Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 15:50

Wij hebben voorlopig koopcontract half augustus getekend.
Overdracht is 4 december.
Mijn huidige woning is verkocht per 1 maart.
Nu vroegen de verkopers eind september of wij ons nieuwe huis een maand eerder wilde kopen.
Maar dat doen wij niet. De aannemer is (helaas) pas vanaf 5 december beschikbaar, dus een eerdere opleving kost mij alleen maar geld ;)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:05

Wij zijn nog aam het stoeien met de hypotheek.
Normaal gesproken financiert een Duitse bank geen woning in Nederland.
Maandag heeft mijn man ecen gebeld met de Duitse bank ivm afhandeling van onze huidige hypotheek straks, maar ons contactpersoon kwam met de verrassende mededeling dat ze wel degelijk huizen in NL financieren.
Met deze mogelijkheid sparen we een hele dikke boeterente uit en scheelt ons een hoop papierwerk en regelwerk.
Als we de Duitse hypotheek er door krijgen kunnen we misschien toch tekenen voor 15 januari omdat we dan een overbruggingshypotheek kunnen nemen. :)

zoefie

Berichten: 1168
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:42

Ik meld me ook maar eens....na tig huizen bekeken te hebben. Echt het is geen doen op het moment vooral niet als je nogal een twijfelkont cq niet zo’n snelle beslisser bent Halverwege dit jaar te lang gewacht met een bod op een hui.....gevolg spijt spijt spijt. Dat huis blijft door mijn hoofd spoken Helaas pindakaas. We hoeven niet persè weg dus we hebben geen haast, maar wat een markt. Op dit moment is het even rustig want er komt vrijwel geen huis bij

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:48

Op dit moment gaan we in de startblokken voor een huis wat we gevonden hebben.. er moet ontzettend veel in gebeuren, maar dat is voor ons het punt niet. De prijs is aan de hoge kant, dus hopen dat we de verkopers niet tegen de borst stuiten met een bod dat een stuk lager is dan de vraagprijs.

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:49

Ja ik herken elk woord wat je schrijft Zoefie. Alhoewel achteraf is het maar goed dat een mens soms twijfelt of langzaam is, beter dam overhaaste beslissingen nemen over zoiets.
En het is inderdaad windstil , er komt zeker ook weinig bij omdat het zo aan het eind van het jaar is.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:50

Erg hè, zoefie? Ik voel met je mee.

Wij hebben te horen gekregen dat de financiering rond is. Dus nu kan ik gaan inpakken en opruimen.

Iemand hier nog tips voor goedkope opslagruimte?

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:16

Fitzroy schreef:
Erg hè, zoefie? Ik voel met je mee.

Wij hebben te horen gekregen dat de financiering rond is. Dus nu kan ik gaan inpakken en opruimen.

Iemand hier nog tips voor goedkope opslagruimte?


Gefeliciteerd *\o/*.

Ik heb goedkoop een garagebox tijdelijk kunnen huren.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:37

Thx, Electra. Hoef je geen elektrische apparatuur op te slaan? Ik neem niet aan dat die box verwarmd is.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:55

Fitzroy schreef:
Thx, Electra. Hoef je geen elektrische apparatuur op te slaan? Ik neem niet aan dat die box verwarmd is.


Nee, ik gebruik het voor mijn spullen die ik nu alvast opruim: boeken (geen foto-boeken), fietsen, kerstspullen, alvast een deel van mijn keukenspullen. Zomerkleding en schoenen enz.
Op mijn TV en dvd-speler na, moet ik alle electrische apparaten nieuw kopen.
Zodra de aannemer klaar is op zolder , ga ik iedere x spullen meenemen en daar op zolder zetten. Sommige dozen worden al snel van de garagebox naar de zolder gebracht.
Ik heb na 37 jaar in dit huis, zoveel zooi, dat ook veel weggegooid moet worden. ;)

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:50

Gefeliciteerd fitzroy. Nu kan het echt beginnen!
Nou morgen wordt er door de verkopende partij, als het goed is, eindelijk, een klap op gegeven aan wie ze het gaan verkopen. Nog even duimen, hoewel die na dik een week inmiddels bijna versleten zijn :+
Goed of slecht nieuws, dan weten we in ieder geval waar we aan toe zijn: een fles Moët of huilen in een hoekje :D

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:52

Wij hebben net voorlopig koopcontract gekregen. Moeten nog notaris zoeken en binnen 2 dagen akkoord geven. Oeps :P Heb totaal geen verstand van sommige dingen die er instaan. maar dat zal de makelaar wel weten en de bank

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:59

Iloveiswan schreef:
Wij hebben net voorlopig koopcontract gekregen. Moeten nog notaris zoeken en binnen 2 dagen akkoord geven. Oeps :P Heb totaal geen verstand van sommige dingen die er instaan. maar dat zal de makelaar wel weten en de bank

Ik hoop het maar haha. Anders ben ik een deze dagen ook de sjaak.
Juridische dingen zoals contracten en verzekeringen halen vrij gemakkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan omdat ik er geen klap van begrijp. En zo dom ben ik nou ook weer niet. Hypotheken trouwens ook. Krijg al helemaal de rillingen als ik moet gaan beslissen wat voor hypotheek. Ik zou zeggen natte vingerwerk en we freestylen maar wat. Mijn vriend heeft hele strategieën daarvoor.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:03

Je notaris het contract laten doornemen!

