Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:14

Bericht van de makelaar ontvangen. De verkopers gaan ons bod vanavobd bespreken. Tenminste hebben ze niet gelijk nee gezegd :+ bezichtigingen morgen gaan nog wel door... Dus is wel nog even afwachten

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 20:59

Veriye schreef:
Wij hebben helaas niet veel meer speling. Dus ja, als het niet lukt hebben wij het tenminste geprobeerd.


Nee heb je en ja kan je krijgen! Je weet het niet. Duimen!

Vrijdag en volgende week woensdag gaan wij weer bezichtigen. Die van vrijdag is de vraagprijs eigenlijk al het max budget maar ja wie niet waagt? Vond het al apart dat er nog plek was. Hij staat al een week op Funda. :)

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:05

Oh veel plezier en success.

Hebben ook nog net op een hoekwoning gereageerd wat nog niet eens bij de makelaar stond, via via te horen gekregen. Dus als dat andere huis niet doorgaat... :+

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 18:40

Noch 17.5 uur :D tot dan moeten de andere mensen een bod hebben gedaan.
Het wordt dus spannend!!! :+

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:24

Spannend, Veriye. Dan kun je klok wel vooruit kijken he. :))

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 19:25

Ja, vreselijk. Ik acht de kans nog steeds erg klein dat wij het krijgen, maar nu is het natuurlijk met de tijdsdruk extra erg.

Prairy
Berichten: 9126
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:51

Queelens schreef:
Hier een beetje de balen. Onze (onafhankelijke)hypotheekadviseur blijkt dubbel zo duur zijn als dat we dachten.. beetje fout van onszelf want de opdr bevestiging niet goed genoeg gelezen, maar baal er wel van vooral ook omdat we alles behalve tevreden zijn.. zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? We zitten midden in de aanvraag dus overstappen lijkt me niet handig en verstandig. Maar twijfel wel over wat handig is om te doen naast het geven van feedback na het traject..


Hadden wij bij de aankoop van onze woning. We hadden het bod gedaan, overeenkomst getekend, alles ingeleverd zodat we met een gerust hart 3 weken op vakantie naar Curacao zouden kunnen gaan.

Dat werd dus geen relaxte vakantie. Moeten trekken tot en met want voorbehoud financiering zou iets van een week na onze vakantie aflopen.

Uiteindelijk in de laatste week van onze vakantie gezegd dat hij nu echt over de brug moet komen, want we waren er klaar mee. In die week ook contact opgenomen met de Rabobank waar we al eerder contact mee hadden, probleem uitgelegd en die hebben ook een aanvraag in gang gezet. Daar zijn we uiteindelijk mee verder gegaan en we hebben die onafhankelijk adviseur gezegd dat hij zijn overeenkomst ergens kon steken waar de zon niet scheen. 1 dag voor de afloop voorbehoud hadden we namelijk nog steeds geen aanbieding van hem liggen.

En de Rabobank heeft ons toen echt goed geholpen, die slogan die ze toen hadden, hypotheek in een week, hebben ze toen bijna letterlijk waargemaakt (en wij hadden echt geen simpel dossier met mijn man die eigen ondernemingen heeft).

Moraal van het verhaal, als je er geen goed gevoel over hebt, kaart het aan en zeg de overeenkomst op. Een overeenkomst werkt mijns inziens 2 kanten op. Degene die je inhuurt moet wel leveren waar jij voor moet betalen.

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:12

Prairy, ben het met je eens dat je adviseur zijn werk naar behoren moet doen.

Maar de overeenkomst opzeggen is niet zo simpel hoor, de Hypotheker heeft bijv. in de kleine lettertjes staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het binnen een bepaalde termijn rond krijgen van een hypotheek. Pas daar dus mee op.

Voor ons nooit meer de Hypotheker, terwijl we bij aankoop van ons allereerste huis goed geholpen zijn daar.
Wij hadden uiteindelijk een advocaat in de startblokken staan, het is bij ons 1 minuut voor 12 rond gekomen zo te zeggen :(

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:25

Wat een verhalen over hypotheekadviseurs. Wij hebben nu gekozen voor de hypotheker. Tot nu toe wel tevreden. We zijn vast een dossier aan het bouwen mochten we wel ineens wat hebben kan het gelijk door. Hopelijk uiteindelijk niet zo'n slechte ervaring als jij Sanseveria.

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:28

De meeste adviseurs zullen in hun voorwaarden opgenomen hebben dat ze niet gehouden kunnen worden aan de tijdslijnen van bijvoorbeeld een aankoop/het verlopen van de ontbindende voorwaarden. Daar zal de Hypotheker niet de enige in zijn. Over het algemeen werken adviseurs ook met een inspanningsplicht, en geen leveringsplicht. Dan zouden ze namelijk altijd verplicht zijn te leveren, terwijl klanten ook niet altijd even eerlijk of netjes zijn..

Wat niet wegneemt dat een adviseur wel fatsoenlijk zijn of haar werk moet doen, daar betaal je immers voor. Een overeenkomst kun je niet zonder meer opzeggen of 'doorscheuren', maar de adviseur heeft wel degelijk een inspanningsplicht. Ben je dus niet tevreden of denk je dat de adviseur tekort schiet dan mag je hem of haar daar dus echt wel op aanspreken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37298
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:11

Slik mijn oude huisje staat nu officieel te koop. Wat doet dat zeer om het zo ontmanteld te zien. -O-

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:08

Wij hebben hetzelfde bod gedaan als een andere partij en nu hebben wij tot morgen de kans om nog een keer te bieden.
vind het wel stom, want onze adviseur werkt zaterdags niet, dus nu met de natte vinger beslissen hoe ver wij kunnen bieden.
Vraag is ook hoever willen wij voor dat huisje bieden...
Ze wisten hier trouwens al om 12 uur vanmiddag van, maar wij zijn pas nu geïnformeerd...

