Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:11

superpony schreef:
Prijzen zijn feitelijk kunstmatig hoog gehouden. Een huis is van steen en grond is grond. Ooit hebben mensen verzonnen dat een bepaald gebied duurder is dan een ander gebied.

Het is een kwestie van vraag en aanbod.
Waar veel behoefte aan is (wonen in de randstad)en een beperkt aanbod, dan stijgen de prijzen vanzelf.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 00:37

Brainless schreef:
superpony schreef:
Prijzen zijn feitelijk kunstmatig hoog gehouden. Een huis is van steen en grond is grond. Ooit hebben mensen verzonnen dat een bepaald gebied duurder is dan een ander gebied.

Het is een kwestie van vraag en aanbod.
Waar veel behoefte aan is (wonen in de randstad)en een beperkt aanbod, dan stijgen de prijzen vanzelf.


Ja, dat is zo. Maar ook door mensen bedacht.
En ook waar zgn veel vraag naar is, willen veel mensen niet dood gevonden worden. Net als andersom

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:18

superpony schreef:
Ja, dat is zo. Maar ook door mensen bedacht.
En ook waar zgn veel vraag naar is, willen veel mensen niet dood gevonden worden. Net als andersom

Ja en nee.
Het heeft ook te maken met het werkaanbod.
Mijn man werkt bij Amsterdam, heeft hier in het noorden ook rondgekeken, maar als hij wat "leuks"ziet ligt het salaris een klap lager dan in de randstad.
Wel zie je dat ook hier de prijzen aan het stijgen zijn omdat er steeds meer mensen vanuit de randstad (en Almere)hierheen verhuizen en de reistijd voor lief nemen om goedkoper en vrijer te kunnen wonen.

Zolang er minder aanbod aan woonruimte is dan er mensen willen wonen dan stijgt de prijs.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:56

Er zijn bedrijven die eisen dat mw' s binnen een straal van 40 km of half uur reistijd wonen.
Dus je kan er niet dood gevonden willen worden, maar je hebt soms geen keuze dan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:00

Brainless schreef:
superpony schreef:
Ja, dat is zo. Maar ook door mensen bedacht.
En ook waar zgn veel vraag naar is, willen veel mensen niet dood gevonden worden. Net als andersom

Ja en nee.
Het heeft ook te maken met het werkaanbod.
Mijn man werkt bij Amsterdam, heeft hier in het noorden ook rondgekeken, maar als hij wat "leuks"ziet ligt het salaris een klap lager dan in de randstad.
Wel zie je dat ook hier de prijzen aan het stijgen zijn omdat er steeds meer mensen vanuit de randstad (en Almere)hierheen verhuizen en de reistijd voor lief nemen om goedkoper en vrijer te kunnen wonen.

Zolang er minder aanbod aan woonruimte is dan er mensen willen wonen dan stijgt de prijs.


Wij komen uit Amsterdam en altijd gewoond in Almere. Ik had met mijn moeder een zaak in Amsterdam en mijn man vast werk in Almere.

Destijds naar het noorden meteen werk en nooit gezakt in loon.

Daarna naar Amersfoort en werk voor het kiezen. Tijdens de crisis! En loon gestegen.

Nu naar het noorden en meteen weer werk. Zelfde loon.
Misschien minder overuren, maar dat is eigenlijk ook de bedoeling.

Als wij iets willen, lukt het altijd. Maar je moet echt willen. Juist omdat mijn man een goede baas heeft, heeft hij al meteen weer werk. Elke keer via goede contacten en hele goede reputatie.

Maar hoe je het went of keert, is alles zoals het is door invloed van de mens.

Dat bijv t gooi, Amsterdam, Wassenaar etc duurder zijn, wordt ook duur gehouden. En zolang mensen dingen blijven roepen over het noorden, blijft dat deels ook zo. Mensen zijn kuddedieren, nemen alles zo aan en volgen braaf.

Maar verschil is goed, dus laat het AJB zo

Malenka

Berichten: 7578
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:06

Ik vind dat "als je het maar echt wil lukt het wel" altijd zo'n dooddoener. Je moet helaas ook geluk hebben. Want wat zeg je tegen de mensen die iets heel graag willen, er keihard voor werken maar het niet voor elkaar krijgen? Dat je het dan blijkbaar niet echt wil? Dat het dus aan hen ligt?

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:58

superpony schreef:
Nu naar het noorden en meteen weer werk. Zelfde loon.
Misschien minder overuren, maar dat is eigenlijk ook de bedoeling.

