Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:07

Ook hier is het snel gegaan, we hebben afgelopen dinsdag de goedkeuring gehad qua hypotheek. We hadden tot gister om de financiering rond te krijgen en geloof dat we begin oktober hebben bezichtigd en direct geboden, we krijgen 16december de sleutel al!

Plukje
Berichten: 1656
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 04:40

Wat is het bij iedereen snel gegaan! Wij hadden 17 juni de eerste bezichtiging en tekenden 8 november de koopovereenkomst.

Vanaf nu staat ons huidige huis te koop: https://www.makelaarsmajoor.nl/aanbod/w ... eldlaan-4/ . Morgen komt hij ook op Funda. Nu hebben de mensen die de nieuwsbrief van de makelaar ontvangen een dagje voorsprong. Ik ben echt zo benieuwd of het storm gaat lopen! De vraagprijs is ook echt spannend. Hij staat laag in de hoop/verwachting dat er overboden zal worden, maar ik vind het best een risico.

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:31

Wat een leuk huis, Plukje +:)+ Dat ben je vast zo kwijt. Ik ben wel blij dat de prijzen hier nog een stuk lager liggen.

x_spekkie_x

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 09:44

Hebben jullie je huis recent gekocht Plukje? Google streetview laat nog een oude versie zien :D Mooi opgeknapt hoor, ziet er goed uit, kant en klaar! Grappig, ik rij daar elke werkdag langs :)) huis aan de andere kant van de grote weg is ook zo'n plaatje, prachtige opgeknapte boerderij. Ligging is echter beroerd, wat dat betreft zitten jullie daar precies goed aan het eind van een doodlopend straatje.

Plukje
Berichten: 1656
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:12

x_spekkie_x schreef:
Hebben jullie je huis recent gekocht Plukje? Google streetview laat nog een oude versie zien :D Mooi opgeknapt hoor, ziet er goed uit, kant en klaar! Grappig, ik rij daar elke werkdag langs :)) huis aan de andere kant van de grote weg is ook zo'n plaatje, prachtige opgeknapte boerderij. Ligging is echter beroerd, wat dat betreft zitten jullie daar precies goed aan het eind van een doodlopend straatje.

Nee, 10 jaar geleden, maar mijn man houdt wel heel erg van klussen (en is er ook goed in), dus hij is doorlopend alles aan het verbeteren. Schilderwerk vinden we heel belangrijk voor het behoud van het huis, dus we hebben een goede relatie met onze huisschilder opgebouwd

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:48

Vjestagirl schreef:
Fitzroy schreef:
Gefeliciteerd, Vjestagirl :j Ga je dichter bij je werk wonen ?


Ja. Ze verplaatsen mijn werk van Eindhoven naar Utrecht. Aangezien ik nu in Breda woon is mijn reistijd straks echt niet meer acceptabel. Dus ik verhuis nu naar Zaltbommel. Zowel Eindhoven als Utrecht zijn goed bereikbaar vanaf daar, vooral ook met de trein (wat wel n grote plus is als je voor de NS werkt)

Gezellig, welkom in Zaltbommel! In welke wijk ga je wonen? :))

Ik reis nu ook elke dag met de trein van Zaltbommel naar Utrecht. Helaas is het de laatste tijd vaak raak met vertragingen of uitval, maar dat is de tijd van t jaar zullen we maar denken haha. Met de auto is t ook regelmatig raak.

Ik ben gelukkig niet meer op zoek, maar lees wel af en toe mee voor de perikelen als dat mag :).

Swah

Berichten: 1861
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:04

Leuk huis Plukje!

Nou mijn huis is al verkocht, lekker zeg! Zonder voorbehouden. Gelukkig dus maar 1 middag bezichtigingen gehad. :)

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:58

CRos95 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ja. Ze verplaatsen mijn werk van Eindhoven naar Utrecht. Aangezien ik nu in Breda woon is mijn reistijd straks echt niet meer acceptabel. Dus ik verhuis nu naar Zaltbommel. Zowel Eindhoven als Utrecht zijn goed bereikbaar vanaf daar, vooral ook met de trein (wat wel n grote plus is als je voor de NS werkt)

Gezellig, welkom in Zaltbommel! In welke wijk ga je wonen? :))

Ik reis nu ook elke dag met de trein van Zaltbommel naar Utrecht. Helaas is het de laatste tijd vaak raak met vertragingen of uitval, maar dat is de tijd van t jaar zullen we maar denken haha. Met de auto is t ook regelmatig raak.