Fitzroy

Berichten: 25151
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:10

Maar hebben jullie dan van tevoren geen berekening laten doen tot hoever je kunt gaan?

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:42

Ja zeker, maar hier heeft hij toen een bedragen genoemd à la 252-255.
Dus voor het kijken was dat prima om even het aanbod in te schatten. Maar nu moet het ineens snel gaan, alhoewel de makelaar al om 12 uur 's middags ervan wist. Maar goed, was ook stom van ons. Wij zijn er denk ik uit. Anders komt er wel weer wat op ons pad.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:46

Veriye schreef:
Ja zeker, maar hier heeft hij toen een bedragen genoemd à la 252-255.
Dus voor het kijken was dat prima om even het aanbod in te schatten. Maar nu moet het ineens snel gaan, alhoewel de makelaar al om 12 uur 's middags ervan wist. Maar goed, was ook stom van ons. Wij zijn er denk ik uit. Anders komt er wel weer wat op ons pad.



Goed nieuws en een beetje slecht nieuws dus. Blijf bij jezelf wat je het waard vind en wat je kunt dragen. Ik ga duimen. Wel flauw dat ze twee partijen tegen elkaar uitspelen zo.


Wij hebben vanmiddag nog een huis bezichtigd en we gaan een poging doen met bieden. Helaas is de vraagprijs al onze max budget. Mensen moeten er wel redelijk snel vanaf en wij zijn flexibel. Maar goed is een Longshot maar we proberen het gewoon. :)

Fitzroy

Berichten: 25151
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:00

Maar dat gebeurt toch heel vaak, Yipee? Ik heb ook een paar keer nog een laatste mogelijkheid gekregen om bij te bieden. Dan weet je in ieder geval dat je niet helemaal de plank misslaat.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:02

Fitzroy schreef:
Maar dat gebeurt toch heel vaak, Yipee? Ik heb ook een paar keer nog een laatste mogelijkheid gekregen om bij te bieden. Dan weet je in ieder geval dat je niet helemaal de plank misslaat.


Helaas gebeurt dat ja. :)

Vandaag ook nog wel een grappig gesprek gehad met de makelaar van mensen die gewoon gaan bieden zonder ooit een hypotheekadviseur te hebben gesproken en dan ineens niet genoeg kunnen lenen. Schijnt ook nog relatief vaak voor te komen.
Laatst bijgewerkt door Yipee op 31-07-20 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:03

Ja, naja. Wij zijn er nu uit met wat we bieden. Krijgen wij het, dikke prima, krijgen wij het niet: better luck next time. Wij hebben nog twee bezichtigingen staan voor volgende week. Dus wij gaan dan gewoon direct verder.

manzano

Berichten: 23982
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:39

Tja, en dan nog.... Als je vandaag gesprek hebt, bod doet en over 1,5 week hypotheekaanvraag doet en de rente is veranderd, dan kan je max ook veranderd zijn. Dus op de euro nauwkeurig weet je het toch niet.

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:48

ohja, zo heb ik er niet over nagedacht moet ik zeggen.

Maar wij hebben nu een bod gedaan waar wij ons goed bij voelen. En wij zullen wel zien. Gelukkig staan er nog veel andere huizen in Nederland :)

ik moet zeggen wij zijn ook wat huizen kopen betreft nog erg groen achter de oren. Mijn ouders hebben er ook geen verstand van hoe het in Nederland werkt en die vader van mijn vriend is ook geen hulp :+
Maar ooit komen wij er wel.
Laatst bijgewerkt door Veriye op 31-07-20 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25151
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:50

Je had toch ook best een groot zoekgebied, meen ik me te herinneren. Er komt vast wel wat.

Veriye

Berichten: 2395
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:51

Ja klopt. alhoewel wij het nu wel iets kleiner hebben gemaakt. maar dan nog..er komt ooit wel iets.

simongek

Berichten: 5344
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:23

Wij hadden hiervoor ook bij alle huizen bod doen en dan hoogste of meest gunstige voorwaarden die kreeg het. Bijbieden kwam niet ter sprake.

Bij de laatste woning was het bieden en toen kwam er ook een mail na een dag. Iedereen kon tot dinsdag 1200 uur finale bod uitbrengen en dan zouden ze kiezen.

Wij hadden uiteindelijk het hoogste bod.
Het scheelde niet veel maar wij hadden ook geen maximale financiering.

simongek

Berichten: 5344
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 21:27

Wij hebben gisteren getekend.

De makelaar had nog via de telefoon een hoger bod gehad maar deze heeft hij niet doorgespeeld naar verkoper.

Maar we hadden dus pech kunnen hebben als je de verkeerde makelaar had getroffen :j

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 22:22

manzano schreef:
Tja, en dan nog.... Als je vandaag gesprek hebt, bod doet en over 1,5 week hypotheekaanvraag doet en de rente is veranderd, dan kan je max ook veranderd zijn. Dus op de euro nauwkeurig weet je het toch niet.


Ja dat snap ik nog. Maar hij had het erover dat ze er dan wel bijna een ton naast zaten wat betreft hun budget. De rente schommeld momenteel niet zo extreem hard lijkt mij.