Als wij iets willen, lukt het altijd willen, lukt het altijd. Maar je moet echt willen. Juist omdat mijn man een goede baas heeft, heeft hij al meteen weer werk. Elke keer via goede contacten en hele goede reputatie.

Fijn dat het jullie wel lukt, maar mijn man heeft echt wel werk gezocht hier.
Maar met zo'n salaris en goede arbeidsvoorwaarde (oa goed persoonlijk pensioen, auto van de zaak, bonus) is het moeilijk wat anders te vinden.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:27

Malenka schreef:
Ik vind dat "als je het maar echt wil lukt het wel" altijd zo'n dooddoener. Je moet helaas ook geluk hebben. Want wat zeg je tegen de mensen die iets heel graag willen, er keihard voor werken maar het niet voor elkaar krijgen? Dat je het dan blijkbaar niet echt wil? Dat het dus aan hen ligt?


Inderdaad!

Daarbij, veel mensen in bijv. Rijnmondgebied zijn werkzaam in de scheepvaart/containervaart/haven- en opslag enz. Dat zit nu eenmaal vooral in de Botlek/Europoort. Als je daar werkzaam in bent, dan woon je in deze omgeving. De functie van mijn man bestaat alleen in het Westen/Rijnmondgebied. Die bestaat niet in Limburg of Drenthe. En zo kan ik nog vele beroepen/functies opnoemen die regio-gebonden zijn.
Het gaat ook niet om woningen in Wassenaar of het Gooi. Maar Amsterdam, Den Haag en Rotterdam met aanverwante gemeenten zijn gewoon duur door de schaarste aan woningen en de hoge werkgelegenheid hier. Utrecht en omgeving met name, door de centrale ligging.

Opmerkingen als "huizen worden daar duur gehouden" of "mensen zijn kuddedieren" zijn onnodig en komen op mij een beetje kleinzielig over. Wees blij dat je ergens kan wonen waar het goedkoper is of meer ruimte hebt.

Zeeland kampt ook met problemen: omdat jongeren en hoogopgeleiden wegtrekken. Met name omdat zij gaan studeren en daar dan hun partner of werk vinden en dan daar blijven. Daar kan je in bepaalde branches dus makkelijk werk vinden en een leuke woning.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 01:57

Malenka schreef:
Ik vind dat "als je het maar echt wil lukt het wel" altijd zo'n dooddoener. Je moet helaas ook geluk hebben. Want wat zeg je tegen de mensen die iets heel graag willen, er keihard voor werken maar het niet voor elkaar krijgen? Dat je het dan blijkbaar niet echt wil? Dat het dus aan hen ligt?


En toch is het helaas zo. Iedereen komt met smoesjes, maar wij hebben toch echt op meerdere plekken gewoond en nooit moeite een goede baan te vinden. We moeten wel van baas en collega's veranderen ja. Dat moeten we ervoor over hebben.

Jezelf beperken dat je maar op 1 plek kan werken is net zoiets. Een familielid heeft gestudeerd voor een bepaald beroep. Heeft bijna nooit werk en heeft altijd financiële problemen. Die verdomd het om iets anders te doen bijv, ook al heeft ze wel bredere werkervaring van daarvoor.

Wij wonen niet goedkoper of duurder. Oke, iets duurder, maar we krijgen er meer voor en wat andere voordelen.

Malenka

Berichten: 7578
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:53

Het is prachtig dat het jullie gelukt is. Dat zegt helaas niks over anderen. Het kan net zo goed zijn dat jullie geluk hebben en zij pech.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 09:58

Superpony,
Je zou niet alles op je zelf kunnen betrekken en je kunnen proberen in te leven in anderen.

Met mij hoeft niemand medelijden te hebben. Ik heb mijn afbetaald huis in de Randstad met zeer veel winst verkocht. Maar ik besef zeker dat het voor anderen zeer moeilijk en onbetaalbaar kan zijn.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:25

Malenka schreef:
Inderdaad!

Daarbij, veel mensen in bijv. Rijnmondgebied zijn werkzaam in de scheepvaart/containervaart/haven- en opslag enz. Dat zit nu eenmaal vooral in de Botlek/Europoort. Als je daar werkzaam in bent, dan woon je in deze omgeving. De functie van mijn man bestaat alleen in het Westen/Rijnmondgebied. Die bestaat niet in Limburg of Drenthe. En zo kan ik nog vele beroepen/functies opnoemen die regio-gebonden zijn.
Het gaat ook niet om woningen in Wassenaar of het Gooi. Maar Amsterdam, Den Haag en Rotterdam met aanverwante gemeenten zijn gewoon duur door de schaarste aan woningen en de hoge werkgelegenheid hier. Utrecht en omgeving met name, door de centrale ligging.

