[VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 22:00

Ik volg ! Komt mij bekend voor van funda maar kan mijn vinger er niet op leggen :P , leuk object met potentie !

Edit : ah zie het al in Oudehaske :D , wat zijn jullie plannen voor die mooie groene tuin?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 23:49

Edit verkeerde topic :+
Laatst bijgewerkt door Jes op 04-05-19 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:06

Oeh leuk, een echte bejaarden bungalow, mijn oma woont in een soortgelijk huis whaha. :+ Ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken!

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:21

Ja, ik volg. Ik zie dit soort dingen heel graag. Ons huis is ook begin jaren 80 en ben wel benieuwd hoe jij het gaat aanpakken. Wij zijn tevreden met de ruimtes en willen niet meteen breken. Wel een nieuwe badkamer gestoken en daarvoor wel wat breekwerken gedaan. Maar algemene aankleding en aanpak, daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 17:14

Leuk die nieuwe volgers :D

Ik vond nog wat foto's van het storten van de vloer. Erg leuk om te zien, en volgens de timmerman leuk om te doen

Afbeelding

De muur die we in de slaapkamer hebben weg gebroken was een draagmuur en daar moest dus een stalen balk voor in de plek komen.
De aannemer wou hier met gips de boel afwerken, maar dat vond mijn vader een slecht idee. Die heeft daarom met steigerhout een prachtige ombouw gemaakt Met restjes heeft hij ook de vensterbanken gemaakt, en ons bed is van steigerhout. Dus past erg mooi straks denk ik.


Afbeelding

Afbeelding

Hier hebben we alles in de voorstrijk voor de stukadoor

Afbeelding


Afbeelding

Volgende keer weer meer foto's! We zijn bijna waar we nu echt zijn *\o/* *\o/*

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:02

Monster_tos schreef:
Leuk die nieuwe volgers :D

Ik vond nog wat foto's van het storten van de vloer. Erg leuk om te zien, en volgens de timmerman leuk om te doen

[ [url=m/rMwopk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat die man nou echt zo diep in het beton?

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:50

Monster_tos schreef:
Leuk al die reacties *\o/*

Voor de geïnteresseerden, huisje staat in Oudehaske, Friesland. We zitten ongeveer 50 meter van het Nannewiid, een grote recreatieplas. Lopen langs ons huis ook wat slootjes, wat er voor zorgt dat we onze tuin delen met verschillende eendjes en kikkers :D

Renee_S schreef:
Wat leuk!! Ik ben heel benieuwd wat jullie er van gaan maken (of al gemaakt hebben). Dit is echt precies het soort huisje wat ik al regelmatig heb gezien, en waar ik iedere keer bij denk "ooh daar zou je echt zo iets leuks van kunnen maken!!" Lekker stuk grond ligt er ook omheen!

Ik volg graag! :)

Ik ben trouwens heel benieuwd (als ik het mag vragen) Hoe groot het is? Zo de plattegrond met 3 slaapkamers etc. ziet er nog behoorlijk ruim uit!


Huis stond al een jaar te koop, en was al regelmatig voorbij gekomen in mijn zoek lijstje, maar ik zag het eerst echt niet. Tot mijn moeder het huis zag, en spontaan allemaal Pinterest plaatjes van verbouwde bungalows stuurde, toen begon ik het ook te zien. Maar alle credits naar moeders dus :o
Woon oppervlakte is 96 vierkante meter. Niet heel groot, maar we komen van 60, en voor 2 personen ruim zat :D
Gehele kavel is 650.


tyleysmiley schreef:
Jaaaaa leuk, ik ben een ster inmiddels in het overal doorheen kunnen kijken... De balken vind ik juist supergaaf, ik zou ze mooi hebben gezandstraald en laten zitten


Dat was ook mijn eerst gedachte... Maar het zijn helemaal geen balken, het zijn nep opzet stukken en in het echt ziet het er helaas niet uit :( Wel erg jammer, want ons vorige huis uit 1900 had wel die prachtige balken.

Nog voor de koop rond was ben ik al druk aan het ontwerpen geweest, en heel wat ontwerpen zijn voorbij gekomen, waarbij dit de uiteindelijke keus is geworden (inmiddels wat kleine wijzigingen geweest, maar die komen later:

Oud
[ [url=m/vkYwcx.png]Afbeelding[/url] ]
Nieuw
[ [url=m/cqyMmW.png]Afbeelding[/url] ]


Zoals je ziet hebben we de muur tussen de 2 slaapkamers die naast elkaar liggen weg gehaald. Hier maken we 1 grote slaapkamer en grote inloopkast van.
De bijkeuken en keuken hebben we omgedraaid. Waar de keuken zat creëren we nu de bijkeuken met achterdeur, en waar de bijkeuken, gangetje en achterdeur zat komt een open keuken.
Daarnaast hebben we de kast die bij de oude keuken hoorde, maar in de badkamer was ingebouwd, gesloopt, zodat de badkamer er een hoekje bij kreeg.

Een boel te gebeuren dus!


Ik dacht al, het komt me zo bekend voor! Maar oudehaske is hier vlakbij :')

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 08:37

Mri schreef:
Monster_tos schreef:
Leuk die nieuwe volgers :D

Ik vond nog wat foto's van het storten van de vloer. Erg leuk om te zien, en volgens de timmerman leuk om te doen

[ [url=m/rMwopk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Staat die man nou echt zo diep in het beton?


