Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:53

Ir1ne schreef:
Hihi ja Meeden is ook ver weg. Voor mij trouwens niet.
Ik vind die boerderij prachtig.. maar de schuren..

Hier ben ik ook de makkelijke geloof ik. Ik zie graag de mogelijkheden terwijl mijn vriend altijd de minpunten ziet. Dit huis wat we nu hopelijk gekocht hebben (nog niet definitief voorwaarden lopen nog) waren we direct over eens, dus waren we heel vlot met een bod doen.. en dat heeft ons nu t huis opgeleverd haha.


Jep dit hebben wij ook.
Wij zijn inmiddels al bijna een jaar verder en 10+ bezichtigingen. Ik had al de helft van die huizen gekocht. Mijn vriend 0 :+

We gaan straks weer een huis bezichtigen maar ik bereid me alweer voor op de volgende teleurstelling

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:55

Ik ben ook de makkelijke bij ons. Of nee ik moet het anders zeggen, ik ben de realist (al ziet het er soms anders uit in mijn posts :D ) en ik zie ook de mogelijkheden, wat wel kan en wat niet, wat gegarandeerd ruzie oplevert en wat werkt en wat niet. Wederhelft zegt van zichzelf hij valt niet direct voor een huis, maar als je dan ziet waarmee hij aankomt............ Die in Meeden zou hij als een blok voor vallen. In Oostwold staat ook nog zon kast van een boerderij, echt zon herending, veel te groot en giga duur in onderhoudt. Of hij komt weer aan met 1 die je nog compleet moet verbouwen. Dr staat 1 in Zeijen met 1500 m2, kan je land bijkopen. Foto's van binnen laten duidelijk zien je moet echt van grond op renoveren, elektra ed. Dan heb ik gelijk zoiets van, met de geschiedenis van verbouwklussen van wederhelft, of het gewoon niet afmaken van klussen van wederhelft. De boer Harms manier van zijn klussen, vb. leidingen in de muur is veel te veel werk. De kennis van wat ik wel kan en wat niet, en wat ik wel durf te klussen en elektra durf ik gewoon echt niet, gaat zon huis zoveel frustratie opleveren en zit ik straks weer in een bouwval voor me uit te kijken omdat hij zijn klussen niet afmaakt. En iemand laten komen om die elektra te laten doen kost geld en daarvoor is geen budget. Ik snap wel waarom hij die zo ziet zitten. Tis de enigste waarbij er meer dan 1 Ha weiland zouden kunnen kopen. Dat wil hij dan voor mij en mijn paarden. Maar dan zegt de realist hier beter een huis wat af is en ondanks dat ik het niet leuk vind een paar paarden eruit.
Grinnik wij zijn voorlopig nog niet uitgediscussieerd :')

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:29

Mijn vader heeft zijn woonboerderij (in Westerlee, vlakbij Meeden dus) met stallen, buitenbak en 0.8 HA land te koop staan. We hadden er al een koper voor maar helaas heeft de koper van het huis van de koper afgehaakt en kan de koper van paps huis de financiering nu niet rond krijgen. Er zal niks anders op zitten dan toch maar op Funda te zetten via de makelaar nu.

We waren dus ook al aan het kijken naar een geschikte woning voor mijn vader maar sjonge wat een gekke huizenmarkt is het op dit moment. Huizen gaan als warme broodjes over de toonbank. Pap zoekt iets kleiners en onderhoudsvriendelijk in de buurt van Stadskanaal en het lijkt onvindbaar of verkocht voordat je een bezichtiging kunt plannen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 12:28

Brainless schreef:
superpony schreef:
Maar ik vind eengezinswoningen, herenhuizen en te grote vrijstaande huizen echt niks. Dus het is goed dat smaken verschillen :)

Ikzelf ben ook wel makkelijk.. maar voor sommige huizen heb ik wel een zwak.

https://www.funda.nl/koop/meeden/huis-4 ... reweg-270/
Zou hier graag in willen wonen, maar is helaas te ver naar het werk van mijn man -O- .


