[VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

[VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 12:22

Hello bokkers!

Zoals in de titel staat, gaan mijn vriend en ik bouwen! We hebben van de week getekend voor de grond, nu wordt deze in september opgeleverd.

Aangezien de vader van mijn vriend in de bouw zit zijn we vanplan om zelf te bouwen. Nu moeten we daarvoor natuurlijk indelingen maken, stenen kiezen, dak kiezen,....

Dus ik denk ik open een topic! Ook leuk om al de vooruitgang in bij te houden.

Dit is het perceel dat we hebben gekocht:

Afbeelding

De tuin komt dus deels vooraan te liggen en deels achteraan. Dit vonden we eerst beetje vreemd maar de zonkant is ook vooraan en eigenlijk is dat net wel leuk voor kinderen later bv om lekker rond te crossen! Enige wat wij een 'nadeel' vinden, is dat we de voordeur aan de zijkant hebben dan. Ik vind dat zelf niet zo een probleem, mijn vriend is bang dat ze de voordeur niet gaan vinden :+

Dit is het omgevingsplan (wij hebben lot 1)

Afbeelding

We mogen 7 meter hoog bouwen, 8 meter vooraan en 7 achteraan. Nu hebben we zelf al heel wat plattegrondjes getekend, maar ik ben super benieuwd naar goede inzichten, ervaringen,...

We willen graag 3 slaapkamers en een ruime badkamer. :)

Beneden verdieping voorlopig (afmetingen kloppen niet helemaal hier in schaal)

Afbeelding

Dit is de bovenverdieping voorlopig (en dan 3de kamer op zolder)
Rechts grote slaapkamer met inloopkast, links boven 2de slaapkamer en daar onder de badkamer.
Afbeelding

We denken er aan om de garage te onder kelderen voor extra opslag.

Zo let's do this! We gaan nu zelf nog veel tekenen rondrijden naar andere huizen kijken etc etc en dan gaan we tegen de zomer waarschijnlijk naar een architect. Super spannend maar we hebben er zin in! *\o/*

Anoniem

Re: (volg) Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:26

Die hond op dat plan :P

Onderkelderen zou ik zeker doen. Wij kunnen niet zonder kelder. Geeft echt aanzienelijk meer opslagruimte.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:28

Leuk, wij zijn ook zelf aan het bouwen :) Zat te twijfelen om een topic aan te maken, maar uiteindelijk niet gedaan :P

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 12:29

DeMolenhoek schreef:
Die hond op dat plan :P

Onderkelderen zou ik zeker doen. Wij kunnen niet zonder kelder. Geeft echt aanzienelijk meer opslagruimte.


HAHA :+ grappig dat je dat ziet. Ik had het getekend en om mijn vriend te pesten er een hond in gezet hahaha. :Y)

Ja we willen toch wel een deel onder kelderen, alleen is dat wel echt veeeel duurder. Maar hoor nu van veel mensen toch dat ze daar erg blij mee zijn. En dan zouden we ook de garage mee in de woning kunnen betrekken evt. Want de auto's hoeven voor ons niet binnen.

@Goldie, ja ik twijfelde ook! Duurt ook nog wel 2 jaar voor we er in zouden kunnen, maar ik vind het ook wel leuk voor later. Heb er met m'n paard ook 1 en merk dat ik er regelmatig eens in terug blader!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:33

Ik vind het echt een ontzettend gave ervaring, we waren dit helemaal niet van plan maar vinden het erg leuk :j Mijn vriend is een tijd behoorlijk ziek geweest, dit is nu zijn revalidatietraject :')
Het tekenen vond ik best lastig, mogen jullie buiten ook zelf ontwerpen of staat de vorm enzo wel vast?

