Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:17

flooooo schreef:
Spannend voor jullie horsii, waar ben je geweest?
We gaan kijken of we bij het ene huis wat omhoog kunnen, hadden ondero de vraagprijs geboden.


Die laatste ? Of zijn dit nog eerdere huizen waar je geweest was

horsii

Berichten: 7674
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:25

Succes floo
Wij zijn in Maashees geweest.

flooooo
Berichten: 2566
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:45

anca schreef:
flooooo schreef:
Spannend voor jullie horsii, waar ben je geweest?
We gaan kijken of we bij het ene huis wat omhoog kunnen, hadden ondero de vraagprijs geboden.


Die laatste ? Of zijn dit nog eerdere huizen waar je geweest was


Nee een eerder huis waar we geweest zijn. Die is een heel stuk duurder en wij hadden dus ook onder de vraagprijs geboden, iemand anders erboven maar die kreeg de boel niet rond. Hij staat er nu opnieuw op.

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:46

M’n kijkers waren wèg van het huis, wat ik natuurlijk leuk vond om te horen! Ze vonden alleen dat er te weinig ruimte was voor hun kipjes. Fijn dat ze dat de dag erop meteen lieten weten! Was iig een goeie oefening voor me om het huis snel “bekijk-klaar” maken :D .

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:46

De duimen draaien weer Flooooo en Horsii en de anders zoekers, zal toch een keer lukken!

flooooo
Berichten: 2566
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:53

Wat fijn paars, altijd leuk als mensen positief zijn!

horsii

Berichten: 7674
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:27

Altijd leuk als mensen positief zijn.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:01

Is het niet gebruikelijk dat een makelaar eerstvolgende bieders belt dan, als een huis toch weer in de verkoop komt? Scheelt ze misschien weer een hele ronde kijkers.

Wij hebben toch weer een heel leuk huis gezien, eentje die we van eigen geld wel kunnen kopen ( maar de hele overwaarde straks in moeten steken qua verbouwing), dat zou ons veel lucht geven met onze eigen verbouwing qua tijd en stress omdat we dan niet eerst hoeven te verkopen. Helaas zijn er maandag al bezichtigingen, ik heb aangegeven dat we erg veel interesse hebben en dat ik een dezer dagen die kant op kan komen, zolang ze nog niet in onderhandeling zijn. Ik hoop dat er maandag geen bod wordt uitgebracht en wij ook de kans krijgen om te gaan kijken.

horsii

Berichten: 7674
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 02:55

Ik duim dat jullie ook de mogelijkheid krijgen.

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:33

opisop_shop schreef:
Is het niet gebruikelijk dat een makelaar eerstvolgende bieders belt dan, als een huis toch weer in de verkoop komt? Scheelt ze misschien weer een hele ronde kijkers.
eerstvolgende bieders, wat bedoel je daarmee?
en
Het nieuwe huis wat jullie hebben gezien, je bedoelt dat je hoopt dat de verkopers willen wachten met verkoop tot jullie huidige huis verbouwd is en je dan voldoende overwaarde hebt om op dat nieuwe huis te gaan bieden?

Snap ‘m niet helemaal geloof ik! Goeie teken is wel dat er in vrij korte tijd al meerdere huizen beschikbaar zijn die jullie aanspreken. Dat is top. Er komt vast iets op jullie Oostenrijkse pad wat gaat lukken.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:52

Nou als een huis verkocht wordt maar het lukt de kopers niet, en er waren nog meer mensen die een bod hadden uitgebracht. Kun je die dan niet bellen als makelaar zijnde, zodat zij opnieuw kunnen bieden zonder bezichtiging? Ipv de woning weer gewoon op Funda te zetten.

De nieuwe woning zouden wij van eigen geld kunnen kopen, zonder ons huis te verkopen. Dat zou ons de tijd geven om gewoon ons huidige huis af te maken in alle rust en dan te verkopen.
Daarna kunnen we van die overwaarde de nieuwe woning volledig verbouwen.