Ik ben gelukkig niet meer op zoek, maar lees wel af en toe mee voor de perikelen als dat mag :).


In de Vergt, ik heb een (bestwelgroot) huis met een behoorlijke tuin gekocht. De huidige eigenaren blijven ook in dezelfde wijk wonen, dus dat is wel een teken dat het goed zit :D .

Gelukkig ben ik zelf verantwoordelijk voor het wel of niet rijden van de treinen, en is "m'n trein reed niet" bij ons een prima reden om te laat te komen, want het is te checken XD

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:56

Vjestagirl schreef:
In de Vergt, ik heb een (bestwelgroot) huis met een behoorlijke tuin gekocht. De huidige eigenaren blijven ook in dezelfde wijk wonen, dus dat is wel een teken dat het goed zit :D .

Gelukkig ben ik zelf verantwoordelijk voor het wel of niet rijden van de treinen, en is "m'n trein reed niet" bij ons een prima reden om te laat te komen, want het is te checken XD


Tenzij het dus je eigen schuld is :')

Mijn nieuwbouwappartement wordt morgen opgeleverd! Hoop alleen dat de bank de laatste aanneemtermijn op tijd heeft overgemaakt... Moet eerlijk zeggen dat ik zelf al wat laat was, maar toen ging er bij de bank ook nog iets mis :=

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:16

Ik kom me ook melden, hard op zoek maar het gaat nog niet gemakkelijk. Ik twijfel ook wat nou het handigst is, zoveel mogelijk eigen geld er in of voor het hele bedrag voor een hypotheek gaan?

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:55

Tiggs schreef:
Vjestagirl schreef:
In de Vergt, ik heb een (bestwelgroot) huis met een behoorlijke tuin gekocht. De huidige eigenaren blijven ook in dezelfde wijk wonen, dus dat is wel een teken dat het goed zit :D .

Gelukkig ben ik zelf verantwoordelijk voor het wel of niet rijden van de treinen, en is "m'n trein reed niet" bij ons een prima reden om te laat te komen, want het is te checken XD


Tenzij het dus je eigen schuld is :')

Mijn nieuwbouwappartement wordt morgen opgeleverd! Hoop alleen dat de bank de laatste aanneemtermijn op tijd heeft overgemaakt... Moet eerlijk zeggen dat ik zelf al wat laat was, maar toen ging er bij de bank ook nog iets mis :=


Haha ik heb weleens toen ik naar Utrecht moest en mijn trein wat vertraagd was, mijn aansluiting laten wachten door een collega te appen :D .

Maar in principe: als ik in de trein zit ben ik niet verantwoordelijk voor welke trein wel of niet rijdt

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:02

Ons huis heeft 5 mnd tekoop gestaan! Gelukkig nu definitief verkocht zelf e3n woning gekocht die 9 weken te koop stond op de markt gekomen vol 297.00 op de kop getikt voor 255.000 dus niet overal is het deze gekte

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:17

Jammer dat Sprundel zo ver van mijn werk is :+ Gefeliciteerd met de verkoop +:)+

Plukje
Berichten: 1656
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 15:46

Onze hypotheek is al rond! Echt super fijn, we hadden wat gedoe met een foutje in het taxatierapport en we hebben een mega bouwdepot die we wat spannend vonden, maar binnen een week na aanlevering stukken hebben we gewoon al bevestiging binnen! Nu alleen nog even ons huidige huis verkopen en dan zijn we er.
Ons huis staat sinds gisteren op Funda en er zijn 2 bezichtigingen ingepland. Stiekem valt dat best tegen, dus ik knijp hem wel een beetje. Maar goed, we zoeken maar één koper ;)

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:37

Plukje,ik had de eerste week ook maar 1 bezichtiging.

Daarna was het herfstvakantie en waren we een weekje weg.
Toen we zaterdags terug kwamen waren er ineens 7 bezichtigingen gepland.

Komt vast wel goed

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 16:41

En ik ben t levend bewijs dat de eerste kijker ook best de koper kan worden

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:06

Hier was ook de 1ste kijker meteen de koper!