Dat vind ik dus veel te groot. Maar onze zoon is de deur al uit en we hebben de ruimte in huis ook echt niet nodig.

Mijn man is nu van baan verandert........

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 22:17

Vandaag dat huis was ook gekkenwerk.
Stond voor 400k te koop. Was het by far niet waard (volgens onze makelaar 375). Moest ook nog veel meer aan gebeuren dan verwacht. Sowieso alles stuken, elektra vervangen en de vloeren. En de oude schuif glas in lood deuren had de vorige bewoner er al uitgehaald.

We waren daar om 10uur, moesten voor 12 uur bieden. Omdat we het geen 4ton waard vonden 380 geboden. Is die weg gegaan voor 450. Het is maar wat een gek er voor geeft..

Verder was het een super degelijk huis, helemaal voor een jaren 30 woning. Daar was ik verbaasd over.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:10

%) 8)7 wowww.... wát een geld haha. Wij hebben voor veel minder een vrij jonge woning met 8000m2 land :?

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 10:27

Tja Groningen hè. Hier in Noord-Brabant mag je ook meer neertellen.

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:19

Ik merk aan mezelf dat de gekte me erg tegen begint te staan, vooral als er direct een open dag is bij een huis dat me wel wat lijkt haak ik af, geen zin in die stress.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 12:27

Ir1ne schreef:
%) 8)7 wowww.... wát een geld haha. Wij hebben voor veel minder een vrij jonge woning met 8000m2 land :?


Ja het gooi he..
Maar een jonge woning wil ik ook niet. Vind jaren 80 vaak sfeerloos en nieuwbouw is hier niet zo veel. Vind eigenlijk alleen maar oudere huizen leuk, vooral jaren 30. Glas in lood, erkertjes, een kelder. Maak je mij gelukkig mee :)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 12:32

Hobbyhorse schreef:
Ik merk aan mezelf dat de gekte me erg tegen begint te staan, vooral als er direct een open dag is bij een huis dat me wel wat lijkt haak ik af, geen zin in die stress.


Het stomme vond ik ook gisteren. Dat die makelaar je gelijk al op zit te jutten voordat je aan het huis bent begonnen. ‘Ja er liggen al hele goede biedingen dus als je nog iets wil doen moet het binnen 2 uur en die mensen komen al voor de tweede keer kijken nu.’ Etc etc. Ik zou dan het liefst omdraaien en zeggen: waarom ben ik dan in *naam nog gekomen? :')
Kan daar zo slecht tegen maargoed tieten bij elkaar rapen en het negeren want je kan overal nog tussen komen natuurlijk. Dus dan ben ik we blij met mijn makelaar want ik had al lang de handdoek in de ring gegooid.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 13:20

Century schreef:
Tja Groningen hè. Hier in Noord-Brabant mag je ook meer neertellen.



wij zitten straks tegen Drenthe aan, dan is het niet meer zo goedkoop. Gewoon in Groningen trouwens ook niet meer.
Ook zat goedkopere plekjes gezien in Noord Brabant waar ik best zou willen wonen, mét land :)


Queelens schreef:
Ir1ne schreef:
%) 8)7 wowww.... wát een geld haha. Wij hebben voor veel minder een vrij jonge woning met 8000m2 land :?


Ja het gooi he..
Maar een jonge woning wil ik ook niet. Vind jaren 80 vaak sfeerloos en nieuwbouw is hier niet zo veel. Vind eigenlijk alleen maar oudere huizen leuk, vooral jaren 30. Glas in lood, erkertjes, een kelder. Maak je mij gelukkig mee :)



vind ik ook heel mooi hoor, maar t maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit in wat voor huis ik woon :+ als ik maar droog zit en t huis in goede staat is :')
Locatie en sfeer vind ik heel belangrijk.


Queelens schreef:
Hobbyhorse schreef:
Ik merk aan mezelf dat de gekte me erg tegen begint te staan, vooral als er direct een open dag is bij een huis dat me wel wat lijkt haak ik af, geen zin in die stress.


