[VOLG] Ons tweede-thuis project!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:41

:wow: mega metamorfose!! Lijkt zo ook veel groter. Kan me voorstellen dat je hier totaal van geniet.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:22

Britt1 schreef:
Ik ben weer even heerlijk aan 't genieten hier en wil jullie deze voor en na-foto niet onthouden. *\o/*

[ [url=m/3AvwbL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sF3PRT.jpg]Afbeelding[/url] ]


:D :D


o wauw wat een verschil zeg!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 23:53

Dank jullie wel! Het is echt gaaf en genieten. En straks komt de herfst er weer aan, o zo mooi en leuk met de tuin vol met eekhoorntjes! Verheug me er nu al op (en stiekem vind ik dat een véél leuker seizoen dan de zomer, laat maar komen...!) <3

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 15:26

Even een kleine update, want wat kan een mens blij worden van mooie strakke stopcontacten! :+

Op de slaapkamer hangt de lamp, blij mee! Met mooi stopcontact met erboven de dimschakelaar. Daar knapt de muur alweer van op :)

Afbeelding

Afbeelding

En ook in de woonkamer veel draden uit de muur weg en zelfde systeem.

Afbeelding

Sfeerfoto vanaf de bank, genieten!
Veel vogels en eekhoorntjes in de tuin, zo leuk <3

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:44

Héél mooi geworden! <3 Mogen jullie echt trots op zijn :j

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:39

Het is echt prachtig geworden <3 love it!

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 18:52

Heel mooi geworden, zo'n fijne sfeer ! Geniet er van :)

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 20:55

Thanks allemaal! We hebben deze week vakantie en genieten met volle teugen van de plek! <3

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:05

Dat jullie met volle teugen genieten van deze plek is helemaal verdiend!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 18:50

Ik krijg een waarschuwing 'Let op! In dit topic is al lang niet meer gereageerd.' Dat klopt, want ondanks dat we volop genieten van het huisje, valt er weinig meer over de make-over te vertellen.
Máár...nieuwe plannen zijn ontstaan: de tuin is aan de beurt! :D Na dubben hebben we besloten om er een tuinbedrijf bij de halen. Het is teveel om dat ook nog allemaal zelf te doen, dus we gaan het een beetje decadent láten doen :+. Het is een vrij groot perceel met heel veel groen. Je zou het een 'wilde tuin' kunnen noemen en we willen wat orde scheppen. Zoals een vlonder in het verlengde van de woonkamer (dat stuk bij de openslaande deuren), een ander tuinhuisje (schuurtje) met overkapping eraan vast waar we onder ook kunnen zitten, nieuwe nette grote tegels, een overkapping voor de auto's...kortom, er moet veel gebeuren, maar wel besloten dit te doen omdat het de investering waard is. Afgelopen week met de tuinmensen alles doorgesproken en we krijgen binnen een paar weken een ontwerp op tekening. Benieuwd! En dan horen wanneer het kan gebeuren want het is druk.

Wat we ook hebben besloten is dat we het hele huisje zwart gaan verven van de buitenkant. Was ook steeds een twijfelpunt, want ook weer veel werk, maar we doen het toch. En dat dus wel ook zelf. In mei zijn we nog vrij dus dan gaan we daarmee aan de slag! Verheug me erop, wordt echt supermooi, weet ik zeker!
Dus, wie het leuk vindt, volgen jullie mee met ook dit gedeelte van ons tweede thuis? :)

Nog wat kiekjes:
Met Pasen!

Afbeelding

Soms werk ik ook vanuit daar. Heerlijk met zo'n uitzicht!
Afbeelding

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:19

Ik blijf volgen hoor

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:19

Mooie sfeer foto's zo !

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 20:48

Lekker genieten van al dat harde werk en straks ook nog een mooie tuin. Heerlijk!

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 09:02

Leuk dat jullie nog volgen!
We moeten nog even geduld hebben voor de ontwerptekening. Ben heel erg benieuwd.
De potten beits zijn in elk geval besteld voor de buitenkant van het huisje! *\o/*

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 22:59

Zelf begonnen met de buitenkant... huisje is nu zwart! <3 *\o/*
Hoe vinden ​jullie het?

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:12

Klasse!

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 14:14

Gaaf!!!

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:16

Ik was persoonlijk voor zwarte accenten gegaan , net als binnen.
Vind het nu wel heel donker (en onnatuurlijk , ik vond het hout heel mooi).
Maar das een kwestie van verschillende smaken.

