Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:49

Leuk huis van je vriend, met leuke oude details!
Berdien schreef:
Mijn broertje heeft 75k overboden op een woning die sinds de bouw in de jaren 80 niet meer is aangepast. Hij heeft het huis daarmee kunnen kopen, maar moet dus naast die 75k nog heel fors investeren.

De VP van dat huis, wil je dat delen? Mag per PB hoor.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:56

Leuk huis Berdien, sfeervolle stukken er in verwerkt. Moet je wel aanspreken als koper anders haal je het er weer uit en dat kost je weer wat centen natuurlijk. Ben benieuwd wat er op afkomt en geboden wordt.

Zonnetje81
Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:02

Ik ben denk ik de enige die de kriebels van het huis krijgt en het volledig zou strippen. :+

Daabij denk ik dat het een tochtig/koud huis is.

horsii

Berichten: 7673
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:49

Zonnetje81 schreef:
Ik ben denk ik de enige die de kriebels van het huis krijgt en het volledig zou strippen. :+

Daabij denk ik dat het een tochtig/koud huis is.


Ik zou het ook volledig strippen.
Maar het heeft wel potentie, mijn smaak is het alleen niet.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 15:51

Haha nou ik vind het ook niet allemaal mooi hoor. Maar er zitten wel wat leuke elementen in.
Maar wij gaan zelf tegenwoordig ook wat meer een andere richting op, waar we voorheen misschien de boel wel veel strakker zouden hebben gedaan qua stijl.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:06

Mooi huis, wat wil je daar aan strippen dan? Ik zou eigenlijk niks wijzigen eraan. Even schoonmaken en verhuizen.

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:23

Berdien schreef:
Ik ben echt blij dat ik voorlopig nog niet hoef te kopen. Dat wordt op zijn vroegst pas volgend jaar, en we zullen dan wel zien hoe de markt is. Mijn broertje heeft 75k overboden op een woning die sinds de bouw in de jaren 80 niet meer is aangepast. Hij heeft het huis daarmee kunnen kopen, maar moet dus naast die 75k nog heel fors investeren. Hij liever dan ik :=


Vrienden van ons ook, 50k dan maar het is ook een huis/buurt met bijv slechte parkeermogelijkheden. En echt alles zou ik verbouwen. Snap t niet want je krijgt het er nooit meer uit.. Maar in deze tijd kun je eigenlijk ook niet anders.

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 16:24

paars schreef:
Leuk huis van je vriend, met leuke oude details!
Berdien schreef:
Mijn broertje heeft 75k overboden op een woning die sinds de bouw in de jaren 80 niet meer is aangepast. Hij heeft het huis daarmee kunnen kopen, maar moet dus naast die 75k nog heel fors investeren.

De VP van dat huis, wil je dat delen? Mag per PB hoor.


VP € 325.000, gekocht voor € 400.000.

Huis van mijn vriend is ook niet alles mijn smaak hoor. Maar goed, ik woon er niet en ga er dus ook niet wonen :D Hopelijk is het mooi snel verkocht. Kunnen wij ook weer door :j

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:14

Holy moly Berdien. Gat in de lucht gesprongen denk ik!

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:20

De verkopers ja :') Mijn broertje ook wel hoor, die is heel blij met het huis.

horsii

Berichten: 7673
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:54

Als die er maar blij mee is.

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:22

Berdien schreef:
De verkopers ja :') Mijn broertje ook wel hoor, die is heel blij met het huis.

Gut ja sorry. Je ziet; ik lees het vanuit de verkoperskant.
Zal ik een apart topic openen voor de huizen ver-kopers? We leven hier gelukkig in pais en vree en vind ik wel zo overzichtelijk. Bovenstaande reactie was duidelijk een missertje.
Fijn dat je broer er blij mee is, dat is wat telt!!

Winged

Berichten: 33074
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:51

Voor de verkopers en kopers, lees even dit verhaal: https://www.gelderlander.nl/wonen/dolbl ... ~a42749ed/

Afgelopen maand is mijn gekochte woning eindelijk van Funda afgehaald. Ik had vrijdag 2 mensen aan de deur die mijn woning wilden huren. Zelfde verhaal als in de link. Erg triest... Maar wel even goed om alert op te zijn dat deze praktijken spelen.

horsii

Berichten: 7673
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:48

Winged schreef:
Voor de verkopers en kopers, lees even dit verhaal: https://www.gelderlander.nl/wonen/dolbl ... ~a42749ed/

Afgelopen maand is mijn gekochte woning eindelijk van Funda afgehaald. Ik had vrijdag 2 mensen aan de deur die mijn woning wilden huren. Zelfde verhaal als in de link. Erg triest... Maar wel even goed om alert op te zijn dat deze praktijken spelen.


Bizar.. maar zonder bezichtiging een huis huren..

Winged

Berichten: 33074
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:51

horsii schreef:
Bizar.. maar zonder bezichtiging een huis huren..

Ja, ik zou het ook niet doen. Maar schijnbaar trappen er wel mensen in.