Het stomme vond ik ook gisteren. Dat die makelaar je gelijk al op zit te jutten voordat je aan het huis bent begonnen. ‘Ja er liggen al hele goede biedingen dus als je nog iets wil doen moet het binnen 2 uur en die mensen komen al voor de tweede keer kijken nu.’ Etc etc. Ik zou dan het liefst omdraaien en zeggen: waarom ben ik dan in *naam nog gekomen? :')
Kan daar zo slecht tegen maargoed tieten bij elkaar rapen en het negeren want je kan overal nog tussen komen natuurlijk. Dus dan ben ik we blij met mijn makelaar want ik had al lang de handdoek in de ring gegooid.




Vreselijk he, dat gedram.
Ik had toen een keer dat ik belde toen zei die makelaar je moet vandaag komen en vandaag bieden, anders hoeft t niet meer. Ik zei ik ben aan het werk, kan toch niet alles laten vallen... ja gewoon pech dan.... -O-

Tieten bij elkaar rapen?????? haaaaahahahaaaaa :') :') :') :') _O- _O- _O-

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 17:03

Ja voor mij is 'tieten bij elkaar rapen' ook een nieuwe uitdrukking en ik vind em ook goud haha

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:35


rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 18:53

Gefeliciteerd Ir1ne *\o/*

Tiahastrona

Berichten: 1534
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:20

Woensdag komt de makelaar bij mij voor verkoop van huis, spannend

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:46

Gefeliciteerd met de verkoop! Fijn! En nu zelf op zoek of had je al iets op het oog?
Ik helemaal verbaasd. Dat je voor dat geld een vrijstaand huis met eigen oprit kan kopen.
Als ik een eigen oprit wil kan ik 600k neertellen en dan is het nog niet vrijstaand. Heerlijk dat verschil! Als ik dit zo zie had ik gewild dat ik in het noorden op was gegroeid.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:23

Queelens schreef:
Gefeliciteerd met de verkoop! Fijn! En nu zelf op zoek of had je al iets op het oog?
Ik helemaal verbaasd. Dat je voor dat geld een vrijstaand huis met eigen oprit kan kopen.
Als ik een eigen oprit wil kan ik 600k neertellen en dan is het nog niet vrijstaand. Heerlijk dat verschil! Als ik dit zo zie had ik gewild dat ik in het noorden op was gegroeid.

Ik heb een rijtjeshuis. Goed onderhouden. 3 slaapkamers. Hele ruime zolder. Open keuken.
Tuin en eigen oprit. Voor 171000€ :')

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:46

Queelens schreef:
Gefeliciteerd met de verkoop! Fijn! En nu zelf op zoek of had je al iets op het oog?
Ik helemaal verbaasd. Dat je voor dat geld een vrijstaand huis met eigen oprit kan kopen.
Als ik een eigen oprit wil kan ik 600k neertellen en dan is het nog niet vrijstaand. Heerlijk dat verschil! Als ik dit zo zie had ik gewild dat ik in het noorden op was gegroeid.

En dan nog een looptijd van 47 maanden... :oo

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:48

Queelens schreef:
Gefeliciteerd met de verkoop! Fijn! En nu zelf op zoek of had je al iets op het oog?
Ik helemaal verbaasd. Dat je voor dat geld een vrijstaand huis met eigen oprit kan kopen.
Als ik een eigen oprit wil kan ik 600k neertellen en dan is het nog niet vrijstaand. Heerlijk dat verschil! Als ik dit zo zie had ik gewild dat ik in het noorden op was gegroeid.



hahaha wij wonen echt wel aan het einde van de wereld.
Het is een prachtige woning en we wonen hier heel fijn, maar in ons dorp is er niets (een kerk, maar er gaat niemand uit t dorp heen), we wonen naast het dorpshuis (gymzaal) en tis aardbevingsgebied.....