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:16

Bij ons ook, maar dat is wel een investeerder, dus telt eigenlijk niet ;)

Fitzroy

Berichten: 25157
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:24

Hier niet. Wel de eerste van de tweede open huizendag :+

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:09

Vjestagirl"
[quote="CRos95 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ja. Ze verplaatsen mijn werk van Eindhoven naar Utrecht. Aangezien ik nu in Breda woon is mijn reistijd straks echt niet meer acceptabel. Dus ik verhuis nu naar Zaltbommel. Zowel Eindhoven als Utrecht zijn goed bereikbaar vanaf daar, vooral ook met de trein (wat wel n grote plus is als je voor de NS werkt)

Gezellig, welkom in Zaltbommel! In welke wijk ga je wonen? :))

Ik reis nu ook elke dag met de trein van Zaltbommel naar Utrecht. Helaas is het de laatste tijd vaak raak met vertragingen of uitval, maar dat is de tijd van t jaar zullen we maar denken haha. Met de auto is t ook regelmatig raak.

Ik ben gelukkig niet meer op zoek, maar lees wel af en toe mee voor de perikelen als dat mag :).


In de Vergt, ik heb een (bestwelgroot) huis met een behoorlijke tuin gekocht. De huidige eigenaren blijven ook in dezelfde wijk wonen, dus dat is wel een teken dat het goed zit :D .

Gelukkig ben ik zelf verantwoordelijk voor het wel of niet rijden van de treinen, en is "m'n trein reed niet" bij ons een prima reden om te laat te komen, want het is te checken XD[/quote]
Heel leuk! Is inderdaad een leuke wijk, grote delen zijn onlangs opgeknapt.

Haha ik kan jou dus een PB doen als ik weer eens te laat op m’n werk verschijn :')
Wanneer is de overdacht?

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:49

Op 2 maart pas. Dat leek super ver weg, maar is natuurlijk over 3 maanden al.

Hoe doen jullie dat trouwens allemaal met het boeken van schilders, stucadoors, aannemers etc. als je eerder je sleutel krijgt? Ik merk nu dat als ik dit soort vakmensen mail dat ze dan allemaal al bezig zijn met de planning van half februari, dus dat ik nèt op tijd ben met het boeken. Als ik zeg 1,5 maand eerder m'n sleutel zou krijgen zou dit dus allemaal niet kunnen.

Electra63

Berichten: 17877
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:54

Vjestagirl schreef:
Op 2 maart pas. Dat leek super ver weg, maar is natuurlijk over 3 maanden al.

Hoe doen jullie dat trouwens allemaal met het boeken van schilders, stucadoors, aannemers etc. als je eerder je sleutel krijgt? Ik merk nu dat als ik dit soort vakmensen mail dat ze dan allemaal al bezig zijn met de planning van half februari, dus dat ik nèt op tijd ben met het boeken. Als ik zeg 1,5 maand eerder m'n sleutel zou krijgen zou dit dus allemaal niet kunnen.


Onze verkopers wilden ook de datum met een maand vervroegen, maar onze aannemer had eerder geen tijd dus daarom verkoopdatum niet vervroegd.
Aannemers hebben het super druk.
Of je moet zelf veel kunnen doen

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:56

Oh en mij PBen als je trein niet rijdt kan je doen. Ik kan het alleen niet voor je fixen XD

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:59

Stucen en verven kan ik zelf, dus daar hoef ik geen mensen voor in te huren :D :P
Maar tot nu toe hebben we nog niks gekocht, dus wat er nodig gaat zijn weet ik nog niet.

Plukje
Berichten: 1656
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 06:38

Vjestagirl schreef:
Op 2 maart pas. Dat leek super ver weg, maar is natuurlijk over 3 maanden al.

Hoe doen jullie dat trouwens allemaal met het boeken van schilders, stucadoors, aannemers etc. als je eerder je sleutel krijgt? Ik merk nu dat als ik dit soort vakmensen mail dat ze dan allemaal al bezig zijn met de planning van half februari, dus dat ik nèt op tijd ben met het boeken. Als ik zeg 1,5 maand eerder m'n sleutel zou krijgen zou dit dus allemaal niet kunnen.

Wij hebben een bouwbegeleider ingehuurd om ons klusproject in goede banen te leiden. Het scheelt dat we dus zijn netwerk gebruiken en daarin is net wat meer mogelijk, omdat die bouwlui graag voor zo’n bureau werken. Met de badkamer wordt het bij ons ook krap. We waren net op tijd met bestellen. Dit was voor ons ook wel reden om de overdracht zo laat mogelijk te plannen.
We hebben in de koopovereenkomst het aantal dagen dat we nog langs moeten komen voor inmeetafspraken met bouwlui voordat we de sleutel krijgen op laten nemen. We waren bang dat verkoper daar geen zin in had, maar in de praktijk vindt hij het volgens mij best gezellig :)