Opmerkingen als "huizen worden daar duur gehouden" of "mensen zijn kuddedieren" zijn onnodig en komen op mij een beetje kleinzielig over. Wees blij dat je ergens kan wonen waar het goedkoper is of meer ruimte hebt.

Zeeland kampt ook met problemen: omdat jongeren en hoogopgeleiden wegtrekken. Met name omdat zij gaan studeren en daar dan hun partner of werk vinden en dan daar blijven. Daar kan je in bepaalde branches dus makkelijk werk vinden en een leuke woning.


De gemeentes werken het deels ook in de hand. In Den Haag bijv zit er een VVD'er als wethouder op gebied van woningen. Deze wilt een vrije marktwerking. Dat is prima wanneer er genoeg sociale huurwoningen zijn en er ook sociale koop wordt ondersteund, echter is dat niet het geval.
Delft is daar juist weer heel anders in. Die heeft als een gek sociale huurwoningen en koopwoningen gebouwd (ook onder druk van Den Haag) maar daar lopen de prijzen nog niet zo erg de pan uit als in den Haag omdat het beter verdeeld is. (qua hoe het ingedeeld is kan ook wat over gezegd worden maar dat is een ander politiek punt)

Rotterdam een ander voorbeeld; vele sociale woningen worden gesloopt en de helft hiervan komen terug. De sociale huurders kunnen die nieuwe woningen niet meer betalen en worden ergens in een verdomhoekje geplaatst.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 20:52

Queelens schreef:
Hobbyhorse schreef:
Ik merk aan mezelf dat de gekte me erg tegen begint te staan, vooral als er direct een open dag is bij een huis dat me wel wat lijkt haak ik af, geen zin in die stress.


Het stomme vond ik ook gisteren. Dat die makelaar je gelijk al op zit te jutten voordat je aan het huis bent begonnen. ‘Ja er liggen al hele goede biedingen dus als je nog iets wil doen moet het binnen 2 uur en die mensen komen al voor de tweede keer kijken nu.’ Etc etc. Ik zou dan het liefst omdraaien en zeggen: waarom ben ik dan in *naam nog gekomen? :')
Kan daar zo slecht tegen maargoed tieten bij elkaar rapen en het negeren want je kan overal nog tussen komen natuurlijk. Dus dan ben ik we blij met mijn makelaar want ik had al lang de handdoek in de ring gegooid.


Tieten bij elkaar rapen, prachtig! :') Die opmerking vind ik echt goud!

Ik merk trouwens ook dat er steeds meer mensen uit de randstad naar het Oosten/Noorden trekken. Ik kom uit Overijssel en wij hadden veel westerlingen in de buurt, voornamelijk ook Gooi. Erg gezellig, dat vond ik wel. Hier in Meppel merk je het ook wel maar minder omdat je hier minder huizen met room for a pony hebt. In de buitengebieden zie je het toch meer, wat ik ook wel snap.
Er komt trouwens niets op funda wat geschikt is voor ons, stom!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 21:09

Wat zoek jij dan Flo?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 00:25

Malenka schreef:
Het is prachtig dat het jullie gelukt is. Dat zegt helaas niks over anderen. Het kan net zo goed zijn dat jullie geluk hebben en zij pech.


Nee, dat zijn echt smoesjes. Wij hebben echt meer dan genoeg pech en ellende gehad. Ook keuzes moeten maken die niet leuk zijn meerdere keren. Maar kan niet, bestaat gewoon niet.


Electra63 schreef:
Superpony,
Je zou niet alles op je zelf kunnen betrekken en je kunnen proberen in te leven in anderen.

Met mij hoeft niemand medelijden te hebben. Ik heb mijn afbetaald huis in de Randstad met zeer veel winst verkocht. Maar ik besef zeker dat het voor anderen zeer moeilijk en onbetaalbaar kan zijn.
\

Ik kan me heel goed inleven. Maar ik loop al even mee en mensen verzinnen smoesjes. Het komt niet aanwaaien als je iets wil en soms moet je keuzes maken. Niet iedereen is ervoor in de wieg gelegd om 100% voor iets te gaan als je iets graag wil.

