Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 01:17

Oh gaaf. Heb dezelfde kleur groen ooit gebruikt op het plafond in een klein kamertje en die rode radiatoren doen mij denken aan mijn slaapkamer bij mijn ouders.
Ooit op een koude februari avond besloten om mijn radiator rood te verven. Iets wat achteraf geen slim idee was op dat moment. Heb ruim een week met open raam moeten slapen vanwege de lucht die eraf kwam.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:45

heftig huis!

En wat gek inge.. Snap het ook niet zo eigenlijk.

Ik blijf wel een beetje kijken op funda wat er zoal voorbijkomt in de categorie wat ik gekocht heb. Nu heb ik een schenking gehad, dus in dat opzicht voelde dat besteden niet als 'mijn' geld (ik voelde het uitgeven ervan niet op de rekening zeg maar) en is mijn hypotheek iets hoger dan dat de vraagprijs was van deze woning. Dus als het wel klapt, dan voelt het nog niet zo heel erg hard. Klinkt misschien heel suf, want het blijft een gigantisch bedrag natuurlijk.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:52

Wij brengen onze enorm hoge overwaarde in, als de huizenmarkt in stort zijn we die toch kwijt. Dus in mijn hoofd betalen we te veel maar hebben we ook teveel gekregen wat het weer opheft. Plezier van wonen gaat (uiteindelijk) wel veel omhoog

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:34

MarjanB schreef:
Wij brengen onze enorm hoge overwaarde in, als de huizenmarkt in stort zijn we die toch kwijt. Dus in mijn hoofd betalen we te veel maar hebben we ook teveel gekregen wat het weer opheft. Plezier van wonen gaat (uiteindelijk) wel veel omhoog


Ja precies dat gaan wij ook doen als we wat vinden.
Woonplezier ook erg belangrijk.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:25

Inmiddels een mooi bod binnen *\o/* blij voor ze.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:29

ingedebruijn schreef:
xSwanHeart schreef:
Ik ben stiekem wel benieuwd naar het huis, Inge. Wil je misschien een linkje delen?


https://www.funda.nl/koop/schiedam/huis ... aarpad-19/

Leuk huis zeg, maar wel heel stevig aan de prijs in mijn ogen, zeker als je dan vergelijkt met de gemiddelde m2 prijs in die buurt, oef! Zit ook nog wel aardig wat werk in met al die vloerbedekking denk ik zo. Maar voor minder geld zou dit niet zo lang te koop moeten staan, basis is gewoon goed en netjes, en zelfs voor dit geld verwacht je nog wel wat

Kan de makelaar niet om terugkoppeling vragen bij de eerdere kijkers wat heeft doen besluiten het niet te doen?

Ah lees dat ze een bod binnen hebben, wat fijn! Na verkoop wilden ze gaan huren toch? Hebben ze al wat op het oog?

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:32

Monchou schreef:
Ik loop er wel tegenaan dat ik het mega spannend vind om zoveel te betalen voor een huis nu. Straks gebeurt er iets in je relatie of wil je toch een groter huis over 10 jaar, en dan heb je straks een dikke rest schuld.

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Ik ben al ruim 18 jaar samen dus die angst heb ik niet. En ik zie een groter huis als een luxe. We hebben nu een fijn huis gekocht wat ons past. En zijn ook de markt op gegaan met het idee, we hebben een huis (dak boven ons hoofd en moeten niet weg) dus als het lukt zou dat superfijn zijn maar zo niet dan is dat oliebol maar er is geen man overboord.
Wij hebben ook nauwelijks overboden op ons nieuwe huis en ons huidige huis voor meer verkocht dan ons nieuwe huis dus dat speelt voor ons ook mee dat wij geen enorm risico lopen.

Inge, de presentatie had inderdaad beter gekund maar verder zie ik niet waarom het zo lastig is. Ik ben niet bekend met wat zo'n soort huis in dat deel van het land doet dus over de prijs kan ik niks zeggen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:33

knabbelgirl schreef:
https://www.funda.nl/koop/schiedam/huis ... aarpad-19/

Leuk huis zeg, maar wel heel stevig aan de prijs in mijn ogen, zeker als je dan vergelijkt met de gemiddelde m2 prijs in die buurt, oef! Zit ook nog wel aardig wat werk in met al die vloerbedekking denk ik zo. Maar voor minder geld zou dit niet zo lang te koop moeten staan, basis is gewoon goed en netjes, en zelfs voor dit geld verwacht je nog wel wat

Kan de makelaar niet om terugkoppeling vragen bij de eerdere kijkers wat heeft doen besluiten het niet te doen?