:j 1.20 diep. Hij vond het zelf ook wel spannend, vooral nadat de beton man vertelde dat er laatst iemand gestruikeld was. Die moest met de ambulance naar het ziekenhuis ivm beton in alle gaten zeg maar :')


Eleionomae schreef:
Ik dacht al, het komt me zo bekend voor! Maar oudehaske is hier vlakbij :')


Oudehaske is echt het dorp als je een bejaarde bungalow zoekt, mijn straat staat er echt vol mee. Geloof ook wel dat wij de gemiddeld leeftijd in de straat behoorlijk na beneden halen :o

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 16:10

Even wat nieuwe foto's :)

Hier de keuken in de betonlook verf gezet. We hebben een zwarte keuken :j

Afbeelding

Zelfde techniek gebruikt voor onze slaapkamer, maar hier met een blauwe kleur ipv beton.

Afbeelding

Gang ook helemaal gestuckt, technisch is de gang smaller geworden door al het stukwerk, maar optisch lijkt hij veel breder nu :D

Afbeelding

Hier de oude nog even ter vergelijking :)

Afbeelding

Woonkamer is ook helemaal gestuckt, en de pui inmiddels helemaal in de witte grondverf. Lijkt zoveel ruimer en lichter nu.
Het bakstenen muurtje wat hier rechts nog zat hebben we ook laten stucken.

Afbeelding


Bijkeuken, moet alleen het plafond nog, en kast ombouw voor de ketel.

Afbeelding

Inmiddels zit de keuken er in, en is overal het grondverven afgerond. Daar zal ik volgende keer wat foto's van maken.
Wachten is nu nog op de badkamer, hopelijk komt al het materiaal snel binnen en kunnen ze dit ook afronden.
We zitten nu bijna 6 maanden bij mn ouders, en zou toch wel leuk zijn om daadwerkelijk te gaan wonen in onze bejaarde bungalow :')

Anoniem

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:34

Lekker strak zo :D , en dat beton :oo . Wat enorm veel := , word al wat !

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:35

wauw jeetje wat een verschil! Echt gaaf!

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:37

Wat gaaf, wat een verschil!

Siggislief

Berichten: 13967
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:03

Ik ga ook volgen, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien. :)

Spytgnieskje

Berichten: 873
Geregistreerd: 09-04-10

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:22

Wat mooi! Hoe heb je dat gedaan met die beton verf met die vegen er in?

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:26

Dat gaat hard zeg! Maar een hele verbetering in ieder geval.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:30

Zo hee, je kent het niet terug! :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:36

Fijn he als het dan gestuced is.
Lijkt dan net of je er bijna in kan :+

Ziet er echt al heel gaaf uit.

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:16

Wauw, wat een verschil al! Nice!

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:43

Wow, gaat goed vooruit! Ziet er al top uit _/-\o_

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:01

Stille volger meldt zich ;)

Die betonlook verf is echt heel erg mooi! Hoe heb je dat gedaan?

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 23:22

Ik ga volgen. Ik hou van voor en na foto's haha!

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 08:42

Dankjullie wel allemaal :)

De betonlook is een speciale verf die ik bij De Oude Bank in Zwolle haal. In de verf zitten een soort van witte siliconen balletjes. Met een grote blokkwast smeer je dit op de muur, en dan gaan die bolletjes stuk en komt er dus iets van witte verf bij je kleur, hiermee krijg je de kleur verschillen. Hoe meer je de verf uitstrijkt hoe lichter en egaler hij wordt. Wij wouden hem juist een beetje ruig, dus lekker grof geverfd :)
Wij hebben destijds voor 7 euro een workshop bij ze gevolgd, daar konden we lekker even oefenen en de techniek onder de knie krijgen. Het is wel vrij simpel, vooral niet in rechte banen verven, maar juist alle kanten op.
Zit wel nog een speciale primer onder die we ook daar gekocht hebben.

De badkamer krijgt ook een wandje in deze stijl, maar dan veel donkerder. Beetje richting lood. Ze hebben nu geloof ik 15 verschillend kleuren dus voor elke smaak wel wat te vinden :) En je kan dus gaan voor heel egaal met weinig verschillen of grof zoals wij gedaan hebben. En alles er tussen in :D

https://de-oude-bank.nl/cms/

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:46

Het is niet mijn smaak, maar ik word wel heel blij van je mooie, licbte, strakke gang :) Die is opgeknapt!

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG] Van bruine bejaarde bungalow naar licht modern thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:39

Betonverf is niet mijn smaak.
Maar dat strak wit gestuckte vind ik erg mooi. Oogt heel ruim nu.

Firelover96
Berichten: 130
Geregistreerd: 13-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 09:54

Monster_tos schreef:
Dankjullie wel allemaal :)

De betonlook is een speciale verf die ik bij De Oude Bank in Zwolle haal. In de verf zitten een soort van witte siliconen balletjes. Met een grote blokkwast smeer je dit op de muur, en dan gaan die bolletjes stuk en komt er dus iets van witte verf bij je kleur, hiermee krijg je de kleur verschillen. Hoe meer je de verf uitstrijkt hoe lichter en egaler hij wordt. Wij wouden hem juist een beetje ruig, dus lekker grof geverfd :)
Wij hebben destijds voor 7 euro een workshop bij ze gevolgd, daar konden we lekker even oefenen en de techniek onder de knie krijgen. Het is wel vrij simpel, vooral niet in rechte banen verven, maar juist alle kanten op.
Zit wel nog een speciale primer onder die we ook daar gekocht hebben.

De badkamer krijgt ook een wandje in deze stijl, maar dan veel donkerder. Beetje richting lood. Ze hebben nu geloof ik 15 verschillend kleuren dus voor elke smaak wel wat te vinden :) En je kan dus gaan voor heel egaal met weinig verschillen of grof zoals wij gedaan hebben. En alles er tussen in :D

https://de-oude-bank.nl/cms/


Wauw, ik had van deze verf af moeten weten voordat ik me boos ging maken op het behang! Ziet er super gaaf uit!