Niet mij de schuld geven. Mij maakt het niet uit, maar mensen moeten dan ook niet met smoesjes komen. Zeg gewoon; maar dat heb ik er niet voor over.....

En ik noemde niet alleen t Gooi en Wassenaar, maar ook Amsterdam. Weet dat in mijn jeugd je daar voor 200 GULDEN een huis kon huren. Klanten van ons woonde 15jr terug nog in zulke woningen voor huren die nog erg laag waren.
Die zelfde woningen zijn opeens abnormaal duur.
Een huisje met eigen grond in de diamanten buurt was toen maar 30.000 gulden. Mijn ouders hebben eeuwig spijt gehad, dat ze dat niet hebben gedaan.

En ja, heeeel veel mensen trekken naar buiten. Niet alleen vanwege de prijzen. Ze wegen alles tegen elkaar af.
Mijn man als voorbeeld moet nog steeds 30km reizen, amar zonder file. En zo vinden mensen het ook fijn om hun kinderen daar op te laten groeien etc.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 05:04

superpony schreef:
Malenka schreef:
Het is prachtig dat het jullie gelukt is. Dat zegt helaas niks over anderen. Het kan net zo goed zijn dat jullie geluk hebben en zij pech.


Nee, dat zijn echt smoesjes. Wij hebben echt meer dan genoeg pech en ellende gehad. Ook keuzes moeten maken die niet leuk zijn meerdere keren. Maar kan niet, bestaat gewoon niet.


Electra63 schreef:
Superpony,
Je zou niet alles op je zelf kunnen betrekken en je kunnen proberen in te leven in anderen.

Met mij hoeft niemand medelijden te hebben. Ik heb mijn afbetaald huis in de Randstad met zeer veel winst verkocht. Maar ik besef zeker dat het voor anderen zeer moeilijk en onbetaalbaar kan zijn.
\

Ik kan me heel goed inleven. Maar ik loop al even mee en mensen verzinnen smoesjes. Het komt niet aanwaaien als je iets wil en soms moet je keuzes maken. Niet iedereen is ervoor in de wieg gelegd om 100% voor iets te gaan als je iets graag wil.

Niet mij de schuld geven. Mij maakt het niet uit, maar mensen moeten dan ook niet met smoesjes komen. Zeg gewoon; maar dat heb ik er niet voor over.....

En ik noemde niet alleen t Gooi en Wassenaar, maar ook Amsterdam. Weet dat in mijn jeugd je daar voor 200 GULDEN een huis kon huren. Klanten van ons woonde 15jr terug nog in zulke woningen voor huren die nog erg laag waren.
Die zelfde woningen zijn opeens abnormaal duur.
Een huisje met eigen grond in de diamanten buurt was toen maar 30.000 gulden. Mijn ouders hebben eeuwig spijt gehad, dat ze dat niet hebben gedaan.

En ja, heeeel veel mensen trekken naar buiten. Niet alleen vanwege de prijzen. Ze wegen alles tegen elkaar af.
Mijn man als voorbeeld moet nog steeds 30km reizen, amar zonder file. En zo vinden mensen het ook fijn om hun kinderen daar op te laten groeien etc.


Dus het is eigenlijk onzin, dat er een woningprobleem in Nederland is? Die starters en alleenstaanden die geen betaalbare woning in de Randstad vinden, omdat bijv. hun inkomen te laag is in verhouding tot de woningprijs, verzinnen eigenlijk een smoesje?
En 30 km naar je werk is niet bijzonder, dat woon ik nu ook van mijn werk in de Randstad.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:30

Ik woon ook bijna 30km van mijn werk, zonder files, in de randstad. Het is mogelijk :D
30km is peanuts.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:02

Hoe doen mensen dat die ook eerst hun huis verkopen maar dan daarna niet direct het juiste huis kunnen vinden? Gaan jullie huren of neem je met een ander huis genoegen dan je in gedachten had?
Ik hou terwijl ons huis te koop staat, de woningmarkt in de gaten en zag ik eerst allemaal leuke huizen te koop staan, nu valt dat heel erg tegen. Niet dat het huis al verkocht is, maar ik vroeg me dat gewoon even af.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:09

Fitzroy schreef:
Hoe doen mensen dat die ook eerst hun huis verkopen maar dan daarna niet direct het juiste huis kunnen vinden? Gaan jullie huren of neem je met een ander huis genoegen dan je in gedachten had?
Ik hou terwijl ons huis te koop staat, de woningmarkt in de gaten en zag ik eerst allemaal leuke huizen te koop staan, nu valt dat heel erg tegen. Niet dat het huis al verkocht is, maar ik vroeg me dat gewoon even af.

