Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:11

DanielleB schreef:
Ik weet bijna niet wat files zijn..
Alleen als we eens verder dan Almere rijden.
Hier zijn soms alleen kleine files als er een ongeluk is gebeurd.
Zou er niet aan moeten denken om elke dag in de file te moeten staan


Wij wonen ook in het Noorden, Drenthe, maar ik sta elke dag in de file hoor! En ik werk gewoon in Overijssel. Huizenprijzen zijn in onze stad ook enorm. Wij hebben een budget tot 650 dus best redelijk maar er valt weinig te vinden. We zoeken vrijstaand met een leuke tuin en tenminste 5 slaapkamers dus niet heel gek. Het noorden is niet altijd goedkoper, Overijssel is ook enorm duur trouwens.
Laat ik het zo zeggen, waar het Noorden goedkoop is, wil ik ook niet wonen. (Emmen, Hoogeveen, Ruinerwold, de Wijk, Koekange) ik noem zo maar wat plaatsjes.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:43

Mijn man rijdt elke dag van Assen naar Dalen en staat nooit in de file. Rond Groningen of Zwolle is die kan wel groter.

Toen mijn man in Zwolle werkte stond hij 's middag wel regelmatig in de file maar die zijn dan nog steeds niet te vergelijken met de files in de randstad.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:16

flooooo schreef:
DanielleB schreef:
Ik weet bijna niet wat files zijn..
Alleen als we eens verder dan Almere rijden.
Hier zijn soms alleen kleine files als er een ongeluk is gebeurd.
Zou er niet aan moeten denken om elke dag in de file te moeten staan


Wij wonen ook in het Noorden, Drenthe, maar ik sta elke dag in de file hoor! En ik werk gewoon in Overijssel. Huizenprijzen zijn in onze stad ook enorm. Wij hebben een budget tot 650 dus best redelijk maar er valt weinig te vinden. We zoeken vrijstaand met een leuke tuin en tenminste 5 slaapkamers dus niet heel gek. Het noorden is niet altijd goedkoper, Overijssel is ook enorm duur trouwens.
Laat ik het zo zeggen, waar het Noorden goedkoop is, wil ik ook niet wonen. (Emmen, Hoogeveen, Ruinerwold, de Wijk, Koekange) ik noem zo maar wat plaatsjes.


Zo goedkoop zijn de plaatsen die jij noemt ook niet meer... haha :)

Ik wilde niet meer in een stad wonen (ruimte bij huis) dus dan heb je wat meer keuze en wat lagere prijzen....


zonnebloem18 schreef:
Mijn man rijdt elke dag van Assen naar Dalen en staat nooit in de file. Rond Groningen of Zwolle is die kan wel groter.

Toen mijn man in Zwolle werkte stond hij 's middag wel regelmatig in de file maar die zijn dan nog steeds niet te vergelijken met de files in de randstad.


Dat is voornamelijk de N34 denk ik?
Onze files zijn idd niet te vergelijken met de files in de randstad. Lijkt me vreselijk... wat een tijdverspilling.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:08

Citaat:
zonnebloem18 schreef:
Mijn man rijdt elke dag van Assen naar Dalen en staat nooit in de file. Rond Groningen of Zwolle is die kan wel groter.

Toen mijn man in Zwolle werkte stond hij 's middag wel regelmatig in de file maar die zijn dan nog steeds niet te vergelijken met de files in de randstad.


Dat is voornamelijk de N34 denk ik?
Onze files zijn idd niet te vergelijken met de files in de randstad. Lijkt me vreselijk... wat een tijdverspilling.

Nee A28 tot Hoogeveen en dan N37. Hij staat eigenlijk nooit stil, hooguit wat langzaam rijdend verkeer.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:13

Nou inderdaad. Ik rij elke dag de A28 van Hoogeveen naar Assen. In 4,5 jaar heb ik 2 x een kleine file meegemaakt.

En de huizenprijzen zijn ook hier enorm gestegen.
Doordat Groningen geen tussenkomen aan is meer loopt Assen nu vol.
En Zwolle idem. Daardoor loopt Meppel nu vol.
Het gevolg is dat daardoor Hoogeveen nu ook behoorlijk stijgt.

