
Hebben nog een bezichtiging voor vrijdag staan... Dus hopen dat dit wel doorgaat.


o dit is zo bale zeg!
Dit hebben wij ook heel veel gehad.

Wij waren altijd blij met de makelaars die in ieder geval de bezichtigingen die ingepland stonden
een kans gaven om te kijken en eventueel een bod uit te brengen.


Je kan er als makelaar ook lang niet wat aan doen. Wij hadden continu mega biedingen met een tijdslimiet van diezelfde dag.... Dus keuze aan verkoper of ze het accepteren of niet. Dan kan je als makelaar niet zo veel anders dan lastminute afzeggen. Gruwelijk irritant, maar kopers zijn echt niet allemaal zo netjes en helaas is de makelaar altijd de gebeten hond die het niet goed doet.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:07

Tja wij hebben hier ook verkocht terwijl er nog bezichtigingen gepland stonden. We kregen een mooi bod op vrijdag en hebben onmiddelijk gereageerd dat er maandag nog bezichtigingen waren en ze daarna wat te horen kregen. Toen hebben ze hun bod nog een stuk omhoog gegooid met dat ze het echt graag wilde. Dat hebben we toen ook geaccepteerd

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:14

manzano schreef:
Je kan er als makelaar ook lang niet wat aan doen. Wij hadden continu mega biedingen met een tijdslimiet van diezelfde dag.... Dus keuze aan verkoper of ze het accepteren of niet. Dan kan je als makelaar niet zo veel anders dan lastminute afzeggen. Gruwelijk irritant, maar kopers zijn echt niet allemaal zo netjes en helaas is de makelaar altijd de gebeten hond die het niet goed doet.


Wij zijn ook niet boos ofzo op de makelaar. Hij/Zij kan er ook niks aan doen.
Ik word er alleen moedeloos van. Heb nu al overlegd of wij het voor nu niet laten. Het is voor mij wel stress iedere keer met werk wat regelen en dan weer toch niet.
Funda denkt al dat ik een robot ben, omdat ik er zoveel op zit.
Dus ja...heb eigenlijk weinig zin meer in.

HorsePassion
Berichten: 993
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:36

Echt balen voor je Veriye.Ooit komt het goed hoor.

Wij zochten ook een huis maar dan als zoekgebied in heel Nederland. Het bezichtigen van een woning was dus niet zomaar te doen en moesten we echt plannen vanwege de reisafstand. We hebben heel vaak onze neus gestoten. En wat ik ook erg vervelend vond was dat er veel makelaars openhuis dagen hadden. Ik kon ook echt niet iedere keer vrij nemen en die huizen vielen dus bij voorbaat al voor ons af.
Uiteindelijk toch wel een stuk of 13 huizen bezichtigd. De meeste huizen vielen tegen. En 3 keer zijn we een tweede keer gaan kijken met een aankoopmakelaar. Die deed voor ons de ogen openen en ook alle 3 de huizen zijn het niet geworden.
Op een avond zag ik een geweldig huis op Funda staan. Stond te koop bij onze aankoopmakelaar. Dus wij al blij. De andere ochtend gelijk contact opgenomen om het huis te gaan bezichtigen. De makelaar had alleen geen tijd en we moesten nog een week wachten eer dat we konden bezichtigen. Hij wist dat wij van ver kwamen en wilde voor ons een afspraak niet te vroeg in de ochtend plannen en de tijd er voor nemen.
2 dagen later belde de aankoopmakelaar op dat het huis verkocht was. Wij pissed natuurlijk want hij had toch geen tijd voor bezichtigingen. Hoe kon dat nou. We waren echt enorm teleurgesteld. Blijkbaar was er toch iemand komen kijken die in de buurt woonde en al voor openingstijd van de makelaar kwam kijken. Die heeft gelijk gezegd dat hij de woning wilde hebben. Pech voor ons.
Tot de makelaar ons een week later opbelde dat de koop niet doorging. Of we nog interesse hadden.
Natuurlijk hadden we interesse. We hebben meteen weer een bezichtiging gepland. En toen waren we wel de eerste kijkers en het huis was prachtig. Op de terugweg naar huis hebben we gelijk geboden en het huis is nu van ons. Het heeft zo moeten zijn. Het huis was voor ons bestemd.
Dus het moraal van dit verhaal. Blijf huizen bekijken. De volgende keer zullen jullie ook geluk hebben.

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:44

Als ik maar huizen zou kunnen bekijken :+ Wel fijn dat het voor jullie nog goed heeft uitgepakt.

Maar goed..Funda heb ik nu leeg gekeken...op dit moment staat er niks meer tussen wat voor ons interessant is...dus nu even afwachten wat er weer bijkomt.

manzano

Berichten: 23995
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:50

Herkenbaar. Ik heb paar maanden geleden voor het laatst wat bekeken.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:08

Lastig hoor!

Ik kom me hier ook melden, wij zijn ook op zoek. Twee bezichtigingen gehad, maar viel wat tegen. Twee andere woningen waren al verkocht toen ik belde... Voor ons staat er nu ook even niets tussen helaas, terwijl wij ook best een kluswoning zouden willen. Maar hopen op mooi nieuw aanbod dus!

