Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:17

Rina, wanneer is de overdracht van jouw huis dan?

Ik heb straks alleen een tegelzetter nodig en deze kunnen we meestal gewoon bellem en dan komt hij binnen een maand.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 11:52

Hier zijn de foto's gemaakt en komt mijn huis binnenkort op funda. Twee huizen in de straat waren binnen een week middels kijkdag en overbieden weg dus ik heb hoop. Afwachten dus maar, mijne is wat duurder maar hij staat me niet in de weg.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:11

ClaudiaHS schreef:
Rina, wanneer is de overdracht van jouw huis dan?


1 juni moeten we eruit zijn.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:12

rina schreef:
ClaudiaHS schreef:
Rina, wanneer is de overdracht van jouw huis dan?


1 juni moeten we eruit zijn.


Dan heb je nog even gelukkig.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 13:17

Hier 1 maart overdracht, en 1 mei moeten we uit ons eigen huis. Ook spannend qua bewoonbaar maken, ws kunnen we wel de overdracht nog wat vervroegen (staat leeg, erven). Beste vriend van vriend is aannemer en hij en VL gaan zelf ook fulltime klussen, dat helpt wel iets.
Goed, in het ergste geval kunnen we prima bij m'n ouders zitten tijdelijk, maar liever niet.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:57

Ik kom me ook melden. :wave:

Wij gaan komende vrijdag naar een huis kijken.
Vanaf de foto's ziet het er ontzettend leuk uit (en we hebben al een rondje om het huis en de buurt gemaakt), dus ik hoop dat het in het echt ook zo mooi is..

Ik vind het best spannend, wat er allemaal op je af komt en waar je aan moet denken. :=

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met producten op de website van het kadaster (koopsominformatie, woningrapport)?

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:22

Steentje schreef:
Ik kom me ook melden. :wave:

Wij gaan komende vrijdag naar een huis kijken.
Vanaf de foto's ziet het er ontzettend leuk uit (en we hebben al een rondje om het huis en de buurt gemaakt), dus ik hoop dat het in het echt ook zo mooi is..

Ik vind het best spannend, wat er allemaal op je af komt en waar je aan moet denken. :=

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met producten op de website van het kadaster (koopsominformatie, woningrapport)?


Ik heb wel eens koopsom en hypotheekinformatie opgevraagd. Maar, bedenk voor jezelf goed wat je wil met die informatie. Als je ziet dat het huis bijvoorbeeld in 2014 is gekocht voor bedrag X en nu te koop wordt aangeboden voor bedrag Y wil dat niet zeggen dat dat niet gerechtvaardigd is. Hypotheekinformatie laat de hoogte van de inschrijving zien, die is vaak ook nog wel eens hoger dan de daadwerkelijke hypotheek, dus ook daarvan moet je je afvragen wat je met die informatie wil.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:21

Ik ben momenteel ook met een huis bezig. In die zin dat ik het in principe heb gekocht op 1 ontbindende voorwaarde na. Maar die is wel zo belangrijk voor mij dat ik niet eerder teken dan dat ik dat zwart op wit heb :+ Dus ik durf nog niet te juichen.

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:17

Fitzroy schreef:
Ik ben momenteel ook met een huis bezig. In die zin dat ik het in principe heb gekocht op 1 ontbindende voorwaarde na. Maar die is wel zo belangrijk voor mij dat ik niet eerder teken dan dat ik dat zwart op wit heb :+ Dus ik durf nog niet te juichen.



Spannend en alvast voorzichtig gefeliciteerd *\o/*

Wij gaan morgen eindelijk naar de notaris en donderdag begint de aannemer met slopen :D

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:12

Spannend Fitzroy! Ik duim voor je mee!

Wij hebben vandaag open huis, dus wij gaan 4 uur vol verwachting naar buiten staren . Ik ben echt zo benieuwd of er iemand komt. Ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in, maar goed alles is weer netjes gepoetst en het huis glimt je tegemoet. Toch altijd weer fijn; zo’n opgeruimd huis!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:50

Er stond in het eigen huis magazine van deze maand ook een heel stuk over het presenteren van je huis, super interessant om te lezen

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:54

Vjestagirl schreef:
Er stond in het eigen huis magazine van deze maand ook een heel stuk over het presenteren van je huis, super interessant om te lezen

Wij hebben een styliste langs gehad en ze had in geen enkele kamer iets te doen.
Dat is meteen ook wel een angst van mij. Ons huis is zo vreselijk af dat we echt niets kunnen verbeteren als het niet verkoopt.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:02

Maar Soest is best populair toch?