Het huis waar ik nu in woon ging 2 jaar terug nog voor amper 150.000 over de toonbank. En stond rustig een half jaar of langer te koop.
Nu gaan die zelfde huizen weg voor tussen de 175.000 a 190.000 binnen een week.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:01

Ik rij elke dag of richting Zwolle of over Hoogeveen, drama. Maar ik heb dan ook geen handige reistijden.
Wij zitten dus in Meppel Daantje, niet te doen. 600.000 voor een kleine vrijstaande woning met amper tuin en buren aan alle kanten om je heen, nou bedankt.
Helaas kunnen en willen wij niet weg uit Meppel stad dus we wachten nog wel even af. En dat terwijl wij geen voorbehouden hebben, verkoop van dit huis komt wel goed (hebben een tweekapper waar veel animo voor is) en financiering is ook geen probleem. Maar er komt bijna niks op ons pad.

Paar maanden geleden hadden we een bezichtiging bij een joekel van een huis, 500 m2 woonoppervlakte. Moest enorm veel aan gebeuren, ongeveer voor 200.000 aan onderhoud en de eigenaresse zat te roken in huis toen wij bezichtigden. Wel geboden maar ze bleven bij hun vraagprijs en die was veel te hoog voor wat je kreeg.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:02

Ik kom even binnenvallen omdat ik verdrietig en kwaad tegelijk ben. Op alles en niets binnen de huizenmarkt. Ik zit (letterlijk) hoog en droog nu hoor. Ik heb geen klagen. Bezit een prachtig appartement dat nu een overwaarde heeft van zo'n 40k. Maar... Misschien willen mijn vriend en ik over niet al te lange tijd gaan samenwonen. En na 2 keer 10 minuten op funda staat het huilen me nader dan het lachen.

Want als dit:
https://www.funda.nl/koop/amstelveen/ap ... waard-119/

Dan de maatstaf is... 3 jaar geleden keek ik naar zo'n zelfde studio voor 135k. En dan die omschrijving die erbij staat :oo |(

En dan ben ik niet eens starter meer.

Heb er amper woorden voor :n
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 08-09-19 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:17

Je eigen appartement zal je ook goed kunnen verkopen en
Laat je niet gek maken Gimme_Joy , over een half jaar is die woningmarkt weer anders.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 00:30

Ik vind 2 ton voor Amstelveen niet echt heel duur eigenlijk. Je zit vlakbij Amsterdam en daar koop je feitelijk niks voor die prijs.

Zou ook eerst naar een hypotheek adviseur gaan, voor je zo schrikt van de prijzen.

Als je heel veel eisen en wensen hebt, moet je je er gewoon wel bij neerleggen dat het moeilijk is. Toen wij pas gingen kijken, waren de prijzen veel lager en hadden we ook een wensen pakketje. Veel huizen laten lopen.
De prijzen zijn gestegen in de tijd dat wij even niet keken. Maar toen we opnieuw hypotheek advies gingen in winnen, konden we ook veel meer besteden dan 3jr terug en niet alleen vanwege de lage rente.

Wij wonen nog in Ermelo en hier is ook vrijwel niks onder de 2ton te koop. Onze hypotheek man zei ook dat veel starters hier geld krijgen van ouders en of grootouders en zodoende al beginnen met een huis van 250.000 vaak. Onze zoon (22) heeft ook zo een vriend, gaan samenwonen en van 2 kanten ouders en groot ouders.

Wij hebben echt wat wensen moeten laten varen. We gaan naar het Noorden. We hebben er al 3jr vlakbij gewoond en hadden daar inderdaad nooit file.
We werkten en woonden toen omgeving Emmen, Stadskanaal, Exloo, Borger en reden dat rondje dagelijks. Ik deed ook in Stadskanaal en Emmen boodschappen vaak en dat zijn al compleet verschillende plaatsen voor mijn gevoel, maar kan me er niet aan storen verder. Het heeft allebei zijn charmes en Borger buiten het seizoen om ook :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:15

2 ton voor een studio van 31 m2 op die lokatie vind ik abnormaal. Helemaal als ik zie wat ik er eerst voor zou betalen.

Eisen zijn er niet echt. Gewoon een leuke eensgezinswoning in een fijne buurt. Mijn ouderlijk huis ging weg voor 275k. In Amstelveen.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:04

Wij hebben ook opgegeven met onze wensenlijst in Arnhem hoor. :)
We hebben een prima budget maar we gaan niet 350K betalen voor een huis waar nog alles aan moet gebeuren. Voordat je klaar bent zit je dan op 500K.

Wij zijn inmiddels gegaan voor nieuwbouw. Geen gedoe, geen biedstrijd, geen moeilijke ontbindende voorwaarden discussie... Woensdag koopakte tekenen en volgend jaar wordt het opgeleverd. Scheelt een hele hoop stress en gedoe.
Iemand waarschuwde voor dubbele vaste lasten; onze makelaar noemde een bedrag van 5000/6000 euro.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:13

Hobbyhorse schreef:
Je eigen appartement zal je ook goed kunnen verkopen en
Laat je niet gek maken Gimme_Joy , over een half jaar is die woningmarkt weer anders.