Ik hou alles zelf bij in een logboek, daar ga ik later een fotoboek mee maken ook. Zodat ik ook iets heb om terug te bladeren. Bij ons zit inmiddels het dak erop.
Onderkelderen was hier niet echt een optie, dat hadden we dan over de hele oppervlakte moeten doen en dieper konden we ook niet graven (dan hadden we de fundering anders moeten maken en financieel werd dat echt heel onaantrekkelijk en we hebben een heel beperkt budget), we hebben wel een hele flinke droge kruipruimte.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 12:36

Ja ik vind het wel erg spannend! Zeker omdat we ook gewoon echt alles zelf gaan doen en niet laten doen. Eventueel paar dingen maar de vader van mijn vriend zet dus echt letterlijk huizen van A-Z dus we kunnen echt alles zelf.

Het tekenen is zooo lastig wow! We hebben het ook al eens uitgezet in de tuin haha we schrokken toen hoe klein het was. We hadden eerst een open trap in de woonkamer, vond ik wel heeel mooi maar dat nam te veel plek in beslag.

We mogen alles zelf kiezen, alleen de grootte is dus voorbepaald zoals op de eerste foto. Bouwstijl enz is allemaal vrij te kiezen. Onze garage staat gekoppeld tegen de buren maar verder zitten we ook vrijstaand.

Ja onder kelderen hoor ik heel vaak dat het zo duur is. Vandaar dat wij ook dachten om misschien enkel onder de garage te doen. Zijn jullie al lang bezig? Ik heb er echt zin in maar haha zo jammer dat het nog zo lang duurt. We krijgen in september wss de echte overdracht omdat de weg nog moet aangelegd worden, daarna moeten we het plan indienen dus volgend jaar kunnen we pas beginnen eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:38

Hier wordt alles verbouwd. Langs de ene kant handiger, want er staat al een deel. Langs de andere kant denken wij ook vaak: Verdorie, was dat maar een halve meter meer naar daar geweest en dat naar daar. Wij gebruiken een kelder bijvoorbeeld ook voor was op te hangen, drank in te stokkeren etc. Moesten jullie voor een kelder gaan zou ik de wasmachine (zit in het halletje tussen de kelder en woonkamer als ik het goed zie?) daar ook zetten en dat halletje dan echt gebruiken als opslag.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 12:41

@Demolenhoek, ja inderdaad! Daar dacht ik vandaag dus ook aan. En dan dat achterste deel van de garage mee in de keuken betrekken. Denk dat er dan nog altijd eventueel wel een auto binnen kan zelfs. En dan zouden we mss de trap naar de kelder ook in dat kleine halletje kunnen doen onder de andere trap.

En ja ik snap wel wat je bedoeld idd! Je zit natuurlijk ook vast met je steunmuren enz. Ik denk dat wij met dit plan ook nog ergens een steunbalk moeten steken. Ik wil het binnen graag modern leek mij wel mooi om met een ijzeren balk te werken en die zichtbaar te laten eventueel.

Ik ben zelf vastgoed fotograaf dus kom dagelijks in 3-5 huizen dus heel veel geluk mee. Ik zie heel veel dingen dus kan het ook wel beetje inschatten!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:48

Met uitzetten lijkt het snel klein, maar in de praktijk valt dat vaak alles mee :D Wij mochten echt alles zelf besluiten , ook de maten (uiteraard moest het wel aan de eisen van het bestemmingsplan voldoen).
Bij ons ligt al een weg, we bouwen tussen 2 bestaande huizen in.
We zijn begin juli begonnen. Wij gaan later een garage bij bouwen, dan moeten we eerst weer even sparen :+ Past nu niet in het budget.