We hebben al wat anders gekocht, ik stuur je wel even een pbtje :)


x_spekkie_x schreef:
Queelens schreef:
Gefeliciteerd met de verkoop! Fijn! En nu zelf op zoek of had je al iets op het oog?
Ik helemaal verbaasd. Dat je voor dat geld een vrijstaand huis met eigen oprit kan kopen.
Als ik een eigen oprit wil kan ik 600k neertellen en dan is het nog niet vrijstaand. Heerlijk dat verschil! Als ik dit zo zie had ik gewild dat ik in het noorden op was gegroeid.

En dan nog een looptijd van 47 maanden... :oo


ja... en dat vinden wij ook niet bepaald grappig.
We hebben echt een goed onderhouden, mooie woning, maar....
2 slaapkamers en in een dorp zonder voorzieningen..... wat hebben wij een verdriet gehad van t feit dat t zo lang te koop heeft gestaan. bloed, zweet en tranen.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 21:42

Ik was net ook al op funda aan het kijken. Waar je hier een rijtjeshuis of met geluk een hoekwoning koopt. Heb je in het noorden gewoon 8 hectare grond. Maar inderdaad daarentegen zit je ver van grote steden. Ik ben binnen een halfuur in amersfoort, amsterdam en utrecht. Is ook we wat waard en ik woon midden in een groot dorp met winkels en restaurants en 3 supermarkten op letterlijk een steenworp afstand en 8 supermarkten op 5 minuten fietsen incl biologisch en alles wat je je maar kan bedenken. Maar daarentegen betaal je dus veel per vierkante meter en ben ik blij als ik een tuin van 4x7meter heb straks..

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:27

Queelens schreef:
Ik was net ook al op funda aan het kijken. Waar je hier een rijtjeshuis of met geluk een hoekwoning koopt. Heb je in het noorden gewoon 8 hectare grond. Maar inderdaad daarentegen zit je ver van grote steden. Ik ben binnen een halfuur in amersfoort, amsterdam en utrecht. Is ook we wat waard en ik woon midden in een groot dorp met winkels en restaurants en 3 supermarkten op letterlijk een steenworp afstand en 8 supermarkten op 5 minuten fietsen incl biologisch en alles wat je je maar kan bedenken. Maar daarentegen betaal je dus veel per vierkante meter en ben ik blij als ik een tuin van 4x7meter heb straks..


Maar dat is hier in het noorden niet echt anders...
ik woon ook op letterlijk steenworp afstand van een aantal supermarkten, restaurants, Kruidvat, reisbureau, kledingwinkel, kapper.... noem maar op. En de winkelstraat is ook amper 5 minuten fietsen. Net zoals station. Park aan mijn huis.
Ben met 3 minuten op de snelweg.
20 minuten in Assen, 40 Groningen 30 Zwolle.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 00:24

Mensen hebben een verkeerd beeld.

Ik ben Amsterdammer, dus had echt wel alles in de buurt. Amsterdammers groeien vaak in hun eigen stad op omdat alles daar is en de rest is "buiten".
Toen naar Almere en daar was nog niks. Maar een huis met een tuintje, dus een reden voor veel Amsterdammers om die kant op te gaan. Voorzieningen kwamen er wel allemaal en dichtbij. Maar wij hadden wel nog een zaak in Amsterdam, dus waren daar wel elke dag.

Omdat er wat problemen waren metd e scholen, heb ik zowel in Bussum als in Naarden op school gezeten en kwamen mijn vrienden daar vandaan, maar ook uit Laren, Blaricum etc. Heb daar echt geleefd, paard gereden, gaan stappen etc.
Het Gooi ligt gunstig, maar ook niet overal heb je alles om de hoek.

We hebben een aantal jaren in Drenthe in Lintbebouwing gewoond en daar was weinig. Een kleine supermarkt, 2 schooltjes, wat kerken en een dierenwinkel en kapper. Maar om ergens te komen, moest je toch wel de auto pakken.

Nu veluwe is er een levend dorp, maar er was lang veel leegstand. Er zijn veel uitgaangsmogelijkheden, ook vanwege het toerisme. Je kan leuk winkelen en hebt natuur, maar dat is echt niet voor iedereen om de hoek.