Thanks! We zullen zien. Uitwijken kan altijd natuurlijk, we zitten allebei niet vast op één lokatie qua werk. Maar ik blijf het liefst wel een beetje dicht bij mijn familie en mijn paard staat op zo'n heerlijke stal nu.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:15

Als iets stress en gedoe oplevert is het wel nieuwbouw :+ Ik ken niemand waarbij dat volgens plan is gelopen, het loopt altijd uit. Met als gevolg lang dubbele lasten, een overbruggingswoning etc. Hoeft niet erg te zijn, maar zeker gedoe.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:30

Simbaa schreef:
Als iets stress en gedoe oplevert is het wel nieuwbouw :+ Ik ken niemand waarbij dat volgens plan is gelopen, het loopt altijd uit. Met als gevolg lang dubbele lasten, een overbruggingswoning etc. Hoeft niet erg te zijn, maar zeker gedoe.

Deze projectontwikkelaar bouwt prefab dus we hebben goede hoop dat het gewoon volgens verwachting opgeleverd wordt. :) En we wonen op dit moment nog in een huurwoning dus we kunnen blijven zitten zo lang we willen.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:36

Wel lekker dat je dan geen stress hebt vanwege het andere huis wat je moet verkopen oid!
Dan kun je inderdaad gewoon pas de huur opzeggen als je huisje woonbaar is! :)

Wij hebben rondgevraagd of we nog dezelfde vloer kunnen vinden die nu in het huis ligt aangezien we de gaskachel gaan verwijderen. Mijn vriend wil alleen een inbouwpelletkachel, dus we wouden de vloer gewoon doorleggen.
Helaas is die vloer helemaal nergens meer verkrijgbaar
Dus ik denk dat we nu in de hoek een soort bankje gaan maken tot de tijd dat we een keer een nieuwe vloer gaan leggen.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:41

Simbaa schreef:
Als iets stress en gedoe oplevert is het wel nieuwbouw :+ Ik ken niemand waarbij dat volgens plan is gelopen, het loopt altijd uit. Met als gevolg lang dubbele lasten, een overbruggingswoning etc. Hoeft niet erg te zijn, maar zeker gedoe.


Valt wel mee hoor. Zijn aan ons 2de nieuwbouw huis bezig en ik herken de stress helemaal niet. Uitlopen komt zelden voor omdat ze binnen een x aantal werkbare dagen klaar moeten zijn anders zit er per dag een x bedrag boete aan vast wat de kopers ontvangen. Dat kopers zelf strak plannen is niet de schuld van de projectleider.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:43

DanielleB schreef:
Wel lekker dat je dan geen stress hebt vanwege het andere huis wat je moet verkopen oid!
Dan kun je inderdaad gewoon pas de huur opzeggen als je huisje woonbaar is! :)

Wij hebben rondgevraagd of we nog dezelfde vloer kunnen vinden die nu in het huis ligt aangezien we de gaskachel gaan verwijderen. Mijn vriend wil alleen een inbouwpelletkachel, dus we wouden de vloer gewoon doorleggen.
Helaas is die vloer helemaal nergens meer verkrijgbaar
Dus ik denk dat we nu in de hoek een soort bankje gaan maken tot de tijd dat we een keer een nieuwe vloer gaan leggen.

Ja heerlijk! En ook nog via de woningbouw, dus tot we hypotheek gaan betalen kunnen we een flinke buffer opbouwen voor zaken die aangepakt moeten worden als de nieuwbouw klaar is. :))

Wat zuur zeg.. Is er ook geen vloer die er heel erg op lijkt?

Ja inderdaad Lucifertje, als het langer duurt snijden ze zichzelf in de vingers en dat voorkomen ze meestal wel. :))

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:46

Word lastig denk ik.. het is een PVC die verlijmd is, en het gaat maar om 2m² ongeveer wat er in de woonkamer gelegd moet worden, maar het is niet anders. We willen nu eerst niet gelijk de hele vloer vervangen (overal beneden behalve de slaapkamer, ligt hetzelfde).
Dus ik denk in de woonkamer maar een soort bankje of bloembak maken en in de slaapkamer een laminaat leggen die een beetje bij de rest past (slaapkamer ligt nu rode vloerbedekking, vind ik echt lelijk)

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:48

Ahh ja, gewoon iets er bovenop zetten haha, prima tussenoplossing.