Zonnetje81
Berichten: 18684
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:33

Ik denk dat ze dan bang zijn voor een lager bod.

paars

Berichten: 5605
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:35

Ah, ja ik snap ‘m x2, dank!

Ja dat zou ik als verkopend makelaar ook proberen idd. Maar er waren dacht ik niet meerdere bieders? Ze hadden het enige bod en de vraagprijs geboden.

Ik snap ‘m met je huidige huis/potentiele nieuwe. Dat zou inderdaad heel goed uitkomen als dat lukt!!

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:38

Wij hadden ook 1 bieder die de vraagprijs wel wilde bieden als er geen of geen hoger bod was. Makelaar gaf aan dat die kopers dan waarschijnlijk wilden onderhandelen voor een bod onder de vraagprijs. Gelukkig hadden we biedingen boven de vraagprijs :D Zoniet, waren we waarschijnlijk niet met die mensen in gesprek gegaan.

Als koper kan ik me voorstellen dat je denkt, bel mij dan maar als de koop niet doorgaat. Maar uiteindelijk bepaald de verkoper. Afhankelijk van de termijn dat de koop niet door is gegaan, enkele dagen is natuurlijk niks maar weken of maanden kunnen de vraagprijs misschien ook weer laten stijgen. Wij hadden ook zoiets van als het na de 1e 16 kijkers niet lukt, doen we gewoon nog een ronde. Er zijn toch voldoende kopers...

Suzanne F.

Berichten: 49354
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:43

Ja maar zo kan je als verkoper ook te hoog van de toren blazen. Ik heb ooit een bod gedaan op een huis en ik kreeg geen tegenbod, alleen een afwijzing. Nou eeh, oké. Prima, dan ga ik door. Ik heb een ander huis gekocht en dat bewuste huis heeft nog een jaar te koop gestaan en is ver onder de prijs die ik bood weggegaan. Die verkopers hebben enorme spijt gehad dat ze mijn bod toen niet hebben geaccepteerd. Tja, dat kan ook natuurlijk.

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:47

Natuurlijk kan dat ook :j Toch vind ik wel dat de verkoper heel veel 'macht' heeft op dit moment. Wij vonden de toon van die koper totaal niet fijn, dus als er niemand anders was hadden we nog een ronde geprobeerd.

In mindere tijden hadden wij hetzelfde gevoel gehad maar waarschijnlijk wel in gesprek gegaan.

Dat is wel een gevalletje karma dan toch :D

Suzanne F.

Berichten: 49354
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:53

Charlotte446 schreef:
Natuurlijk kan dat ook :j Toch vind ik wel dat de verkoper heel veel 'macht' heeft op dit moment. Wij vonden de toon van die koper totaal niet fijn, dus als er niemand anders was hadden we nog een ronde geprobeerd.

In mindere tijden hadden wij hetzelfde gevoel gehad maar waarschijnlijk wel in gesprek gegaan.

Dat is wel een gevalletje karma dan toch :D


In deze tijd kan je dat doen, de houding van ‘voor jou 10 anderen’. Maar er waren tijden en die komen weer, dat je dat beter niet kan doen. Waar de koper de macht heeft en kan zeggen ‘dit bod, graag of helemaal niet’. En dat het risico als je het niet doet erg groot is dat je er nog jaren mee zit en het niet kwijt raakt.

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:59

Vandaar dat ik schreef dat we in mindere tijden waarschijnlijk wel met die niet fijne koper in gesprek waren gegaan :j

Wij hebben echt ontzettend veel geluk gehad in de huidige markt met de verkoop (heel veel interesse + boven de vraagprijs) en als koper dat zij er met 1 van de 1e 3 kijkers uit wilden komen omdat ze niet al die mensen binnen wilden hebben.