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:16

Maar hoe dan? we moeten binnen 2 werkdagen het akkoord geven. Dan moeten we dus voor maandag een afspraak maken bij een notaris?

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:17

Meestal is het 2 werkdagen :)

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:18

Ja dus morgen: vrijdag en maandag.

Ben morgenavond pas thuis. en zou dan pas kunnen gaan kijken welke notaris enzovoort en dan nog afspraak maken

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:23

maar heb je het dan al getekend? Pas vanaf het moment van tekenen gaat je bedenktermijn in.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:26

Nee nog niet. Moeten akkoord geven. Dan pas word er getekend door verkoper en dan door ons.
Maar in de overeenkomst staat ook naam notaris. En die is nog leeg.

Sorry voor mijn ontwetend heid _O-

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:31

Iloveiswan schreef:
Nee nog niet. Moeten akkoord geven. Dan pas word er getekend door verkoper en dan door ons.
Maar in de overeenkomst staat ook naam notaris. En die is nog leeg.

Sorry voor mijn ontwetend heid _O-


Wie heeft je die 2 werkdagen gegeven en waarom ben je daar dan mee akkoord gegaan? Ik zou me echt niet zo laten opjutten hoor. De koopakte van ons huis heeft ook een week of 2 geduurd.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:34

lucifertje schreef:
Iloveiswan schreef:
Nee nog niet. Moeten akkoord geven. Dan pas word er getekend door verkoper en dan door ons.
Maar in de overeenkomst staat ook naam notaris. En die is nog leeg.

Sorry voor mijn ontwetend heid _O-


Wie heeft je die 2 werkdagen gegeven en waarom ben je daar dan mee akkoord gegaan? Ik zou me echt niet zo laten opjutten hoor. De koopakte van ons huis heeft ook een week of 2 geduurd.


Kreeg van onze aankoopmakelaar een mail. Dat we het even moeten doorlezen op fouten enzovoort. Zowiezo een fout in de persoonsgegevens. dat gaan we morgen doorgeven. En daaronder stond binnen 2 werkdagen dus reageren.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:35

lucifertje schreef:
Iloveiswan schreef:
Nee nog niet. Moeten akkoord geven. Dan pas word er getekend door verkoper en dan door ons.
Maar in de overeenkomst staat ook naam notaris. En die is nog leeg.

Sorry voor mijn ontwetend heid _O-


Wie heeft je die 2 werkdagen gegeven en waarom ben je daar dan mee akkoord gegaan? Ik zou me echt niet zo laten opjutten hoor. De koopakte van ons huis heeft ook een week of 2 geduurd.


Als ik het goed begrepen heb heb je nu tot maandag om het contract door te nemen en te kiezen bij welke notaris jullie de overdracht willen.

Mocht je nog iets willen wijzigen moet je het binnen deze termijn aangeven.

Vanaf het moment dat je zelf getekend hebt heb je nog de wettelijke 3 dagen bedenktijd

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:36

Ik denk dat die 2 dagen een verzoek van de aankoopmakelaar is om het door te nemen en wijzigingen door te geven.
Voor de zekerheid anders morgen even bellen voor meer duidelijkheid.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:37

Dankje.

Even doorgegeven aan vriend en die gaat morgenochtend makelaar bellen met de fout en de bank met paar datums.

manzano

Berichten: 23933
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:49

lucifertje schreef:
Iloveiswan schreef:
Nee nog niet. Moeten akkoord geven. Dan pas word er getekend door verkoper en dan door ons.
Maar in de overeenkomst staat ook naam notaris. En die is nog leeg.

Sorry voor mijn ontwetend heid _O-


Wie heeft je die 2 werkdagen gegeven en waarom ben je daar dan mee akkoord gegaan? Ik zou me echt niet zo laten opjutten hoor. De koopakte van ons huis heeft ook een week of 2 geduurd.


In deze tijd zou ik als koper juist wel zorgen dat er snel getekend wordt. Je loopt anders nog steeds risico dat een verkoper een andere bieder treft die meer biedt.
Uiteraard wel zorgvuldig doorlezen, maar dat hoeft geen dagen te duren. Makelaar kan je ook best na het tekenen invullen/doorgeven. Gebeurt wel vaker.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:02

Als je een aankoopmakelaar hebt, waarom klop je dan niet bij hem aan voor een uitleg van het contract?

Ik heb geloof ik nog nooit meegemaakt dat een particulier een koopcontract met de notaris kwam bespreken...