Ik heb net het hele topic nagelezen en had nog een tip voor de schuifdeur rails.
Heb je niet nog een houten plank over? Als je die nu halveert over de lengte zodat hij wat smaller wordt en daar een kap van maakt zoals je ook wel bij gordijnen ziet .


Afbeelding

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 20:30

karin1985 schreef:
Ik was persoonlijk voor zwarte accenten gegaan , net als binnen.
Vind het nu wel heel donker (en onnatuurlijk , ik vond het hout heel mooi).
Maar das een kwestie van verschillende smaken.

Ik heb net het hele topic nagelezen en had nog een tip voor de schuifdeur rails.
Heb je niet nog een houten plank over? Als je die nu halveert over de lengte zodat hij wat smaller wordt en daar een kap van maakt zoals je ook wel bij gordijnen ziet .


[ [url=m/egpFKG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het blijft een smaakkwestie natuurlijk, zelf vinden we de zwarte kleur veel mooier dan hoe het hout was. Je ziet nu door de kleur heen het de nerven e.d. heel goed, komt wat mij betreft nog beter tot z'n recht nu!

Ja goede tip tav de rails met de schuifdeur! Dat zou een oplossing kunnen zijn. Ga ik eens overleggen, dank je wel voor het meedenken!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:15

Gewoon een koof dus ;)

Als je dat gaat doen, kleine tip: zorgen dat die zonder veel breek en sloopwerk los kan mocht de deur eruit moeten. En zorg voor voldoende speling voor het werken van her hout.

Hier loopt de schuifdeur in de winter aan tegen de koof, en schoonpa heeft het zo "degelijk" gemaakt dat de koof deels kapot gezaagd en gesloopt moet worden om de deur eruit te kunnen halen.
Niet heel handig dus...

senna21

Berichten: 11858
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:34

Wat een heerlijke plek is het geworden. En dat je er in deze tijd ook kunt thuiswerken, is natuurlijk dubbel genieten.
Ik ben benieuwd naar het vervolg van de bostuin. Ik zou persoonlijk kiezen voor niet teveel 'ingrepen' in de natuur.

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 22:54

Mijn vriend zegt: ja dat kan ook simpel opgelost worden maar staat onderaan mijn prioriteitenlijst :D Haha, duidelijke taal. Maar wel waar. Er moeten nog zoveel kleine dingetjes binnenshuis worden afgerond. Dat eerst. En zo blijven we bezig :)

Wat betreft de tuin: die gaan we toch wel redelijk veranderen maar echt wél met behoud van de bossfeer. Kan ook eigenlijk niet anders op deze plek. Je woont gewoon in het bos en kijkt uit op talloze bomen. Je staat op bosgrond etc. Maar het kan wel netter en de indeling van de tuin kan veel praktischer worden gemaakt. En dat gaat dan ook gebeuren. Ik weet zeker dat het echt fantastisch wordt. <3 We zitten nog op de tekening van het hoveniersbedrijf te wachten, we hebben natuurlijk alles doorgesproken, maar ben toch erg benieuwd hoe de tekening wordt.

Oh en ja, thuiswerken op dit plekje is natuurlijk heerlijk! Mijn vriend werkt sinds de corona-uitbraak volledig vanuit huis en maakt dan ook regelmatig gebruik van het huisje. Toch even een andere omgeving. Vindt hij echt heel erg fijn en dat snap ik. Ikzelf ben eigenlijk altijd wel gewoon op locatie van mijn werk aanwezig vanwege mijn werkveld en functie maar kan me echt goed voorstellen dat het je neus uitkomt om altijd thuis te werken en het dan fijn is om dit ook af en toe toch even op een andere plek te kunnen doen.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:40

wauw ik vond dat zwarte echt prachtig <3

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 10:20

Hoi allemaal, weer even een update want wij hebben de tekening van de tuin ontvangen! We zijn er echt enthousiast over en zien het helemaal voor ons. Jullie ook? :D (ik hoop dat het een beetje te zien en lezen is)

Afbeelding

Volgende week nog wat dingen doorspreken en de hele verbouwing zal waarschijnlijk pas augustus/september plaatsvinden. Duurt laaaaaaang, maar ja, dat kan we ook nog wel bij. Héél benieuwd natuurlijk. :j

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Ons tweede-thuis project!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:22

Lekker veel ruimte om te recreëren. Zelfs de trampoline ontbreekt niet zo te zien. Willen jullie toch gaan verhuren of ben jij of je partner een springwonder?