Ik probeer alleen puur mijn mening te geven over de vraag die er werd gesteld. Hoe wij het als verkopers zagen.

Fitzroy

Berichten: 25156
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:02

Ik ben zo aan mijn huidige huis gekomen. Eerste haakten af in de bedenktijd, tweede kregen financiering niet rond en toen werd ik als derde gebeld of ik het voor de vraagprijs wilde hebben. Verkopers hadden geen zin in een nieuwe ronde. Daarom ga ik nu ook pas écht juichen als de kopers de financiering rond hebben. Nog een paar weken duimen draaien :=

flooooo
Berichten: 2566
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:27

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat ze dan bang zijn voor een lager bod.


Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook en wij hebben ook onder de vraagprijs geboden natuurlijk.

Spannend opisop!
Paars, nee dit is een ander huis wat we eerder hebben bekeken, was dik boven de vraagprijs verkocht en mensen kregen de financiering niet rond. Ons bod was onder de vraagprijs, geen idee of er meer biedingen waren, er moest vreselijk veel aan gebeuren en de prijs was echt fors te noemen. Maar de verkoper bepaald wat hij wil, misschien hopen ze zo nog weer een hoger bod te krijgen?
Die andere staat er idd ook weer op, waar we het enigste bod hebben. Daar wachten we rustig af wat er gebeurd.
Ook spannend voor jou Fitzroy.

Er komen in de aankomende weken 2 huizen te koop die geschikt voor ons zijn weet ik via via, ik heb de makelaars al gebeld zodat ik een plekje heb, beide in onze prijsklasse.

horsii

Berichten: 7674
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:56

Dat is in ieder geval een goed vooruitzicht, komend aanbod.

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:33

Nou ons bod van vorige week is niet het winnende bod geworden, er waren in totaal 18 biedingen gedaan. Uiteindelijk bleken de verkopers verkocht te hebben aan een hoger bod én wilden ze eigenlijk alleen aan dorpsbewoners verkopen }:0

Het is toch van de zotte dat de verhouding tussen verkopers en kopers zo scheef groeit.

Wij kijken gewoon verder, zitten gelukkig niet op een schopstoel :j

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:46

Wat balen zeg! Ik kan mij wel voorstellen dat ze een voorkeur hebben, maar ik neem aan dat anderen met een significant hoger bod toch anders ook wel hadden mogen kopen, en anders hecht je daar wel héél erg veel waarde aan.

Wij zien toch eerst af van de klus woning en wachten af wat er nog meer als aanbod komt.

Berdien

Berichten: 64540
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:57

Ik ben echt blij dat ik voorlopig nog niet hoef te kopen. Dat wordt op zijn vroegst pas volgend jaar, en we zullen dan wel zien hoe de markt is. Mijn broertje heeft 75k overboden op een woning die sinds de bouw in de jaren 80 niet meer is aangepast. Hij heeft het huis daarmee kunnen kopen, maar moet dus naast die 75k nog heel fors investeren. Hij liever dan ik :=

Vandaag wel taxatierapport van mijn eigen huis gekregen, ben aan het peinzen wat ik met mijn eigen hypotheek wil doen. Waarde viel me niets tegen, dat biedt wel opties.

En huis van mijn vriend staat te koop, ben héél benieuwd wat de uiteindelijke verkoopprijs wordt. Het is een prijs die voor veel partijen wel op te brengen zou moeten zijn, plus een hele interessante regeling met de NAM. Qua markt kun je alles wel verwachten, alleen is die regio nog net niet zo oververhit als een meer... stedelijk gebied :))

https://www.funda.nl/koop/nieuw-scheemd ... kerweg-66/

horsii

Berichten: 7674
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:30

Balen stitchlover. en idd verhoudingen groeien scheef.

Opisopshop, ik hoop op leuk aanbod voor jullie.

Berdien, ja je betaald een hoop uit eigen zak.. echt gekkenwerk dat zware overbieden