Oh brr.. Tapijt is ook niet zo mijn dingetje, snel laminaat leggen inderdaad! Zeker als het daardoor een eenheid wordt met de rest van de vloer!

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:55

superpony schreef:
Ik vind 2 ton voor Amstelveen niet echt heel duur eigenlijk. Je zit vlakbij Amsterdam en daar koop je feitelijk niks voor die prijs.

Zou ook eerst naar een hypotheek adviseur gaan, voor je zo schrikt van de prijzen.

Als je heel veel eisen en wensen hebt, moet je je er gewoon wel bij neerleggen dat het moeilijk is. Toen wij pas gingen kijken, waren de prijzen veel lager en hadden we ook een wensen pakketje. Veel huizen laten lopen.
De prijzen zijn gestegen in de tijd dat wij even niet keken. Maar toen we opnieuw hypotheek advies gingen in winnen, konden we ook veel meer besteden dan 3jr terug en niet alleen vanwege de lage rente.

Wij wonen nog in Ermelo en hier is ook vrijwel niks onder de 2ton te koop. Onze hypotheek man zei ook dat veel starters hier geld krijgen van ouders en of grootouders en zodoende al beginnen met een huis van 250.000 vaak. Onze zoon (22) heeft ook zo een vriend, gaan samenwonen en van 2 kanten ouders en groot ouders.

Wij hebben echt wat wensen moeten laten varen. We gaan naar het Noorden. We hebben er al 3jr vlakbij gewoond en hadden daar inderdaad nooit file.
We werkten en woonden toen omgeving Emmen, Stadskanaal, Exloo, Borger en reden dat rondje dagelijks. Ik deed ook in Stadskanaal en Emmen boodschappen vaak en dat zijn al compleet verschillende plaatsen voor mijn gevoel, maar kan me er niet aan storen verder. Het heeft allebei zijn charmes en Borger buiten het seizoen om ook :)


Wij hebben ook wensen moeten laten varen en hebben zelfs ons budget ietsje aangepast. Desniettemin ben ik echt super blij met de woning die we nu hebben gekocht; is een wat nieuwere woning, waar geen sores van een oude boerderij bij komen. Ik vind die boerderijen geweldig, maar dat moet allemaal ook onderhouden worden....


DanielleB schreef:
Word lastig denk ik.. het is een PVC die verlijmd is, en het gaat maar om 2m² ongeveer wat er in de woonkamer gelegd moet worden, maar het is niet anders. We willen nu eerst niet gelijk de hele vloer vervangen (overal beneden behalve de slaapkamer, ligt hetzelfde).
Dus ik denk in de woonkamer maar een soort bankje of bloembak maken en in de slaapkamer een laminaat leggen die een beetje bij de rest past (slaapkamer ligt nu rode vloerbedekking, vind ik echt lelijk)



Ieks, vloerbedekking.... snap dat je dat niet wil....
Je idee klinkt goed iig :)

vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:16

Is er in dit topic ook iemand die wat meer weet qua makelaars/biedingen? we hebben namelijk een vrij vervelende situatie waarmee we bezig zijn maar wil daar niet al te veel over kwijt zo online. Het gaat erover dat wij een bod willen doen maar dat dit momenteel nog tegen gehouden wordt. We zouden het qua financiering makkelijk rond kunnen krijgen maar moeten uitsluitsel krijgen. kan ik iemand Pb'en?

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 09:34

Wij waren de enige die een bod deden op ons (straks) nieuwe huis, nu moet er ook wel veel gebeuren, maar dat zien wij wel zitten.

Nu hopen dat er nog een biedingsoorlog op ons huis gaat gebeuren _O-

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:29

Ik meld mij. Wij hebben vrijdag een eerste gesprek gehad bij de bank en kunnen meer lenen dan wij dachten met mijn studieschuld.

Hebben ook al een huis op het oog. Maar die is aardig goedkoop staat lang te koop en al gezakt in prijs. Er zal wel iets mee zijn maar wat weten wij niet.

Moet nu eerst 2 weken ergens werken en dan ben ik niet thuis. Daarna contact opnemen met de makelaar is denk ik volgende stap

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:32

Miranda, linkje naar funda van jullie huis? Als je het niet wil is ook prima uiteraard ;)

Oeh geen ervaring mee vionnesem...

Hahah ik ken genoeg mensen die willen juist vloerbedekking in de slaapkamer. Begrijp het wel, maar vind het foeilelijk (en er ligt vloerverwarming dus is ook niet nodig)

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 10:34

Stuur het linkje wel even privé :j