[FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:22

Oh leuk! Ik heb een vrij groot balkon, zo'n 8 bij 4 meter. Af en toe weet ik bijna niet wat ik met die ruimte aanmoet. Op het moment ziet het er zo uit, ik krijg over twee weken een nieuwe Ikea eettafel en banken erbij, dus dan gaat de indeling een beetje op zijn hoop. Ook ga ik van de week weer even nieuwe planten en bloemen halen. Wil toch een soort moestuintje gaat beginnen <3


Afbeelding

Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:01

Forbiddenpie je kunt daar een hele lounge hoek en zwembad kwijt :wow: wat een balkon! En dat uitzicht! Geweldig! Heb hier maar 1 meter diep.... Met zo'n mega balkon wist ik t wel :j

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:18

Ik vond mijn balkon al ruim, maar jeetje wat heerlijk zoveel ruimte. Zou ik ook een mooie loungeset neerzetten en wat grote planten.

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:14

Een lounge set zou ik niet zo gauw kopen omdat ik in Ierland woon en helaas is er meer regen dan zon dus lekker onder de overkapping eten (terwijl het eventueel regent) zie ik nog wel gebeuren maar het zou anders al gauw telkens rennen worden om de kussens binnen te halen haha

Maar het is zeker genieten om zoveel ruimte te hebben waar je lekker je gang kunt gaan.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 13:32

Wow forbiddenpie dat is gewoon een complete tuin op hoogte haha! Daar kun je iets gaafs mee doen! Kijken jullie wel eens op pinterest? Daar zie ik ook vaak erg leuke knusse balkonhoekjes voorbij komen.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:02

Wauw forbiddenpie! Wat heerlijk :D Een moestuintje is een erg leuk idee.

En die van Divers ziet er ook goed ruim uit.

Op Pinterest staan inderdaad erg veel leuke inspiratieplaatjes <3 Je kan zoveel leuke dingen, hoe klein het ook is. Zo zonde om de ruimte niet te gebruiken.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 09:29

Had afgelopen weekend wat lichtjes voor het balkon gekocht maar vond het vreselijk. Het was zulk wit licht dat het wel kerst leek, en ik haat kerst :') . Het gaat er vandaag weer af. Wordt dan weer verder zoeken wat wel qua verlichting gezellig is op het balkon. -O- Heeft er iemand hier ook balkon verlichting? Heb nu zitten kijken bij zo'n touw met lichtjes. Lampionnetjes lijken wel leuk maar ook weer niet echt wat?

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:58

Mijn meubels zijn eindelijk binnen. Nu nog nieuwe plantjes en mijn plekje is weer helemaal fijn :+:


Afbeelding

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:59

Wat een ontzettend leuk setje Winged! Goede timing ook {:}

Ben momenteel weer erg blij met mn balkon, ondanks dat hij nog zeker niet zomerklaar is en de bankkussens nog bij mijn ouders liggen :+

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:19

Wat een leuke kleur kussens, Winged!! dat gaat zeker genieten worden

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:44

Leuke set Winged! Fijn zo'n groot balkon, lekker ruim zitten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:35

Yess touw met lichtjes is binnen :D
Afbeelding

Bij Intratuin een mini perzikboompje meegenomen. Echt grappig, je schijnt de perziken zelfs te kunnen eten!
Afbeelding

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:49

Oh die touwslinger is leuk! Mooi licht ook? Ben stiekem wel benieuwd waar je hem vandaan hebt O:)
Dat boompje is ook echt heel tof!

Ben gisteren bezig geweest met het schrobben van de bank en ‘tafeltje’. Daar had zich een mooi laagje alg op gevormd. Laatst ook al een paar bloemetjes gekocht. Als het weer weer wat beter wordt is het tijd voor de grote opknaptruc:D
Gelijk even wat overzichtsfoto’s gemaakt gisteren.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo werd ik vanochtend wakker *\o/*
Afbeelding
Nu de vloer nog...

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:47

Touw heeft warm wit licht en komt bij lampen24 vandaan :)
Waarmee haal jij die algen weg? Gaat goed zo!

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:09

Thanks! M’n kerstlampjes hebben het van de week begeven dus ik ga die eens even checken :)

Emmer heet water, 3 eetlepels groene zeep, 3 eetlepels soda :D 15/30 minuten laten intrekken, beetje schrobben met een borstel en aan het einde nog een emmer met alleen heet water erover et voila. Ik ben om, werkte ideaal.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:03


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 18:13

Ik ben benieuwd hoe de balkonnetjes er inmiddels uit zien nu alles weer groen is en bloeit. :D

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:17

*\o/* Heerlijk! Nieuwe stoel, de oude viel uit elkaar. Extra plantjes, alles schoon.

Hoe staat het er bij jou voor?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:37

Stijlvolle en sfeervolle balkons en dakterassen komen er voorbij!

Zelf heb ik helaas geen buitenruimte, maar mijn vriend heeft een loggia van 3x1,5 meter op het zuiden/zuidoosten. Veel zon komt er helaas niet, omdat het balkon van de bovenburen uitsteekt en daarmee de lichtinval blokkeert. Hij heeft het bovendien niet erg uitnodigend, of eigenlijk helemaal niet, ingericht, zodat het niet erg aantrekt om er te gaan zitten. Op het moment staat er enkel een goedkope, witte tuinset van de IKEA met twee plastic lavendelplanten. :')
Gelukkig lijkt hij er voor open te staan om daar verandering in te brengen, dus ik volg dit topic graag voor de nodige inspiratie en tips.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:13

Diel_Zor dat ziet er schoon uit! Wat een mooi kussen met die felle kleuren! Wat is dat tafeltje trouwens mooi geworden :wow: en...ik zie een nieuwe stoel ook :D

Chanen, plastic is ook vaak mooi. Bij mij zijn de bloemetjes aan de regenpijp plastic :D en heb jaren een plastic palm gehad....die was zo verkleurd op den duur dat het nu maar echte zijn geworden. Vd winter goed overleefd buiten in pot ook.

Hier is het nu zo

Afbeelding

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:35

Afbeelding
Afbeelding

Mooi zeg diel!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:51

Ik ben jaloers op jullie prachtige balkonnen. :+: Wauw Kimbers!

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:36

Zelfs als de zon weg is, is het een en al zomer bij Bravura :D 8-)

En wat een fijne knusse plekjes Kimbers <3

Chanen hebben jullie al op Pinterest rondgekeken voor inspiratie? Staan ook heel veel toffe ideeen op :)

Chanen

Berichten: 1706
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Leiden

Re: [FOTO] Hoe ziet jouw balkon er uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:29

Wauw Bravura, wat een prachtig tropisch aangekleed balkon. Heerlijk zomers. :D

Jouw balkons zien er ook erg stijlvol uit Kimbers. Zo'n buitenkleed heeft toch wel wat.

@DieL_Zor: Zonder account kom je op Pinterest helaas niet ver, maar ik heb al wel flink geGoogled. Het jammere is dat de loggia aan drie kanten omgeven is door ramen, zodat we de wanden niet echt kunnen benutten om iets tegenaan te zetten. Eerst maar eens een buitenkleed o.i.d. en wat planten aanschaffen om het wat meer aan te kleden. Waarschijnlijk ziet het er dan al meteen heel anders uit.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:37

Google ook eens op Summer Balcony.... leuk, leuk, leuk! :D