Mijn vriend zat overigens helemaal niet in de bouw _O- z'n broer wel en die hielp hij zo nu en dan wel eens dus daar ervaring op gedaan. Verder heeft mijn gepensioneerde schoonvader nu ook z'n dagelijkse beweging :j

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:49

Deze zomer naar een architect gaan als je in september wil beginnen is laat hoor? Ik heb vorig jaar november architect gecontacteerd, opmeten, tekenen, gesprekken,... Daarna vergunning ingediend ergens in augustus, fout in aanvraag, opnieuw in september: ik heb vergunning sedert december, aangeplakt nu en dus kunnen we nu starten. Gaat snel veel tijd over! Of wil je later beginnen? Oh ik zie dat je akte pas in september is als ik het goed begrijp en je daarom pas dan kan beginnen met architect? Je hebt al een compromis getekend waarschijnlijk, dus ik zou die toch vroeger aanspreken denk ik dan.

Goed nadenken over opbergruimte ook, ik heb mijn eigen slaapkamer kleiner genomen uiteindelijk om boven een extra wasruimte te hebben. Een kelder is een meerwaarde ook! Maar ik heb geen idee over de kosten daarvan, wij hadden een kelder (oud huis gekocht, 2 jaar in gewoond en nu gooien we 3/4 plat en gaan we verbouwen/aanbouwen). Ik volg graag! Van veel dingen weet ik nu al dat ik er beter over na had moeten denken vorig jaar in het teken-proces haha :D er komt zoveel bij kijken!

Denk dat je wat garage betrekken in je woning wel moet opletten wat de bouwvoorschriften daar zijn, vaak telt een garage bovenop de oppervlakte die je mag zetten enzo, of mag er geen bewoonbare oppervlakte tegen de perceelsgrens bijvoorbeeld.

Hier ook een vader die aannemer is trouwens ;) Mijn man werkt bij hem in de bouw dus ook veel zelf doen.

Wij gooien de garage plat en laten de auto buiten vanaf nu :P Ik hoop dat we daar later geen spijt van krijgen maar de garage zat achteraan het huis en dat wil ik sowieso niet meer.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:49

Komt er vanuit de garage geen deur naar de oprit? Lijkt me wel handig om fietsen binnen te zetten bijvoorbeeld of boodschappen die daar qua voorraad staan, anders moet je het helemaal door het huis heen sjouwen.

Snap niet helemaal wat je bedoeld met de deur aan de zijkant, wat ik zie op de tekening hebben zoveel huizen hier.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:50

Allereerst superleuk, zelf bouwen is chaos en vreselijk zenuwslopend maar ook heel gaaf.
Wat ik me afvraag is waarom je zulke enorm grote slaapkamers hebt op de 1e verdieping? Vooral als je later kinderen wilt is het veel praktischer om allemaal op dezelfde verdieping te slapen en als je 3 slaapkamers op die verdieping kan maken (die zo te zien dan nog steeds van behoorlijke afmeting zouden zijn) kan je de zolder houden voor bijv. speelzolder, kantoorruimte, sportruimte, logeerkamer e.d.
Verder mis ik een bijkeuken/washok, daar ga je zoveel profijt van hebben! Ik zou die in ieder geval voor geen goud willen missen.
En maar dat is ook heel persoonlijk, ik zou de garage gelijk laten lopen met de achterkant (of voorkant) van het huis, je houdt nu zo'n raar tuinhoekje. Ook als je de garage bij je huis wilt betrekken geeft dat meer mogelijkheden.

Edit, zie nu volgens mij een bijkeuken/wasruimte naast de trapopgang? Ook prima.
Laatst bijgewerkt door eva1969 op 31-01-19 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:51

Steunmuren maar ook hoogtes. De kelder is 1.68 hoog. Ik ben 1.72 :+ Nu heb ik het al over afwerking maar wij overwegen van pvc vloer te leggen. Ook gaan wij voor vloerverwarming. Pvc kan met vloerverwarming, heel makkelijk proper te houden en vrij slijtvast.

