Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:21

Ah zo ja. Dank je wel!

flooooo
Berichten: 2566
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:32

Hier is vanmiddag de eerste kijker geweest, een investeerder die hem voor de verhuur zou kopen. Hij had wat op en aanmerkingen, gaat er over nadenken en komt er dan op terug.
Gezien ik ga samenwonen en dus bij mijn vriend intrek (dat doe ik al maar nu gaat mijn huis in de verkoop) waar moet ik rekening mee houden bij de verkoop?

DubbelFun

Berichten: 88789
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:37

Persoonlijk zou ik het huis niet aan de 1e de beste verkopen (zeker niet als dat een investeerder is), maar nog even wat 'gewone' kopers afwachten.

Fitzroy

Berichten: 25156
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:32

Waarom zou je dat doen? Als een investeerder gewoon een goede prijs biedt ben je een dief van je eigen portemonnee als je dat niet aanneemt. Want je hebt ook geen last van financieel voorbehoud.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:39

flooooo schreef:
Hier is vanmiddag de eerste kijker geweest, een investeerder die hem voor de verhuur zou kopen. Hij had wat op en aanmerkingen, gaat er over nadenken en komt er dan op terug.
Gezien ik ga samenwonen en dus bij mijn vriend intrek (dat doe ik al maar nu gaat mijn huis in de verkoop) waar moet ik rekening mee houden bij de verkoop?



Wij hebben ons huis ook aan een investeerder verkocht. Hij maakt er studentenkamers van. Ik ben daar niet blij mee. Maar hij bood tienduizenden euro's boven de vraag- en taxatiewaarde van onze woning.
Dat vond ik teveel geld, om het voor te laten.
Daarbij kan het bedrag boven de taxatiewaarde niet mee gefinancierd worden, dus voor particulieren wordt het dan moeilijk om te overbieden.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 19:44

Ik zou er denk ik best moeite mee hebben, vooral omdat je weet dat je het voor je buren niet zo netjes achter laat. Wonen naast een studentenhuis is over t algemeen echt niet leuk

DubbelFun

Berichten: 88789
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:00

Ook dat.

Fitzroy

Berichten: 25156
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:54

Pfff ... moet je roomser zijn dan de paus? Verkocht is verkocht, daar kunnen je buren niet blij mee zijn, maar als het andersom is, doen ze misschien precies hetzelfde. Ik zou voor zekerheid en een goede prijs gaan.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:57

Dat heeft niets te maken met Roomser zijn dan de paus, maar ik vind dat je wel een beetje rekening kan houden met de mensen die achterblijven. Je zou het ook niet tof vinden als je net je droomhuis gekocht hebt en 2 maanden later verhuizen de buren en die laten een studentenhuis naast je achter. Wat niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet enzo.

Fitzroy

Berichten: 25156
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:05

Ja, maar dat is all in the game. Je hebt nooit invloed op wat je buren doen. Dat weet je nu eenmaal met buren. Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:09

Vjestagirl schreef:
Dat heeft niets te maken met Roomser zijn dan de paus, maar ik vind dat je wel een beetje rekening kan houden met de mensen die achterblijven. Je zou het ook niet tof vinden als je net je droomhuis gekocht hebt en 2 maanden later verhuizen de buren en die laten een studentenhuis naast je achter. Wat niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet enzo.


Dat klopt, daarom had ik er ook wat moeite mee.
Maar in mijn straat/wijk koopt hij veel woningen op en die verhuurt hij aan jonge mensen. Tot nu toe veroorzaken ze geen overlast.
En hij bood zoveel erover heen, dat ik me dat gewoon niet kan permitteren om zo'n riant bod af te slaan.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:12

Fitzroy schreef:
Ja, maar dat is all in the game. Je hebt nooit invloed op wat je buren doen. Dat weet je nu eenmaal met buren. Dan moet je in een hutje op de hei gaan wonen.


Sowieso heb ik van 1 buurvrouw best wel last, dus daar hou ik geen rekening mee.
Met mijn andere buren ben ik bevriend, maar zij hebben een boot en zitten van april tot oktober op de boot.......

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:19

Hier is het trouwens ook leuk. Ik woon in het middelste huis van een rijtje van 5 huizen, gebouwd in 1958 en slecht geïsoleerd, dus gehorig. Huis 1, 3 en 5 zijn sociale huurwoningen. Huis 2 en 4 zijn koopwoningen. In huis 1 en 5 zijn in het afgelopen jaar grote gezinnen komen wonen. Huis 5 is van top tot teen verbouwd door de bewoners, daar zijn ze 4 maanden mee bezig geweest, met heel erg veel overlast tot gevolg. In huis 1 staat zomers iedere dag de BBQ aan, waar ze volgens mij autobanden op roosteren: de halve straat staat blauw.