Ah lees dat ze een bod binnen hebben, wat fijn! Na verkoop wilden ze gaan huren toch? Hebben ze al wat op het oog?


Nee nog niet maar schijnt dat ze daar wel iets voor geregeld hebben dus daar vertrouw ik maar op. En in 2023 wordt dan weer een nieuwbouw appartement opgeleverd. Dus het is wel even een hoop verandering in 2 jaar haha maar dan zitten ze als het goed is gebakken voor de rest van hun leven.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 14:07

Monchou, vergeten te reageren maar je weet toch nooit welke kant het op gaat... toen wij ons huis 8 jaar geleden kochten werd ook gezegd dat de rentes op een dieptepunt waren (of hoogtepunt, is maar hoe je het bekijkt ;) ) maar daarna zakte de rentes alsnog heel fors. En ook wij waren toen bang dat het ooit onder water kwam te staan. Mijn relatie is dus na 10 jaar helaas stukgelopen, maar niets is waar van onze verwachtingen toendertijd.... je kunt het dus toch niet voorspellen.

Inge, wat fijn dat er alsnog een mooi bod is binnengekomen :D

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 20:11

Fijn Ingedebruijn! Pak van hun hart. Kan me indenken dat jullie er even nerveus van werden.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:08

Oh gelukkig Inge was toch ff spannend.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:21

MirandaMalik schreef:
Oh gelukkig Inge was toch ff spannend.


Ja inmiddels 2 binnen. Morgen nog wat kijkers en dan woensdag beslissen. Zal wel goed komen nu :)

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:37

Wat fijn voor je ouders, Inge.

Buren hier hadden dat ook. Eerst leek er weinig animo en uiteindelijk gingen er nog 2 tegen elkaar opbieden en werd het alsnog dik boven de vraagprijs verkocht.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:11

ingedebruijn schreef:
MirandaMalik schreef:
Oh gelukkig Inge was toch ff spannend.


Ja inmiddels 2 binnen. Morgen nog wat kijkers en dan woensdag beslissen. Zal wel goed komen nu :)

Ja dat is een prettiger vooruitzicht. :j

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:05

Dat is fijn. komt vast goed.


Ervaren jullie het aanbod ook zo slecht op het moment?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:07

Ja viel ons ook op, het aanbod doet ook gek.
Wij gaan morgen weer op een object bieden, maar er wordt verwacht dat het minimaal een ton meer dan de vraagprijs gaat opbrengen..

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:17

Ik krijg nog steeds de mailings van onze aankoopmakelaar en moet zeggen, in onze prijsklasse lijkt het wel mee te vallen. Er komt nog regelmatig bij en ook best wel aardige huizen. Maar dan gaat het om niet al te grote woningen in de stad, een heel ander soort huis dan wat jullie zoeken natuurlijk...

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:22

Hoi, ik ben nieuw in dit topic met een vraagje;

Hoeveel merken jullie dat er gemiddeld word overgeboden op huizen +/- 300.0000 in de buurten rondom rotterdam? (Rhoon, Portugaal, Hoogvliet, Barendrecht, Vlaardingen, Schiedam, etc. etc )

Als je er bij kan schrijven om welke buurt het gaat ben ik blij :) !

Ik probeer een beetje inzicht te krijgen, ben zelf nog niet begonnen met bieden. Kan deze informatie ook niet zo 123 online vinden... mocht iemand weten waar ik per buurt informatie kan vinden over hoeveel gemiddeld word overgeboden ben zou ik het graag ook willen weten.

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:49

Pfoe geen idee. wij wonen wel in de regio maar zoeken erbuiten.

Laatst in de Achterhoek, Gelderland ging een huis van 425000 weg voor een ton boven de vraagprijs. Schijnt daar niet gebruikelijk te zijn. Dacht dus ook een goede kans te maken met 51000 overbieden.
Ik denk dat het dus ook maar net is hoe graag iemand het hebben wilt.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:51

Er hoeft maar 1 gek te zijn die het ervoor geeft :P Vrienden van mij hebben een huis gekocht voor de vraagprijs, dat is redelijk zeldzaam. Er waren wel hogere bieders, maar die kregen de hypotheek niet rond.

