Een [***] kopen, maar welke?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:35

Wij hebben onlangs een DJI Mavic Mini gekocht, niet al te duur (500 euro voor de Fly More Combo. Hierbij krijg je 2 extra accu's, een laadstation en nog t een en ander. 400 euro zonder de combo). Kan deze zeker wel aanraden! Erg stabiel ook in winderige omgeving.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:04

Max tot windkracht vier zo een beetje. Ik was dus gisteren op het strand en kreeg hele tijd de wind waarschuwingen over mijn scherm. :=

Verder ben ik ook blij met mijn mini, maar moet er echt nog even meer mee oefenen. :')

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:14

DJI Spark. :j

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 18:19

Neverland schreef:
DJI Spark. :j


Nice! Die zit net als de mini en de tello ook onder de 250 gram, toch? +:)+

De mini is soort van opvolger van de spark. Missen wel wat opties, maar vooruit. Geen handgebaren, geen obstacle detection en ook geen active tracking. :=

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:36

Heb er ook maar even Dymo label opgeplakt met mijn telefoonnummer en e-mail adres. :=

Natuurlijk ook nog een andere sticker bovenop. :D

Afbeelding

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6649
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:44

Bagheera_206 schreef:
Heb er ook maar even Dymo label opgeplakt met mijn telefoonnummer en e-mail adres. :=

Natuurlijk ook nog een andere sticker bovenop. :D

[ [url=m/nJwDqc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is dat filmpje van het strand gemaakt met deze? Welke drone is dit?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:55

Ja was met deze drone. Hij hing ongeveer 35 a 40 meter hoog boven de heuvel. Daar stond ik ook en hangt dus nog veel hoger boven het strand.

Afbeelding

Dit is de mini die Esirene dus ook heeft.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:18

Eindelijk een paar dagen droog en weinig wind. Ga denk maar eens proberen bij de paarden...

Jullie gaan ook vlieguren maken?


Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 10:24

Zelfs een hartje op haar rug. <3

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 02:32


Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:19

Jullie nog veel op pad met drone door corona?

Vandaag weer een keer mee naar de wei.

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 19:33

Het is hier rustig... Er is zeker nog geen centraal paarden en drones topic denk ik... :=

Vandaag op kraamvisite geweest. <3


yvetjes

Berichten: 921
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Hoogland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 17:34

Haha, ik ben dus echt nog eens terug gaan lezen of het echt kraamvisite was (eerste deel geen veulentje te zien haha) maar dat kwam gelukkig goed! Lief!

Als tip: persoonlijk vond ik je wisselingen van shots erg onrustig door het draaiende beeldje. De "flitsen" waarmee je ze verbond vond ik wel gaaf en aansprekend. Een beetje een fotomoment en dan voelde het prettiger om een nieuwe hoek aan te vliegen.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:32

De kudde was in 2 opgesplitst. De merries met veulens en de rest van de kudde. Vandaar in eerste deel geen veulens te zien.

Dank je wel voor de tip. +:)+ Dit was een semi-automatisch gegenereerd filmpje vanaf mijn mobiel. Nog geen 5 minuten werk. :D Die had het er maar moeilijk mee. _O- Het verbaasd mij echt enorm waar de huidige mobiele telefoons tot in staat zijn. :wow: Ik wilde even snel wat kunnen delen en de eigenaresse heeft alle originele beelden en gaat er nog een mooi filmpje van maken. Het is altijd best wel een hoop werk om alles van het kaartje te downloaden op je PC en netjes op de juiste plek te knippen/plakken en er dan passende muziek eronder te zetten. := Daar ben ik ook nog niet zo heel handig mee.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:35

Oo een drone en paarden topic! Een topic naar mijn hart haha!

Mijn man en ik zijn vorig jaar op reis geweest en daarvoor hebben we een drone gekocht (DJI mavic pro, de eerste generatie). Supergoede aankoop! Ik ben heel tevreden met hoe hij vliegt en hoe hij te besturen is. We hebben heel wat vlieguren gemaakt in het buitenland :) in mijn onderschrift staat onze website, als je naar video’s gaat, zie je een aantal filmpjes met droneshots. Deze is alleen maar met dronefilmpjes:
https://m.youtube.com/watch?v=rPFvB6zmJbM

Toen ik thuis kwam wilde ik graag meer filmpjes maken met paarden in de hoofdrol. Dus ik heb het paard van een oud stalgenoot gefilmd:

https://m.youtube.com/watch?feature=you ... MIhuSopfWA

Toch wel lastiger, want het paard was wat bang voor de drone, dus ik kon niet te dichtbij komen. Maar het was wel heel tof om te doen! Ik wilde het vaker gaan doen met paarden, maar heb nu twee banen, dus opzich wel genoeg te doen op het moment. Misschien dat ik het op een later moment meer ga oppakken :)

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:50

Nice! Het is idd per paard verschillend hoe ze reageren. Mijn ervaring met de mini is dat ze het niet zo erg vinden. Denk dat de Mavic Pro een slagje groter is en ook meer lawaai zal maken denk ik. := Werkt dat active track een beetje op de Mavic Pro?