Nu hebben de bewoners van huizen 2 en 4 besloten te verkopen, mijn buren links en rechts dus. Zijn ook beiden al verkocht en de overdracht is heel binnenkort al. Tijdens één van de bezichtigingen was ik in de tuin aan het werk, en ik hoorde de makelaar zeggen "gezin aan de ene kant, en aan de andere kant een vrouw alleen. Die hoor je nooit, werkt bijna altijd, geen harde muziek, geen kinderen." Dus die mensen hebben gekocht met het idee dat ze een hele stille buur zouden krijgen...

En nu ga ik dus ook verhuizen, en de woningbouw kennende komt hier het volgende grote gezin in... Beetje sneu voor die kopers is het dus wel.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:36

Vjestagirl schreef:
Hier is het trouwens ook leuk. Ik woon in het middelste huis van een rijtje van 5 huizen, gebouwd in 1958 en slecht geïsoleerd, dus gehorig. Huis 1, 3 en 5 zijn sociale huurwoningen. Huis 2 en 4 zijn koopwoningen. In huis 1 en 5 zijn in het afgelopen jaar grote gezinnen komen wonen. Huis 5 is van top tot teen verbouwd door de bewoners, daar zijn ze 4 maanden mee bezig geweest, met heel erg veel overlast tot gevolg. In huis 1 staat zomers iedere dag de BBQ aan, waar ze volgens mij autobanden op roosteren: de halve straat staat blauw.

Nu hebben de bewoners van huizen 2 en 4 besloten te verkopen, mijn buren links en rechts dus. Zijn ook beiden al verkocht en de overdracht is heel binnenkort al. Tijdens één van de bezichtigingen was ik in de tuin aan het werk, en ik hoorde de makelaar zeggen "gezin aan de ene kant, en aan de andere kant een vrouw alleen. Die hoor je nooit, werkt bijna altijd, geen harde muziek, geen kinderen." Dus die mensen hebben gekocht met het idee dat ze een hele stille buur zouden krijgen...

En nu ga ik dus ook verhuizen, en de woningbouw kennende komt hier het volgende grote gezin in... Beetje sneu voor die kopers is het dus wel.



Ja, ik kan mijn huis ook niet aan de investeerder verkopen en voor minder aan een gezin en dan verkopen zij het een paar maanden of een jaar later alsnog met winst aan een investeerder :D

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:44

Haha ja zeker waar

Swah

Berichten: 1861
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:50

Electra63 schreef:
Ja, ik kan mijn huis ook niet aan de investeerder verkopen en voor minder aan een gezin en dan verkopen zij het een paar maanden of een jaar later alsnog met winst aan een investeerder :D


Nou inderdaad. Hier ook aan de eerste bieder verkocht. Goed bod, geen voorbehoud van financiering en akkoord met onze overdrachtsdatum per 1 mei. Weet niet wie/wat het zijn, maar ik ga idd ook niet roomser doen dan de paus. Kan best een verhuurder zijn, appartement midden in de stad maar te duur voor studentenwoningen. Ook genoeg 1e eigenaren in dit complex die na bewoning nu ook verhuren.

En als je van niemand overlast wil moet je idd in the middle of nowhere gaan zitten.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:13

In het kader van het zou eens normaal gaan. Nope dus. Die van ons gaat opnieuw de verkoop in. We hebben vandaag de koop afgeblazen met de koper die we hadden. Er was nog niks getekend en dus hebben ze ook geen poot om op te staan (en voor diegene die nu gelijk beginnen, we praten over Duitsland, andere regelgeving ;) ). Maar er zijn dingen gebeurd die voor ons niet door de beugel kunnen, oa dingen bespreken met de buurman ipv met ons. Papieren opvragen bij de Landskreis, die deze helemaal niet zomaar uit mogen geven. Zowel wederhelft als ik hadden beide zoiets van zo ga je niet met mensen om, dus koper heeft vandaag het nieuws gekregen. Toen kon hij overigens wel ineens contact opnemen met wederhelft, via een bericht overigens, niet eens bellen. Waar hij de dagen ervoor niks van zich liet horen op telefoontjes of emails. Dus die kreeg een heel aardig berichtje terug van wederhelft dat hij het hoe dan ook niet meer kreeg.
Maar goed het feestje begint van voor af aan -O-