We hebben zelf een 2 onder 1-kapper uit ‘35 die netjes is gerenoveerd. Hij staat nog niet te koop, maar verwacht dat we bij de verkoop profiteren van de rare huizenmarkt. Zo relativeer ik het maar een beetje... Voordeel bij verkoop, nadeel bij aankoop...

Wij willen dus eerst aankopen en dan verkopen, wat doen jullie en waarom?

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:22

Wat een ellende weer hier. Vervelend dat het steeds niet doorgaat Veriye.
Het is inderdaad vervelend dat je met werk ook hele planning capriolen moet uithalen om te kunnen bezichtigen.

Er is vandaag een huis te koop gekomen dat achter ons huurappartementen ligt. Sinds we hier kwamen wonen zei ik al dat ik die huizen fantastisch vind en er zou willen wonen. Vrijdag een bezichtigings afspraak bij dat huis. Ik ben nu al verliefd, heel gevaarlijk. Het huis is ook echt helemaal af en hoeft niks meer aan te gebeuren. Denk dat daar enorm op overboden gaat worden. Maar goed wie niet waagt wie niet wint.

Morgen ook nog een bezichtiging bij een huis dat al 7 weken te koop staat. Daar moet iets niet aan kloppen... Maar op de foto's is het wel okee. Ben benieuwd.

lovelyfiefy

Berichten: 5119
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:37

Iedereen bedankt voor de tips voor het invullen van de verbouwingsspecificatie.

Wij hebben via google de bedragen wat geschat.
Echter kwamen we boven het hypotheek budget daarmee, dus dat moest voor de hypotheek wel weer aangepast worden naar beneden.

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 09:57

Veriye schreef:
Maar goed..Funda heb ik nu leeg gekeken...op dit moment staat er niks meer tussen wat voor ons interessant is...dus nu even afwachten wat er weer bijkomt.


Hier ook herkenbaar helaas, en ook word je er zo moedeloos van dat er maar niks geschikts is en alles zo snel weg is. De druk om overhaast wat te moeten doen is niet fijn. Hopelijk is het nu ook wat stil ivm. de zomer, dat hoop ik dan maar dat er wat meer aanbod komt.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:44


Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:48

:+ lol dat is een goede.

Wij dachten een super mooi huisje gevonden te hebben... Maar lijkt dat er wel een groot maar bij zit wat niet in de omschrijving stond... Maar wel heel klein op het plattegrond... Buren van het huis ernaast mogen door de tuin op hun grondstuk lopen omdat ze recht van overpad hebben :+ dus dat valt voor ons af... Geen privacy at all dan in je tuin.

Heb wel het gevoel dat het rustiger wordt. Maar meer in de zin dat minder huizen online komen de laatste dagen.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:39

@Veriye
Ik ken het.. was een leuke boerderij, maar de overburen (oudere mensen) hadden nog een klein stukje achter/naast de schuur (een soort groentetuintje met hokje).
Zij hadden recht van overpad direct langs de boerderij.. en kwamen dan door de voortuin, langs de voordeur en de keuken- en slaapkamerraam en dan schuin door de achtertuin.
Toen wij aan het kijken waren kwam het oude mannetje pontificaal met kruiwagen en spullen al rammelend over het erf.
De makelaar zei al: zij willen het niet verkopen en geen andere route nemen (dat het overpad verlegt wordt) daar was al een rechtszaak over geweest en hadden de huidige eigenaren verloren.

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:41

Veriye schreef:
:+ lol dat is een goede.

Wij dachten een super mooi huisje gevonden te hebben... Maar lijkt dat er wel een groot maar bij zit wat niet in de omschrijving stond... Maar wel heel klein op het plattegrond... Buren van het huis ernaast mogen door de tuin op hun grondstuk lopen omdat ze recht van overpad hebben :+ dus dat valt voor ons af... Geen privacy at all dan in je tuin.

Heb wel het gevoel dat het rustiger wordt. Maar meer in de zin dat minder huizen online komen de laatste dagen.



O wauw dat zou ik ook niet willen inderdaad. Tenzij je super vrijstaand woont en ze door een klein stukje grasland ver weg zouden moeten ofzo.

Ik vind het ook rustiger kwa aanbod. Mij viel het dus ook niet alleen op haha.

Straks kijken bij een huis die we zeer graag willen kopen. Ben bang voor de concurrentie. Wij kunnen evt iets overbieden maar geen 30K ofzo. Ben al blij dat we niet afgezegd zijn voor het bezichtigen...

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:50

Brainless, beetje soortgelijke situatie dus.
Wij beginnen er maar liever niet aan. Wel jammer, was echt het perfecte huis geweest.

Yipee.. Wij hebben ook nog een bezichtiging staan voor dinsdag... Maar ik weet eigenlijk niet zo goed of ik het huis nog zou willen.. Maar wij gaan gewoon kijken (als het doorgaat)