In mijn geval waren de mensen zo slim om eerst even langs te rijden en te vragen of de woning te huur was. (730 euro incluis gas+water+licht voor een rijtjeswoning met ruime tuin...).
Je staat wel even gek te kijken als er mensen aan je deur staan hoor :+

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:41

Jee dan sta je ook te kijken zeg! Bizar zeg, maar het is ook echt de wanhoop van mensen om zo in het diepe te springen en te pakken wat je pakken kan.. triest hoor!

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:48

Dat is iets wat al lang wordt gedaan, een huis verkopen/verhuren wat niet bestaat.
Voor zoveel geld ga je toch eerst even kijken, als dat niet kan zou ik het niet vertrouwen.
Maar wel heel sneu voor die mensen.

Bij ons is inmiddels ook alles officieel verkocht.
Natuurlijk ook erg blij met de 25% en zonder voorwaarden, precies zoals wij gekocht hebben.
Vooral ook zin om te verhuizen, over precies 2 weken de sleutel. :):)

flooooo
Berichten: 2566
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:16

Oh wij hebben net het nummer van mensen gekregen die hun huis gaan verkopen omdat ze aan het bouwen zijn. Klinkt als een heel goed huis en misschien kunnen we voor de markt aan iets overleggen! Heel spannend.

Volgens mij zijn we ook toe aan een nieuw topic?

MirandaMalik

Berichten: 9900
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:28

Floo dat zou fijn zijn, hopelijk is het wat!

Charaz

Berichten: 24333
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:44

Gefeliciteerd met de verkoop MirandaMalik!

Spannend flooooo

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:04

Gefeliciteerd MirandaMalik!! En spannend flooooo! Zou toch fijn zijn als je zo aan je nieuwe huis kunt komen!

Ginger1991
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:25

Ik kom ook meelezen. :D
Wij zijn ook op huizenjacht, en al een paar bezichtigingen gehad.
Regio noord holland, Heemskerk/Beverwijk.
Op 1 huis gaan we een bod uitbrengen, al is dat nog best lastig om te bepalen hoeveel we moeten overbieden.
Het maakt het ook niet makkelijker dat ons budget rond de 4 ton ligt waardoor je op de grens zit met wel of geen overdrachtsbelasting...

Voor de bokkers die al hebben gekocht, hoeveel hebben jullie overboden?

Voor mijn huidige woning (benedenwoning) is de makelaar ook al langs geweest voor een waardebepaling en die pakt leuk uit. Vraagprijs word het dubbele als waar ik het 5 jaar geleden voor gekocht heb.
Maar eerst iets nieuws kopen :')

Gnome
Berichten: 8456
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:39

Ginger1991 schreef:
Ik kom ook meelezen. :D
Wij zijn ook op huizenjacht, en al een paar bezichtigingen gehad.
Regio noord holland, Heemskerk/Beverwijk.
Op 1 huis gaan we een bod uitbrengen, al is dat nog best lastig om te bepalen hoeveel we moeten overbieden.
Het maakt het ook niet makkelijker dat ons budget rond de 4 ton ligt waardoor je op de grens zit met wel of geen overdrachtsbelasting...

Voor de bokkers die al hebben gekocht, hoeveel hebben jullie overboden?

Voor mijn huidige woning (benedenwoning) is de makelaar ook al langs geweest voor een waardebepaling en die pakt leuk uit. Vraagprijs word het dubbele als waar ik het 5 jaar geleden voor gekocht heb.
Maar eerst iets nieuws kopen :')



Wij hebben 2000 onder de vp geboden en gekocht in Coevorden in juli 2021. Huis was wel al 2x verkocht geweest maar steeds terug getrokken dus daar hebben we geluk mee gehad. Alle andere huizen die we hebben gezien gingen voor 25k tot 70k boven de vraagprijs weg. Zat je tussen 250k en 310k in qua vraagprijs.

Memories

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:11

Gefeliciteerd met de verkoop MirandaMalik :D

Die oplichterij met huurwoningen heb ik in mijn studietijd ook wel voorbij zien komen. Veelal met buitenlandse studenten die niet fysiek konden komen bezichtigen en op hoop van zegen vol in het mooie verhaal van zo’n oplichter trapten. Echt smerig hoe oplichters misbruik maken van mensen die vaak in een kwetsbare situatie zitten ;(

Wij hadden vandaag weer een bezichtiging maar was 3x niks. Of ja, voor de vp zou ik de gok wel willen wagen maar dan heeft het weinig zin om een bod uit te brengen in deze markt denk ik. Meest onprofessionele verkoopmakelaar die we tot nu toe waren tegengekomen. Stond gewoon onwaarheden te verkondigen over het huis die wij toen we achteraf nog even goed hebben gekeken makkelijk recht konden zetten :') Hadden het vermoeden dat ze niet vol stond te liegen hoor, maar dat ze het gewoon niet wist en daarom het meest optimistische antwoord eruit heeft gebluft. Waarschijnlijk omdat ze daarvoor al op een hoop vragen van ons geen antwoord wist. Maar vond het ronduit onprofessioneel, zeg dan eerlijk dat je het even niet weet.

horsii

Berichten: 7673
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:14

Gefeliciteerd Mirandamalik, fijn en sleutel schiet al op.

Floo, zou fijn zijn om zo aan een huis te komen.

Wij wachten nog tot de gemeente terug belt en dan een bod uit brengen