Steenbok12
Berichten: 7843
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:31

Inge hebben ze de vraagprijs wel al minimaal gekregen? Ik vind de vraagprijs ook best flink voor het aantal m2. Zou hier niet op overbieden. Maargoed mijn huis was 305k voor 126m2 en minder werk dan bij dat huis boven aan vloer bedekking e.d.

Maar wellicht is die regio duurder.


Hier voelde het eerst als enorm veel geld maar nu ik de prijzen oorlog zie ben ik erg blij met onze prijs al na 1 jaar na bieding. Ik verwacht hier oud te kunnen worden dus zolang we niet uit elkaar gaan hoeven we niet qua ruimte tekort in crisis te verkopen gelukkig. Wilde geen door groei huis met deze gekke markt. Maar jeetje ben echt blij dat we zonder overbieding ook hebben kunnen kopen..

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:55

Steenbok12 schreef:
Inge hebben ze de vraagprijs wel al minimaal gekregen? Ik vind de vraagprijs ook best flink voor het aantal m2. Zou hier niet op overbieden. Maargoed mijn huis was 305k voor 126m2 en minder werk dan bij dat huis boven aan vloer bedekking e.d.

Maar wellicht is die regio duurder.


Hier voelde het eerst als enorm veel geld maar nu ik de prijzen oorlog zie ben ik erg blij met onze prijs al na 1 jaar na bieding. Ik verwacht hier oud te kunnen worden dus zolang we niet uit elkaar gaan hoeven we niet qua ruimte tekort in crisis te verkopen gelukkig. Wilde geen door groei huis met deze gekke markt. Maar jeetje ben echt blij dat we zonder overbieding ook hebben kunnen kopen..


Schiedam is wel een dure regio hoor . (Regio Rotterdam)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 16:59

horsii schreef:
Steenbok12 schreef:
Inge hebben ze de vraagprijs wel al minimaal gekregen? Ik vind de vraagprijs ook best flink voor het aantal m2. Zou hier niet op overbieden. Maargoed mijn huis was 305k voor 126m2 en minder werk dan bij dat huis boven aan vloer bedekking e.d.

Maar wellicht is die regio duurder.


Hier voelde het eerst als enorm veel geld maar nu ik de prijzen oorlog zie ben ik erg blij met onze prijs al na 1 jaar na bieding. Ik verwacht hier oud te kunnen worden dus zolang we niet uit elkaar gaan hoeven we niet qua ruimte tekort in crisis te verkopen gelukkig. Wilde geen door groei huis met deze gekke markt. Maar jeetje ben echt blij dat we zonder overbieding ook hebben kunnen kopen..


Schiedam is wel een dure regio hoor . (Regio Rotterdam)


Is inderdaad een prijzige regio en ook nog een van de meest gewilde wijken. De makelaar is op dit moment de bieder aan het inlichten dus ik houd me verder over het bod nog even op de vlakte tot alles getekend is etc.

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:38

Hee hoi!


Mag ik meepraten? Ben al een tijd op zoek naar een starterswoning in groningen of directe omgeving. Inmiddels ook een aankoopmakelaar ingeschakeld maar de markt blijft echt een verschrikking.

Had een super leuk appartement gezien buiten de stad dichtbij natuur en het treinstation. Vandaag een bod gedaan van 40k over de vraagprijs (vraagprijs was 139k) en nog steeds niet de eerste plek. Zoo jammer want ik zag het echt als mijn droomplekje en had er zo'n goed gevoel over. Moeilijk wel om dan een beetje hoop erin te houden. Ik koop ook in mijn eentje dus dat maakt het extra lastig -O-

Hoop stiekem dat de hoogste bieder de hypotheek niet kan krijgen, maar die kans blijft klein.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 22:43

Jeetje, lastig hoor Leonie! 40.000 boven de vraagprijs is gewoon veel, je gaat echt wel een keer mazzel hebben binnenkort!

Ik loop er tegenaan dat ik het zo moeilijk vind om in te schatten wat de verbouwing gaat kosten.
Ik zie de heel leuk huis waarvan de basis helemaal in orde is, maar er moet sowieso: (130 m2 woonoppervlak)
- veel gestuct worden
- overal nieuwe vloeren
- nieuwe keuken
- nieuwe badkamer
- boven dubbel glas plaatsen

Dus vind het echt enorm lastig wat je dan moet rekenen...