Jullie moeten dus je theorie halen en registreren om volgend jaar nog te mogen vliegen. -O-

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:00

Bagheera_206 schreef:
Nice! Het is idd per paard verschillend hoe ze reageren. Mijn ervaring met de mini is dat ze het niet zo erg vinden. Denk dat de Mavic Pro een slagje groter is en ook meer lawaai zal maken denk ik. := Werkt dat active track een beetje op de Mavic Pro?

Jullie moeten dus je theorie halen en registreren om volgend jaar nog te mogen vliegen. -O-


Ik werk eigenlijk niet echt met active track, maar bestuur hem altijd zelf. Heb ik toch net wat meer controle voor mijn gevoel.

Huh echt? Ik dacht dat dat alleen maar voor bedrijven was? oliebol met al die stomme regelmgeving in NL... Heb je misschien een linkje voor me waar de nieuwe regels in staan? Want ik had er laatst op gezocht, maar kon het niet echt vinden

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:15

Ik dacht ook dat die nieuwe regels nog het helemaal rond waren? Maar ze zijn er wel mee bezig ja.

Naast de gunstige prijs voor mij ook een extra reden om ook voor de mini te kiezen!

Mijn paarden geven er overigens echt helemaal niks om :+

Hier redelijk vlak achter mijn merrie.
"Wat kom je doen?" :')
Afbeelding

Ik heb ook sinds kort een Mavic mini, echt zo leuk :D :D Het is nog even goed oefenen om er echt mooie filmpjes mee te maken, maar ben er nu al heel blij mee! Helaas werd het vlak na aanschaf dus erg slecht weer afgelopen week, dus nog weinig mee kunnen doen, maar het beter weer komt er weer aan :D

Wel nog deze foto's kunnen maken van onze track;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:18

Supertof om zo van boven je track te zien! :D

Nouja als je alleen een theorietoets moet doen valt het te overzien. Ik wilde eerst het professioneel aanbieden, maar dan moet je ook een praktijkexamen doen. Dat werd me wel wen beetje te gek :’)

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:46

Met de mini heb je er idd geen last van. Dan hoef je alleen als piloot te registreren en kun je gewoon in A1 blijven vliegen. Eerst zou het al op 1 juli 2020 starten, maar nu verplaatst naar 31 december 2020 ivm corona. Dan heb je een overgangsperiode van 2 jaar en dan kan het zo maar zijn afhankelijk van het gewicht van je drone dat je hem vanaf 31 december 2022 alleen nog maar in A3 mag gebruiken. :=

Ja, alleen theorie is ook niet zo erg. Die wil ik sowieso wel gaan halen denk ik.

https://www.dronewatch.nl/2020/01/17/eu ... 0-terecht/

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:07

Ik ben erg blij met de nieuwe, Europese regels.
Ik heb mijn drone voornamelijk gekocht om te filmen bij bruiloften, maar mag hem momenteel nog niet gebruiken zonder dure ROC ontheffing, en al helemaal niet in het buitenland.
Het is heerlijk dat ik straks met een simpel online theorie examen overal in Europa commercieel mag vliegen :D

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:24

Ja, jij hebt de Air 1 natuurlijk. Die valt even nog in A1 tot 31 december 2022 en daarna in A3. Dan heb je vast al wel weer een andere drone.

Ze maken straks idd geen onderscheid meer tussen hobby en commercieel.

https://www.dronewatch.nl/europese-droneregelgeving/

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:28

Klopt, met de Air kan ik nog een tijd vooruit zonder te veel gedoe :j

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:33

Ik lees hier ook even mee! :) Wij willen ook een [***] gaan kopen, om vakantieshots te kunnen maken voornamelijk. Budget zo rond de 500 euro.. Ik heb echt geen idee. :') Zitten nu te kijken naar de DJI Mavic mini.

Overigens geef ik zelf vergunningen uit voor het commercieel vliegen met [***], maar nu er zelf een kopen is wel weer wat anders. :+

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Een drone kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:44

Met dat budget is de DJI Mini denk ik een prima keuze. Gewoon een kleine consumenten drone. Gelukkig hoef je hier geen theorie voor te halen of vergunningen voor aan te vragen.

Zijn hoop Bokkers die de mini ook hebben. Alleen wil het wel eens waaien in NL. Als het harder waait dan windkracht 3 ofzo moet je hem niet te hoog laten vliegen en HDR/panorama wordt dan iets lastiger. :=