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:23

Ik woon in een appartement, hier zijn ook appartementen aan investeerders verkocht. Zo ook de woning naast mij. Verkocht, en vervolgens verhuurd aan expats. De eerste waren oke, de tweede waren Britten en daar heb ik zoveel last van gehad. Eikels. Nu is het geloof ik weer verkocht, aan ouders die het voor hun zoon hebben gekocht. Die hoor of ik zie ik nooit :)) Appartement schuin onder me is nu ook verkocht aan een investeerder. Ik houd m'n hart vast :=

We zijn er als buren niet perse blij mee maar... als het echt duizenden euro's etc scheelt.. Tja. Ergens houdt je burenliefde wel op denk ik. Tegelijkertijd vind ik het gewoon ontzettend zonde hoe de markt hier volledig om de zeep is geholpen door o.a. investeerders, en draag ik ik daar liever niet aan bij. Lastig lastig.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:30

Berdien schreef:
Ik woon in een appartement, hier zijn ook appartementen aan investeerders verkocht. Zo ook de woning naast mij. Verkocht, en vervolgens verhuurd aan expats. De eerste waren oke, de tweede waren Britten en daar heb ik zoveel last van gehad. Eikels. Nu is het geloof ik weer verkocht, aan ouders die het voor hun zoon hebben gekocht. Die hoor of ik zie ik nooit :)) Appartement schuin onder me is nu ook verkocht aan een investeerder. Ik houd m'n hart vast :=

We zijn er als buren niet perse blij mee maar... als het echt duizenden euro's etc scheelt.. Tja. Ergens houdt je burenliefde wel op denk ik. Tegelijkertijd vind ik het gewoon ontzettend zonde hoe de markt hier volledig om de zeep is geholpen door o.a. investeerders, en draag ik ik daar liever niet aan bij. Lastig lastig.


Ik woon in de stad en ik vind het echt vervelend hoe de huizenmarkt hier verziekt wordt.
Maar hij bood ruim 15% boven de vraagprijs en zonder voorbehoud enz.

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:32

Hier in Groningen net zo hoor, het is echt zonde. En vervolgens worden deze appartementen voor € 1.200 per maand verhuurd.. :wow:

Maar voor zoveel boven de vraagprijs en zonder voorwaarden is als verkoper wél verdraaid interessant. Dat maakt het zo ontzettend lastig.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:44

Berdien schreef:
Hier in Groningen net zo hoor, het is echt zonde. En vervolgens worden deze appartementen voor € 1.200 per maand verhuurd.. :wow:

Maar voor zoveel boven de vraagprijs en zonder voorwaarden is als verkoper wél verdraaid interessant. Dat maakt het zo ontzettend lastig.


Mijn huis wordt waarschijnlijk in 4 of 5 studentenkamers opgedeeld. Met een gezamenlijke keuken en douche en 2 losse toiletten. Per kamer vraagt hij tussen de 500 en 800 euro (verschillende m3)
Tenminste zo heeft hij het met een huis aan de overkant gedaan.
Hij heeft ook 2-kamer-benedenwoningen te huur: 800-1000 euro huur.
En een heel pand: 7 kamers gemeubileerd te huur voor 3000 euro.
Ik vind het bizar...…..

Tot nu toe wel leuke, nette mensen.

flooooo
Berichten: 2566
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 11:18

Tja heel simpel, de leuke buren naast mij gaan hun huis ook te koop zetten als ze wat anders hebben gevonden en het zijn starterswoningen dus gemiddeld wonen mensen hier niet lang. Bovendien komt er gewoon een huurder in en dat weet je toch nooit.
Ik ben geen moraalridder, mijn buren kunnen hun huis ook verkopen aan een investeerder he. Bovendien biedt hij zonder voorbehouden wat mij een hoop waard is.
En nee hij heeft de vraagprijs niet neergelegd, de markt is niet heel gestoord bij ons en daarbij zijn er recent twee huizen verkocht en weet ik de bedragen. (wel boven dit bod maar we onderhandelen nog)
Ik heb in ieder geval geen gewetenswroeging.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:53

Pffff..

Wij zijn vanmorgen voor de tweede keer een huis gaan bezichtigen en ik zit toch met een paar punten, waar ik maar niet over uit kom. :\

In verband met privacy wil ik het niet openbaar hebben, maar is er iemand (met een beetje verstand van zaken) die ik een PB mag sturen?

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 14:54

Tuurlijk, PB maar raak! Ik beloof geen verstand, maar kan wel meedenken :)

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10454
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 15:01

Stuur gerust een pb dan kijk ik met liefde met je mee