Nu gaan we terug naar het Noorden, 1 dorp verder en dan is het Groningen. Vlak aan Stadskanaal, maar afgelegen genoeg om rustig te wonen.
Zaterdag waren we in Stadskanaal en daar kwamen we voorheen ook en dat leeft nog steeds heel erg. Het is ontzettend druk, veel winkels, markt etc.
Wij zijn er ondanks afgelegen wonen sneller dan menig iemand uit een woonwijk van Stadskanaal of verder.

Wij zijn zelf ook andere dingen gewend, maar hebben geleerd ons ( deels ) aan te passen en zien overal de voor-en nadelen van.
Afgelegen wonen kan bijna overal als je dat wil. Net als dichtbij een centrum wonen of een gezellige woonwijk.
Mijn man verandert nu weer van werkgever, maar het gaat hem heel veel reistijd schelen vanwege de file's nu, dus hij heeft het er ook wel weer voor over.

Prijzen zijn feitelijk kunstmatig hoog gehouden. Een huis is van steen en grond is grond. Ooit hebben mensen verzonnen dat een bepaald gebied duurder is dan een ander gebied.

Net als waar mensen veel geld voor over hebben. Als mensen morgen de grootste prijs winnen, koopt de een het grootste meet luxueuze huis, de ander iets met veel grond, de volgend een penthouse in een stad etc. Het is maar net wat je ervoor over hebt.

Ermelo waar we nu wonen is niet echt goedkoop, maar wij hebben ook gewoon de auto op de oprit staan en een prima tuin. 3 sl km, badkamer met toilet, apart toilet, keuken, woonkamer en schuur. Je kan zitten, douchen, koken, eten, naar de wc, alles wat nodig is. Wat een mens meer nodig heeft, is persoonlijk.
En overal zijn mensen gelukkig en leven hun leven. Wij hadden een wens en dan moet je er wat voor over hebben als je geen 6 nullen op de bank hebt. Of je doet het niet.......

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 02:08

Iedereen hier, omgeving Rotterdam, valt zo ook steil achterover als ik zeg wat ik voor mijn 2 onder een kap heb betaald in Stadskanaal.
Sta in 2 minuten lopen in het bos en in nog geen 10 minuten lopen in het centrum.
Hier moet ik er al minimaal 50k bijleggen voor een kleiner rijtjeshuis met postzegeltuintje

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 04:34

Ons huis is wel echt voor weinig verkocht. Dat hadden wij ook liever Anders gezien, maar het is wat t is.
We gaan nu naar een andere woning en hadden liefst in Drenthe gezeten, maar hebben nu wel alles wat we willen: op zand, bos vlakbij, relatief jonge woning, grote lap grond waarbij de woning ver op t perceel zit en je t perceel dus optimaal kunt gebruiken en een mooie schuur. Reistijd naar mijn vriend zn werk 35 min en tegen de Drentse grens aan. Was voor ons in Drenthe niet betaalbaar geweest.
Ik wilde verder naar beneden ivm uitvalsmogelijkheden naar emmen, coevorden, hardenberg en Duitsland, ook ivm dat er in regio Hardenberg voor ons met onze mensport wat meer te doen is.

Als ik zie wat wij konden lenen met 2 goede salarissen vraag ik me serieus af hoe men dat als starters in de randstad moet doen. En dan zijn wij niet eens starters.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 05:15

Ir1ne schreef:
Als ik zie wat wij konden lenen met 2 goede salarissen vraag ik me serieus af hoe men dat als starters in de randstad moet doen. En dan zijn wij niet eens starters.

Dat vraag ik me ook af!!
Vriendin van mij met een net salaris is weer op kamers gaan wonen in een studentenhuis voor werkenden. Het is te triest voor woorden maar onder de 900 euro kale huur kon ze niets vinden in Amersfoort. Met een hypotheek niet veel anders met de prijzen van nu...