Hier heeft de architect ook 9 maand geduurd.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:52

Dat heeft dan ook lang geduurd Stral voor de vergunning überhaupt werd aangevraagd, wij gingen in oktober naar de architect en eind december ging de aanvraag de deur uit := Toen in maart opnieuw ingediend omdat het niet compleet was, en 1 juni kregen we echt de vergunning.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:55

Ik vind de bergruimte en gebrek aan wasruimte ook veel te klein! Dat is iets waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt he, je kan nooit genoeg bergruimte hebben volgens mij :)

Goede opmerking wat die slaapkamers betreft ook, dan zou ik eerder zelf naar de zolder gaan (wat vaak minder leuk slaapt onder het dak, warmer?) maar een speelruimte/bureau is ook echt iets waar ik nu naar uitkijk om te hebben.

Goldie: architect had vooraf aangegeven dat hij pas vanaf dan tijd had om te gaan tekenen! Maar een goede architect tekent hier toch echt niet de week dat je hem opbelt, dan heeft hij te weinig werk :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 12:57

@Goldie, oh oke! Ja wij mogen natuurlijk ook wel kleiner bouwen, dit zijn de max maten maar die willen we wel aanhouden :+ Ja die maten ben ik ook niet zo bang van, ik zie veel kleinere huizen en het is ook een groot deel slim inrichten!

Oh haha zo grappig, ja je leert wel veel bij volgens mij. Mijn vriend komt ook niet uit de bouw maar ja geluk met de vader. En mijn vader is ook echt handige harry, die mag later mee meubeltjes maken enzo haha. Hij zal ook zeker veel komen helpen dat is wel heel fijn! Duurt het wel langer maar scheelt weer in de kosten. Garage later kan prima toch, wij willen hem ook echt mee in het huis gaan betrekken want de auto's staan nu ook altijd buiten.

@Stral, oh bedankt voor de tip! Ik zei ook maar wat met de zomer, hebben nog niet echt nagedacht over wanneer we dat willen doen. Maar dan toch al eerder contact opnemen! We kunnen wel pas in september de bouwaanvraag indienen want dan pas tekenen we de akte (dat kan nu nog niet omdat er nog geen weg is naar de percelen)

Ja zeker goed nadenken over opslag, ik heb nu op de zolder bureau opslag en 3de kamer voorzien. Maar wil dan toch ook graag een stukje kelder erbij. De bouwvoorschriften hebben we gelukkig heel uitgebreid, en ook al contact gehad met de gemeente. We wouden een dakje op de garage maar dat mag niet :+ dachten eerst nog als hij hoger mocht om die nog in de eerste verdieping te integreren maar dat mocht dus niet.

Die garage is echt een ding he! Iedereen zegt bij ons ook ja maar dan kan de auto niet binnen?? Terwijl ze nu ook nooit binnen staan.. Denk dat we meer hebben aan extra opslag en woonruimte dan.

Dit is trouwens hoe we de zolder in gedachten hadden. Ik wil dan aan de achterkant een dakkapel er in hebben. Ook wil ik hem open tot in de nok want dat vind ik zo een mooi effect! Maar hier kan nog erg in gespeeld worden. Ik heb er nu een bad in staan omdat ik zelf het wel heeel mooi vind om een 2de badkamer ensuite te hebben, maar vriend wil liever op de eerste verdieping slapen ivm traplopen. Ik twijfel zelf nog lijkt me net wel heel fijn om op je eigen verdieping te zitten zeg maar.

Afbeelding

En dan zou ik zo een badkamer echt mooooi vinden <3

Afbeelding

En dit is een beetje de buitenstijl die we in gedachten hebben die moet lukken met de bouw voorschriften, enkel gespiegeld en dan met een tuin ervoor. En vrijstaand :+ Oke nog heel anders maar beetje voor het idee met deur aan de zijkant.

Afbeelding

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:00

@Stral: Absoluut waar, nu waren wij via m'n zwager al bekend met 'onze' architect en ging hij voor ons meteen aan de slag :o Al had hij aan ons een makkie, hij hoefde onze schetsen alleen maar over te nemen en netjes uit te werken :+
Scheelt dan wel dat je het van te voren al wist dat het even ging duren :)

Ik heb een apart washok met extra berging, leek me echt onmisbaar :j Ruimte heb je inderdaad nooit genoeg.