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:06

Tiggs schreef:
Maar Soest is best populair toch?

Dat dacht ik ook, maar de eerste week is vreselijk tegengevallen. Ook onze makelaar weet niet wat hij meemaakt. Waarschijnlijk toch een slechte maand om de markt op te gaan. Ik dacht dat de markt zo gespannen was dat kopers zich niet zouden laten tegenhouden door de decembermaand, maar de reacties zijn echt bedroevend laag. Rationeel gezien weet ik wel dat het goed gaat komen, maar emotioneel gezien maak ik me echt wel zorgen. We hebben een veel duurder huis al gekocht en hebben toch echt de overwaarde van ons huidige huis nodig om dat te financieren.
Ik hoop dat ik over een paar maanden lach om mijn zorgen...

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:44

Plukje schreef:
Tiggs schreef:
Maar Soest is best populair toch?

Dat dacht ik ook, maar de eerste week is vreselijk tegengevallen. Ook onze makelaar weet niet wat hij meemaakt. Waarschijnlijk toch een slechte maand om de markt op te gaan. Ik dacht dat de markt zo gespannen was dat kopers zich niet zouden laten tegenhouden door de decembermaand, maar de reacties zijn echt bedroevend laag. Rationeel gezien weet ik wel dat het goed gaat komen, maar emotioneel gezien maak ik me echt wel zorgen. We hebben een veel duurder huis al gekocht en hebben toch echt de overwaarde van ons huidige huis nodig om dat te financieren.
Ik hoop dat ik over een paar maanden lach om mijn zorgen...

Maar jou huis is toch ook best prijzig? Denk dat het gewoon is dat huizen dan minder snel gaan als een gewone rijwoning.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:58

beatje schreef:
Maar jou huis is toch ook best prijzig? Denk dat het gewoon is dat huizen dan minder snel gaan als een gewone rijwoning.

Dat ligt eraan wat je definitie van prijzig is :D. Het staat voor een bodemprijs te koop met de gedachte dat er overboden gaat worden. Een vergelijkbaar huis even verderop stond voor een ton meer te koop en daar is nog met 50k overheen geboden. Dat huis heeft een iets groter perceel met een garage. Dus, ik denk dat het wel meevalt. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet belachelijk veel geld is.

Overigens is nu al de 5e bezoeker voor ons open huis binnen, dus ik ben blij!

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:00

Dat is fijn Plukje. Hopelijk serieus geïnteresseerden.

Ik ga maandag het voorlopig koopcontract voor verkoop van mn woning tekenen, jeej. En dan alleen nog de 3 dagen termijn.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 15:16

Plukje schreef:
beatje schreef:
Maar jou huis is toch ook best prijzig? Denk dat het gewoon is dat huizen dan minder snel gaan als een gewone rijwoning.

Dat ligt eraan wat je definitie van prijzig is :D. Het staat voor een bodemprijs te koop met de gedachte dat er overboden gaat worden. Een vergelijkbaar huis even verderop stond voor een ton meer te koop en daar is nog met 50k overheen geboden. Dat huis heeft een iets groter perceel met een garage. Dus, ik denk dat het wel meevalt. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet belachelijk veel geld is.

Overigens is nu al de 5e bezoeker voor ons open huis binnen, dus ik ben blij!

Ik zeg niet dat het zijn geld niet waard is,maar wel dat het boven modaal valt van prijs.En dan zijn er gewoon minder kijkers voor ,als voor een huis van 270.000 om maar een bedrag te noemen.

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:02

Mijn zorgen waren voor niets! 12 bezichtigingen gehad! Wat een leuke mensen allemaal zeg. Superleuk om te zien en horen hoe enthousiast iedereen werd. Ik eet echt mijn schoen op als er niet binnen anderhalve week een bod ligt.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:01

Fijn Plukje!

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 00:37

Dat is echt super fijn, Plukje. Bij ons kwam de koper ook uit een open huis.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 01:27

Fijn!

En wij hebben ons huis ook via een open huis gekocht. :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10437
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:38

Vrienden van mij gaan woensdag ergens kijken. Vlak bij waar ik gekocht heb.

Duimen jullie mee?

Nikass

Berichten: 16726
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:02

Is het een probleem als je thuis bent als je huis getaxeerd wordt?

DubbelFun

Berichten: 88696
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:09

Lijkt me eerder gunstig als negatief. Nu kun je extra informatie geven over isolatie, de buurt etc.