Ja ik heb mijn huis verkocht in een paar dagen. En ik was tijdens dat mijn huis de verkoop in ging al bezig met een ander huis. Als het niet lukte had ik het idee om tijdelijk een huisje op een camping te huren en mijn meubels op te slaan. Achteraf ging mijn huis naar een investeerder dus had ik ook nog de mogelijkheid om terug te huren.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:21

Ik heb eerst een huis gekocht.
Maar van kennissen weet ik, dat die tijdelijk bijv. Gemeubileerd huren of tijdelijk in een bungalowpark of stacaravan gaan wonen. Of bij ouders tijdelijk intrekken.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:41

Bij ons werd aangeraden eerst te verkopen. En dat was fijn, want we waren toen we iets hadden gekocht binnen 48 uur onderhands ons huis al kwijt.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:49

Bij ouder intrekken is geen optie ivm werk. Ik denk dat het dan huren wordt op een chaletpark of zo. Maar dan zit je met een woonadres.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:53

Fitzroy schreef:
Bij ouder intrekken is geen optie ivm werk. Ik denk dat het dan huren wordt op een chaletpark of zo. Maar dan zit je met een woonadres.


Dan kan je misschien wel bij je ouders of familie of goede vriendin een postadres doen?

Myfairytale
Berichten: 5393
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:31

Wij hebben ook eerst een ander huis gekocht.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 01:15

Fitzroy schreef:
Hoe doen mensen dat die ook eerst hun huis verkopen maar dan daarna niet direct het juiste huis kunnen vinden? Gaan jullie huren of neem je met een ander huis genoegen dan je in gedachten had?
Ik hou terwijl ons huis te koop staat, de woningmarkt in de gaten en zag ik eerst allemaal leuke huizen te koop staan, nu valt dat heel erg tegen. Niet dat het huis al verkocht is, maar ik vroeg me dat gewoon even af.


Tja wij staan met de rug tegen de muur vanwege die fijne EU. Omdat wij terug gaan verhuizen van Dld. naar NL. moeten wij eerst verkopen voordat we wat terugkopen kunnen (NL bank zegt kapitaal is in Dld. En Dld. bank zegt wij financieren niet in NL.) Om die reden hebben we wel een vrij lange overdrachtstijd (6 maand) maar het is idd hopen dat er dan wat te koop staat wat aan onze wensen voldoet. En ja dat laatste wat je schrijft is hier ook al opgevallen. Er staat op het moment echt niets te koop wat aan onze wensen voldoet. Als dat zo blijft is het nog meer concessies doen, en kiezen uit onze shortlist van tis het allemaal net niet. En ik vrees dat het daar op uit gaat draaien. Huren heb ik bekeken en is niet echt een optie, als in ook daar is niets te vinden wat plek genoeg heeft voor onze oa beestenbende.

Maar goed wij hadden vandaag weer een staaltje van hoe brutaal zijn de mensen tegenwoordig >;) Stond er vanmiddag ineens een auto op het erf, waren mensen die een paar weken geleden een bezichtiging hadden gedaan. Wilden met wederhelft zelf wel even onderhandelen over de prijs. Nou hebben we al een bod net onder onze vraagprijs, die zijn met de bankgarantie bezig. En er is nog iemand met een bankgarantie bezig (kijken wie het snelste is :+ ) De absolute voorwaarde uberhaupt is een bankgarantie, zonder wordt er hier niks verkocht. En zonder de makelaar ook niet (we hebben niet voor niks een contract met die man). Die wilden wel even de makelaar buiten spel zetten, want wilden zonder makelaar kopen en dan ook nog dik onder de vraagprijs gaan zitten. Blijkbaar stond het huis naar hun mening al lang genoeg te koop op Funda, en dachten ze even hun slag te slaan want zolang te koop op funda heet geen kopers ervoor. Toen wederhelft ze vertelde dat er al een bod lag die net onder de vraagprijs lag en vroeg waar ze dan nog over onderhandelen wilden waren ze heel snel ook weer weg.
Echt dan ga je met een makelaar een pand bekijken, die steekt er tijd enz in, voorziet ze van alle info, volgens mij hebben ze de makelaar daarna niks meer laten horen, hij houdt mij heel goed op de hoogte van hoe en wat, en dan doen ze zulke dingen. Tja ik ga maandag even mijn makelaar waarschuwen. Zulke klanten is ook hij niet blij mee.