Ik krijg mijn slaapkamer en badkamer overigens beneden, lijkt me heerlijk. Hoef ik nooit meer weg :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 13:02

zonnebloem18 schreef:
Komt er vanuit de garage geen deur naar de oprit? Lijkt me wel handig om fietsen binnen te zetten bijvoorbeeld of boodschappen die daar qua voorraad staan, anders moet je het helemaal door het huis heen sjouwen.

Snap niet helemaal wat je bedoeld met de deur aan de zijkant, wat ik zie op de tekening hebben zoveel huizen hier.


Klopt is in NL heel gangbaar in BE zie je dat minder die deur aan de zijkant. voordeur is meestal echt in de voorgevel ipv zijgevel. Komt wel gewoon een deur naar de oprit idd gewoon een garagedeur waarschijnlijk.


eva1969 schreef:
Allereerst superleuk, zelf bouwen is chaos en vreselijk zenuwslopend maar ook heel gaaf.
Wat ik me afvraag is waarom je zulke enorm grote slaapkamers hebt op de 1e verdieping? Vooral als je later kinderen wilt is het veel praktischer om allemaal op dezelfde verdieping te slapen en als je 3 slaapkamers op die verdieping kan maken (die zo te zien dan nog steeds van behoorlijke afmeting zouden zijn) kan je de zolder houden voor bijv. speelzolder, kantoorruimte, sportruimte, logeerkamer e.d.
Verder mis ik een bijkeuken/washok, daar ga je zoveel profijt van hebben! Ik zou die in ieder geval voor geen goud willen missen.
En maar dat is ook heel persoonlijk, ik zou de garage gelijk laten lopen met de achterkant (of voorkant) van het huis, je houdt nu zo'n raar tuinhoekje. Ook als je de garage bij je huis wilt betrekken geeft dat meer mogelijkheden.

Edit, zie nu volgens mij een bijkeuken/wasruimte naast de trapopgang? Ook prima.


Bijkeuken zit naast de trapopgang idd, maar wss willen we die mee in de garage trekken voor wat meer ruimte.

Kamers zo groot vinden wij gewoon fijn, ik merk ook erg het verschil tussen BE en NL hier in, bij ons zijn de kamers over het algemeen gewoon een stuk groter! Garage mag niet dieper dus gelijk trekken kan helaas niet. Ben inderdaad wel bang voor de chaos maar zal ook wel heel leuk zijn!!


DeMolenhoek schreef:
Steunmuren maar ook hoogtes. De kelder is 1.68 hoog. Ik ben 1.72 :+ Nu heb ik het al over afwerking maar wij overwegen van pvc vloer te leggen. Ook gaan wij voor vloerverwarming. Pvc kan met vloerverwarming, heel makkelijk proper te houden en vrij slijtvast.

Hier heeft de architect ook 9 maand geduurd.

Ja ik wil ook liefst vloerverwarming, kreeg al te horen dat dat slecht is voor je benen ofzo maar je zet die toch overdag op en 's avonds als je thuis bent net wat minder? Oh oke toch al maar eens gaan kijken voor een architect dan!


Stral schreef:
Ik vind de bergruimte en gebrek aan wasruimte ook veel te klein! Dat is iets waar je dagelijks mee geconfronteerd wordt he, je kan nooit genoeg bergruimte hebben volgens mij :)

Goede opmerking wat die slaapkamers betreft ook, dan zou ik eerder zelf naar de zolder gaan (wat vaak minder leuk slaapt onder het dak, warmer?) maar een speelruimte/bureau is ook echt iets waar ik nu naar uitkijk om te hebben.

Goldie: architect had vooraf aangegeven dat hij pas vanaf dan tijd had om te gaan tekenen! Maar een goede architect tekent hier toch echt niet de week dat je hem opbelt, dan heeft hij te weinig werk :D


Ja we willen de kamers toch graag ruim! In het zolderplan nu is er nog steeds berg en bureau ruimte. Warmte moet met goede materialen te doen zijn lijkt me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:03

k_m Nee, normaal is vloerverwarming een constante temperatuur. Dat is het grootste nadeel. Het duurt even om op te warmen. Het werkt dus niet zoals een gewone verwarming dat je per direct het een paar graden warmer of kouder kunt zetten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-19 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:11

Zo'n badkamer in je kamer is superleuk en mooi mààr ik heb bedenkingen bij vocht in je slaapkamer enzo dan. Broeihaard voor schimmels zoiets lijkt mij.

Ja wij zijn met een open beeld naar architect gegaan, is anders als het een verbouwing is ook denk ik, hij heeft ook uitgezocht wat kon en mocht hier. Ook met het oog op verbouwpremies enzo, en van een lichte verbouwing is het ook lichtelijk uit de hand gelopen :D

Wij hebben beneden: hall, WC, berging (waar achterdeur ook uitkomt zodat je daar parkeert met auto en boodschappen uit laadt), een bureau/speelkamer/slaapkamer voor als we binnen 40 jaar de trap niet meer op kunnen, keuken open doorlopend in eetkamer en living.
Boven: hall, 3 slaapkamers, badkamer en een soort waskot waar ik de wasmachine en droogkast wil en waar normaal ook nog wel een droogrek en strijkplank in gepropt kunnen worden. Het is niet traditioneel die dingen op het eerste verdiep te zetten maar ik vind het logischer dat je wast, droogt en opbergt op dezelfde verdieping als waar je je kleren aandoet en uitdoet.

Ik heb dus enkel onze slaapkamer wat kleiner genomen, omdat wij daar echt alleen maar slapen, de slaapkamers van de kinderen zijn wel heel ruim. En boven was WC eerst apart getekend maar die zit nu in de badkamer, zo kreeg ik 2 grotere slaapkamers voor de kinderen (die ook gelijk zijn van oppervlakte want welk kind geef je anders welke kamer :') ) en een wasruimte. Liever die wasruimte dan een mega slaapkamer voor mezelf, doe je toch niets mee (ik heb nu een hele grote slaapkamer en echt, dat is ruimteverspilling momenteel). Voor kinderen is dat anders omdat daar later een bureau in moet ook.

Voordeur langs de zijkant vind ik niet raar hoor, als je je tuin mooi afsluit zodat het logisch is dat je enkel naar daar kan lopen wijst dat zichzelf uit!

Maya_Mariel
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:26

Geen tips voor indeling, maar uit praktisch oogzicht over de garage. Ook al wil je deze niet dagelijks als garage gaan gebruiken, laat hem wel berekenen als garage. Mocht het nodig zijn dan kun je er altijd een auto inzetten en bij eventuele verkoop heb je dan een garage in plaats van 'lijkt op garage maar mag officieel niet gebruikt worden als ivm hogere belastingen'.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 13:29

Denk dat dat in België niet uitmaakt, is volgens mij een nederlandse regel! Maar we zullen het navragen !

Anoniem

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:41

Denk dat het wel uitmaakt voor de verzekering. Staat er een auto in is hij direct mee verzekerd bij brand :)

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:48

DeMolenhoek schreef:
Denk dat het wel uitmaakt voor de verzekering. Staat er een auto in is hij direct mee verzekerd bij brand :)

Niet direct geloof ik, moet je aangeven aan je verzekeraar denk ik! Niet helemaal zeker wel :)

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Wij gaan zelf bouwen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 14:06

Je badkamer op zolder zit op een heel andere plek dan je badkamer op de 1e verdieping, ik heb altijd begrepen dat dat bouwtechnisch erg onhandig is.